Crisis op Stayen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Crisis op Stayen

Bericht door lindoke »

o "Het eerste elftal werd en zal verder versterkt worden...........(zucht)
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Crisis op Stayen

Bericht door pat@ »

Al bij al een positieve jaarrekening. De transfers zijn er natuurlijk niet in mee gerekend al maak ik voorbehoud voor het overnemen van Durkin.
Het is duidelijk dat we dit jaar nog van wat loonlast (+ transfer inkomsten) af moeten.

In de zomer draaiden we volgens mij qua transfers (zonder Durkin) break even. Dit al even naar de rekening van volgend jaar toe.

Zonder inbreng van DMM was het verlies natuurlijk groter. In tegenstelling tot Z-W en Standard hebben wij wel een buitenlandse investeerder die het verschil zonder problemen ophoest.
Het is natuurlijk zaak aan ons om ze het zo aangenaam mogelijk te maken dat ze blijven ophoesten.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Yellow Feaver »

o "Het eerste elftal werd en zal verder versterkt worden op sportief betere resultaten te halen en als gevolg daarvan meer inkomsten te genereren uit ticketing, publiciteit, merchandising en uiteraard TV-rechten."

o "Betere sportieve resultaten zullen ook leiden tot hogere marktwaarden van het aanwezige spelerspotentieel waardoor in de toekomst ook hieruit belangrijke inkomsten zouden kunnen gepuurd worden

Okay dit willen we lezen....

Versterkingen, wil in dit geval zeggen dat ze geld gaan investeren in spelers. Hebben ze in het verleden ok gedaan, alleen mogen deze investering terug richting hun eerste jaar gaan ipv van de laatste twee jaren :).
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jacques »

Disclaimer: mijn boekhoudkundige kennis is beperkt. Wat volgt zijn bescheiden bedenkingen.
- Als het netto jaarresultaat afklopt op - 620 000 euro dan mogen we (denk ik) content zijn, gegeven COVID-19 waardoor we 11 matchen niet gespeeld hebben (waarvan 1 topper en 5 PO2 thuis) en het gesmodder met transferuitgaven en (te) hoge lonen voor spelers die het niet waarmaken. Als je de meest conservatieve inschatting van de COVID-19 impact (750 k) erbij telt aan inkomstenzijde zouden we nipt positief eindigen.
- De totale schuld van 19,5 miljoen oogt (is) groot, maar is niet veel hoger dan de 18,9 miljoen van vorig seizoen.
- De gecumuleerde schuld aan DMM/Spacenine is 8,5 miljoen. Veel geld, maar ook weer niet spectaculair veel meer dan op het einde onder Roland (7 miljoen en iets). De financiële situatie lijkt grosso modo te zijn zoals voordien: we hangen af van een mecenas, financiële autonomie blijft een (verre) wensdroom.
- Vraag: waarom staat die schuld aan NV Stayen er nog? Er is vorig jaar toch gecommuniceerd dat met de eenmalige betaling van 4,2 miljoen aan Roland alle schulden afgelost zouden zijn?
- Vraag: hoeveel bedraagt het eigen vermogen?
- De investeringslogica blijft overeind. Aan de formulering "blijven versterken" zou ik niet teveel aandacht besteden. Uiteraard zal men dat zo in een financieel verslag zetten. "We gaan vogelpik spelen in de hoop nog eens de jackpot te winnen" zal niet zo goed vallen bij de bedrijfsrevisor.
- Daarnaast zien we (voor het eerst onder DMM?) het woord "sanering" verschijnen. Ik hoop dat men hiermee wil aangeven dat men een aantal dure spelers(contracten) zal trachten te dumpen. Spelers met zware contracten die het al 1,5 jaar niet waarmaken, zijn ballast die overboord moet, 'cut your losses'. Minder kwantiteit, meer kwaliteit moet het motto van ons transferbeleid zijn (had het al een jaar moeten zijn, maar soit :?)
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef: 19 nov 2020, 11:35 Disclaimer: mijn boekhoudkundige kennis is beperkt. Wat volgt zijn bescheiden bedenkingen.
- Als het netto jaarresultaat afklopt op - 620 000 euro dan mogen we (denk ik) content zijn, gegeven COVID-19 waardoor we 11 matchen niet gespeeld hebben (waarvan 1 topper en 5 PO2 thuis) en het gesmodder met transferuitgaven en (te) hoge lonen voor spelers die het niet waarmaken. Als je de meest conservatieve inschatting van de COVID-19 impact (750 k) erbij telt aan inkomstenzijde zouden we nipt positief eindigen.
- De totale schuld van 19,5 miljoen oogt (is) groot, maar is niet veel hoger dan de 18,9 miljoen van vorig seizoen.
- De gecumuleerde schuld aan DMM/Spacenine is 8,5 miljoen. Veel geld, maar ook weer niet spectaculair veel meer dan op het einde onder Roland (7 miljoen en iets). De financiële situatie lijkt grosso modo te zijn zoals voordien: we hangen af van een mecenas, financiële autonomie blijft een (verre) wensdroom.
- Vraag: waarom staat die schuld aan NV Stayen er nog? Er is vorig jaar toch gecommuniceerd dat met de eenmalige betaling van 4,2 miljoen aan Roland alle schulden afgelost zouden zijn?
- Vraag: hoeveel bedraagt het eigen vermogen?
- De investeringslogica blijft overeind. Aan de formulering "blijven versterken" zou ik niet teveel aandacht besteden. Uiteraard zal men dat zo in een financieel verslag zetten. "We gaan vogelpik spelen in de hoop nog eens de jackpot te winnen" zal niet zo goed vallen bij de bedrijfsrevisor.
- Daarnaast zien we (voor het eerst onder DMM?) het woord "sanering" verschijnen. Ik hoop dat men hiermee wil aangeven dat men een aantal dure spelers(contracten) zal trachten te dumpen. Spelers met zware contracten die het al 1,5 jaar niet waarmaken, zijn ballast die overboord moet, 'cut your losses'. Minder kwantiteit, meer kwaliteit moet het motto van ons transferbeleid zijn (had het al een jaar moeten zijn, maar soit :?)
Eigen vermogen:

