STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jean-Paul »

lindoke schreef: 03 sep 2021, 17:31 Na mijn laatste post zou ik nog graag dit willen zeggen als mijn laatste bericht/bezoek aan dit forum.
Dat bepaalde mensen hier nog steeds dit Japans beleid blijven steunen en hun onbekwaamheid blijven minimaliseren stoort me. Sinds de Japanners hebben overgenomen is het steeds meer bergaf gegaan met als laatste orgelstuk een desastreuze zomermercato.
Sinds ik als jonge knaap bij de jeugd van STVV speelde, tweewekelijks geel-blauw 10 frank stond te schreeuwen op de brug van de Tiensesteenweg waarna ik vol vuur de thuiswedstrijd volgde zal ik me steeds blijven identificeren met STVV. Sinds RD echter overnam begon er een andere wind over Staaien te blazen. Plots was het hoogst sportief haalbare niet meer van belang, maar waren de euro's dat des te meer. Toch nam ik nog ieder seizoen een abonnement en bleef ik nog trouw naar Stayen gaan. Toen RD er uiteindelijk de brui aan gaf en de Japanners overnamen had ik de ijdele hoop dat sportieve ambitie terug op de eerste plaats zou komen. Hand in hand met een op en top professioneel beleid. De euro's zouden nu moeten dienen om sportieve successen te halen en niet meer om de een of andere bankrekening te spekken. Al vrij snel moest ik ondervinden dat de euro's ook nu weer belangrijk waren maar dat sportieve ambitie vrijwel onbestaande was. Waarom is dit zo belangrijk? Wel, voetbal is een volkssport en de mensen die daar hun zuurverdiende centen en hun kostbare tijd insteken willen daar iets tegenover zien staan. Sportieve ambitie. Er alles willen aan doen om zo goed mogelijk te presteren en zo hoog mogelijk te eindigen. In een voetbalclub gebeurt dat niet alleen op het veld. Dat begint bij het beleid en sijpelt naar beneden tot bij de spelers en de wedstrijd die ze spelen. En dat is bij STVV niet het geval.
Ik weet dat velen ons niet graag vergelijken met Genk, maar bij die club op slechts 35km van hier laten ze al tientallen jaren zien hoe het wel moet. En neen, ik wil geen supporter van Genk zijn en zal dat ook nooit worden. Zoals ongeveer iedereen hier haat ik Genk ook al jaren. Maar waarom eigenlijk? Is het nog altijd die wedstrijd op 19 mei 1991 waardoor we naar tweede gingen dat nog speelt? Genk had toen de punten ook nodig. Is het de vliegende start die ze gekregen hebben indertijd met het reconversiegeld? Of is het misschien eerder een beetje jaloezie dan haat? Omdat we daar al jaren zien hoe het eigenlijk moet en hier bij ons al jaren zien hoe het niet moet. Hadden we allemaal niet een beetje gehoopt dat bij de komst van de Japanners we ook diezelfde weg zouden gaan bewandelen en ook mensen als een D. De condé in ons beleid gingen zien die ons knappe transfers ging bezorgen? Ik durf eerlijk zijn dat ik daar stiekem op gehoopt had. En ik denk niet dat ik de enige hier ben.
Nu soit, het is zo niet en het ziet er niet uit dat het er van gaat komen met die mannen aan het roer. Ik wacht geduldig af en misschien met een beetje geluk zal ik het nog ooit in mijn gezegende leven meemaken dat STVV geleid wordt zoals deze mooi traditieclub en zijn supporters het verdienen.
Beste Lindoke,
Ik begrijp je frustraties maar na de aanwerving van de twee Duitsers met bundesliga ervaring en het aanblijven van Suzuki hebben we plots drie dadelijk inzetbare spelers die ongetwijfeld het niveau van Stvv kunnen omhoog stuwen. Ik hoop dat je op Uw beslissing terugkomt, iedere supporter zijn mening telt.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

Ik denk dat ik niet alleen ben als ik zeg dat de lege plaatsen gister serieus pijn deden aan de ogen. Er is al veel geschreven en gepalaverd over de lage toeschouwersaantallen bij ons. Maar is er misschien iets meer aan de hand?

Ik ben voor de aardigheid eens gaan kijken bij andere clubs. OHL speelde vorige week voor 3.000 man tegen Kortrijk, voor de degradatie (tijdens de hype) zat daar toch ook steeds minstens 6-7.000 man als ik me dat goed herinner? Genk ontving Union voor 14.000 man, dat terwijl Jos Vaesen nog ooit bezig was over het uitgraven van het grasveld zodat ze onderaan een ring konden bijzetten omdat er zelfs bij gewone matchen meer dan 20.000 man zat. Nu tegen Anderlecht: slechts 17.000 man.
Anderlecht! geraakt zelfs niet meer aan 20.000 man tegen KV Mechelen, dat was 30 jaar geleden ONDENKBAAR. Sporting Charleroi tegen Beerschot -> 5.000 man. Waar is de tijd van het kolkende Mambour?

Op Club, Antwerp en KV Mechelen na is het eigenlijk overal huilen met de pet op. Al moet je natuurlijk nooit naar een ander kijken, je kan toch niet anders dan vaststellen dat het een algemene tendens is, toch?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Piana schreef: 20 sep 2021, 11:52 Ik denk dat ik niet alleen ben als ik zeg dat de lege plaatsen gister serieus pijn deden aan de ogen. Er is al veel geschreven en gepalaverd over de lage toeschouwersaantallen bij ons. Maar is er misschien iets meer aan de hand?

Ik ben voor de aardigheid eens gaan kijken bij andere clubs. OHL speelde vorige week voor 3.000 man tegen Kortrijk, voor de degradatie (tijdens de hype) zat daar toch ook steeds minstens 6-7.000 man als ik me dat goed herinner? Genk ontving Union voor 14.000 man, dat terwijl Jos Vaesen nog ooit bezig was over het uitgraven van het grasveld zodat ze onderaan een ring konden bijzetten omdat er zelfs bij gewone matchen meer dan 20.000 man zat. Nu tegen Anderlecht: slechts 17.000 man.
Anderlecht! geraakt zelfs niet meer aan 20.000 man tegen KV Mechelen, dat was 30 jaar geleden ONDENKBAAR. Sporting Charleroi tegen Beerschot -> 5.000 man. Waar is de tijd van het kolkende Mambour?

Op Club, Antwerp en KV Mechelen na is het eigenlijk overal huilen met de pet op. Al moet je natuurlijk nooit naar een ander kijken, je kan toch niet anders dan vaststellen dat het een algemene tendens is, toch?
- Algemene tendens
- Duchatelet
- te veel spelen tegen degradatie
- te veel voetbal op TV
- te veel beton
- te veel plastiek
- te veel trainers
- te weinig locale verankering( hopelijk beterschap op komst aangezien ze investeren in de jeugd)
- te dure pinten
- te veel k*taanvangsuren
- te veel communiefeesten gisteren (aangezien ik van Linter tot aan Stayen ongeveer 10 tuinfeesten bezig gezien heb)
- ...

Maar ik heb gisteren genoten van de match.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enerkey »

zipke373 schreef: 20 sep 2021, 13:19
- te veel k*taanvangsuren
- te veel communiefeesten gisteren (aangezien ik van Linter tot aan Stayen ongeveer 10 tuinfeesten bezig gezien heb)
- ...
Ook veel mensen zonder kinderen die in september op vakantie zijn. Ik ben alleen moeten gaan. Iedere mogelijke vervanger was op vakantie, op een communiefeest of vond het niet de moeite waard omdat we toch altijd tegen KRC verliezen ;)

Heb wel verassend veel jonge kinderen <6 gezien gisteren. Dat was dan het voordeel van het aanvangsuur. :lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Een maand geleden stond er een artikel in De Morgen over de lage toeschouwersaantallen (-20 000 t.o.v. 2019). De belangrijkste oorzaken die zij aanhaalden
- een zekere terughoudendheid bij de mensen om zich in een mensenmassa zonder mondmasker te begeven
- een groep mensen die geen zin hebben in vaccin, noch in (twee)wekelijks testen
- en last but not least, de mottige aanvangsuren en het laat vastleggen van de exacte uren waardoor mensen verplicht worden om hun agenda van vrijdagavond tot zondagavond vrij te houden

Op punt 1 en 2 hebben clubs weinig vat en dat zal zichzelf gaandeweg wel (deels) oplossen. Punt 3 hebben de clubs echter volledig zelf beslist door voor Eleven te kiezen en daar gaat tot 2025 (einde huidig tv-contract) weinig of niks aan veranderen. De kortzichtige hebzucht van de clubs keert zich voor een stuk tegen hen.

https://www.demorgen.be/sport/bijna-20- ... ~bb6da2b0/
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Jacques schreef: 20 sep 2021, 14:54
Op punt 1 en 2 hebben clubs weinig vat en dat zal zichzelf gaandeweg wel (deels) oplossen. Punt 3 hebben de clubs echter volledig zelf beslist door voor Eleven te kiezen en daar gaat tot 2025 (einde huidig tv-contract) weinig of niks aan veranderen. De kortzichtige hebzucht van de clubs keert zich voor een stuk tegen hen.

Ik ga er van uit dat ze dat zelf goed genoeg beseften toen ze er voor kozen. En ze geven er werkelijk geen f*ck om.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Dat is helaas zo, de supporters an sich kunnen hen gestolen worden. Het zal ze pas iets kunnen schelen als ze het hard genoeg in hun portefeuille voelen, rechtstreeks door ticketinginkomsten die teruglopen en onrechtstreeks omdat een product waar steeds minder volk naar komt kijken devalueert.
Overdrijven is een kunst
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

Dit weekend verrassend veel Belgisch voetbal gezien. De enige conclusie die je trekken is dat we een competitie van lege stoeltjes zijn geworden. Op elk veld zijn er enorm veel terug te vinden, op Standard was het nog redelijk gevuld, Club doet het gewoon heel goed, voor de rest was het bedroevend.

Voor mij mogen ze die nieuwe tribune aan de Spoorweg laten hoor. Gewoon afbreken die Jonagold, VAK J en K van de Oost geef je aan de bezoekers en achter het doel zet je een reclamewand.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Piana schreef: 26 sep 2021, 21:51 Dit weekend verrassend veel Belgisch voetbal gezien. De enige conclusie die je trekken is dat we een competitie van lege stoeltjes zijn geworden. Op elk veld zijn er enorm veel terug te vinden, op Standard was het nog redelijk gevuld, Club doet het gewoon heel goed, voor de rest was het bedroevend.

Voor mij mogen ze die nieuwe tribune aan de Spoorweg laten hoor. Gewoon afbreken die Jonagold, VAK J en K van de Oost geef je aan de bezoekers en achter het doel zet je een reclamewand.
Op Sclessin redelijk gevuld? Goh, ik heb daar toch een andere mening over...en de Standard supporter die mij uitgenodigd had met een abo op overschot ook.
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door ertee »

:stvv:
zipke373 schreef: 27 sep 2021, 08:40
Piana schreef: 26 sep 2021, 21:51 Dit weekend verrassend veel Belgisch voetbal gezien. De enige conclusie die je trekken is dat we een competitie van lege stoeltjes zijn geworden. Op elk veld zijn er enorm veel terug te vinden, op Standard was het nog redelijk gevuld, Club doet het gewoon heel goed, voor de rest was het bedroevend.

Voor mij mogen ze die nieuwe tribune aan de Spoorweg laten hoor. Gewoon afbreken die Jonagold, VAK J en K van de Oost geef je aan de bezoekers en achter het doel zet je een reclamewand.
Op Sclessin redelijk gevuld? Goh, ik heb daar toch een andere mening over...en de Standard supporter die mij uitgenodigd had met een abo op overschot ook.
Zat toch dik 20.000 man? Over aantallen kun je nu niet bepaald een mening hebben.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

ertee schreef: 27 sep 2021, 09:21 :stvv:
zipke373 schreef: 27 sep 2021, 08:40
Piana schreef: 26 sep 2021, 21:51 Dit weekend verrassend veel Belgisch voetbal gezien. De enige conclusie die je trekken is dat we een competitie van lege stoeltjes zijn geworden. Op elk veld zijn er enorm veel terug te vinden, op Standard was het nog redelijk gevuld, Club doet het gewoon heel goed, voor de rest was het bedroevend.

Voor mij mogen ze die nieuwe tribune aan de Spoorweg laten hoor. Gewoon afbreken die Jonagold, VAK J en K van de Oost geef je aan de bezoekers en achter het doel zet je een reclamewand.
Op Sclessin redelijk gevuld? Goh, ik heb daar toch een andere mening over...en de Standard supporter die mij uitgenodigd had met een abo op overschot ook.
Zat toch dik 20.000 man? Over aantallen kun je nu niet bepaald een mening hebben.
Hoe kom je aan dat aantal? Zie hoeveel lege plaatsen... en de bovenste ring achter mij was even erg. Boven public Hysteric was het zelfs zo goed als leeg.


https://twitter.com/Standard_RSCL/statu ... 12/photo/1
https://photos.app.goo.gl/AZ7udF6thD2ah5uZ6
ertee
Berichten: 477
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door ertee »

zipke373 schreef: 27 sep 2021, 09:27
ertee schreef: 27 sep 2021, 09:21 :stvv:
zipke373 schreef: 27 sep 2021, 08:40
Piana schreef: 26 sep 2021, 21:51 Dit weekend verrassend veel Belgisch voetbal gezien. De enige conclusie die je trekken is dat we een competitie van lege stoeltjes zijn geworden. Op elk veld zijn er enorm veel terug te vinden, op Standard was het nog redelijk gevuld, Club doet het gewoon heel goed, voor de rest was het bedroevend.

Voor mij mogen ze die nieuwe tribune aan de Spoorweg laten hoor. Gewoon afbreken die Jonagold, VAK J en K van de Oost geef je aan de bezoekers en achter het doel zet je een reclamewand.
Op Sclessin redelijk gevuld? Goh, ik heb daar toch een andere mening over...en de Standard supporter die mij uitgenodigd had met een abo op overschot ook.
Zat toch dik 20.000 man? Over aantallen kun je nu niet bepaald een mening hebben.
Hoe kom je aan dat aantal? Zie hoeveel lege plaatsen... en de bovenste ring achter mij was even erg. Boven public Hysteric was het zelfs zo goed als leeg.


https://twitter.com/Standard_RSCL/statu ... 12/photo/1
https://photos.app.goo.gl/AZ7udF6thD2ah5uZ6
Volgens HBvL 20.456.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

ertee schreef: 27 sep 2021, 09:45
zipke373 schreef: 27 sep 2021, 09:27
ertee schreef: 27 sep 2021, 09:21 :stvv:
zipke373 schreef: 27 sep 2021, 08:40
Piana schreef: 26 sep 2021, 21:51 Dit weekend verrassend veel Belgisch voetbal gezien. De enige conclusie die je trekken is dat we een competitie van lege stoeltjes zijn geworden. Op elk veld zijn er enorm veel terug te vinden, op Standard was het nog redelijk gevuld, Club doet het gewoon heel goed, voor de rest was het bedroevend.

Voor mij mogen ze die nieuwe tribune aan de Spoorweg laten hoor. Gewoon afbreken die Jonagold, VAK J en K van de Oost geef je aan de bezoekers en achter het doel zet je een reclamewand.
Op Sclessin redelijk gevuld? Goh, ik heb daar toch een andere mening over...en de Standard supporter die mij uitgenodigd had met een abo op overschot ook.
Zat toch dik 20.000 man? Over aantallen kun je nu niet bepaald een mening hebben.
Hoe kom je aan dat aantal? Zie hoeveel lege plaatsen... en de bovenste ring achter mij was even erg. Boven public Hysteric was het zelfs zo goed als leeg.


https://twitter.com/Standard_RSCL/statu ... 12/photo/1
https://photos.app.goo.gl/AZ7udF6thD2ah5uZ6
Volgens HBvL 20.456.
Er mogen 24.00 thuisfans binnen... je ziet wat je ziet denk ik. Minimum 1/3 is gewoon leeg. Dat gaat dus eerder rond de 16.00 zitten. En van ons kan je er denk ik maximum 200 man bijtellen. Wat ik wel kan zeggen is dat Standard ongeveer 20.500 abonnees heeft. Maar die waren er zeker niet allemaal.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

zipke373 schreef: 27 sep 2021, 09:49
ertee schreef: 27 sep 2021, 09:45
zipke373 schreef: 27 sep 2021, 09:27
ertee schreef: 27 sep 2021, 09:21 :stvv:
zipke373 schreef: 27 sep 2021, 08:40
Op Sclessin redelijk gevuld? Goh, ik heb daar toch een andere mening over...en de Standard supporter die mij uitgenodigd had met een abo op overschot ook.
Zat toch dik 20.000 man? Over aantallen kun je nu niet bepaald een mening hebben.
Hoe kom je aan dat aantal? Zie hoeveel lege plaatsen... en de bovenste ring achter mij was even erg. Boven public Hysteric was het zelfs zo goed als leeg.


https://twitter.com/Standard_RSCL/statu ... 12/photo/1
https://photos.app.goo.gl/AZ7udF6thD2ah5uZ6
Volgens HBvL 20.456.
Er mogen 24.00 thuisfans binnen... je ziet wat je ziet denk ik. Minimum 1/3 is gewoon leeg. Dat gaat dus eerder rond de 16.00 zitten. En van ons kan je er denk ik maximum 200 man bijtellen. Wat ik wel kan zeggen is dat Standard ongeveer 20.500 abonnees heeft. Maar die waren er zeker niet allemaal.
Volgens de officiële cijfers een goei 20.000. Maar inderdaad, sommige clubs doen het eerlijk en geven het aantal door dat er zat maar anderen geven gewoon het aantal verkochte (en uitgedeelde) tickets door. Daar zitten dan ook een heel deel abo's en uitgedeelde tickets bij die niet gebruikt worden. Dat is, verbeter mij als ik fout ben, ook het aantal waar ze bondstaksen op moeten betalen?

Ik was niet op Sclessin, ik heb mij gebaseerd op die 20.000 en een kletske die de officiële cijfers aangaven.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Elgromi »

Weet niet echt waar posten, 2 jaar geleden in de hoogste u21 competitie hadden we paar puntjes over heel de reeks. Het jaar daarna in de makkelijkere reeks stonden we eerste tot competitie dooor corona werd stil gelegt. Dit jaar terug in hoogste competitie kunnen ze misschien wel is meestrijden voor de 4de plek. Niet gemakkelijk maar doen het niet slecht. 4de plek zorgt ervoor dat ze in tweedeklasse uitkomen.
Plaats reactie