Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Alles over de wedstrijden van STVV
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door pat@ »

Een mid-week wedstrijd om in het ritme te blijven.
Twee teams die willen voetballen, dat kan niet anders worden dan een spectaculaire wedstrijd. Een match om naar uit te kijken voor de neutrale voetballiefhebber.

Gent heeft afgelopen speeldag wel duidelijk gewonnen maar lijkt me zeker te pakken.

-Een wankele Bolat bestoken met ballen in de 16.
-Cacace die Bukkari, voor mij de gevaarlijkste flankaanvaller in 1A, moet afstoppen.
-Bruls met zijn eerste doelpunt voor STVV en tevens de winning goal ;)
Laatst gewijzigd door pat@ op 26 jan 2021, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-02 om 21:00)

Bericht door stvvilvoorde »

27-01 zal je bedoelen?
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door fruitboerke »

Konate geschorst , De Ridder en Texeira zeer twijfelachtig en Garcia verkocht .Ga er maar aan staan pffffft.Zo goed als het begonnen was onder Maes , zo slecht dreigt het nu weer de verkeerde kant op te gaan .Maes moet een halve basisploeg vervangen tegen Gent .Ik vrees dat dit van het goede teveel is dus nul punten en een match op leven en dood tegen Cercle is een feit .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Stvv_eng »

Ik vroeg verleden week om tegen moeskroen mannen te laten rusten. Niet gebeurd en nu heb je problemen met spelers die gewoonweg niet meer fit zijn.

Als je tegen moeskroen niet wou laten rusten moest dat fe match ervoor. Er lopen oude veteranen rond op het veld die gewoonweg niet zoveel kunnen spelen...
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door enerkey »

Stvv_eng schreef: 26 jan 2021, 11:27 Ik vroeg verleden week om tegen moeskroen mannen te laten rusten. Niet gebeurd en nu heb je problemen met spelers die gewoonweg niet meer fit zijn.

Als je tegen moeskroen niet wou laten rusten moest dat fe match ervoor. Er lopen oude veteranen rond op het veld die gewoonweg niet zoveel kunnen spelen...
Texeira kan de opeenvolging conditoneel nog aan, maar die zijn lichaam dan weer niet. Maar de Ridder en Bruls die staan pietdood op het plein vanaf minuut 1. Ik zou het onverstanding vinden om die morgen opnieuw te laten starten. Die moet je sparen voor tegen Cercle. Laat Colidio & Asamoah maar wat klooien. Echt pannekoeken zijn het trouwens ook weer niet. Ze zijn gewoon iets minder. Texeira is wel onvervangbaar vrees ik, daar gaat het organisatorisch te merken zijn vrees ik.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door lindoke »

En toch zal PM niet roteren en zijn sterkste 11 opstellen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door darion »

Stvv_eng schreef: 26 jan 2021, 11:27 Ik vroeg verleden week om tegen moeskroen mannen te laten rusten. Niet gebeurd en nu heb je problemen met spelers die gewoonweg niet meer fit zijn.

Als je tegen moeskroen niet wou laten rusten moest dat fe match ervoor. Er lopen oude veteranen rond op het veld die gewoonweg niet zoveel kunnen spelen...

Waarom zou Maes naar jou luisteren? Zit je in de staff?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jacques »

De keuze om tegen rechtstreekse concurrent Moeskroen geen spelers te laten rusten is verdedigbaar. Dat er dan nu enkele spelers niet fit zijn, tja dat viel wel te verwachten in deze periode. Iedere club heeft momenteel dit probleem. Zolang er geen blessures door overbelasting bij zijn, lijkt het mij gewoon een sportieve keuze: rust tegen Moeskroen of rust tegen Gent. Ook als je naar het drieluik Moeskroen-Gent-Cercle kijkt, is (al dan niet gedwongen) roteren tegen Gent een verdedigbare keuze. Dat lijkt nu misschien slecht uit te draaien, omdat het resultaat tegen Moeskroen slecht uitviel, maar dat maakt de keuze op dat ogenblik in mijn ogen niet verkeerd. Als je verliest, ziet bij wijze van spreken elke beslissing er slecht uit. Hadden we gewonnen van Moeskroen zou er nu geen haan naar kraaien.
Overdrijven is een kunst
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jean-Paul »

