Zomertransfers 2021

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door vdl »

Ja zal toch eerder een spits moeten hebben, of ga je met alleen Mboyo spelen.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

Het komende seizoen zal de algemene trend nog wel belachelijker worden dan anders. Door de timing van het EK verwacht ik bij zowat elke club grote verschillen tussen de elftallen bij het start van het seizoen en de elftallen na het einde van de transferperiode.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jacques »

Ik denk niet dat je moet hopen op spelers die op het EK actief zijn, tenzij iemand van Macedonië ofzo. :mrgreen:
Ik denk dat het een rare mercato zal worden. EK zal een groot effect kan hebben op de marktwaarde van spelers die er actief zijn. Hetzelfde kan in mindere mate ook van toepassing zijn op spelers U-24 die op de OS in actie komen (22 tot 28 juli), minder grote namen, maar met de Japanse link voor ons misschien niet minder relevant. De grote bedragen gaan pas na het EK op tafel gelegd worden. Anderzijds verwacht ik wel dat er veel spelers op de markt gaan komen, omdat veel clubs hun loonmassa omlaag willen/moeten krijgen. Voor die spelers ga je mogelijk niet moeten wachten tot na EK/OS.
Weet er iemand eigenlijk of ze opnieuw een 'normale' mercato doen tot eind augustus of opnieuw tot half oktober zoals afgelopen seizoen?
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door enerkey »

Jacques schreef: 17 mei 2021, 09:53 Ik denk niet dat je moet hopen op spelers die op het EK actief zijn, tenzij iemand van Macedonië ofzo. :mrgreen:
In dat geval graag Pandev, Alioski & Elmas :mrgreen:
Gebruikersavatar
stvv_373
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 apr 2011, 17:28
Supporter van: STVV
Locatie: Tienen

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door stvv_373 »

Ik bedoelde eigenlijk niet dat wij ons spelers gingen veroorloven van het EK. Ik bedoelde eigenlijk dat wanneer je bij een club aanklopt en je wilt van deze club een speler aankopen die op de bank zit ... je vaak moet wachten tot deze een vervanger heeft gevonden. Het is niet de club STVV die een EK speler gaat halen maar het is net de club waar STVV zaken mee gaat doen, die zich wel zo een speler kan permitteren.

Na het EK gaat de caroussel pas aan het draaien.... Ik denk eerlijk gezegd dat we daarvoor niet veel moeten verwachten. Maar natuurlijk hoop ik dat mis ben en er eind juni een volledige kern staat. Mijn 20-jarige stvv ervaring zegt dat dit dromen zijn en ik heb het nooit anders geweten dat ze pas in actie schieten in eind juli/augustus. OF is er iemand die mij het tegendeel kan bewijzen? :D
Stef Wijnants: "STVV is piepedood, het Japanse orkest laat het schip zinken" 31/01/2022
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jebus4life »

enerkey schreef: 17 mei 2021, 18:05
Jacques schreef: 17 mei 2021, 09:53 Ik denk niet dat je moet hopen op spelers die op het EK actief zijn, tenzij iemand van Macedonië ofzo. :mrgreen:
In dat geval graag Pandev, Alioski & Elmas :mrgreen:
Elmas die bij STVV een contract voor een jaar of 5 (4 is ook goed :P) tekent en ik neem 2 abonnementen :grappig: :drunk:
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STVV1924 »

Van een ding zijn we zeker. Tijd hebben ze genoeg om een valabele en uitgebalanceerde A kern uit te bouwen.

In de komkommerperiode door het gemis van de Play Offs kunnen we per dag of week ons licht werpen op de geruchtenlijn per linie.

Doelmannen
Schmidt
Steppe
Vanmarsenille

Zowel Schmidt als Steppe staan op de optielijst van uitgaande transfers. Als club zou ik niet te hard inzetten op behoud van één van beide doelmannen. Als (één van) beiden zou(den) vertrekken lijken me de alternatieven zoals Jens Teunckens en Davino Verhulst om (één van) beide doelmannen te vervangen een valabel en betaalbaar alternatief dat nog past binnen de marge van financiële saneringsopdracht die ze gekregen hebben van de licentiecommissie. Davy Roef lijkt me eerder een huuroptie, maar lijkt me enkel zinvol als er een aankoopoptie kan worden bedongen.

Het zal me benieuwen welke piste ze hierin kiezen. Veel zal afhangen van de onderhandelingen op niveau van de clubs en de eisen van de managers en spelers. Hamvraag blijft dan nog kiezen ze in deze ook resoluut voor de ontwikkeling van Wim Vanmarsenille die als tweede doelman zou kunnen doorgroeien als ze maar één van beide doelmannen zouden vervangen en zowel Kenny als Daniel de club zouden verlaten.

Naar loonmassa ook een serieuse stap voorwaarts lijkt me moesten ze hier de kaart van de jeugd trekken . Starten met één vervanger in de voorbereiding en beide doelmannen Teunckens/Verhulst - Vanmarsenille dan evalueren 2 weken voor de start van de competitie en eventueel nog een huuroptie bedingen op een doelman zoals Roef indien er een twijfelachtig of onvoldoende rapport voor (één van) beiden uit de bus komt?
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door tesneusdoek »

Iets zegt me dat Frey niet naar hier gaat komen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... -409031793

Ondanks de degradatie van Waasland-Beveren naar 1B, kan Michael Frey terugblikken op een goed seizoen bij de Waaslanders. De aanvaller was goed voor 17 doelpunten en heeft zich zo bij verschillende ploegen in de kijker gespeeld.

Michael Frey zal nu terugkeren naar Fenerbahçe, maar de kans dat hij daar zal blijven, is klein. De aanvaller heeft nog een contract van één seizoen bij de Turkse club, maar verschillende clubs toonden al interesse in de Zwitser.

Daar zijn ook twee Belgische topclubs bij, want volgens de Turkse journalist Ekrem Konur zouden Anderlecht en KRC Genk contact opgenomen hebben met de manager van Frey. Ook het Duitse Hamburg en het Spaanse Osasuna zouden interesse tonen.

Heeft er iemand enig idee aan welke dossiers ze aan het werken zijn om ons scorend vermogen (toch wel één van de grote knelpunten) tegen volgend seizoen op een schappelijk peil te krijgen/houden?
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Yellow Feaver »

tesneusdoek schreef: 18 mei 2021, 09:38 Iets zegt me dat Frey niet naar hier gaat komen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... -409031793

Ondanks de degradatie van Waasland-Beveren naar 1B, kan Michael Frey terugblikken op een goed seizoen bij de Waaslanders. De aanvaller was goed voor 17 doelpunten en heeft zich zo bij verschillende ploegen in de kijker gespeeld.

Michael Frey zal nu terugkeren naar Fenerbahçe, maar de kans dat hij daar zal blijven, is klein. De aanvaller heeft nog een contract van één seizoen bij de Turkse club, maar verschillende clubs toonden al interesse in de Zwitser.

Daar zijn ook twee Belgische topclubs bij, want volgens de Turkse journalist Ekrem Konur zouden Anderlecht en KRC Genk contact opgenomen hebben met de manager van Frey. Ook het Duitse Hamburg en het Spaanse Osasuna zouden interesse tonen.

Heeft er iemand enig idee aan welke dossiers ze aan het werken zijn om ons scorend vermogen (toch wel één van de grote knelpunten) tegen volgend seizoen op een schappelijk peil te krijgen/houden?
Ik geloof niet dat Maes voor een 4-3-3 gaat maar voor een 4-4-2 met ruit in het middenveld. Er zullen 2 aanvallers gaan bijkomen. Waarschijnlijk niemand die we kennen uit onze vaderlandse competitie. Hoeft ook niet.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

Anders houden we Suzuki nog een seizoen en halen we er nog ene goeie bij om naast hem te spelen :D
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Stvv_eng
Berichten: 1168
Lid geworden op: 20 aug 2019, 23:14

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Stvv_eng »

lindoke schreef: 18 mei 2021, 15:23 Anders houden we Suzuki nog een seizoen en halen we er nog ene goeie bij om naast hem te spelen :D
Ik zou graag zeggen dat dat mss een goed idee is, maar ik vrees er voor dat Suzuki dit geen 2 seizoenen na elkaar kan...
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door AirMontella »

Hugo Cuypers zou dicht bij Malinwa staat.

Die had ik hier anders ook wel graag gezien.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door Jan Bulder »

Genk vandaag ook een 2 aanwinst. En dat allemaal ondanks het EK.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door STVV-fan »

Jan Bulder schreef: 19 mei 2021, 12:25 Genk vandaag ook een 2 aanwinst. En dat allemaal ondanks het EK.
Boo klotejapanners, kutbestuur, ze kennen er niks van, sportief 0,0!!!!!!!!!

Zoiets?
Wantja, voor STVV is de competitie al even gedaan en er staan nu nog geen nieuwe spelers....
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2021

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef: 19 mei 2021, 12:37
Jan Bulder schreef: 19 mei 2021, 12:25 Genk vandaag ook een 2 aanwinst. En dat allemaal ondanks het EK.
Boo klotejapanners, kutbestuur, ze kennen er niks van, sportief 0,0!!!!!!!!!

Zoiets?
Wantja, voor STVV is de competitie al even gedaan en er staan nu nog geen nieuwe spelers....
Ich doen mie op se plat sintruins. Booooo, vrotte Japanners. Goat allemoal terug van moe dje komt. Erm schoape boooooooo :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie