Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Geen probleem als Frey zou gehuurd worden, Kamada was ook een huurspeler.
Liever een goede speler huren voor een jaar dan een slechte aankoop.

Al twijfel ik toch een beetje aan het waarheidsgehalte van het bericht.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Frey heeft nog maar 1 jaar contract bij Fenerbahce.
Een huur zal er dan toch niet inzitten veronderstel ik. Zijn club zal hem dan wel willen verkopen.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door BoemBoem »

STimVV schreef: 03 mei 2021, 13:36 Frey heeft nog maar 1 jaar contract bij Fenerbahce.
Een huur zal er dan toch niet inzitten veronderstel ik. Zijn club zal hem dan wel willen verkopen.
Ja se, zeg ook maar wat er in het artikel staat.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvvilvoorde »

Suzuki wordt dan nu voor minder verkocht als wat die Iraanse club (Tractor SC) vorige winterstop wou geven?
Want die wilden direct 5M betalen (en toen had hij die statistieken nog niet)
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

STimVV schreef: 03 mei 2021, 13:36 Frey heeft nog maar 1 jaar contract bij Fenerbahce.
Een huur zal er dan toch niet inzitten veronderstel ik. Zijn club zal hem dan wel willen verkopen.
Is huren en dan gratis binnenhalen te optimistisch gedacht? :mrgreen:

Zowel de vraagprijs van 4 miljoen EUR (die altijd hoger ligt dan de echte transferprijs) voor Suzuki als het huren van Frey lijken inderdaad niet echt realistisch.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

HBVL
Afbeelding
HNB
Afbeelding

Beide kranten worden uitgegeven door Mediahuis. De sportredacties nemen veelvuldig artikels van elkaar over, in die mate dat je je kan afvragen of het nog wel om sportredacties (meervoud) dan wel om één sportredactie gaat, maar afhankelijk van het lezerspubliek verschilt het prijskaartje een miljoentje. Kwaliteitsjournalistiek, beste mensen. :roll:
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Jacques schreef: 03 mei 2021, 14:49 HBVL
Afbeelding
HNB
Afbeelding

Beide kranten worden uitgegeven door Mediahuis. De sportredacties nemen veelvuldig artikels van elkaar over, in die mate dat je je kan afvragen of het nog wel om sportredacties (meervoud) dan wel om één sportredactie gaat, maar afhankelijk van het lezerspubliek verschilt het prijskaartje een miljoentje. Kwaliteitsjournalistiek, beste mensen. :roll:
Wat zegt 'De Tijd'?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Halenaar »

5 miljoen + Verstraete lijkt me wel een leuke deal :cool:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Yellow Feaver schreef: 03 mei 2021, 15:10 Wat zegt 'De Tijd'?
5,34 miljoen + 10% doorverkoop + een niet nader genoemde bijdrage aan de werking van de vzw let's go florian urban stvv. Er is ook nog sprake van een terugkoopclausule van 7 miljoen mits de aandelen van DMM de komende 18 maanden met minstens 10% stijgen. En ook nog iets met een dividend voor de aandeelhouders en een pensioenspaarfonds voor de abonnees heb ik mij laten vertellen door de geruchtenmolen bij de goede bron.
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Alain »

Jacques schreef: 03 mei 2021, 14:49 HBVL
Afbeelding
HNB
Afbeelding

Beide kranten worden uitgegeven door Mediahuis. De sportredacties nemen veelvuldig artikels van elkaar over, in die mate dat je je kan afvragen of het nog wel om sportredacties (meervoud) dan wel om één sportredactie gaat, maar afhankelijk van het lezerspubliek verschilt het prijskaartje een miljoentje. Kwaliteitsjournalistiek, beste mensen. :roll:
Het artikel stond in het weekend op de website van HBVL, toen ook met het bedrag 4 miljoen.
Ik moest dan ook lachen toen ik vanochtend ineens 5 miljoen boven exact dezelfde tekst zag staan.
Ik vermoed dat er zondag een paar boze telefoontjes vanuit de Tiense richting HBVL zijn gegaan. (en dat het Nieuwsblad gewoon het oorspronkelijke artikel heeft behouden)

Nog een opvallende bemerking:
De laatste twee jaar hebben we al heel wat soldenverkopen gedaan aan AA Gent. (ik weet dat niet iedereen hier hoog op liep met Botaka, De Bruyn en Bezus - maar het was echt wel 3x peanuts dat we ontvangen hebben). Gaan ze met Suzuki weer een koopje kunnen doen?
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STimVV »

Ik lees hier altijd dat DMM onze spelers aan hoge sommen verkoopt en er het maximum uit haalt.
Ik ben het daar niet mee eens... Enkel DeNorre werd echt verkocht voor meer dan hij waard was. Nog steeds vertrekken hier te veel spelers voor te lage bedragen omdat we "maar" stvv zijn.
Kijk naar KV Mechelen: die verkochten eerder dit seizoen Kaboré al voor 4,5 Miljoen en Aster Vranckx voor 8 miljoen. Dat is 12,5 miljoen voor 2 spelers die daar bankzitter zijn.
Die zeggen "hij mag enkel weg voor een uitzonderlijk bod". Dat is toch wat anders dan "voor 4a5M mag hij weg". Dan ga je niet snel méér krijgen. Als ze een speler willen komen halen die nog een meerjarig contract heeft en op de duurste positie speelt moeten ze maar neerdokken. Iedereen is op zoek naar een scorende spits, iedereen.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Destijds was er een reukje aan de transfer van Schoofs. Gent wist iets van STVV wat niet mocht geweten zijn. Er zaten veel lijken in de kast ivm de dubbele rol van Duchatelet bij STVV en Standard, Gent wist die kast toen staan.

Dit werd toen als drukkingsmiddel gebruikt voor hem als koopje binnen te halen.

Geen idee hoe het verhaal ondertussen in elkaar zit.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Geel-Blauw »

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze effe zo een lage vraagprijs bekend gaan maken als er zoveel clubs geïnteresseerd zijn. Ook Tateshi zal dan wel weten dat je de clubs tegen elkaar moet laten opbieden.
Nie zievere, speile!
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Dreke »

Ja. Ze gaan echt de vraagprijs op straat leggen of in de oren van het Gejank fluisteren...

Laat u toch niet opjagen.
A loyal football fan only supports the shirt...
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STVV1924 »

Yellow Feaver schreef: 03 mei 2021, 18:23 Destijds was er een reukje aan de transfer van Schoofs. Gent wist iets van STVV wat niet mocht geweten zijn. Er zaten veel lijken in de kast ivm de dubbele rol van Duchatelet bij STVV en Standard, Gent wist die kast toen staan.

Dit werd toen als drukkingsmiddel gebruikt voor hem als koopje binnen te halen.

Geen idee hoe het verhaal ondertussen in elkaar zit.
Als ik het mij goed herinner was dat in die tijd niet meer of minder was dan de hetze rond de grasmat en het eventueel verbod erop en het feit dat STVV ook centen nodig had om te saneren. Dat blijft een kwaal, van daar vind ik de verdere professionalisering vanuit de onderbouw een zeer goede zaak. Proberen talenten blijvend te verbinden aan uw club. Dat werkt veel beter dan jeugdige "talenten" zoals Vagiannidis, Lucas, etc in 't buitenland te gaan halen. Ik zou persoonlijk voor bewezen talenten in de Belgische 2e nationale kiezen. Georges Mikautdze bvb een ploeg als STVV zou een logische volgende stap in zijn ontwikkeling zijn.
Plaats reactie