Laat ons nu ook niet direct panikeren en op mensen schieten die deze voor bijna 90 procent degradant een hoopvolle positie hebben toegereikt. Een trainer stelt ten alle tijden zijn beste elf op. Dat er weinig alternatieven zijn heeft met het dramatische transfergebeuren te maken en is er veel kwantiteit en te weinig kwaliteit. Dat de oudere spelers de kar moeten trekken is normaal en dan is het ook normaal dat Maes zijn wens was om buiten die ervaren spelers ook jonge spelers aan te werven die direct inzetbaar zijn en die tevens een meerwaarde betekenen voor het team. Geen makkelijke opgave en tot nu toe heeft het bestuur zijn falen ook toegegeven en zich verontschuldigt en hebben ze met Bruls, Mboyo en hopelijk ook Lavalée al een stuk van Maes zijn wensen ingewilligd. De transfer van Pol is ook een gevolg van het chaotische beleid onder Muscat.
Dat we morgen waarschijnlijk met een onuitgegeven ploeg moeten spelen is dan ook een gevolg van dat onkundig en ondoordacht beleid.
Maar we weten ook wat we aan Maes hebben en de jongens die morgen moeten spelen mogen hun laatste kansen om hun waarde als prof met prestatie moeten opsmukken.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door lakie »

Je kan wel zeggen, we gaan roteren, maar door de schorsing van Konaté, het vertrek van Garcia en de recente status van Sankhon is dit wel moeilijker geworden...

Stel... Teixeira speelt niet, wie vervangt hem achteraan? Cauffriez? Want je hebt Lavalée nodig voor de positie voor Garcia

Dan krijg je....

------------------------------------------------------------------- Schmidt -------------------------------------------------------------------

-------------------------------- Buatu -------------------------- Cauffriez --------------------------- Lavalée ----------------------------

Maar wie speelt dan op rechts? Durkin terug?

Dan wordt het...

------------------------------------------------------------------- Schmidt -------------------------------------------------------------------

-------------------------------- Buatu -------------------------- Cauffriez --------------------------- Lavalée ----------------------------

------ Durkin ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Cacace ---

Dan sta je daar ineens met 2 andere mensen achteraan. Terwijl het net zo goed ging. Niet ideaal lijkt me.

Op naar middenveld dan...

Konaté is out... Logische vervanger is Asamoah....

------------------------------------------------------------------- Schmidt -------------------------------------------------------------------

-------------------------------- Buatu -------------------------- Cauffriez --------------------------- Lavalée ----------------------------

------ Durkin ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Cacace ---

------------------------------------------------------ Asamoah --------------- De Ridder ------------------------------------------------------

Maar De Ridder is ook twijelachtig? Dus wie zet je daar dan?
Durkin? Maar dan heb je niemand op rechts? Cauffriez daar terug zetten? Mogelijke oplossing, maar dan moet Mmaee er achteraan terug in? Nee dank u!
Je kan ook teruggrijpen naar Sankhon, kan zowel op de rechterflank, centraal achteraan als centraal op middenveld. Maar die zat de laatste 2 keren dan weer niet bij de selectie?

Geen gemakkelijke afweging dus.
Met het risico dat als je De Ridder en/of Tex laat spelen de blessure/belasting erger wordt en ze de volgende wedstrijd(en) missen.

Verre van ideaal en vooral de verdediging baart me zorgen, maar beste optie lijkt me...


------------------------------------------------------------------- Schmidt -------------------------------------------------------------------

-------------------------------- Buatu -------------------------- Cauffriez --------------------------- Lavalée ----------------------------

------ Durkin ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Cacace ---

------------------------------------------------------ Sankhon --------------- Asamoah ------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------- Colidio --------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------- Mboyo --------------------------------- Suzuki ----------------------------------------------

Bank: Steppe, Janssens, Matsubara, Steuckers, Brüls, Nazon, Filippov

Met Sankhon in de rol van Konaté en Asamoah in de rol van De Ridder....
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Stvv_eng »

darion schreef: 26 jan 2021, 12:38
Stvv_eng schreef: 26 jan 2021, 11:27 Ik vroeg verleden week om tegen moeskroen mannen te laten rusten. Niet gebeurd en nu heb je problemen met spelers die gewoonweg niet meer fit zijn.

