Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Alles over de wedstrijden van STVV
Positivo
Berichten: 1916
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Positivo »

Hasselt Steunt STVV schreef: 19 okt 2020, 23:05
Positivo schreef: 18 okt 2020, 22:51
Hasselt Steunt STVV schreef: 18 okt 2020, 22:45
Crazy Horse schreef: 18 okt 2020, 21:03 Na deze match - zoals eerder al herhaaldelijk gesteld en nu meer dan ooit - : Brijs was een zeer goede trainer bij STVV, de huidige trainer ken ik eigenlijk niet (zegt ook al wat), de ploeg is een samenraapsel van individuele handelswaar van de Japanse Investeerders, het bestuur is TOTAAL SCHULDIG hieraan. De Japanners verdienen de EXIT, en Roland Duchatelet heeft heel veel boter op zijn hoofd. Hij had dit moeten kunnen weten. Ook al kent hij van voetbal niks.

Roland, leg dat nu nog eens uit???
Nagel op de kop. Deze ploeg heeft niks te maken met de ziel van STVV, die heeft RD aan de Japanners verkocht.
Dus als jij je huis verkoopt aan mijnheer Muranaka omdat die de prijs betaalde die jij vroeg en die laat dat huis verkommeren is dat uw fout ? Sta me toe dat een merkwaardig gevoel van verantwoordelijkheid te vinden.
Positivo, RD heeft al tijdens zijn beleid aan de ziel van Staaien geraakt door er een sfeerloze betonnen bunker van te maken die héél ver afstaat van de mythische plek die het ooit was.
Jij zegt dat Rd aan de ziel van stvv geraakt heeft door het sfeerloze stadion .....(Iedereen zijn mening)
Leg me dan eens uit wat de Japanners in uw ogen op het ogenblik aan het doen zijn !
enrique
Berichten: 2869
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door enrique »

Noem mij maar eens een ploeg die op degraderen staat waar er sfeer is
Buiten Zuiderse landen
Bij de 3-1 tegen Genk met Dompe en Edmilson was er toch sfeer
De Japanse Statler en Waldorf hebben alles naar de bliksem geholpen
Met 5 man in tribune ga je veel sfeer maken, wauw
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Dreke »

enrique schreef: 20 okt 2020, 13:22 Noem mij maar eens een ploeg die op degraderen staat waar er sfeer is
Sankt Pauli, maar dat is eerder de uitzondering inderdaad.
A loyal football fan only supports the shirt...
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door toyotacorolla »

Sfeer band afspelen via de boxen. :grappig:
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Crazy Horse »

Veel commentaar op mijn uitspraak over de verantwoordelijkheid van Duchatelet zo te zien...

Laat het mij dan zo formuleren: Duchatelet is uiteraard niet degene die nu de miskopen regelt, die de spelers die iet-of-wat presteren en zich in de kijker spelen per direct verkoopt, enz..
MAAR : de morele verantwoordelijkheid van Duchatelet is zeer groot - vanaf het ogenblik dat hij STVV met een puur commerciële transactie verkocht aan Japanners, omdat die wellicht hem het meest boden, en waardoor het verval van elke lokale binding werd ingezet, het commercieel aspect niet enkel de bovenhand nam maar zelfs alles begon te bepalen, STVV in heel zijn zijn werd getroffen, recht in het hart.
Een zeer grote morele verantwoordelijkheid. Je zou eens in de spiegel moeten kijken, Roland. Dit is toch niet wat een mens wil, toch?
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door hamster »

Het is niet het eerste jaar dat DMM verantwoordelijk is.

Ongeacht de problemen vind ik dat ze een doordacht financieel beleid voeren. De club heeft er nog nooit beter voor gestaan en dat is ook veel waard. De gevolgen van COVID-19 kunnen zich ook nog voortzetten en clubs in de problemen brengen. Wat dat betreft zit STVV goed.

Op sportief vlak vlot het niet dit jaar. Volgens mij omdat er in de as van het middenveld en in de spits onvoldoende kwaliteit/creativiteit/power aanwezig is. We moeten leren omgaan met deze realiteit en zoeken naar oplossingen. Minstens moet er gewekt worden aan de stilstaande fases (creativiteit op commando). Veel andere zinnige dingen kan ik er niet over zeggen.

Wat ik niet begrijp in het moderne voetbal. Tegenwoordig moet iedere speler in een verdedigende situatie zich plichtsgetrouw inzetten om de ruimtes af te dekken. Ook de spitsen zakken in en daardoor staan ze nagenoeg altijd centraal. Waarom vraag je niet - bijv. bij een achterstand - dat de spits zich afzondert. Radzinski bijv. (ex spits van Anderlecht) stond altijd tegen de zijlijn aan de middellijn. Bij balverlies werd de bal in de zone voor hem gespeeld. Geen enkele verdediging kon hierop inspelen. In de Champions League konden zo meerdere tegenstanders verschalken. Zoiets verwacht ik ook van STVV, een strijdplan om de sterktes uit te buiten en de zwaktes te camoufleren. Japans houden toch van enig raffinement. Ze hoeven dit niet uit de doeken te doen (voor het verrassingseffect).
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door hamster »

Het is niet het eerste jaar dat DMM verantwoordelijk is.

Ongeacht de problemen vind ik dat ze een doordacht financieel beleid voeren. De club heeft er nog nooit beter voor gestaan en dat is ook veel waard. De gevolgen van COVID-19 kunnen zich ook nog voortzetten en clubs in de problemen brengen. Wat dat betreft zit STVV goed.

Op sportief vlak vlot het niet dit jaar. Volgens mij omdat er in de as van het middenveld en in de spits onvoldoende kwaliteit/creativiteit/power aanwezig is. We moeten leren omgaan met deze realiteit en zoeken naar oplossingen. Minstens moet er gewekt worden aan de stilstaande fases (creativiteit op commando). Veel andere zinnige dingen kan ik er niet over zeggen.

Wat ik niet begrijp in het moderne voetbal. Tegenwoordig moet iedere speler in een verdedigende situatie zich plichtsgetrouw inzetten om de ruimtes af te dekken. Ook de spitsen zakken in en daardoor staan ze nagenoeg altijd centraal. Waarom vraag je niet - bijv. bij een achterstand - dat de spits zich afzondert. Radzinski bijv. (ex spits van Anderlecht) stond altijd tegen de zijlijn aan de middellijn. Bij balverlies werd de bal in de zone voor hem gespeeld. Geen enkele verdediging kon hierop inspelen. In de Champions League konden zo meerdere tegenstanders verschalken. Zoiets verwacht ik ook van STVV, een strijdplan om de sterktes uit te buiten en de zwaktes te camoufleren. Japans houden toch van enig raffinement. Ze hoeven dit niet uit de doeken te doen (voor het verrassingseffect).
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

Crazy Horse schreef: 22 okt 2020, 21:53 Veel commentaar op mijn uitspraak over de verantwoordelijkheid van Duchatelet zo te zien...

Laat het mij dan zo formuleren: Duchatelet is uiteraard niet degene die nu de miskopen regelt, die de spelers die iet-of-wat presteren en zich in de kijker spelen per direct verkoopt, enz..
MAAR : de morele verantwoordelijkheid van Duchatelet is zeer groot - vanaf het ogenblik dat hij STVV met een puur commerciële transactie verkocht aan Japanners, omdat die wellicht hem het meest boden, en waardoor het verval van elke lokale binding werd ingezet, het commercieel aspect niet enkel de bovenhand nam maar zelfs alles begon te bepalen, STVV in heel zijn zijn werd getroffen, recht in het hart.
Een zeer grote morele verantwoordelijkheid. Je zou eens in de spiegel moeten kijken, Roland. Dit is toch niet wat een mens wil, toch?
Met alle begrip voor uw redenering en gevoelens ten opzichte van :Roland: , maar waar stopt die medeverantwoordelijkheid dan? Bij Morenne, bij Bart Lammens, etc. omdat ze :Roland: zijn intenties niet grondig evalueerden, bij de stad Sint-Truiden omdat ze publieke terreinen voor een appel en een ei aan :Roland: verkochten voor wat overduidelijk een immobiliënproject was met kantoorruimte, winkels, supermarkten en als "noodzakelijk kwaad" ook een voetbalveld....?

:Roland: is een zakenman die alles berekent en inrekent vooraleer een beslissing te nemen. Allemaal heel rationeel met misschien een klein plaatsje voor wat emotie (1%?). Volgens mij heeft hij daar nooit een groot geheim van gemaakt. Dat is tegelijkertijd zijn beste en slechtste kwaliteit in functie van de situatie en het ogenblik. Dat sommige mensen zjjn woorden hoorden en iets anders wouden begrijpen, dat is hun probleem. Misschien hadden ze er zelfs alle belang bij om goedgelovig te zijn.... Dat :Roland: zich dan achteraf gedraagt als :Roland: , zowel tijdens zijn jaren als clubeigenaar als bij de verkoop aan DMM mag dan ook geen verrassing heten.

