De degradatiestrijd

Alles over de wedstrijden van STVV

Wie degradeert?

Cercle Brugge
21
17%
Waasland-Beveren
23
19%
Zulte-Waregem
2
2%
Moeskroen
36
29%
KV Mechelen
10
8%
STVV
29
24%
Andere
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 123

STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De degradatiestrijd

Bericht door STimVV »

KV Mechelen pakt nu ook 9 op 9.

Zoals een paar weken geleden al gezegd zijn er maar 3 ploegen waar we naar moeten kijken: Moeskroen, Cercle en Beveren.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Vouch »

STimVV schreef: 10 jan 2021, 15:00 KV Mechelen pakt nu ook 9 op 9.

Zoals een paar weken geleden al gezegd zijn er maar 3 ploegen waar we naar moeten kijken: Moeskroen, Cercle en Beveren.
Ik vrees dat Cercle dit niet meer gekeerd gaat krijgen, of het zal weer last minute moeten zoals vorig jaar, maar dat blijft niet lukken... De eerste "haalbare" kaart voor hun in de volgende wedstrijden is die op Stayen op 31 januari. Eerst volgt er Beerschot, Standard, Antwerp, Kortrijk en Club... In die 5 wedstrijden gaan ze ook niet teveel rapen.

Mààr, als die bal van Hazard in de laatste minuten binnen gaat pakken ze gister toch nog een punt en beginnen ze met een heel ander gevoel aan de terugronde. Vergelijkbaar met die vrijetrap van Waasland op Stayen in de 92ste minuut, als die niet binnen gaat was er van Maes misschien geen sprake op Stayen, laat staan Mboyo of Bruls. Soms kun je dus maar beter punten verliezen... :D
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: De degradatiestrijd

Bericht door lindoke »

Ik en enkele anderen hebben dit al weken geleden gezegd dat KV Mechelen zeker geen degradatiekandidaat is. Anderen betwijfelden dat dan weer. Ik denk dat met de droge 3-0 tegen Antwerp die twijfels toch mogen opgeborgen worden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: De degradatiestrijd

Bericht door save-stvv »

Mechelen heeft 3 punten meer, dus nog steeds degradatiezone, paar belangrijke spelers die uitvallen en het is van dat...
Vandaag Antwerp zonder fatsoenlijke keeper en 4,5 spelers waaronder een echte spits als Mbokani... was nu geen verrassing dat ze wonnen...
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Esteeveevee »

Iedereen die nu geen 28 punten heeft kan nog degraderen maar het is duidelijk dat er 5 zijn die meer kans maken en daar zijn we bij.
Nog 4 keer winnen en paar gelijkspel.
Liefst 5.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Vouch »

Uiteraard ben je pas veilig als je de nodige punten gehaald hebt. Maar ja, Zulte gaat niet meer degraderen hoor.
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: De degradatiestrijd

Bericht door smol »

save-stvv schreef: 10 jan 2021, 19:02 Mechelen heeft 3 punten meer, dus nog steeds degradatiezone, paar belangrijke spelers die uitvallen en het is van dat...
Vandaag Antwerp zonder fatsoenlijke keeper en 4,5 spelers waaronder een echte spits als Mbokani... was nu geen verrassing dat ze wonnen...
Iedereen die een beetje voetbalkennis heeft moet erkennen dat Mechelen teveel kwaliteit heeft voor de plaats waar ze staan.
Net zoals bepaalde ploegen te hoog geklasseerd staan naargelang hun kwaliteit.
Volgens mij zijn Cercle, Moeskroen en Beveren de zwakste uit de klas.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Dreke »

Wat zegt dat dan over Mechelen? Of over hun trainer?
A loyal football fan only supports the shirt...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De degradatiestrijd

Bericht door STimVV »

Er komen 2 cruciale weken aan met heel wat onderlinge duels. Echte 6-puntenmatchen...

19 jan: moeskroen-beveren
23 jan: stvv-moeskroen
26 jan: beveren-mechelen
31 jan: stvv-cercle

Het is duidelijk dat die matchen thuis tegen Moeskroen en Cercle gewonnen moeten worden. We zitten in een situatie dat we echt geen blessures of schorsingen meer kunnen hebben. (En dus nog wat versterking kunnen gebruiken)
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De degradatiestrijd

Bericht door tesneusdoek »

STimVV schreef: 13 jan 2021, 20:39 Er komen 2 cruciale weken aan met heel wat onderlinge duels. Echte 6-puntenmatchen...

19 jan: moeskroen-beveren
23 jan: stvv-moeskroen
26 jan: beveren-mechelen
31 jan: stvv-cercle

Het is duidelijk dat die matchen thuis tegen Moeskroen en Cercle gewonnen moeten worden. We zitten in een situatie dat we echt geen blessures of schorsingen meer kunnen hebben. (En dus nog wat versterking kunnen gebruiken)
Voor mij persoonlijk is Waasland-Beveren met stip de degradatiekandidaat. Wie voorlaatste wordt? Dat wordt heel moeilijk en zal inderdaad afhangen van veel factoren zoals blessures, schorsingen, een beetje geluk waardoor die ene bal er net in of net naast gaat...Ik zie geen enkele ploeg tussen Eupen, Mechelen, Cercle, Moeskroen en STVV een reeks neerzetten om definitief uit de degradatiezorgen te raken en denk dat het haasje over spelen wordt tot de laatste speeldag.

Het is voor ons dus inderdaad kwestie om thuis geen enkel punt te laten liggen tegen voormelde ploegen. Dat moeten keer op keer driepunters zijn. :stvv:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: De degradatiestrijd

Bericht door stvvilvoorde »

Harbaoui zou nu naar Moeskroen gaan.

Indien de transfer doorgaat, dient hij wel nog 4 matchen schorsing uit te zitten.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Stvv_eng »

stvvilvoorde schreef: 14 jan 2021, 17:28 Harbaoui zou nu naar Moeskroen gaan.

Indien de transfer doorgaat, dient hij wel nog 4 matchen schorsing uit te zitten.
Hij heeft sowieso wel een tijd nodig om echt wedstrijdklaar te geraken. Heeft een half jaar in qatar niks gedaan 😅
Hoop dat hij te laat is om Moeskroen te komen redden 😉
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: De degradatiestrijd

Bericht door BoemBoem »

Harbaoui en Lepoint naar Moeskroen.
Gaat niet veel aan de situatie veranderen denk ik, we zijn en blijven beter. :D
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: De degradatiestrijd

Bericht door Jean-Paul »

Ik heb Cercle en W-Beveren als kandidaat dalers aangeduid. Er is veel interesse in Ugbo en bij een vertrek reken ik hen als absolute kandidaat. Ben bijna zeker dat hij vertrekt
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: De degradatiestrijd

Bericht door BoemBoem »

Ale,
Op Genk moeten we niet rekenen vandaag.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie