Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Alles over de wedstrijden van STVV
Roman
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 dec 2019, 12:15
Supporter van: Stvv

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Roman »

Stvv_eng schreef: 27 jan 2021, 23:39 Pers en praatjes.

Ik zeg het nogmaals de enige schuldige is Sankhon

Nogmaals: Zonder Maes, zaten we nu al onze matchen voor te bereiden tegen Seraing en Lommel.

Zuur, maar hadden we vooraf voor getekend.
Sankhon zal niet meer op het blad te zien zijn.
En Mmaee dan hopelijk ook niet want die zijn optreden was ook om te janken, het enige verschil is dat van die zijn geklungel geen goal kwam !
nastase
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 jan 2021, 13:46
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door nastase »

Suzuki = echt niet slim
Velen minimaliseren het spuwen maar als dat op het veld bestraft wordt = dan is het kot hier te klein (lees - hij laat zijn ploeg in de steek)
Ik had vooraf getekend voor een punt.
Nu hopen dat Cercle vandaag geen punten pakt en dat wij ervoor zorgen dat Cercle komend weekend ook geen punten pakt.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jack »

Men roept hier nu veel op wegjagen van Sankhon.

In het geval van Mmaee moest dat al lang gebeurd zijn.
Maar bij Sankhon zou ik het kind niet weggooien met het badwater. Vorig jaar was hij goed en toonde hij veel potentieel. Heeft een absoluut rampzalig seizoen, maar kan 't niet verleerd zijn. Mooi houden zou ik zeggen.
enerkey
Berichten: 2102
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door enerkey »

In de Franstalige media staat een interview waar Maes zegt dat hij niet kwaad is op Sankhon. Hij slaat zelf met culpa en zegt dat hij daar nooit iemand tegen zijn voet had moeten inbrengen.

Zie dat het ondertussen gecopy paste is op Walfoot
www.walfoot.be/news/2021-01-28/peter-ma ... perdus/amp
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4161
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door lindoke »

Jack schreef: 28 jan 2021, 08:08 Men roept hier nu veel op wegjagen van Sankhon.

In het geval van Mmaee moest dat al lang gebeurd zijn.
Maar bij Sankhon zou ik het kind niet weggooien met het badwater. Vorig jaar was hij goed en toonde hij veel potentieel. Heeft een absoluut rampzalig seizoen, maar kan 't niet verleerd zijn. Mooi houden zou ik zeggen.
Dat hij dan maar die smerige grijns van zijn gezicht laat na het maken van een oerdomme overtreding.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door stvvilvoorde »

enerkey schreef: 28 jan 2021, 09:05 In de Franstalige media staat een interview waar Maes zegt dat hij niet kwaad is op Sankhon. Hij slaat zelf met culpa en zegt dat hij daar nooit iemand tegen zijn voet had moeten inbrengen.

Zie dat het ondertussen gecopy paste is op Walfoot
www.walfoot.be/news/2021-01-28/peter-ma ... perdus/amp
Vind ik eigenlijk ook.
Waarom eigenlijk een dure vogel als Matsubara nog houden?

Er moest iets gebeuren op links, Cacace was al een half uur aan het zwemmen en werd constant overspeeld door een goede Castro-Montes.
Maar dan Sankhon inbrengen?
Het stond nog 0-1 maar begreep die wissel niet zo goed (ook al omdat Matsubara al een half uur aan het opwarmen was)

Mmae geeft ook op kinderlijke manier een corner weg vlak na het inkomen. Daar had het al evengoed fout kunnen lopen.
En die laatste fase, ja Sankhon gaat initieel in de fout, maar ondertss worden ook nog 2 andere stvv spelers gepasseerd, voordat hij hem moet neerleggen.
Dat uiteindelijk Buatu tegen de rug van Schmidt die goal binnenstampt is de anticlimax van toch wel 4-5 zeer ongelukkige opeenvolgende gebeurtenissen.

Het is gebeurd, niet te lang blijven stilstaan bij die fase.
Ik zou eerder focussen op de mislukte goede countermogelijkheden dan over die laatste fase.
Die counters moet je in de volgende matchen beter uitspelen, anders krijg je nog wel eens het deksel op de neus.
nepike
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:25

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door nepike »

Mmaae kan het niet en zal het nooit kunnen, sankhon was tot dit jaar een speler waarop we konden rekenen, dat mogen we mijne inziens niet vergeten! Wat zeker niet ok is zijn de racistische opmerkingen aan het adres van deze jongens op Facebook , zulke mensen horen niet thuis in onze multiculti club!!!
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Smurf »

Ten eerste: Maes heeft hier enkele weken geleden voor de ommekeer gezorgd. Dat kan niemand ontkennen.
Ten tweede: hij geeft zelf toe dat hij gisteren in de fout ging bij de wissels.

Helaas schieten we met dat laatste niet veel op.
Wat mij betreft hadden we rond minuut 75 moeten wisselen. De Ridder was compleet op en Cacace had het toen al steeds moeilijker tegen Castro Montes.
In minuut 90 mag je deze wissels volgens mij nooit doen. En al helemaal niet met Mmaee en Sankhon.

Ik denk niet dat Mmaee nog gaat spelen bij Maes. Hij stond er zelf al op te vloeken na 30 seconden. Volgens mij besefte hij toen ook al dat hij in de fout gegaan was.

Is het puntenverlies aan Maes te wijten? In eerste instantie wel. Nooit Sankhon en Mmaee brengen op dat moment.
Is het alleen maar aan Maes te wijten? Verre van. Als twee profvoetballers er niet in slagen om gedurende 4 minuten hun job deftig uit te oefenen...
Bovendien hadden we in de laatste 10 minuten 3 uitstekende mogelijkheden om de wedstrijd dood te doen, maar we spelen het slecht uit.

Heel spijtig allemaal.
Als we in het weekend winnen van Cercle zal het niet zo veel impact hebben, maar Cercle krijgt al weken en weken minder dan het verdient.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jean-Paul »

Sterke collectieve prestatie van Stvv en ieder verdient een zeven.
Van een onsamenhangend en tactloos team naar een bijna onwrikbaar elftal.
Dikke pluim voor onze trainer die zelf kan toegeven dat hij een fout gemaakt heeft, maar dat gebeurt zelfs bij de beste trainer ter wereld.
Ik begrijp natuurlijk dat we als supporter in de toegevoegde tijd gefrustreerd zijn dat we alsnog een onverhoopte zege door onze neus geboord zien.
Maar weer een punt dat ons dichter bij de redding brengt. Nog 10 wedstrijden te gaan.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jacques »

Stvv_eng schreef: 28 jan 2021, 00:07
voetballiefhebber schreef: 28 jan 2021, 00:03 Maes zegt op sporza dat het zijn fout is en dat hij Sankhon niets verwijt. Hij stelde hem tegen zijn voet op en moest Matsubara gebracht hebben zei hij.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1A met Tapatalk
Dit is een uitleg die klopt als Sankhon 30 minuten had gespeeld en het slecht deed. Niet als hij maar 1 fase meedoet sorry zo denk ik erover. Sankhon zn schuld
Nee, je hebt maar 1 fase nodig om een wedstrijd te winnen of te verliezen. Dat is duidelijk gebleken. Mmaee heeft bv ook maar 2 balcontacten gehad: een corner weggegeven en een slappe ingooi. Sommige mensen hebben echt geen 30 min nodig om het te verkl*ten, 5 minuten zijn voor sommigen 4,5 minuten teveel. Het is een gedeelde verantwoordelijkheid. Het siert Maes dat hij de hand in eigen boezem steekt, vooral omdat hij met Matsubara een linksachter op de bank had.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3679
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Mikman »

Jack schreef: 28 jan 2021, 08:08 Men roept hier nu veel op wegjagen van Sankhon.

In het geval van Mmaee moest dat al lang gebeurd zijn.
Maar bij Sankhon zou ik het kind niet weggooien met het badwater. Vorig jaar was hij goed en toonde hij veel potentieel. Heeft een absoluut rampzalig seizoen, maar kan 't niet verleerd zijn. Mooi houden zou ik zeggen.
Ik heb ook heel lang in hem geloofd, maar in plaats van progressie gaat hij achteruit. Hij is fysiek sterk genoeg en technisch ook meer dan voldoende, maar hij slaagt er maar niet in om matchen foutloos af te werken. Volgens mij zit het bij hem in het kopke. Of net niet, letterlijk dan. Ik denk dat hij een bepaalde basisintelligentie ontbreekt die je als prof toch nodig hebt. Hij heeft minstens één keer per match een onnodige uitschuiver: penalty's weggeven, domme gele kaarten pakken, die fout van gisteren...

Het is niet erg als je fouten maakt zolang je er maar uit leert, en dat zie ik niet bij Sankhon. Ik zou zijn aflopend contract dan ook niet verlengen.

Bestaat de kans dat hij elders wel alles op een rijtje krijgt en alsnog naar zijn volledige potentieel speelt? Ja. Maar ik acht ze niet bijster groot en dat zou ook niet willen zeggen dat het bij een verlengd verblijf bij STVV ook goed uitgedraaid zou zijn. Met die info die we NU over hem hebben zeg ik: laten gaan.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6730
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Jacques »

Nog wat algemene zaken:
- We hadden bij momenten veel controle over de match: het spel vertragen, gedoseerd en gecontroleerd aanvallen. Dat het gisteren geen spektakelstuk werd is voor een groot stuk te danken aan onze tactiek. Een verdedigbare keuze, als we open gingen spelen, was de kans groot dat we er niet aan te pas zouden komen.
- Kan je teveel controle willen hebben? Als we in de 2de helft aanvielen, had ik het gevoel dat dit met de handrem op was. Vaak snel een aantal meters in het middenveld overbruggen om dan terug te draaien eens we aan de zestien van Gent kwamen. Cacace heeft daar al weken last van, maar gisteren waren er nog meer spelers in hetzelfde bedje ziek. Controle en balbezit is mooi; maar je moet er wel iets mee doen. Maken we de 0-2, dan is de fout van Sankhon op het einde een (dom) fait divers.
- Lavalée viel me goed mee. Kreeg geen cadeau, want Gent viel via Castro-Montes vaak aan over zijn kant, maar had na een kwartier zijn plek gevonden, nadien deed hij weinig verkeerd. De passing is nog wat stroef, maar dat kan je verwachten bij een speler die dit seizoen nog niet in actie kwam. Als hij zondag bevestigt, ga ik stilletjes beginnen hopen dat er toch een aankoopoptie bij de huur zou zijn afgesproken.
- Suzuki, spuwt hij of spuwt hij niet? De beweging van het hoofd suggereert van wel, maar een suggestie is geen bewijs. Kan er in het slechtste geval nog tegen opgetreden worden?
- Sankhon is niet de domste speler in de geschiedenis van de club. Het is een begrijpelijke uiting van frustratie, maar laat ons niet te hard of definitief oordelen over een speler die ook al veel goeds gedaan heeft. Eerder viel Djene dezelfde eer te beurt, waarvan er nu velen zeggen "ja ge zag al bij ons dat dat ne goeie was" (ge hoorde het alleen nooit iemand zeggen). Eigenlijk moet je tegen Sankhon kunnen zeggen: ga effen twee weken bij uw familie herbronnen en kom dan met een fris hoofd terug, want op deze manier is iedereen verliezer. Dat kan helaas niet in deze coronatijden.
- De beste man op het veld (met voorsprong) was een Truienaar maar speelt helaas in Gentse loondienst. Castro-Montes toonde gisteren alles wat een wingback moet kunnen en waarom het zo'n spel- en resultaatbepalende positie kan zijn. Cacace heeft alle hoeken van het veld gezien. Begin tweede helft ging het even beter toen Castro-Montes op links ging spelen tegen Caufriez, maar toen hij na de inbreng van Malede opnieuw op rechts ging spelen, gingen de poppen weer aan het dansen. Maes had na 70 min Matsubara moeten brengen i.p.v. Sankhon in minuut 90. En degene die verantwoordelijk is voor het doorsturen van Castro-Montes mag zich voor het hoofd slaan.
- Dit is een mentale tik. Een tweede op enkele dagen tijd. Vooraf denk je "een punt is ok", maar niet op zo'n manier, niet zo laat in de wedstrijd. Het is zaak om tegen Cercle terug aan te knopen met de zege. Anders kan er opnieuw twijfel in de groep sluipen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door stvvilvoorde »

