nieuwe trainer

Alles over de wedstrijden van STVV
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: nieuwe trainer

Bericht door Jean-Paul »

Jacques schreef: 20 okt 2020, 10:25 1 match Tateishi - Pinto, zodat ze zelf kunnen ervaren wat voor geweldig transferwerk ze geleverd hebben. Nadien (nadat Tateishi en Pinto beiden op straat liggen) Vercauteren (TD/T1) - Euvrard (T1) of iets in die aard zoals Mathijsen (TD) - Ferrera (T1). Niet dat ik meteen verwacht dat het die namen zullen worden, ma soit, het idee is duidelijk. Structureel is de belangrijkste positie ongetwijfeld de TD. Dat moet iemand zijn die voldoende kennis (en ervaring) heeft van het Belgische en Europese voetbal en tegelijk het vertrouwen van de bazen in Tokio kan winnen.
Volledig mee eens maar natuurlijk gaan Tateishi en Pinto hun al belachelijke reputatie niet nog meer in de verf zetten.
Het antwoord zal van Tokio moeten komen, maar ik verwacht pas in de loop van volgende week actie na de nederlaag tegen Standard zondag as.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: nieuwe trainer

Bericht door stvvilvoorde »

Henkie-1984 schreef: 20 okt 2020, 13:33 Ik vraag me nog steeds wa wie toen Marc Brijs aanstelde of voorstelde als trainer. Dat die man ook nu eens met de Japanners gaat spreken en hen overtuigd wie de nieuwe trainer moet worden, of is die man ondertussen niet meer actief bij ons?
Was dat Bormans niet?
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: nieuwe trainer

Bericht door Henri is de man »

stvvilvoorde schreef: 20 okt 2020, 14:09
Henkie-1984 schreef: 20 okt 2020, 13:33 Ik vraag me nog steeds wa wie toen Marc Brijs aanstelde of voorstelde als trainer. Dat die man ook nu eens met de Japanners gaat spreken en hen overtuigd wie de nieuwe trainer moet worden, of is die man ondertussen niet meer actief bij ons?
Was dat Bormans niet?
Der is hier indertijd veel gezaagd over Bormans. Maar die heeft wel een pak spelers gehaald (misschien niet zelf?) waar we sportief toch wel wat mooie momenten mee hebben beleefd
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: nieuwe trainer

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef: 20 okt 2020, 13:25
Louis XIV schreef: 20 okt 2020, 13:14
Roman schreef: 20 okt 2020, 12:59
Halenaar schreef: 20 okt 2020, 12:39 Ik blijf erbij: Vreven is de juiste man op de juiste plaats momenteel.
Zeker en vast, ook een Peter Maes lijkt me een goede oplossing (deed vorig seizoen mooi oplapwerk in Lommel) ... en zo zijn er allicht nog wel enkele : als het maar iemand is die de JPL kent en een ploeg kan maken van dit allegaartje. Nu, het zal toch zo niet uitdraaien hoor want de heren die er over moeten beslissen kennen hier niemand en willen dat ook niet !!!
Los daarvan of ze hem nu kennen of niet, ik zie hier alleen een marionet ten tonele komen. Vreven, Maes etc.. die gaan eens goed lachen wetende dat er naar de pijpen van ons rotbestuur gedanst moet worden en dat zij, en enkel zij de sportieve lijnen bepalen.
Een kaliber Brijs gaan we niet meer vinden, zijt daar maar zeker van !
Ik heb dit nu al een paar keer gelezen maar dit is nu toch al een paar keer bewezen dat dit totaal uit de lucht gegrepen is?

Brys gaf dat zelf nog aan vorige week in een interview dat hij nooit spelers moest opstellen, en dat zijn ontslag vooral gebaseerd was op extrasportieve zaken.
In Het Laatste Nieuws vroegen ze of het breekpunt tussen beide partijen er kwam omdat Brys de Japanse aanwinsten ‘moest’ opstellen.

“Nee, het ontslag ging over extrasportieve zaken. Maar ik moet in de ogen kunnen kijken van de dertig mensen die ik train. Iemand graag hebben of niet, maakt mijn keuze niet, wel of hij past in mijn systeem. Voorts luister ik naar iedereen, ook naar de terreinverzorger. En als een malcontente speler bij mij komt, doe ik daar niet minachtend over. Of ik er rekening mee hou, beslis ik zelf.”
Inderdaad, ik denk niet dat we ervan moeten uitgaan dat de Japanners de ploeg opstellen, aangezien Brys het expliciet ontkent, terwijl hij -in nasleep van zijn ontslag- niet naliet om na te trappen richting bv. Meekers (en vice versa). Als de Japanners de ploeg zouden opstellen, zouden we dat wel gehoord of gelezen hebben, desnoods via de wandelgangen. Bovendien, als ze wel de ploeg zouden (proberen) opstellen, zouden ze misschien zien wat iedereen ziet die een ploeg in elkaar probeert te puzzelen: dat het quasi onmogelijk is om met deze kern een ploeg te maken waarbij de beste spelers op hun sterkste positie worden uitgespeeld en we ook nog eens voldoende (kwalitatieve) Belgen hebben. Dan hadden ze misschien ook wel wat aan dat probleem gedaan i.p.v. zich te verschuilen achter de blessure van De Ridder...

Dat we geen kaliber Brys meer zouden kunnen binnenhalen, lijkt me sterk overdreven. Dat wil zoveel zeggen als "geen coach uit 1B meer kunnen binnenhalen", want dat was hij toen hij hier begon: een ervaren coach, maar wel al een aantal jaren uit de spotlights. Zijn huidige positieve imago heeft hij vooral in zijn eerste seizoen hier opgebouwd. Ik maak me in feite weinig zorgen over de coach. Ik sluit zelfs niet 100% uit dat Muscat op basis van zijn Australisch CV een degelijke trainer is, als hij een deftige kern krijgt (en Mmaee een levenslang stadionverbod). Trainers zijn nog meer passanten dan spelers. Iedere trainer zegt dat hij op lange termijn wil werken, maar de meesten weten ook dat ze al heel blij mogen zijn als ze ergens twee seizoenen kunnen volmaken. De meesten weten ook dat ze in België stilaan meer kans hebben om te werken voor buitenlandse eigenaars dan voor Belgen. Zo veeleisend zijn de meeste trainers niet. het aanbod is uiteindelijk groter dan de vraag. Als Cercle (Monaco) iemand als Paul Clement kan halen, zulle wij ook nog wel ergens ene vinden. ;)
Dat je voor het tweede seizoen op rij met een verschrikkelijk ongebalanceerde kern zit waarbij de ene positie 5x bezet is en een andere helemaal niet, waarbij je wekelijks moet puzzelen om voldoende Belgen op het blad te krijgen, is voor mij de kern van de zaak en dat is de verantwoordelijkheid van Tateishi en Pinto, niet van Muscat/Kostic/Hayen/Brys. Om het sportief beleid opnieuw op de rails te krijgen is "nieuwe TD" voor mij dan ook belangrijker dan "nieuwe trainer". Eens dat goed zit, volgt de rest ook wel.

Terzijde: ik denk dat Bormans al enkele maanden weg was toen Brys werd aangesteld. Dat was volgens mij onder het triumviraat Tateishi/Pinto/Vandenabeele.
Overdrijven is een kunst
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: nieuwe trainer

Bericht door Elgromi »

Bernd Storck, heeft 2 jaar op rij van een degradatie ploeg een ploeg gemaakt waar er heel goed en positief werd over gepraat.
Stel u voor als je hem een gans jaar als trainer hebt.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: nieuwe trainer

Bericht door voetballiefhebber »

Elgromi schreef: 20 okt 2020, 15:20 Bernd Storck, heeft 2 jaar op rij van een degradatie ploeg een ploeg gemaakt waar er heel goed en positief werd over gepraat.
Stel u voor als je hem een gans jaar als trainer hebt.
Storck is een man die niet met zich laat sollen. Helaas ligt hij onder contract bij DAC Dunajska Streda tot op het einde van het seizoen 2021-2022.
Is een man die discipline eist en niet aarzelt om spelers naar de B-kern te sturen. Zo'n man zouden ze op Stayen goed kunnen gebruiken, maar dat zou zeker niet marcheren met de Japanners.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: nieuwe trainer

Bericht door stvvilvoorde »

En staat met die club op kop in de competitie.
Lijkt me straf dat die zou komen.

Er is ook niemand meer met kennis of connecties van de belgische markt nog aan boord.
Waarom zou de nieuwe trainer dan iemand worden die de belgische competitie goed kent?
Het zou me verbazen als het wel zo zou zijn.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: nieuwe trainer

Bericht door BoemBoem »

voetballiefhebber schreef: 20 okt 2020, 15:30
Elgromi schreef: 20 okt 2020, 15:20 Bernd Storck, heeft 2 jaar op rij van een degradatie ploeg een ploeg gemaakt waar er heel goed en positief werd over gepraat.
Stel u voor als je hem een gans jaar als trainer hebt.
Storck is een man die niet met zich laat sollen. Helaas ligt hij onder contract bij DAC Dunajska Streda tot op het einde van het seizoen 2021-2022.
Is een man die discipline eist en niet aarzelt om spelers naar de B-kern te sturen. Zo'n man zouden ze op Stayen goed kunnen gebruiken, maar dat zou zeker niet marcheren met de Japanners.
Heeft Wel al regelmatig het verwijt gehad dat hij vertrekt als de appelsien uitgeperst is..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Sacruzsa
Berichten: 635
Lid geworden op: 13 nov 2010, 22:14
Locatie: Bevingen

Re: nieuwe trainer

Bericht door Sacruzsa »

Wa ge hier toch allemaal leest pff , doe allemaal uw ogen open , ge denkt nu toch echt niet dat ze Muscat gaan ontslaan zeker al verliest ge tegen Standard met 0-10 dan nog niet , dan geven ze toe dat ze verkeerd waren en dat ze slecht gewerkt hebben.
Waar :stvv: verschijnt alle ambitie verdwijnt :end:
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: nieuwe trainer

Bericht door Positivo »

Henkie-1984 schreef: 20 okt 2020, 13:33 Ik vraag me nog steeds wa wie toen Marc Brijs aanstelde of voorstelde als trainer. Dat die man ook nu eens met de Japanners gaat spreken en hen overtuigd wie de nieuwe trainer moet worden, of is die man ondertussen niet meer actief bij ons?
Dat zijn de Japanners geweest.
Dat moet dus Tateishi - Tateishi - Pinto geweest zijn. Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Daar hebben, ze als mijn geheugen (!?) me niet in de steek laat, 500.000 euro contractverbreking Aan Beerschot voor betaald.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: nieuwe trainer

Bericht door Geel-Blauw »

Was het niet Meekers die toen aandrong om een Belgische trainer te halen?
Nie zievere, speile!
Plaats reactie