Ik blijf er dus bij dat het sportieve falen van DMM niet in :Roland: zijn schoenen kan geschoven worden, want anders is iedereen die iets te zeggen had vanaf 1924 moreel medeverantwoordelijk. :boemel:
Esteeveevee
Berichten: 1031
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Nadenken is niet verboden.
Profvoetbal is al jaren overroepen.
Schaf de belastingvoordelen nu af.
We kunnen het geld gebruiken.
enerkey
Berichten: 2094
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door enerkey »

Esteeveevee schreef: 24 okt 2020, 15:07 Nadenken is niet verboden.
Profvoetbal is al jaren overroepen.
Schaf de belastingvoordelen nu af.
We kunnen het geld gebruiken.
Zou je van de pers en Clement een delirium moeten krijgen als er is één van een Russische ploeg kan winnen. 100 miljoen belastingsgeld op een jaar :)
Esteeveevee
Berichten: 1031
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Esteeveevee »

Inderdaad. Het kan nog erger.
Gebruikersavatar
Crazy Horse
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jul 2015, 21:26

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door Crazy Horse »

tesneusdoek schreef: 24 okt 2020, 10:17
Crazy Horse schreef: 22 okt 2020, 21:53 Veel commentaar op mijn uitspraak over de verantwoordelijkheid van Duchatelet zo te zien...

Laat het mij dan zo formuleren: Duchatelet is uiteraard niet degene die nu de miskopen regelt, die de spelers die iet-of-wat presteren en zich in de kijker spelen per direct verkoopt, enz..
MAAR : de morele verantwoordelijkheid van Duchatelet is zeer groot - vanaf het ogenblik dat hij STVV met een puur commerciële transactie verkocht aan Japanners, omdat die wellicht hem het meest boden, en waardoor het verval van elke lokale binding werd ingezet, het commercieel aspect niet enkel de bovenhand nam maar zelfs alles begon te bepalen, STVV in heel zijn zijn werd getroffen, recht in het hart.
Een zeer grote morele verantwoordelijkheid. Je zou eens in de spiegel moeten kijken, Roland. Dit is toch niet wat een mens wil, toch?
Met alle begrip voor uw redenering en gevoelens ten opzichte van :Roland: , maar waar stopt die medeverantwoordelijkheid dan? Bij Morenne, bij Bart Lammens, etc. omdat ze :Roland: zijn intenties niet grondig evalueerden, bij de stad Sint-Truiden omdat ze publieke terreinen voor een appel en een ei aan :Roland: verkochten voor wat overduidelijk een immobiliënproject was met kantoorruimte, winkels, supermarkten en als "noodzakelijk kwaad" ook een voetbalveld....?

:Roland: is een zakenman die alles berekent en inrekent vooraleer een beslissing te nemen. Allemaal heel rationeel met misschien een klein plaatsje voor wat emotie (1%?). Volgens mij heeft hij daar nooit een groot geheim van gemaakt. Dat is tegelijkertijd zijn beste en slechtste kwaliteit in functie van de situatie en het ogenblik. Dat sommige mensen zjjn woorden hoorden en iets anders wouden begrijpen, dat is hun probleem. Misschien hadden ze er zelfs alle belang bij om goedgelovig te zijn.... Dat :Roland: zich dan achteraf gedraagt als :Roland: , zowel tijdens zijn jaren als clubeigenaar als bij de verkoop aan DMM mag dan ook geen verrassing heten.

Ik blijf er dus bij dat het sportieve falen van DMM niet in :Roland: zijn schoenen kan geschoven worden, want anders is iedereen die iets te zeggen had vanaf 1924 moreel medeverantwoordelijk. :boemel:
Je relativeert het en dat vind ik op zich wel goed, maar je gaat daarin wel heel ver vind ik.
Alle voorafgaandelijke besluitvorming was toch enigszins in een andere context, iets minder zakelijk gestuurd, iets minder louter op winst gedreven. En dat was nu net mijn punt. Op winst gedreven, enkel dat, niks anders meer, heel erg jammer.
Crazy Horse may be crazy, but he's not stupid.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 9: Beerschot - STVV (Za 17/10 18.30 uur.)

Bericht door tesneusdoek »

Crazy Horse schreef: 24 okt 2020, 23:03
tesneusdoek schreef: 24 okt 2020, 10:17
Crazy Horse schreef: 22 okt 2020, 21:53 Veel commentaar op mijn uitspraak over de verantwoordelijkheid van Duchatelet zo te zien...

Laat het mij dan zo formuleren: Duchatelet is uiteraard niet degene die nu de miskopen regelt, die de spelers die iet-of-wat presteren en zich in de kijker spelen per direct verkoopt, enz..
MAAR : de morele verantwoordelijkheid van Duchatelet is zeer groot - vanaf het ogenblik dat hij STVV met een puur commerciële transactie verkocht aan Japanners, omdat die wellicht hem het meest boden, en waardoor het verval van elke lokale binding werd ingezet, het commercieel aspect niet enkel de bovenhand nam maar zelfs alles begon te bepalen, STVV in heel zijn zijn werd getroffen, recht in het hart.
Een zeer grote morele verantwoordelijkheid. Je zou eens in de spiegel moeten kijken, Roland. Dit is toch niet wat een mens wil, toch?
Met alle begrip voor uw redenering en gevoelens ten opzichte van :Roland: , maar waar stopt die medeverantwoordelijkheid dan? Bij Morenne, bij Bart Lammens, etc. omdat ze :Roland: zijn intenties niet grondig evalueerden, bij de stad Sint-Truiden omdat ze publieke terreinen voor een appel en een ei aan :Roland: verkochten voor wat overduidelijk een immobiliënproject was met kantoorruimte, winkels, supermarkten en als "noodzakelijk kwaad" ook een voetbalveld....?

:Roland: is een zakenman die alles berekent en inrekent vooraleer een beslissing te nemen. Allemaal heel rationeel met misschien een klein plaatsje voor wat emotie (1%?). Volgens mij heeft hij daar nooit een groot geheim van gemaakt. Dat is tegelijkertijd zijn beste en slechtste kwaliteit in functie van de situatie en het ogenblik. Dat sommige mensen zjjn woorden hoorden en iets anders wouden begrijpen, dat is hun probleem. Misschien hadden ze er zelfs alle belang bij om goedgelovig te zijn.... Dat :Roland: zich dan achteraf gedraagt als :Roland: , zowel tijdens zijn jaren als clubeigenaar als bij de verkoop aan DMM mag dan ook geen verrassing heten.

Ik blijf er dus bij dat het sportieve falen van DMM niet in :Roland: zijn schoenen kan geschoven worden, want anders is iedereen die iets te zeggen had vanaf 1924 moreel medeverantwoordelijk. :boemel:
Je relativeert het en dat vind ik op zich wel goed, maar je gaat daarin wel heel ver vind ik.
Alle voorafgaandelijke besluitvorming was toch enigszins in een andere context, iets minder zakelijk gestuurd, iets minder louter op winst gedreven. En dat was nu net mijn punt. Op winst gedreven, enkel dat, niks anders meer, heel erg jammer.
Daar ben ik het mee eens, maar dat zakelijke bestuur (met het sportieve aspect als bijzaak) begon al vroeger, nl. met de verkoop aan :Roland: , want dat ligt nu eenmaal in de aard van het beestje. Juist daarom vind ik de verkoop aan DMM perfect in :Roland: zijn denkwereld passen, nl.: een stabiel, financieel krachtige eigenaar die het zakelijke zeker niet gaat verwaarlozen door zotte dingen te doen (op financieel vlak). Dat dat ten nadele van het sportieve gaat, dat is natuurlijk niet aangenaam en kan u uiteindelijk ook financieel zuur opbreken, maar liever een goed draaiend bedrijf, met spelers die een meerwaarde kunnen opleveren, dan een club die gedurende een paar seizoenen verder springt dan zijn stok lang is met (te) dure en (te) oude spelers, langlopende contracten, enz. Dat is de filosofie die DMM en :Roland: delen, nl. eerst en vooral is het moderne voetbal pure business. Als uw rekeningen niet kloppen, is het vroeg of laat gedaan met de pret en, andersom, als alles in evenwicht is vanuit een financieel en boekhoudkundig perspectief, dan is er ruimte om te investeren in de sportieve groei.
Mijn punt is dan ook gewoon dat je :Roland: moeilijk kan verwijten dat hij denkt en handelt als :Roland: . Vanuit zijn oogpunt, heeft hij STVV de perfecte eigenaar aangebracht. Dat DMM er dan sportief een potje van maakt door nitwits als Tateishi, en Yusuke Muranaka aan te stellen en de lokale, sportieve verankering verwaarlozen dat kon :Roland: ook niet vermoeden. Als je het van de andere kant niet eens bent om een voetbalclub, op de eerste plaats, puur als een bedrijf te runnen, dan is die "fout" al gemaakt toen ze :Roland: STVV en de grond aan Stayen op een serveerblaadje aanboden.
Plaats reactie