STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Tompie »

Jean-Paul schreef: 21 nov 2021, 22:38 Sorry voor de Suzuki aanhangers maar kwam overal te laat, was te statisch en dit in tegenstelling tot de minder getalenteerde Hayashi. De Ridder, Bruls, Konaté en Hashioka hebben hun stikdood gelopen, Koita was vandaag en in Mechelen een aanwinst. Nee deze Suzuki kan me niet bekoren. Ik hoop op een remonte maar heb zo mijn twijfels. Van de hautaine Lambrecht zullen we maar zwijgen die heeft nooit anders gedaan dan ons tegen te fluiten.
Maar het was zeker en vast een hoogwaardige prestatie van onze kanaries en dubbel en dik verdiend gewonnen. 21 punten wie had dat gedacht?
Ik denk dat je pas zal zien hoe belangrijk Suzuki is wanneer hij er niet meer is. Ook gisteren echt wel belangrijk geweest. Ook in het HLN verslag is zelfs sprake van Suzuki als “geweldige speler”. Als hij vertrekt moet je absoluut een waardige vervanger halen.

Koita herleeft inderdaad op zijn nieuwe positie. Die tweede goal is fantastisch. Anderzijds zag je al nog voor hij afdrukte de frustratie bij een aantal medespelers omdat hij de bal niet afspeelde. Doelpunt met een hoog risico gehalte, maar een scorende speler heeft altijd gelijk zeker. 😉

Defensief staat het als een huis en Cacace en Durkin op de bank is voorlopig gewoon de juiste keuze. Vond Cacace trouwens ook pover invallen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Jean-Paul »

Tompie schreef: 22 nov 2021, 07:05
Jean-Paul schreef: 21 nov 2021, 22:38 Sorry voor de Suzuki aanhangers maar kwam overal te laat, was te statisch en dit in tegenstelling tot de minder getalenteerde Hayashi. De Ridder, Bruls, Konaté en Hashioka hebben hun stikdood gelopen, Koita was vandaag en in Mechelen een aanwinst. Nee deze Suzuki kan me niet bekoren. Ik hoop op een remonte maar heb zo mijn twijfels. Van de hautaine Lambrecht zullen we maar zwijgen die heeft nooit anders gedaan dan ons tegen te fluiten.
Maar het was zeker en vast een hoogwaardige prestatie van onze kanaries en dubbel en dik verdiend gewonnen. 21 punten wie had dat gedacht?
Ik denk dat je pas zal zien hoe belangrijk Suzuki is wanneer hij er niet meer is. Ook gisteren echt wel belangrijk geweest. Ook in het HLN verslag is zelfs sprake van Suzuki als “geweldige speler”. Als hij vertrekt moet je absoluut een waardige vervanger halen.

Koita herleeft inderdaad op zijn nieuwe positie. Die tweede goal is fantastisch. Anderzijds zag je al nog voor hij afdrukte de frustratie bij een aantal medespelers omdat hij de bal niet afspeelde. Doelpunt met een hoog risico gehalte, maar een scorende speler heeft altijd gelijk zeker. 😉

Defensief staat het als een huis en Cacace en Durkin op de bank is voorlopig gewoon de juiste keuze. Vond Cacace trouwens ook pover invallen.
Ik twijfel niet aan zijn talent maar heb wel mijn twijfel of hij echt klaar is. Was verleden seizoen meer aanwezig, productiever, scherper. Met een Suzuki in vorm had je nu zeker 6 punten meer. Maar als hij vertrekt moet er zeker en vast naar een degelijke vervanger gezocht worden dat is duidelijk want scoringsvermogen blijft laag bij Stvv. En voor het overige ben ik het met je post eens.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Brusselmans »

Tompie schreef: 22 nov 2021, 07:05
Jean-Paul schreef: 21 nov 2021, 22:38 Sorry voor de Suzuki aanhangers maar kwam overal te laat,

de frustratie bij een aantal medespelers
Het was wel Suzuki die net sneller op de bal was om Koita te lanceren, en enkele seconden later in razernij ontstak na het niet afspelen van Koita, hij heeft zelfs de goal niet gezien, en juichte ook niet mee !
Idem bij zijn actie die nog net voor de lijn gekeerd werd.

2x heel goed gedaan, maar uitkijken dat hij niet cavalier-seul gaat spelen. Vooral zijn goal was echt wel hoog spel spelen, spektakel op de allerdunste koord, zonder veiligheidsriemen, in perfectie uitgevoerd.

Maar wat als ... ???
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Jacques »

Jacques schreef: 21 nov 2021, 21:43 Zelfs de clown van de dag Lambrechts kon ze niet aan een punt helpen.
Ik wil me graag verontschuldigen bij Erik Lambrechts. De clown van de dag bleek niet hij, maar Jacky Mathijssen te zijn, die het presteert om te zeggen dat er eigenlijk nooit enige twijfel was omtrent het behoud en nu oproept voor meer positivisme. Jassendraaier. :yes: :yes: :yes:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jacques op 22 nov 2021, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door pat@ »

Het was gisteren intens genieten. Wel veel supporters van Antwerp in de tribunes. De jeugd van Herentals met pa en ma (3 bussen) zijn jaarlijks aanwezig tijdens deze partij. Zou de gemeenschappelijke link 'Heylen vastgoed' zijn?

Het is eigenlijk ongelooflijk dat wij Leistner in het team hebben en eigenlijk ook weer niet. Die man is zo traag maar zo goed in het verdedigen en positioneren. Met snelheid speelt hij gewoon zijn hele leven in de Bundesliga. Wat een geluk dat hij snelheid mist ;)
Gisteren ook weer een paar fases bij de 2de bal na het duel, hij anticipeert en controleert de bal niet of geeft een wilde trap maar een rake kopbal die een meter of tien verder bij één van ons terecht komt. Bij zo een acties waar je de vaart in het spel houdt zie je dat hij een topper is.
De solo-acties van Koita gaan in de loop van tijd inderdaad een probleem vormen. Het zal nog een week of 4, maximum 5 goed lopen tot als de hoogvorm door is. Dan zit je met een probleem.
Hollerbach zal er wel tijdig iets van zeggen.

Dan is het nu tijd om Seraing over de knie te leggen om daarna DE laatste thuismatch van het seizoen te spelen.

Als dit allemaal nog door zal gaan met publiek.
De stewards stonden gisteren onder hoogspanning (zo zwaar gebriefd?), dat het niet meer aangenaam was. Zowel buiten bij het fouilleren als in het stadion en de kantine. Stewards moeten hun werk doen maar zo blaffen op de mensen, dat kan en mag de bedoeling niet zijn.
Het is voor de mentale gezondheid van alle mensen misschien beter om het een paar speeldagen zonder publiek te doen. Ook al weet iedereen dat de kans buiten op besmetting nihil is, zeker in een stadion van 14000 plaatsen dat maar voor één derde gevuld is.
Alain
Berichten: 992
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Alain »

Ik vond Suzuki toch weer enorm nuttig gisteren. Krijgt ballen aangespeeld met een stevige verdediger die letterlijk op hem plakt, en weet die dan toch meestal goed af te spelen of te deviëren. Laat Hayashi en Hara het onderling maar uitvechten, Yuma staat bij mij als eerste op het wedstrijdblad.

En dan is er nog die andere topper. Als ik een keer zou twijfelen om naar de match te gaan kijken, dan is het Christian Bruls die mij over de streep trekt. Wat een genot om naar te kijken. Een jaar geleden stond ik er sceptisch tegenover. Probleemgeval, dacht ik. Maar die jongen heeft zoveel klasse... Het is enkel maar omwille van zijn bizarre carrièreverloop en zijn under-achieven dat we hem momenteel op Stayen kunnen bewonderen.

Dit team en deze coach verdient inderdaad vollere tribunes. En ik denk ook wel dat dit terug de juiste kant zou kunnen uitgaan...
Maar een blik op het Antwerp-vak doet dan weer vermoeden dat ze binnenkort waarschijnlijk weer volledig leeg zullen zijn.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Dreke »

Naingolan en Verstraete moeten altijd geel hebben deze match. De scheidsrechter geeft beiden een verwittiging. Als in het geval van Naingolan gemekker blijft voortduren en Verstraete nog een paar stevige fouten maakt, moet daar altijd geel uit volgen. Dat verwittigen is ook gewoon dikke zever. De arbiter plaatst zichzelf in het midden van de belangstelling door ostentatief spelers te roepen en een klapke te doen. Zeg gewoon meteen "laatste keer" en spelers hebben het wel door. Het is ook gewoon penalty op Koita. De Laet duwt duidelijk met twee armen naar voor. Zeker geen zware fout, maar wel een totaal nutteloze beweging tenzij de speler hinderen. De arbiter blonk gisteren uit in aandacht trekken en dat is nooit een goed teken. Ik blijf me overigens frustreren over die regel dat lijnrechters niet mogen vlaggen tot de actie afgelopen is. Als hij en heel het stadion ziet dat het buitenspel is en de pass echt niet meteen naar een kans leidt, vlag dan toch gewoon. Jezus...

Sterke match van Koita. Die bracht aanvallend veel meer dan Cacace zonder verdedigend in de problemen te komen. Die bal moest natuurlijk binnen om geen miserie te krijgen. Zeker op rechts had gekund. