Coronavirus en voetbal

Alles over het beleid van onze club
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Dreke »

Positivo schreef: 27 aug 2020, 17:29 Niets hield jou tegen om 1 week voor de start van de competitie een abonnement te kopen.Waarom deed je het niet ?
Omdat ik het ook wel zag als een soort van steunkaart. Als teken dat de club (ook al is het gewoon een onderdeel van een buitenlandse firma) ook in maatschappelijke rottijden voor mij belangrijk is. Zoiets?

Dat plaatst mij als supporter helemaal niet hoger dan mensen die afwachten of ze wel iets voor dat geld zouden mogen verwachten. Want dat is gewoon met gezond verstand geredeneerd. Sorry, maar die arrogantie is mij vreemd...
A loyal football fan only supports the shirt...
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Stvv_eng »

Positivo schreef: 27 aug 2020, 19:44 Natuurlijk is het niet zwart-wit....
Soms laat ik me nogal eens gaan in woordspelletjes ...
MAAR , mogen we deze 1600 harde kern toch ook eens eventjes in de schijnwerpers zetten ??

En sorry, iemand die nooit een ticket koopt, of abo en ook alleen maar op kosten van iemand anders naar een wedstrijd komt, die persoon een supporter noemen , vind ik een brug te ver.
Ik snap volledig wat je bedoelt.

Op Stayen zijn er momenteel 1600 vaste klanten waar je als bedrijf op kan bouwen om de vaste kosten te dekken.
De rest van de supporters zijn de mensen die occasioneel eens binnenkomen omdat ze toch passeren.

Een vaste of occasionele klant zijn beide klanten voor het bedrijf maar de een bied zekerheid en de ander niet.

Om het uit te leggen alsof Stayen een ijssalon is :D
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Positivo »

Omdat deze discussies een eigen leven gaan leiden enerzijds....
Omdat ook het geschreven woord tot verkeerde interpretaties gaat leiden.....
Het heeft niets te maken met arrogantie, puur een nuchtere vaststelling.

Lees er mijn oorspronkelijk bericht op na.
Nà het bericht in Hbvl bleek dat er slechts 1600 abo’s verkocht werden.
Je kunt er toch niet naast kijken dat deze supporters de echte harde kern van de club vormen. En helaas zijn het er slechts 1600 . 1600 mensen die niettegenstaande de situatie de club onvoorwaardelijk trouw blijven. Dat is alles.

Verder wou ik aantonen dat heel wat supporters (?) voorwaardelijk zijn en uitvluchten zoeken om niet te komen. Ik ga ze niet herhalen . Niet zo heel lang geleden las ik hier op het forum Iemand schrijven : ik ga nog alleen op uitnodiging ALS ER OOK maagvulling bij is. Zo iemand noemt zich supporter ? Eens even in het engels onderduiken en je afvragen wat het woord “support” betekent

Nu begrijp ik evenzeer dat het hart van de echte supporters die zich geen abo aanschaften bloedt. Dat die het voor zichzelf spijtig vinden begrijp ik. Daarom dat ik schreef dat als je de bodem bereikt de weg naar boven ingezet is.

Voor stvv hoop ik dat iedereen leert... zowel de eigenaars als de supporters. Misschien vinden ze elkaar ooit.

Vooruit stvv.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door stvvilvoorde »

Wat er nu overblijft zijn inderdaad waarschijnlijk de groep 'hard-die's' zoals Roland het zo goed kon omschrijven en ik denk ook dat dit de rock bottom is.
Iemand die enkel op uitnodiging komt en dan ook nog als er eten mee gemoeid is , tja misschien dat zo iemand zichzelf supporter noemt, maar dat lijkt me toch voornamelijk een opportunist te zijn.
Ik vind het nog erger wanneer deze parasiterende aanhangsels - die nog nooit een kaartje of abo gekocht hebben, maar wel zo goed als elke thuismatch in de VIP zitten op Stayen - zich ook nog genoodzaakt voelen om en plein public kritiek te uiten op de wegblijvende supporters (en effe hun goede voorbeeld ten toon stellen, zonder ook maar ene euro support betaald te hebben).
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door lindoke »

1600......is het ooit zo weinig geweest? Misschien ergens in de jaren 80 in tweede klasse. Corona zal er wel voor een stuk tussen zitten, maar toch...
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Esteeveevee »

De volgende stap is 500 extra abo.

Als Standard 10000 mag dan mogen wij 2200.

:stvv: :stvv: :stvv:

Als die van forum willen komen zijn ze welkom
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Vouch »

lindoke schreef: 28 aug 2020, 20:38 1600......is het ooit zo weinig geweest? Misschien ergens in de jaren 80 in tweede klasse. Corona zal er wel voor een stuk tussen zitten, maar toch...
De 2e klasse periode begin jaren 90 was ook een triestige hoofdstuk. Ik herinner mij nog de match tegen Tongeren, eerste speeldag van 92-93, toen er geen 3.000 man op Stayen was. Inclusief Tongers volk (nu niet dat dat 2.000 man was, maar toch). Verder dat seizoen waren er verschillende matchen onder de 2.000 man. Tegen Harelbeke dat jaar, Joris De Tollenaere (later cultfiguur in eerste klasse :D ) sjotte ons richting kelder van het klassement. Toen kon je iedereen een hand gaan geven, zo weinig volk was er. Als er 1.500 man zat was het héél veel.

Neemt niet weg dat 1.600 weinig is. Ik vind het dan ook mooi dat ze die mensen bedanken door hen alleen binnen te laten de eerste match. Het zijn die mensen die een risico namen door een abo te nemen, veelal met het gedacht dat ze toch niet mochten gaan dit seizoen. Sint-Truiden is natuurlijk ook zwaar geraakt geweest in de eerste golf, dat de mensen er dan ook iets voorzichtiger zijn is normaal. Maar ja, dat is natuurlijk niet de enige reden, in een omgeving zo toxisch als degene waarin deze club zich bevindt (deels terecht, deels onterecht), kan je niets laten groeien.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Jacques »

Vouch schreef: 31 aug 2020, 09:34
lindoke schreef: 28 aug 2020, 20:38 1600......is het ooit zo weinig geweest? Misschien ergens in de jaren 80 in tweede klasse. Corona zal er wel voor een stuk tussen zitten, maar toch...
De 2e klasse periode begin jaren 90 was ook een triestige hoofdstuk. Ik herinner mij nog de match tegen Tongeren, eerste speeldag van 92-93, toen er geen 3.000 man op Stayen was. Inclusief Tongers volk (nu niet dat dat 2.000 man was, maar toch). Verder dat seizoen waren er verschillende matchen onder de 2.000 man. Tegen Harelbeke dat jaar, Joris De Tollenaere (later cultfiguur in eerste klasse :D ) sjotte ons richting kelder van het klassement. Toen kon je iedereen een hand gaan geven, zo weinig volk was er. Als er 1.500 man zat was het héél veel.

Neemt niet weg dat 1.600 weinig is. Ik vind het dan ook mooi dat ze die mensen bedanken door hen alleen binnen te laten de eerste match. Het zijn die mensen die een risico namen door een abo te nemen, veelal met het gedacht dat ze toch niet mochten gaan dit seizoen. Sint-Truiden is natuurlijk ook zwaar geraakt geweest in de eerste golf, dat de mensen er dan ook iets voorzichtiger zijn is normaal. Maar ja, dat is natuurlijk niet de enige reden, in een omgeving zo toxisch als degene waarin deze club zich bevindt (deels terecht, deels onterecht), kan je niets laten groeien.
Nagels met koppen!

En maar kappen
En maar steuken
En maar zagen
Om daarna nog meer te kunnen zagen over het weinige volk
Een vuile vicieuze cirkel waar velen medeplichtig aan zijn
Hier is het soms erg, maar dat is nog niks vergeleken met de sociale media
Zelfs degenen die al een paar jaren wegblijven, kunnen het vaak niet laten om te blijven natrappen
En dan menen ze nog van zichzelf dat ze supporter zijn :roll:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Hercules
Berichten: 196
Lid geworden op: 13 dec 2011, 11:10

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Hercules »

Er zou bij STVV iemand positief getest hebben, de volledige ploeg en staf is vandaag getest geweest. Benieuwd wat dat gaat geven ...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Halenaar »

Ondertussen abonnement gekocht, maar als de cijfers elke dag zo spectaculair stijgen denk ik niet dat er nog publiek binnen mag volgende thuismatch :|
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Coronavirus en voetbal

Bericht door Amzu »

Proficiat Halenaar ! U bent volgens sommigen op dit forum gepromoveerd van sympathisant naar 'echte' supporter. Hoe voelt dat ? ;)
Plaats reactie