Jacques schreef: 28 jan 2021, 10:18
- De beste man op het veld (met voorsprong) was een Truienaar maar speelt helaas in Gentse loondienst. Castro-Montes toonde gisteren alles wat een wingback moet kunnen en waarom het zo'n spel- en resultaatbepalende positie kan zijn. Cacace heeft alle hoeken van het veld gezien. Begin tweede helft ging het even beter toen Castro-Montes op links ging spelen tegen Caufriez, maar toen hij na de inbreng van Malede opnieuw op rechts ging spelen, gingen de poppen weer aan het dansen. Maes had na 70 min Matsubara moeten brengen i.p.v. Sankhon in minuut 90. En degene die verantwoordelijk is voor het doorsturen van Castro-Montes mag zich voor het hoofd slaan.
True was echt heel goed.
Domme zet als je ziet wat die jongen brengt en echt jammer dat die ooit doorgestuurd is naar Eupen want Alessio is truienaar in hart en nieren;.
Als Cacace 1.3M gekost heeft, wat is Alessio ondertss dan waard?

Verder vond ik Marreh ook goed bij Gent. Heb die naam hier al ettelijke keren gedropt, nu wel volstrekt onhaalbaar geworden, maar had je daar half december bij Gent de onderhandelingen voor opgestart (en evt nog Bezus en Botaka) , dan speelden die drie gewoon bij STVV zodra de mercato open ging met nieuwjaar.
Yellow Feaver
Berichten: 1820
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Yellow Feaver »

Sankhon heeft vorig jaar laten zien dat hij in een viermansdefensie zowel op rechtsback als op linksback zeker niet door de mand valt. Maar dit soort domme overtredingen is één van zijn minpunten. Dit maakt ook deel uit van voetbalintelligentie en als hij dit niet uit zijn spel kan halen kan dit wel eens de doorslag geven over houden of laten vertrekken. Als enkele flank komt hij gewoon te kort.

Maes doet gisteren een domme wissel, waarschijnlijk was het met de bedoeling om beide heren nog te lanceren naar komende wedstrijden. Gegokt en verloren. Het mag mee op zijn conto komen, want niet wijzigt dat zijn rapport nog uiterst positief is.

Opmerkelijk hoe onze driehoek in het middenveld die driehoek van Gent kom lamleggen. Echt niet verwacht dat Durkin op die positie zou kunnen stand houden.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Speeldag 22: KAA Gent - STVV (woe 27-01 om 21:00)

Bericht door Henri is de man »

Yellow Feaver schreef: 28 jan 2021, 10:28 Opmerkelijk hoe onze driehoek in het middenveld die driehoek van Gent kom lamleggen. Echt niet verwacht dat Durkin op die positie zou kunnen stand houden.
Ik zei vooraf al dat dit een belangrijke test was voor Durkin. Voor mij zeker geslaagd. Heeft veel progressie gemaakt.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie