Zomertransfers 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Dreke »

Yellow Feaver schreef: 14 nov 2020, 11:13 Naar aanleiding van het interview in hbvl. Tex nieuw contract geven of niet?
Wat staat er zoal in?
A loyal football fan only supports the shirt...
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door omeloe »

Dreke schreef: 15 nov 2020, 16:39
Yellow Feaver schreef: 14 nov 2020, 11:13 Naar aanleiding van het interview in hbvl. Tex nieuw contract geven of niet?
Wat staat er zoal in?
Opgeviste Teixeira heeft knop omgedraaid: “Ik hoop op een contractverlenging”

Tweeëneenhalve maand, zo lang moest Jorge Teixeira (34) vanop de bank of zelfs vanop de tribune toekijken hoe de nederlagen zich opstapelden bij STVV. Tot coach Kevin Muscat de ervaren Portugees plots weer voor de leeuwen gooide in de derby tegen KRC Genk. “Een uitleg kreeg ik niet maar ik ben altijd mijn best blijven doen”, vertelt ‘Tex’.
Het verhaal van Teixeira is typerend voor de vele vreemde beslissingen die dit seizoen al genomen werden op Stayen. Neem nu Pol Garcia. De Spanjaard mocht eerst uitkijken naar een andere ploeg maar is intussen weer onbetwiste titularis. Hetzelfde geldt voor Jorge Teixeira. Na een onbesuisde rode kaart op speeldag drie tegen Oostende verdween de centrale verdediger volledig uit beeld. Maar ook de ouderdomsdeken van de Kanaries werd vanuit het niets weer in de ploeg gedropt nadat de defensieve blunders zich opstapelden.

Het lijkt erop dat de coach jou wel erg zwaar wilde straffen voor die uitsluiting tegen Oostende.

Jorge Teixeira: “Tja, wie zal het zeggen. Ik heb er ook het raden naar waarom ik zo lang aan de kant werd geschoven. Een uitleg kreeg ik niet, neen. Aan de supporters die me kwamen vragen kon ik alleen maar zeggen dat het een beslissing was van de trainer.”

Dat moet een frustrerende periode geweest zijn.

“Ja, maar ik ben een professional. Ik ben altijd mijn stinkende best blijven doen. In het voetbal kan het soms gebeuren dat er gekozen wordt voor andere spelers. Dat moet je accepteren.”

Hoe lastig was het om zonder competitieritme meteen 90 minuten te spelen in een intense derby?

“Al bij al denk ik dat ik het goed heb gedaan. Maar eenvoudig was het niet, neen. De week voor de derby speelde ik nog wel een oefenwedstrijd maar het gebrek aan matchritme heb ik toch gevoeld. Ik heb er zelfs een overbelastingsblessure aan overgehouden. Niets ernstigs hoor. Een paar dagen rust en dat euvel is weer van de baan.”

Je kan inderdaad terugblikken op een geslaagde rentree. Je sleepte zelfs nog bijna een punt uit de brand maar je kopbal spatte uiteen op de kruising.

“Ik zag de bal nochtans niet komen want ik raakte even verblind door de stadionlichten. Ik probeerde dan maar blindelings naar de verste hoek te koppen. De bal ging er jandorie nog bijna in. Spijtig, ik had het gevoel dat we Genk konden kloppen.”

De clubleiding trok in de transferperiode met Buatu en Caufriez twee centrale verdedigers aan. Twee concurrenten erbij dus. Hoe voel je jou daarbij?

“Ik weet dat het de filosofie van de club is om jonge spelers te laten doorgroeien. Ik pas eigenlijk niet in dat plaatje. Maar ik denk dat ik met mijn ervaring en communicatie wel nog van nut kan zijn. Wie me kent, weet dat ik mijn teammaats op het vlak van tactiek en positiespel zo veel mogelijk probeer te helpen op het veld.”

Je contract loopt in juni af. Heb je vanuit de bestuurskamer al iets vernomen over een verlenging?

“Nog niet. Ik zal wel blij zijn als ik hier langer kan blijven. Ik ben intussen aan mijn vierde seizoen bij Sint-Truiden bezig. Ik ken de club van binnen en van buiten. Ik voel ook dat ik nog niet versleten ben. Als ik elke week minuten kan maken, kan ik nog zeker twee jaar door op dit niveau.”

In die drieënhalve seizoenen STVV is dit het eerste waarin je tegen de degradatie moet knokken. Een nieuwe situatie voor jou?

“Klopt. Maar ik maak me geen zorgen. Er is voldoende kwaliteit in onze groep. Als we er allemaal samen voor vechten zoals we dat deden in de laatste match tegen Genk, komt het wel goed. Nu moeten we even niet denken aan mooi voetbal. Ik heb liever dat we ugly winnen dan dat we goed spelen maar met lege handen achterblijven.”
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door Jacques »

Mijn gedacht: best even de kat uit de boom kijken wat de komende weken brengen, zowel wat zijn niveau als de toekomst van Muscat betreft. Hij begon inderdaad niet overtuigend aan het seizoen. Anderzijds is hij door onze topcoach, net als Pol Garcia bij de eerste de beste gelegenheid opgeofferd om plaats te maken voor de wekelijkse kemels van de grote Samy Mmaee... :roll:
Mmaee, Buatu en Caufriez bij elkaar opgeteld hebben nog niet de helft bewezen van Teixeira. Dat alleen is niet voldoende om een basisplaats op te krijgen, hij moet het zelf ook nog bewijzen, maar ik zou er op mijn 34ste ook het mijne van denken als ik zie dat anderen wekelijks mogen blijven gudderen dat het geen naam heeft.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2020

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef: 16 nov 2020, 09:46 Mijn gedacht: best even de kat uit de boom kijken wat de komende weken brengen, zowel wat zijn niveau als de toekomst van Muscat betreft. Hij begon inderdaad niet overtuigend aan het seizoen. Anderzijds is hij door onze topcoach, net als Pol Garcia bij de eerste de beste gelegenheid opgeofferd om plaats te maken voor de wekelijkse kemels van de grote Samy Mmaee... :roll:
Mmaee, Buatu en Caufriez bij elkaar opgeteld hebben nog niet de helft bewezen van Teixeira. Dat alleen is niet voldoende om een basisplaats op te krijgen, hij moet het zelf ook nog bewijzen, maar ik zou er op mijn 34ste ook het mijne van denken als ik zie dat anderen wekelijks mogen blijven gudderen dat het geen naam heeft.
Prestatiegerichte contractverlenging: Als hij meer dan x (15, 20...) wedstrijden in de basis start of meer dan x minuten over het hele seizoen speelt, zijn contract automatisch verlengen en eventueel, indien het aanbod hem niet overtuigt, na zijn carrière een plaats in de technische staf aanbieden (in functie van waar hij zich wil vestigen, als hulptrainer, verantwoordelijke voor de Zuid-Europese scoutingscel, scout met een commissie op aangetrokken spelers...). Laat ons proberen om ook zijn voetbalkennis en -ervaring niet te verliezen! :geelblauw:
Plaats reactie