Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Alles over de wedstrijden van STVV
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Jean-Paul »

Filipov heeft niet de kwaliteiten om in de Belgische competitie te voetballen en ga verder niet in op zijn gebreken of kwaliteiten.
Suzuki wou ik ook kwijt onder Muscat , want het was een melkmutte, de Suzuki van nu is niet meer te herkennen, Maes heeft van hem een volwassen voetballer gemaakt.
Bruls had het heel moeilijk en moest veel dicht lopen op rechts omdat Durkin helemaal niet mee kon, zijn tegenstrever deed de ganse tijd wat hij wou.
Garcia vond ik persoonlijk zwak, net als Cacace, die twee hadden geen vat op Gilles Dewaele, een van de beste rechterflankspelers van België.
De Ridder zat nu, net als tegen OHL veel uit positie en zo kwam onze centrale as op verdedigend vlak dikwijls in problemen.
Qua rendement staken Mboyo, Konaté, Suzuki, Schmidt en het duo Tex en Buatu er bovenuit.
Details kunnen een wedstrijd bepalen. Resultaatbepalende details maken een verschil tussen een coach en topcoach en gelukkig hebben we die nu eindelijk binnengehaald.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door pat@ »

Als we deze wedstrijden al winnend gaan afsluiten is er nog iets mogelijk dit seizoen.
Volgende speeldag komen Caufriez en Nazon er terug bij. Het is nu gewoon een voordeel om zoveel partijen op korte termijn te spelen. De winning mood en bijhorende killer mentaliteit, de juiste tegenstanders...
De Ridder is toe aan wat rust als je het mij vraagt. Hij was tegen OHL ook al wat minder. Dit is zowat de enigste positie die niet dubbel bezet is. Je kan natuurlijk Bruls op zijn positie laten spelen en Colidio/Steuckers op de positie van Bruls.

De match tegen Moeskroen wordt de eerste test waar we het spel gaan moeten maken. Als we de bal aan Moeskroen gaan laten zal er niet veel te zien zijn. Ik denk niet dat Maes dat gaan aandurven voor de honderdduizenden kijkers.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Vouch »

Esteeveevee schreef: 20 jan 2021, 20:45
stvv'er schreef: 20 jan 2021, 20:17 3 uitzeges op een rij in eerste klasse. Wanneer is ons dat nog eens overkomen?
In 1854.
Eerst in Looz, de week erna in Vliermaal en daarna nog in Melveren
De Play-offs van 2016-2017: Waasland 0-1, Union 1-4 en Lierse 1-3.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Jan Bulder »

pat@ schreef: 20 jan 2021, 22:08

De match tegen Moeskroen wordt de eerste test waar we het spel gaan moeten maken. Als we de bal aan Moeskroen gaan laten zal er niet veel te zien zijn. Ik denk niet dat Maes dat gaan aandurven voor de honderdduizenden kijkers.
Waarom zouden wij het spel moeten maken? Moeskroen moet winnen, voor ons is niet verliezen best ok.

Gewoon gecontroleerd voetballen zoals de voorbije weken. Weinig weggeven, die paar kansen komen toch.
Voeten op de grond. Geen foliekes uit hoogmoed.
PT67
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jan 2021, 22:24
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door PT67 »

Genoten van deze overwinning ! Wie had dat gedacht van Konate ? Volgens mij vandaag beste man met veel werkkracht en buffer voor de verdediging.
Wat een nieuwe trainer voor een speler kan betekenen...en heeft zeker nog progressiemarge.
Proficiat STVV !
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Halenaar »

PT67 schreef: 20 jan 2021, 22:37 Genoten van deze overwinning ! Wie had dat gedacht van Konate ? Volgens mij vandaag beste man met veel werkkracht en buffer voor de verdediging.
Wat een nieuwe trainer voor een speler kan betekenen...en heeft zeker nog progressiemarge.
Proficiat STVV !
Geen minuut heeft die mens gespeeld onder Brys. Zelf geen selectie, helemaal verdreven. Ongelooflijk gewoon.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Jean-Paul »

Durkin moet ik feliciteren met zijn prestaties. Een jonge speler die een voorbeeld is voor andere jongeren , geweldige ambitie en wijsheid en daarmee kan je al ver komen.
Maar er zijn beperkingen en ik hoop voor hem dat hij progressie gaat maken echter op dit moment is hij nog niet volledig het eerste klasse niveau waardig. Als je bv Gilles Dewaele bezig ziet, heeft hij geweldige progressie gemaakt en is op dit moment een van de beteren op de rechterflank die je in België kunt vinden. Misschien kan ook Durkin die stappen zetten.
Caufriez zal zaterdag wellicht zijn plaats opnieuw innemen en Nazon zal naar alle waarschijnlijkheid een rang hoger in Maes zijn kern staan dan Filipov.
Na dit geweldig resultaat moet Moeskroen zaterdag as het onderspit delven en mogen we ons opmaken voor een verlengd verblijf in de jupiler pro league.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Jean-Paul »

PT67 schreef: 20 jan 2021, 22:37 Genoten van deze overwinning ! Wie had dat gedacht van Konate ? Volgens mij vandaag beste man met veel werkkracht en buffer voor de verdediging.
Wat een nieuwe trainer voor een speler kan betekenen...en heeft zeker nog progressiemarge.
Proficiat STVV !
Ik
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door vdl »

Halenaar schreef: 20 jan 2021, 22:43
PT67 schreef: 20 jan 2021, 22:37 Genoten van deze overwinning ! Wie had dat gedacht van Konate ? Volgens mij vandaag beste man met veel werkkracht en buffer voor de verdediging.
Wat een nieuwe trainer voor een speler kan betekenen...en heeft zeker nog progressiemarge.
Proficiat STVV !
Geen minuut heeft die mens gespeeld onder Brys. Zelf geen selectie, helemaal verdreven. Ongelooflijk gewoon.
Heeft ook misschien gewoon een aanpassingsperiode nodig gehad, komt ook van een lager niveau.
Hongla speelde vorig seizoen ook niet bij Antwerp en is nu basisspeler,en zo zijn er nog genoeg.
Ik denk dat Brijs zijn gelijk gehaald heeft en bewezen is dat merendeels van de transfers niet goed genoeg was.
Muscat moest ze opstellen, en we stonden op de laatste plaats.
Boli was nooit zo goed als onder Brijs en we hebben onder hem nooit laatste gestaan, dus de man kent zijn vak wel.
Jokke
Berichten: 179
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:28

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Jokke »

Deze opmerkelijke remonte o.l.v. Peter Maes beroert mij geenszins . Als binnen afzienbare tijd Suzuki hogerop wil en mag zal er weer herschikt en opgebouwd moeten worden en zijn we weer geheid naar af.
Dus " mij nie bellen " zou Meiland zeggen.
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Positivo »

Jokke schreef: 20 jan 2021, 23:18 Deze opmerkelijke remonte o.l.v. Peter Maes beroert mij geenszins . Als binnen afzienbare tijd Suzuki hogerop wil en mag zal er weer herschikt en opgebouwd moeten worden en zijn we weer geheid naar af.
Dus " mij nie bellen " zou Meiland zeggen.
Geldt dat niet voor zowat bijna ALLE ploegen ?
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Brusselmans »

Jokke schreef: 20 jan 2021, 23:18 Deze opmerkelijke remonte o.l.v. Peter Maes beroert mij geenszins . Als binnen afzienbare tijd Suzuki hogerop wil en mag zal er weer herschikt en opgebouwd moeten worden en zijn we weer geheid naar af.
Dus " mij nie bellen " zou Meiland zeggen.
Met 20 miljoen zal je wel een vervanger vinden denk ik.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Jones »

Hoop al maar dat Suzuki niet gekwetst raakt voor langere tijd. Als hij zo verder doet komt hij met gemak aan 15 à 20 potten
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Yellow Feaver »

:geel:
Jokke schreef: 20 jan 2021, 23:18 Deze opmerkelijke remonte o.l.v. Peter Maes beroert mij geenszins . Als binnen afzienbare tijd Suzuki hogerop wil en mag zal er weer herschikt en opgebouwd moeten worden en zijn we weer geheid naar af.
Dus " mij nie bellen " zou Meiland zeggen.
We moeten ook beetje realistisch zijn. Een Aziatische speler die er 15 maakt in één seizoen gaat niet nog een derde of vierde seizoen bij ons blijven als hij kan kiezen tussen een financieel interessante sterrenstatus in eigen continent of een sportieve stap hogerop maken in een hoger aangeschreven Europese competitie.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Speeldag 25: Kortrijk-STVV (woe 19-01 om 16:30)

Bericht door Halenaar »

Jokke schreef: 20 jan 2021, 23:18 Deze opmerkelijke remonte o.l.v. Peter Maes beroert mij geenszins . Als binnen afzienbare tijd Suzuki hogerop wil en mag zal er weer herschikt en opgebouwd moeten worden en zijn we weer geheid naar af.
Zoals bij elke ploeg in de JPL :roll:

Geen enkele ploeg kan hier zijn toppers houden, voor iedereen is het elke transferperiode weer een moment van opbouwen en herschikken. Zolang je dit goed en beperkt doet mag het geen probleem zijn.
Plaats reactie