Speeldag 18: STVV-Beerschot-Wilrijk (Woe 30-12 om 20:45)

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door Jack »

Ik vind het wel een nadeel.
Als die anderen onderaan nu punten pakken moet je niet onderschatten wat dit aan extra druk brengt.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door tesneusdoek »

Jack schreef: 14 dec 2020, 12:55 Ik vind het wel een nadeel.
Als die anderen onderaan nu punten pakken moet je niet onderschatten wat dit aan extra druk brengt.
Ik ben het hier eens met Jacques. Het is beter dat PM er wat automatismes en discipline ingeslepen krijgt en dat de fysieke achterstand ook kan weggewerkt worden. Hoe langer PM heeft om dat te doen, zoveel te beter. Als je weer eens kansloos afgaat en 0 punten behaald is de kloof trouwens even groot dan als je match uitgesteld is, met het voordeel dat die uitgestelde match, hypothetisch gezien, wel nog punten kan opleveren.

Het argument dat we binnen een drietal weken met een andere kern zitten en dat er sommige "afgeschreven" spelers dan nog aan de slag moeten, vind ik ook niet overtuigend. Wie afgeserveerd wordt (verkocht, verhuurd, B-kern...) door PM voldoet sowieso niet, dus die speler(s) gaat/gaan ook niet het verschil maken. In verband met de rest, die door PM als 1A-waardig beschouwd worden, zal PM wel voldoende ervaring en psychologie hebben om ze allemaal het gevoel te geven dat ze nog meetellen voor hem en dat ze een toekomst hebben bij STVV.

Voor mij is elke "gewonnen" dag, waarop er serieus gewerkt kan worden, dus een groot geschenk. Zou niet iedereen er hier voor getekend hebben om PM van in augustus met deze (onevenwichtige en kwalitatief beperkte) kern te laten werken? Stel je voor dat we alle matchen binnen een drietal weken opnieuw onder PM zouden kunnen spelen... We zouden er niet zo slecht voorstaan, denk ik. :geel: :blauw:
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door enrique »

Spreek jezelf maar moed in
W-B met Nicky Hayen
KVM met Wouter Vrancken
Zij gaan erin blijven
Jij gaat eruit
Hoe ironisch kan het zijn
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door tesneusdoek »

enrique schreef: 14 dec 2020, 14:00 Spreek jezelf maar moed in
W-B met Nicky Hayen
KVM met Wouter Vrancken
Zij gaan erin blijven
Jij gaat eruit
Hoe ironisch kan het zijn
Voor mij blijft het toppunt van ironie toch OHL...die beginnen stilletjesaan onze achterban in het Hageland weg te kapen, hebben een sympathiek imago, een bekwaam iemand als Brys als trainer en verschillende ex-STVV-ers in hun rangen... :roll:

De nieuwe, sympathieke volksclub tussen Anderlecht, Luik en Genk dus... Goed voor hun, triestig voor ons! :cry:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door stvvilvoorde »

tesneusdoek schreef: 14 dec 2020, 13:25
Het argument dat we binnen een drietal weken met een andere kern zitten en dat er sommige "afgeschreven" spelers dan nog aan de slag moeten, vind ik ook niet overtuigend. Wie afgeserveerd wordt (verkocht, verhuurd, B-kern...) door PM voldoet sowieso niet, dus die speler(s) gaat/gaan ook niet het verschil maken. In verband met de rest, die door PM als 1A-waardig beschouwd worden, zal PM wel voldoende ervaring en psychologie hebben om ze allemaal het gevoel te geven dat ze nog meetellen voor hem en dat ze een toekomst hebben bij STVV.
ik heb het niet zozeer op verkocht, verhuurd, b-kern... maar eerder op spelers die dan geblesseerd kunnen zijn.
Alles wat ze nu van de hand zullen doen of in de b-kern steken, gaat inderdaad 'tot nooit meer' zijn.

Maar ik hou eerder mijn hart vast voor een blessure van pakweg De Ridder, Cacace, Nazon of zelfs Sankhon op het moment dat we die match dienen te spelen.
Match uitstellen zal op dit moment ongeveer evenveel voordeel als nadeel hebben.
Indien Moeskroen en Mechelen nu midweek zouden verliezen, kan het uitstellen wel meer voor- dan nadelen hebben.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4161
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door lindoke »

tesneusdoek schreef: 14 dec 2020, 14:05
enrique schreef: 14 dec 2020, 14:00 Spreek jezelf maar moed in
W-B met Nicky Hayen
KVM met Wouter Vrancken
Zij gaan erin blijven
Jij gaat eruit
Hoe ironisch kan het zijn
Voor mij blijft het toppunt van ironie toch OHL...die beginnen stilletjesaan onze achterban in het Hageland weg te kapen, hebben een sympathiek imago, een bekwaam iemand als Brys als trainer en verschillende ex-STVV-ers in hun rangen... :roll:

De nieuwe, sympathieke volksclub tussen Anderlecht, Luik en Genk dus... Goed voor hun, triestig voor ons! :cry:
Hier ben ik het niet mee eens. STVV is een traditieclub en staat daardoor in de ogen van de andere JPL clubs veel en veel hoger aangeschreven dan OHL. Met alle respect voor OHL maar de geschiedenis die STVV in het Belgisch voetbal geschreven heeft gaan ze nooit kunnen inhalen. Het feit dat OHL momenteel hoger in de stand staat verandert daar compleet niks aan. Enkele jaren geleden stonden wij trouwens een pak hoger gerangschikt dan hen. Op het eind van het seizoen degradeerden ze zelfs. Zogezegd met hoogstaand voetbal dan nog.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door stvvilvoorde »

De fanbase van OHL reikt in het oosten niet verder dan Tienen en Aarschot.

Leuven heeft gelijkaardige problemen als ons.
Heel veel mensen in de streek zijn al jarenlang supporter van Anderlecht (owv het ontbreken van een lokale voetbalclub op hoog niveau voor zeer lange tijd)
Richting Westen zit je dus met Brussel.
Richting Oost-Tienen zit je met een rivaliteit die vergelijkbaar is met de onze met Genk (alleszins in 2de en derde klasse was dat toch zo)
Richting Oost-Aarschot --> eens verder dan aarschot vind je nauwelijks nog OHL supporters
Richting zuiden zit je heel erg snel met de taalgrens.
Richting Noord zit je met Mechelen dat traditioneel ook heel wat supporters uit het Leuvense (+herent) heeft
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door tesneusdoek »

lindoke schreef: 14 dec 2020, 15:09
tesneusdoek schreef: 14 dec 2020, 14:05
enrique schreef: 14 dec 2020, 14:00 Spreek jezelf maar moed in
W-B met Nicky Hayen
KVM met Wouter Vrancken
Zij gaan erin blijven
Jij gaat eruit
Hoe ironisch kan het zijn
Voor mij blijft het toppunt van ironie toch OHL...die beginnen stilletjesaan onze achterban in het Hageland weg te kapen, hebben een sympathiek imago, een bekwaam iemand als Brys als trainer en verschillende ex-STVV-ers in hun rangen... :roll:

De nieuwe, sympathieke volksclub tussen Anderlecht, Luik en Genk dus... Goed voor hun, triestig voor ons! :cry:
Hier ben ik het niet mee eens. STVV is een traditieclub en staat daardoor in de ogen van de andere JPL clubs veel en veel hoger aangeschreven dan OHL. Met alle respect voor OHL maar de geschiedenis die STVV in het Belgisch voetbal geschreven heeft gaan ze nooit kunnen inhalen. Het feit dat OHL momenteel hoger in de stand staat verandert daar compleet niks aan. Enkele jaren geleden stonden wij trouwens een pak hoger gerangschikt dan hen. Op het eind van het seizoen degradeerden ze zelfs. Zogezegd met hoogstaand voetbal dan nog.
Ik hoop samen met u dat we die sympathie onder de supporters, voorzitters en sportpers nog niet verloren hebben na het laatste decennium met :Roland: die (terecht of onterecht, dat laat ik in het midden) de confrontatie aanging met andere voorzitters en toch een beetje de vuile was van de voetbalwereld heeft (mee) uitgehangen, met (ogenschijnlijke) stromannen als Morenne en Lammens en nu Meekers en met de afstandelijke Japanners van DMM en hun exotisch allegaartje op het veld.

Voor mij en andere mensen van mijn generatie en vorige generaties staat STVV ongetwijfeld een paar schavotten hoger dan OHL, maar een groot deel van de mensen zijn uw successen uit het verleden snel vergeten hoor... Kijk maar eens naar hoelang Union in de vergeethoek heeft gezeten... andere voorbeelden zijn FC Luik, Seraing, Patro Eisden, RWDM....stuk voor stuk, sympathieke "Traditionsvereinen" (om het op zijn Duits te zeggen) die de meeste jongeren zelfs niet meer kennen.

Hopelijk is ons een beter lot beschoren! :stvv:
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door toyotacorolla »

Wordt ook werkelijk gecontroleerd of dit wel correct is ivm. besmetting?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door Jacques »

PCR testen moeten nog altijd door een erkend labo uitgevoerd worden. Resultaten zijn door bevoegde instanties in principe perfect opvraagbaar (mits naleving GDPR regels etc).
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door the fan »

Daar geef ik je gelijk in maar ik ben er zeker van dat binnen 10 jaar OHL een topclub is.
En wij... een 1B ploeg.
Mijn zoon heeft er bij de jeugd gespeeld, een paar jaar terug en dat was veeleer professioneler dan STVV.
Ook de visie, bekwaamheid van coaches, .... top.
Je zag dat daar werd gebouwd, letterlijk en figuurlijk.
Ze degradeerden maar bleven hun visie trouw en staan er nu weer, hun jeugd zit steevast bij de top 8 en geloof me, daar plukken ze dra de vruchten van.
Onze jeugd... veel goede wil van familie Delorge en daarbuiten.... hmmmm
Gebruikersavatar
Missé-Missé
Berichten: 190
Lid geworden op: 15 aug 2011, 12:05

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door Missé-Missé »

stvvilvoorde schreef: 14 dec 2020, 15:19 De fanbase van OHL reikt in het oosten niet verder dan Tienen en Aarschot.

Leuven heeft gelijkaardige problemen als ons.
Heel veel mensen in de streek zijn al jarenlang supporter van Anderlecht (owv het ontbreken van een lokale voetbalclub op hoog niveau voor zeer lange tijd)
Richting Westen zit je dus met Brussel.
Richting Oost-Tienen zit je met een rivaliteit die vergelijkbaar is met de onze met Genk (alleszins in 2de en derde klasse was dat toch zo)
Richting Oost-Aarschot --> eens verder dan aarschot vind je nauwelijks nog OHL supporters
Richting zuiden zit je heel erg snel met de taalgrens.
Richting Noord zit je met Mechelen dat traditioneel ook heel wat supporters uit het Leuvense (+herent) heeft
In de regio Aarschot is geen levende ziel voor OHL..
Het merendeel van de mensen die ik ken van daar zijn... Westerlo supporters.
Ik werk in Leuven en het klopt inderdaad dat er veel voor Mechelen zijn, veel oud Stade Leuven supporters die geen goed woord over hebben voor OHL, ondanks de schijnbaar gunstige gang van zaken daar momenteel. Dat ziet diep en is historisch gegroeid.

Het draait goed bij OHL, maar laat die kern het seizoen met Muscat beginnen en ze stonden er niet beter voor dan wij nu.
Dit is een absurd ongebalanceerde kern, maar maanden zonder idee, plan of zelfs gepaste fysieke trainingen gevolgd door een vermijdbare verliesreeks doen deze kern slechter lijken dan hij in werkelijkheid is volgens mij.

Maes maakte zaterdag al gewag van het feit dat Germinal Ekeren er eigenlijk veel te snel aankwam, maar dat het was wat het was. Ik denk dat de man dus wel blij is met de gekochte tijd.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door zipke373 »

tesneusdoek schreef: 14 dec 2020, 15:24
lindoke schreef: 14 dec 2020, 15:09
tesneusdoek schreef: 14 dec 2020, 14:05
enrique schreef: 14 dec 2020, 14:00 Spreek jezelf maar moed in
W-B met Nicky Hayen
KVM met Wouter Vrancken
Zij gaan erin blijven
Jij gaat eruit
Hoe ironisch kan het zijn
Voor mij blijft het toppunt van ironie toch OHL...die beginnen stilletjesaan onze achterban in het Hageland weg te kapen, hebben een sympathiek imago, een bekwaam iemand als Brys als trainer en verschillende ex-STVV-ers in hun rangen... :roll:

De nieuwe, sympathieke volksclub tussen Anderlecht, Luik en Genk dus... Goed voor hun, triestig voor ons! :cry:
Hier ben ik het niet mee eens. STVV is een traditieclub en staat daardoor in de ogen van de andere JPL clubs veel en veel hoger aangeschreven dan OHL. Met alle respect voor OHL maar de geschiedenis die STVV in het Belgisch voetbal geschreven heeft gaan ze nooit kunnen inhalen. Het feit dat OHL momenteel hoger in de stand staat verandert daar compleet niks aan. Enkele jaren geleden stonden wij trouwens een pak hoger gerangschikt dan hen. Op het eind van het seizoen degradeerden ze zelfs. Zogezegd met hoogstaand voetbal dan nog.
Ik hoop samen met u dat we die sympathie onder de supporters, voorzitters en sportpers nog niet verloren hebben na het laatste decennium met :Roland: die (terecht of onterecht, dat laat ik in het midden) de confrontatie aanging met andere voorzitters en toch een beetje de vuile was van de voetbalwereld heeft (mee) uitgehangen, met (ogenschijnlijke) stromannen als Morenne en Lammens en nu Meekers en met de afstandelijke Japanners van DMM en hun exotisch allegaartje op het veld.

Voor mij en andere mensen van mijn generatie en vorige generaties staat STVV ongetwijfeld een paar schavotten hoger dan OHL, maar een groot deel van de mensen zijn uw successen uit het verleden snel vergeten hoor... Kijk maar eens naar hoelang Union in de vergeethoek heeft gezeten... andere voorbeelden zijn FC Luik, Seraing, Patro Eisden, RWDM....stuk voor stuk, sympathieke "Traditionsvereinen" (om het op zijn Duits te zeggen) die de meeste jongeren zelfs niet meer kennen.

Hopelijk is ons een beter lot beschoren! :stvv:
Welke successen? :mrgreen:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 17: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door stvvilvoorde »

Missé-Missé schreef: 15 dec 2020, 00:03
In de regio Aarschot is geen levende ziel voor OHL..
Ik ken er een paar, weliswaar uitgeweken leuvenaars.
Maar ik doelde meer op de tussengebieden Holsbeek, Rotselaar, Wezemaal, Lubbeek met Aarschot als eindstation waar wel wat OHL-supporters zitten.
Haacht is dan weer traditioneel meer Mechelen....

Verder dan Aarschot (Herselt, diest, averbode, zichem, scherpenheuvel) vind je inderdaad al wat meer Westerlo supporters.

Zoals iemand anders hierboven stelde.
De jeugdwerking van OHL is echt wel top sinds de fusie in 2002.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Speeldag 18: STVV-Beerschot-Wilrijk (Di 15-12 om 21:00)

Bericht door STimVV »

Momenteel ben ik ook aant supporteren voor OHL, en dus voor Brys, Kotysch, DeNorre en Ngawa. Hopelijk doen ze ons en zichzelf een plezier en winnen ze op Moeskroen...

Moeskroen heeft met Da Costa verdoeme ne goeie spits...
Laatst gewijzigd door STimVV op 15 dec 2020, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie