Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Alles over de wedstrijden van STVV
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Jean-Paul schreef: 14 sep 2021, 07:49 Tevreden over de uitslag, ook tevreden over Schmidt, Texeira, Konaté, Hayashi, Hashioka en De Ridder.
Suzuki, Leistner kunnen of moeten beter, zwak waren vooral Lavalee, Cacace en Durkin.
Lavalee kwam ook de laatste wedstrijden al wat zwakjes uit de verf.
Ik heb wel wat kritiek op onze succes trainer.
Waarom vooral Buatu en in mindere mate Bruls geen basisplaats krijgen is me toch een raadsel. Op basis wat Lavalee liet zien zou zijn aanwezigheid zeker gewettigd zijn. Bruls kan je nog ergens begrijpen en ook zijn laatste wedstrijd was niet om naar huis te schrijven. Maar Christian is wel balvast en trekt regelmatig twee tegenstanders naar zich toe waar anderen zouden moeten profiteren.
Ook zijn vervangingen zijn wat aan de late kant, De Ridder en Suzuki waren al lang dood, Cacace, Lavalee en Durkin bleven grossieren in slechte inspeel passes.
Enfin, we hebben gewonnen en dit op basis van organisatie en blok zetten. Op aanvallend gebied en in combinatievoetbal blijven we wel op onze honger zitten.
Of Bauer samen met Bruls het voetballend vermogen kunnen opkrikken zullen we moeten afwachten. Maar het is wel een noodzaak.
Bij deze kom ik dan ook nog uit bij Steuckers. Hoe zou zijn toestand op dit moment zijn?
Ik onderschrijf uw post. Suzuki en Leistner hebben lang niet meer gevoetbald en zoeken duidelijk nog naar het juiste ritme. Bij die eerste is het zijn eigen fout. Leistner zijn laatste wedstrijd dateert van mei. Je ziet toch wel dat de man kwaliteiten heeft. Heeft daar ook nog een mooie aanval onschadelijk gemaakt, want anders kon Vandenberg de bal binnenwerken.

Tegen Genk kun je best Buatu zetten denk ik. Teixeira/Leistner zullen best Onuachu schaduwen. Lavalee kan best eens naar de bank verhuizen. Dat we weinig scoren ligt duidelijk niet aan de spitsen, maar eerder aan de aanvoer die er niet komt. Met weinig doelpunten maken, een sterk blok en organisatie haal je veel punten tot hiertoe.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door tesneusdoek »

de Jos schreef: 13 sep 2021, 23:56 Na deze zuinige overwinning verwacht ik morgen eigenlijk in de middaggazetten te lezen dat ze Maes ginder op de keien (of is het ginds 'kaaien') hebben gezet.

Enerzijds zou dat aantonen dat hij de beschikbare spelers onvoldoende heeft kunnen doorgronden en naar waarde schatten (iets waarin hij hier wel lukte imo), anderzijds is het een indicatie wat voor een grootsprakerig maar triestig ploegske ze daar wel niet hebben/hadden (hopelijk blijven we hier van zulke vaststelling gespaard.)
Nog even ter herinnering en tegelijkertijd wat extra motivatie voor de volgende match tegen G#nk dat ook gezellig en, tot op heden, volledig ongestraft meedeed aan de zwartgeldcarrousel (alleen mogelijk in onze pintjesleague :vomit: )...
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190222_04198973

Hoe Peter Maes dankzij Dejan Veljkovic de ongekroonde koning van het zwarte geld werd
De carrousel blootgelegd

“Ik heb de truitjes niet geteld, maar het zullen er 26 geweest zijn.” “60 zal je bedoelen. Een grote envelop. Dat moet in een zak.” Spelersmakelaar Dejan Veljkovic en trainer Peter Maes spraken in codetaal als ze het over betalingen in zwart geld hadden. Met naar schatting 2,5 miljoen euro cash geld over een hele carrière was Peter Maes de ongekroonde koning van de verdoken betalingen. Niet alleen Lokeren, maar ook Racing Genk speelde het spel mee.
Afbeelding
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Franz »

tesneusdoek schreef: 14 sep 2021, 09:22
de Jos schreef: 13 sep 2021, 23:56 Na deze zuinige overwinning verwacht ik morgen eigenlijk in de middaggazetten te lezen dat ze Maes ginder op de keien (of is het ginds 'kaaien') hebben gezet.

Enerzijds zou dat aantonen dat hij de beschikbare spelers onvoldoende heeft kunnen doorgronden en naar waarde schatten (iets waarin hij hier wel lukte imo), anderzijds is het een indicatie wat voor een grootsprakerig maar triestig ploegske ze daar wel niet hebben/hadden (hopelijk blijven we hier van zulke vaststelling gespaard.)
Nog even ter herinnering en tegelijkertijd wat extra motivatie voor de volgende match tegen G#nk dat ook gezellig en, tot op heden, volledig ongestraft meedeed aan de zwartgeldcarrousel (alleen mogelijk in onze pintjesleague :vomit: )...
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190222_04198973

Hoe Peter Maes dankzij Dejan Veljkovic de ongekroonde koning van het zwarte geld werd
De carrousel blootgelegd

“Ik heb de truitjes niet geteld, maar het zullen er 26 geweest zijn.” “60 zal je bedoelen. Een grote envelop. Dat moet in een zak.” Spelersmakelaar Dejan Veljkovic en trainer Peter Maes spraken in codetaal als ze het over betalingen in zwart geld hadden. Met naar schatting 2,5 miljoen euro cash geld over een hele carrière was Peter Maes de ongekroonde koning van de verdoken betalingen. Niet alleen Lokeren, maar ook Racing Genk speelde het spel mee.
Afbeelding
De eenvoud van deze constructies is toch wel opvallend: gewoon een factuur opmaken van een 'Zuiderse' vennootschap, daar het geld incasseren en cash terug naar België/Ma€$ brengen. Ze rekenen er dan gewoon op dat er in die 'Zuiderse' landen nooit een controle zal gebeuren...
Hopelijk zal Ma€$ snel van zijn beslommeringen als trainer van Beerschot verlost worden, zodat hij zich ten volle kan concentreren op het terugbetalen van de 2,5 miljoen ontduiking.
(met dank aan Dreke voor de Ma€$)
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Dreke »

ertee schreef: 13 sep 2021, 23:31
STVVninof schreef: 13 sep 2021, 22:00 Heel sterke match van Konaté!
Stond inderdaad regelmatig op de goede plaats of stak er zijn lang been eens tussen, maar kwam daardoor ook vaak aan de bal in de opbouw en dan stokt het toch wel meteen.
Niet akkoord. Ook aan de bal vond ik Konaté goed gisteren. Met simpele beweging rechtstreeks tegenstander op verkeerd been, goede inspeelpasses.
A loyal football fan only supports the shirt...
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Franz »

In feite was het een erg zwakke match, maar wel met veel sfeer, inzet en spanning. Een cupmatch eigenlijk.
We hadden na de stormloop van Beerschot in het begin van de tweede helft de match moeten doodmaken, maar we speelden dan met veel te veel slordigheden. Beerschot liep eigenlijk een hele match maar wat van 'hot naar her', daar zat werkelijk geen lijn in.
Bij ons waren er een paar spelers zwak, maar Schmitt, Teixeira, Hashioka, Konaté en ook de twee spitsen trokken de ploeg mee omhoog.
De keuze voor De Ridder viel redelijk mee (vooral zijn goal), maar ik vind Brüls toch waardevoller want dreigender en aanvallender.
Voor mij de twee meest positieve vaststellingen:
we hebben de 3 punten,
en
Suzuki en Hayashi zullen ons in de linkerkolom houden.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Yellow Feaver »

Ter vergelijking met vorig seizoen.
Tegen dezelfde ploegen pakken we na 7 wedstrijden 4 punten meer.
Als we 0/9 pakken de volgende matchen staan we status qua met vorig seizoen.

Als we puur kijken naar de speeldagen pakken we na 7 speeldagen 5 punten meer.
In dit geval hebben we met 0/9 1 punt meer dan vorig seizoen na 10 speeldagen.
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door droopy »

Ik lees toch wat bedenkingen van sommigen bij de opstelling van Hollerbach

Mijn inziens heeft Hollerbach de match op voorhand goed ingeschat (degradatievoetbal, veel strijd, potteke stamp…)
Voor mij heeft hij dan ook de juiste keuzes gemaakt met spelers op te stellen die meer die strijderskwaliteiten hebben …
Dat verklaart misschien ook de opstelling van Suzuki (ondanks geen matchritme) die toch blijft lopen …

Het is belachelijk te denken dat we met Bruls in de ploeg Beerschot voetballes zouden gegeven hebben …
De vorige matchen hebben ons toch geleerd dat mét Bruls het voetbal ook niet beter was … laat staan dat we met hem makkelijker zouden scoren …

Voor mij komt Bruls te kort op de 10 … en dan moet je kiezen welk voetbal je speelt met kwaliteiten die er in de kern zitten
Hollerbach heeft dat goed ingeschat en niet naïef gespeeld


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Jacques »

Geel-Blauw schreef: 13 sep 2021, 22:34 Hollerbach speelt gewoon realistisch. Hoevaak wonnen we vroeger op verplaatsing? En nu 6/6 en 2 clean sheets, chapeau.
Inderdaad en eigenlijk waren het in verdedigend opzicht twee vrij comfortabele zeges. Bovendien zijn het twee zeges uit bij rechtstreekse concurrenten, niet de sterkste tegenstanders en niet de mooiste zeges, maar wel gouden punten in de eindafrekening. 'Als het van te moeten is, geven we nooit thuis', 'STVV tegen een ploeg die al lang niet gewonnen heeft, dan weet ge het al op voorhand', etc. niks daarvan in de afgelopen twee wedstrijden.

We hebben gisteren hard gewerkt en daardoor weinig weggegeven. Verrassende opstelling wel, Hollerbach heeft af en toe rare hersenkronkels. Leistner heeft de kwaliteiten om vrij snel vaste waarde te worden, maar ik vind het wel spijtig dat Buatu daarvan het slachtoffer dreigt te worden. Ik had Leistner ook nooit kapitein gemaakt, niet als je met De Ridder je vorige/echte kapitein op het veld hebt staan. Teixeira speelde weer zijn match, ruimt achteraan veel op. Lavalée was achteraan de minste en zorgde er samen met een zwakke Cacace voor dat we op links niet veel klaar kregen. Hashioka deed het beter, maar ook niet wauw. Maes weet natuurlijk wel hoe hij beiden moet afstoppen. Konaté speelde sterk, De Ridder eveneens waardevol, Durkin eerder middelmatig. Ik begrijp dat Hollerbach van zijn loopvermogen houdt, maar als je meer voetballend vermogen en creativiteit in het middenveld wil, is Durkin de man die je misschien wel moet opofferen. Iemand als Schoofs brengt op die positie meer kwaliteit aan de bal. Hayashi-Suzuki liet bij vlagen zien wat het kan worden: Een van de meest vervelende aanvalsduo's in de competitie. Ze moeten nog groeien, maar ze gaan echter elke bal aan en gaan vaak in duel. Als verdediger zou ik er wreed ambetant van worden. Het mag niet verbazen dat Pietermaat, Frans en Van Den Bergh terecht tegen geel aanliepen. De invalbeurt van Hara was nuttig, probeerde zijn rol te spelen, Brüls daarentegen is eigenlijk nooit echt aan de bal gekomen, bij de invalbeurt van Matsubara vraag ik me nu nog af wat de opstelling nadien was, ma soit.
We lieten ons bij momenten van onze meer irritante kant zien: Schmidt met het tijdrekken, Cacace die bij inworpen de bal vaak aan een slakkentempo ging halen, Hara die op het einde de bal nog eens wegtikt. Tot frustratie van het publiek en de Eleven commentator die er duidelijk mee inzat dat Wilrijk niks klaar kreeg. Op zich niet sympathiek van onze kant, maar ik heb geen medelijden. Na afgelopen zomer zou ik het als trainer zelfs expliciet als opdracht hebben meegegeven om ze het bloed vanonder de nagels te halen. Ik heb genoten van de frustratie van het thuispubliek.
Alles bij elkaar een zege zonder overschot, maar wel een die na de 0-1 nooit echt in gevaar is gekomen. Ik heb het gevoel dat deze ploeg beter kan, als ze eindelijk op elkaar ingespeeld raakt. Intrinsiek zijn we beter dan Wilrijk, dat gisteren alles in de strijd gooide, maar als dit het beste is dat je als thuisploeg kan brengen, heb je op Holzhauser en (enigszins) Coulibaly na gewoon te weinig kwaliteit. Pietermaat, Frans, Bourdin, Soumaré, da's allemaal 'prut'. Het betere sportieve project, ja het zal wel, de betere enveloppe onder tafel eerder. Wat ik me nu wel afvraag: als Maes ontslagen wordt, gaat Wilrijk hem dan wel een correcte ontslagvergoeding betalen of gaan ze zeggen dat hij eigenlijk maar op proef was? :mrgreen:

Enfin, het maakt onze rekening niet, wij staan mooi in de middenmoot met 10/21, in elk opzicht een gemiddelde balans. Het belooft wel weer een rare en spannende competitie te worden. We staan op 4 punten van de leider en 3 punten van de voorlaatste.
Overdrijven is een kunst
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Elgromi »

Franz schreef: 14 sep 2021, 10:21 In feite was het een erg zwakke match, maar wel met veel sfeer, inzet en spanning. Een cupmatch eigenlijk.
We hadden na de stormloop van Beerschot in het begin van de tweede helft de match moeten doodmaken, maar we speelden dan met veel te veel slordigheden. Beerschot liep eigenlijk een hele match maar wat van 'hot naar her', daar zat werkelijk geen lijn in.
Bij ons waren er een paar spelers zwak, maar Schmitt, Teixeira, Hashioka, Konaté en ook de twee spitsen trokken de ploeg mee omhoog.
De keuze voor De Ridder viel redelijk mee (vooral zijn goal), maar ik vind Brüls toch waardevoller want dreigender en aanvallender.
Voor mij de twee meest positieve vaststellingen:
we hebben de 3 punten,
en
Suzuki en Hayashi zullen ons in de linkerkolom houden.
Denk dat we van Hara ook nog plezier gaan hebben. geeft me geen slechte indruk, wint zijn duels en ook nog wel snel heb ik de indruk.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Piana »

Elgromi schreef: 14 sep 2021, 11:04
Franz schreef: 14 sep 2021, 10:21 In feite was het een erg zwakke match, maar wel met veel sfeer, inzet en spanning. Een cupmatch eigenlijk.
We hadden na de stormloop van Beerschot in het begin van de tweede helft de match moeten doodmaken, maar we speelden dan met veel te veel slordigheden. Beerschot liep eigenlijk een hele match maar wat van 'hot naar her', daar zat werkelijk geen lijn in.
Bij ons waren er een paar spelers zwak, maar Schmitt, Teixeira, Hashioka, Konaté en ook de twee spitsen trokken de ploeg mee omhoog.
De keuze voor De Ridder viel redelijk mee (vooral zijn goal), maar ik vind Brüls toch waardevoller want dreigender en aanvallender.
Voor mij de twee meest positieve vaststellingen:
we hebben de 3 punten,
en
Suzuki en Hayashi zullen ons in de linkerkolom houden.
Denk dat we van Hara ook nog plezier gaan hebben. geeft me geen slechte indruk, wint zijn duels en ook nog wel snel heb ik de indruk.
Is kwieker dan hij er uitziet, inderdaad.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Piana »

Jacques schreef: 14 sep 2021, 10:57
Geel-Blauw schreef: 13 sep 2021, 22:34 Hollerbach speelt gewoon realistisch. Hoevaak wonnen we vroeger op verplaatsing? En nu 6/6 en 2 clean sheets, chapeau.
Inderdaad en eigenlijk waren het in verdedigend opzicht twee vrij comfortabele zeges. Bovendien zijn het twee zeges uit bij rechtstreekse concurrenten, niet de sterkste tegenstanders en niet de mooiste zeges, maar wel gouden punten in de eindafrekening. 'Als het van te moeten is, geven we nooit thuis', 'STVV tegen een ploeg die al lang niet gewonnen heeft, dan weet ge het al op voorhand', etc. niks daarvan in de afgelopen twee wedstrijden.
Inderdaad, als we nu ook alleen buitenshuis mogen winnen met goed voetbal zakt mijn broek helemaal af. Vergeet trouwens de 0-0 op Charleroi niet! Maak trouwens op Eupen uw kansen eens af...

Spijtig genoeg waren onze 2 non-matchen beide thuis. Tegen Zulte en Kortrijk was het gewoon verre van goed genoeg. Dat had niet mogen gebeuren. Maar de overige 5 wedstrijden waren, zeker met de kwaliteit die toen voor handen was, helemaal niet slecht voor een club van ons kaliber. Als we al niet meer content zijn met 7 op 12 buitenshuis, tja dan weet ik niet wat wél nog goed is. Uiteraard moet het thuis wél beter, maar als ook dat kan, zijn we op weg naar een rustig seizoen.

Ik hoop het trouwens ieder jaar, maar de bikkelploeg die we nu hebben, zou het wel eens goed kunnen doen in de Beker! Voor een resultaat spelen kunnen we, dat hebben we ondertussen al bewezen.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door lakie »

Het was geen goede wedstrijd gisteren, maar niet alleen van ons.
Ik vond het wat een holderdebolder wedstrijd, veel gesjot en gestamp, veel geloop, veel beweging, ma weinig voetbal.
Langs beide kanten...

Onze linkerkant was niet goed gisteren.
Zowel Lavalee als Cacace speelden niet hun beste wedstrijd. Veel balverlies, slechte passes, slechte voorzetten enz...
De rest van de verdediging was wel ok. Tex voor mij beste man achterin.
Leistner ook goed, maar ik zie zeker zo graag Buatu spelen.

Over het middenveld had ik toch mijn bedenkingen.
Ik vond het wat teveel van hetzelfde.
Durkin is veel lopen, maar met de bal doet hij toch weinig goeds eigenlijk.
Daar Konaté naast en De Ridder voor brengt voor mij toch te weinig.
Van mij mag Durkin even op de bank plaats nemen, De Ridder naast Konaté voor de verdediging en Bruls achter de spitsen.
Zowel aan De Ridder als aan Bruls kan je de bal kwijt en brengen rust in uw middenveld/ploeg.

In de aanval, zag je wel tot wat Suzuki in staat is, maar hij moet terug wedstrijdritme oppikken natuurlijk.
Probleem is dat het winterstop is tegen wanneer dit het geval is en hij waarschijnlijk weer weg wil.
Aan inzet wel geen gebrek gisteren.

Ook geen gebrek aan inzet bij Hayashi.
Mooie actie ook bij het doelpunt. Is toch ook redelijk snel met de bal aan de voet.
Maar dit seizoen is een leerperiode/aanpassingsperiode voor die jongen. Ander land, andere competitie, ander voetbal.
Dit was bij Suzuki ook zo, die heeft ook anderhalf seizoen nodig gehad om op niveau te komen.

3 gouden punten gisteren, tegen een ploeg die mijns inziens over de hele competitie bekeken vermoedelijk niet slechter is dan ons, maar ook niet beter.
10/21 is geen slechte start en volgende wedstrijden kunnen iets meer ontspannen aangevangen worden.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door ertee »

Dreke schreef: 14 sep 2021, 09:55
ertee schreef: 13 sep 2021, 23:31
STVVninof schreef: 13 sep 2021, 22:00 Heel sterke match van Konaté!
Stond inderdaad regelmatig op de goede plaats of stak er zijn lang been eens tussen, maar kwam daardoor ook vaak aan de bal in de opbouw en dan stokt het toch wel meteen.
Niet akkoord. Ook aan de bal vond ik Konaté goed gisteren. Met simpele beweging rechtstreeks tegenstander op verkeerd been, goede inspeelpasses.
Als het gaat om een inspeelpas van een paar meter naar de opkomende back wil ik nog meedenken, maar hij gaat nooit een splijtende pas verticaal geven, terwijl hij wel vrij vaak in de zone/situatie waar dat moet gebeuren aan de bal kwam (vaak na een goede recuperatie, dat wel).
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door Jebus4life »

Ik wil wel even opmerken:

Uiteraard wil ik goed voetbal zien, maar het is de laatste tijd toch echt voetbal met passie en strijd, veel dichterbij ons voetbal van de vorige eeuw dan dit zullen we toch niet rap komen hoor :geelblauw: Vreemd genoeg zijn de meesten nog altijd niet content :lol:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Germinal Beerschot Wilrijk - STVV

Bericht door voetballiefhebber »

Jebus4life schreef: 14 sep 2021, 12:53 Ik wil wel even opmerken:

Uiteraard wil ik goed voetbal zien, maar het is de laatste tijd toch echt voetbal met passie en strijd, veel dichterbij ons voetbal van de vorige eeuw dan dit zullen we toch niet rap komen hoor :geelblauw: Vreemd genoeg zijn de meesten nog altijd niet content :lol:
In deze wedstrijden moet je realistisch voetbal brengen. Als je naar het klassement kijkt zijn deze wedstrijden belangrijker dan die tegen bv. Club Brugge of Genk. Tegen topclubs kun je enkel bonuspunten verdienen die ook niet onbelangrijk kunnen zijn in de eindafrekening.
Plaats reactie