Als je tegen moeskroen niet wou laten rusten moest dat fe match ervoor. Er lopen oude veteranen rond op het veld die gewoonweg niet zoveel kunnen spelen...

Waarom zou Maes naar jou luisteren? Zit je in de staff?
Wat een belachelijke opmerking weer... Ik word hier toch iedere keer weer verrast...

Tuurlijk luistert de heer niet naar mij maar ook niet naar al het ander wat hier gepost wordt dus stoppen we maar beter met het forum. Als supporter mogen we ook ons mening ni meer geven dus wrm doen we dat nog eigenlijk? Je hebt gelijk supporteren is zo 1920 daar moeten we mee stoppen.

Gij mijnne man hebt het toch precies niet begrepen allemaal wat meningen zijn waar ze voor dienen :lol:
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Henri is de man »

Waarom niet gewoon Sankhon op de positie van Garcia ?
Dat is tenminste een positie die hem ligt - daar speelde hij al vaker.

Of gaat Maes overschakelen naar een defensie met 4 achterin ?

Roteren tegen Moeskroen vind ik een erg vreemde gedachte. Dat is hetzelfde als roteren tegen Cercle. Waarom roteer je dan nog ? Ik ben akkoord dat het je gewoon punten moet halen en de tegenstander waartegen je punten haalt, in principe minder belangrijk is. Maar Moeskroen en Cercle waren en zijn 6-punten matchen. Uiteraard kan roteren slecht uitdraaien als je ze uiteindelijk allebei verliest.

Ik ben persoonlijk voorstander van altijd de sterkste 11. Je kan elk punt gebruiken
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door voetballiefhebber »

Tegen Gent roteer je beter. Daardoor ga je wel veel kwaliteit verliezen, want heel wat spelers kun je niet vervangen door een bankzitter. Tegen de Buffalo's kun je enkel bonuspunten scoren. Tegen Cercle is het een match van een ander kaliber, die je zeker niet mag verliezen en eigenlijk best wint.

Buatu is heel sterk en betrouwbaar geworden aan de zijde van Teixeira en Garcia. Daarvoor, was het ook bij hem vaak een drama. Tegen Moeskroen ging hij wel in de fout, maar hij werd toen slecht gecoacht door Durkin.

Hopelijk gaan ze volgende week tegen Lokeren iedereen laten rusten. Met de beker valt toch niks te winnen. Daar mogen o.a. Janssens, Balongo, Filippov, Steuckers, ... hun kans gaan.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door tesneusdoek »

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210126_95167139

Hein Vanhaezebrouck stelt nieuw doel: “Zeven op elf resterende duels in eigen huis. Daar moeten we voordeel uit halen”

GENT - Zou AA Gent dan toch eindelijk de juiste weg ingeslagen zijn? Die hoop leeft opnieuw in de Ghelamco Arena na de overwinning op bezoek bij OH Leuven. Toch legt Hein Vanhaezebrouck meer dan ooit de klemtoon op concentratie en duldt hij ook op training geen moment van verslapping: “Maar je mag blijheid ook niet in de kiem smoren. Ik ben echter wel blij dat de groep beseft dat ze nog veel stappen moeten zetten om iets recht te zetten.”
“Van onze resterende elf duels zijn er zeven in eigen huis, dat zou een voordeel moeten zijn”, kijkt Hein Vanhaezebrouck vooruit naar het resterende programma van de Buffalo’s. “Moest ons publiek in het stadion aanwezig zijn, was dat zeker het geval. Maar we hebben dit seizoen al vijf van onze tien thuismatchen verloren. We moeten nu vooral echt proberen om voordeel te halen uit die thuisduels.”

Toch klinkt Vanhaezebrouck allesbehalve ontevreden als hij de meest recente resultaten van naderbij bekijkt: “We hebben nu vijf uitduels op zes matchen achter de rug, de resultaten zijn best oké met 8/15. Jammer van die verloren thuiswedstrijd (tegen Antwerp) die we eigenlijk hadden moeten winnen. Nu moeten we ook in die andere thuismatchen proberen te winnen en als je domineert de klus dan ook af te maken. We moeten echt de kansen afmaken, zoals dat in Leuven toch beter was. Dit vraagt om bevestiging.”

En die bevestiging moet in eerste instantie woensdagavond tegen Sint-Truiden volgen: “Hopelijk is STVV niet al te goed morgen”, grinnikt HVH die duidelijk veel respect heeft voor het team van Peter Maes. “Het is een ploeg die een heel goede reeks heeft neergezet, vijf keer gewonnen in hun laatste zeven duels. Nadat ze toch heel diep zaten. Met zulke cijfers sta je normaal in de top-vier. Ze hebben enkele transfers gerealiseerd en Peter Maes heeft daar op heel korte termijn iets neergezet.”

“Het geloof is terug”

“Het geloof is duidelijk terug aanwezig in die groep. Het is niet meer hetzelfde STVV als in het begin van het seizoen: ze hebbe---n nu een heel goede organisatie, maar het is ook een groep die kan voetballen. Zo hebben ze nu ook duels waarbij ze 70% van het balbezit voor hun rekening nemen. Het is daarom dan ook een stevige ploeg die ik zeker niet onderschat.”

Na de zege op bezoek bij OH Leuven was er in de Gentse kleedkamer geen sprake van euforie. Maar HVH eist ook de komende wedstrijd(en) totale focus van zijn team: “Met één overwinning mag je niet tevreden zijn. Wij moeten onze voeten op de grond houden. Als spelers hun focus verliezen, zal ik hen daar op wijzen. Maar je mag blijheid ook niet in de kiem smoren. Ik ben echter wel blij dat de groep beseft dat ze nog veel stappen moeten zetten om iets recht te zetten.”

Actievere Vanhaezebrouck

In Leuven was Vanhaezebrouck opvallend aanwezig langs de zijlijn. De Gentse coach liet zich 90 minuten lang ook vocaal nadrukkelijk gelden: “Thuis blijf ik meer in mijn dug-out staan want de spelers kunnen me – zonder fans in het stadion – perfect horen. Ik heb zo ook meer contact met mijn staf. In Leuven zat ik niet in de dugout –in de regen zelfs - en daarom hoorde je me ook meer dan anders.”

“Ik heb daarbij ook wel enkele keren gepraat met de ref; dat was allicht meer dan anders. Zo zei hij me dat hij meer liet spelen maar als je dan die goal van Ngadeu zag afgekeurd worden, dat was niet consequent, vond ik. Elke groep heeft die vocale steun wel nodig. Trond Sollied koos ervoor om op de bank te blijven zitten en zweeg meestal maar hij had dan wel een assistent die riep. En dan vul je elkaar aan.”
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door lakie »

Henri is de man schreef: 26 jan 2021, 14:58 Waarom niet gewoon Sankhon op de positie van Garcia ?
Dat is tenminste een positie die hem ligt - daar speelde hij al vaker.

Of gaat Maes overschakelen naar een defensie met 4 achterin ?

Roteren tegen Moeskroen vind ik een erg vreemde gedachte. Dat is hetzelfde als roteren tegen Cercle. Waarom roteer je dan nog ? Ik ben akkoord dat het je gewoon punten moet halen en de tegenstander waartegen je punten haalt, in principe minder belangrijk is. Maar Moeskroen en Cercle waren en zijn 6-punten matchen. Uiteraard kan roteren slecht uitdraaien als je ze uiteindelijk allebei verliest.

Ik ben persoonlijk voorstander van altijd de sterkste 11. Je kan elk punt gebruiken
Inderdaad.... je moet de sterkste 11 opstellen.
Vraag is of je de sterkste 11 opstelt als je nu Texeira en de Ridder en Bruls opstelt...
Door blessures en vermoeidheid kan het misschien beter zijn om andere spelers te overwegen, die individueel iets minder zijn, maar uiteindelijk wel de beste 11 opleveren.

Sankhon zou ik niet op positie van Garcia zetten puur omwille van het feit dat hij rechtsvoetig is.
Je hebt Lavalée gehaald voor die positie, dus laat hem daar dan ook maar spelen.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Plaats reactie