921.733 euro in 2019
300.044 euro (8.500.000 kapitaal - 8.199.955 overgedragen verlies) in 2020.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jacques »

Het is positief dat we nog net in de plus staan. "Virtueel failliet" wat nogal eens gelijkgesteld wordt met een negatief eigen vermogen zijn we strikt genomen dus niet, itt. veel voorgaande jaren. Veel schiet er natuurlijk ook wel niet meer over als alles verkocht zou worden, maar soit, liever +300 000 dan -2 miljoen. Ik ben wel eens benieuwd naar een vergelijkende analyse van alle 1A (en 1B) clubs als alle jaarrekeningen bekend zijn, liefst door iemand die er wat meer van kent dan ikzelf. Genk (zeker), Brugge (waarschijnlijk) en Charleroi (waarschijnlijk) zullen door transfers en CL waarschijnlijk een positief jaarresultaat kunnen voorleggen, de rest daarentegen...
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Mikman »

Jacques schreef: 19 nov 2020, 14:56 Het is positief dat we nog net in de plus staan. "Virtueel failliet" wat nogal eens gelijkgesteld wordt met een negatief eigen vermogen zijn we strikt genomen dus niet, itt. veel voorgaande jaren. Veel schiet er natuurlijk ook wel niet meer over als alles verkocht zou worden, maar soit, liever +300 000 dan -2 miljoen. Ik ben wel eens benieuwd naar een vergelijkende analyse van alle 1A (en 1B) clubs als alle jaarrekeningen bekend zijn, liefst door iemand die er wat meer van kent dan ikzelf. Genk (zeker), Brugge (waarschijnlijk) en Charleroi (waarschijnlijk) zullen door transfers en CL waarschijnlijk een positief jaarresultaat kunnen voorleggen, de rest daarentegen...
https://sporza.be/nl/2020/11/19/corona- ... 783313356/
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jones »

Dikke contracten ? Dat van Texeira loopt af. De man is wederom geblesseerd, hij wordt volgend seizoen 35. Moet ik er een tekening bij maken ?
Je moet elk seizoen maar een transfer of 5 doen en op 3 seizoenen kan je een sprong maken dan maar het moeten wel 5 echte directe inzetbare zijn.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Jacques »

Mikman schreef: 19 nov 2020, 21:19
Jacques schreef: 19 nov 2020, 14:56 Het is positief dat we nog net in de plus staan. "Virtueel failliet" wat nogal eens gelijkgesteld wordt met een negatief eigen vermogen zijn we strikt genomen dus niet, itt. veel voorgaande jaren. Veel schiet er natuurlijk ook wel niet meer over als alles verkocht zou worden, maar soit, liever +300 000 dan -2 miljoen. Ik ben wel eens benieuwd naar een vergelijkende analyse van alle 1A (en 1B) clubs als alle jaarrekeningen bekend zijn, liefst door iemand die er wat meer van kent dan ikzelf. Genk (zeker), Brugge (waarschijnlijk) en Charleroi (waarschijnlijk) zullen door transfers en CL waarschijnlijk een positief jaarresultaat kunnen voorleggen, de rest daarentegen...
https://sporza.be/nl/2020/11/19/corona- ... 783313356/
Informatief maar niet echt waar ik naar op zoek was. Idealiter worden alle jaarrekeningen onder de loep genomen en besproken, dus inclusief maar niet beperkt tot de impact van COVID-19 tot eind juni, en wordt er op basis daarvan een soort rangschikking (of clustering) gemaakt van clubs die er financieel (zeer) goed voorstaan tot clubs wiens voortbestaan bedreigd wordt of dreigt te worden.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Crisis op Stayen

Bericht door Halenaar »

Blijkbaar is er afgelopen woensdag nog overleg geweest:
Na de fan meeting van 29 oktober beseft de club dat het heel belangrijk is om de fans vaker te raadplegen. Daarom organiseerde de club afgelopen woensdag een online bijeenkomst met een delegatie van 4 supporters en 5 clubvertegenwoordigers. Tijdens deze erg constructieve meeting bespraken we een aantal kwesties die momenteel leven binnen STVV.

We kijken er ten zeerste naar uit om deze verschillende onderwerpen binnenkort te presenteren. In de tussentijd kunnen we u al meedelen dat de volgende bijeenkomst zal plaatsvinden in maart. De bedoeling is om vier dergelijke bijeenkomsten per jaar te organiseren. Daarnaast zal de club ook twee specifiekere vergaderingen per jaar organiseren om de financiële en praktische aspecten binnen STVV toe te lichten.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Crisis op Stayen

Bericht door voetballiefhebber »

Blijkbaar wordt er nu inderdaad wat vaker 'gepraat' met vertegenwoordigers van supportersgroepen. Hopelijk wordt daar man en paard genoemd. Ik hoop dat ze zich aan het voorbereiden zijn om in januari versterking binnen te halen. Een echte nummer 10, een goede rechtsback en eventueel een stevige 6 zijn nodig!
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Crisis op Stayen

Bericht door STimVV »

voetballiefhebber schreef: 28 nov 2020, 20:20 Blijkbaar wordt er nu inderdaad wat vaker 'gepraat' met vertegenwoordigers van supportersgroepen. Hopelijk wordt daar man en paard genoemd. Ik hoop dat ze zich aan het voorbereiden zijn om in januari versterking binnen te halen. Een echte nummer 10, een goede rechtsback en eventueel een stevige 6 zijn nodig!
Deze club heeft veel meer nodig dan een paar goede transfers. Tateishi en Muscat vervangen door 2 mensen die het wél kunnen is , op lange termijn, veeeel belangrijker.
Iedereen ziet en voelt waar we op afstreven.
Tateishi en Pinto tellen ondertussen hun commissies nog eens. :bat:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Crisis op Stayen

Bericht door toyotacorolla »

Bedoelde de Japanners niet bij overname, binnen 3 jaar naar 1B inplaats van play-off 1????
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Crisis op Stayen

Bericht door tesneusdoek »

toyotacorolla schreef: 29 nov 2020, 07:34 Bedoelde de Japanners niet bij overname, binnen 3 jaar naar 1B inplaats van play-off 1????
We zijn gewoon heel dicht bij het beoogde doel...
De schrijfrichting van het Japans is van oudsher van boven naar beneden en van rechts naar links. :mrgreen:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Crisis op Stayen

Bericht door voetballiefhebber »

Roland had beter de verkoop van STVV overgelaten aan Dirk Degraen. Degraen is wel grote baas geweest bij Genk, maar was als kind vooral supporter van STVV. Degraen kent wel wat van zakendoen en ook vooral van voetbal. Hij regelde de verkoop van verschillende clubs. OH Leuven bracht hij ook in contact met de mensen van Leicester. Zij hadden ook een plan van enkele jaren voor ogen. Eerst pakten zij de accomodatie grondig aan, alvorens te investeren in de spelersgroep. En dat loont!
Plaats reactie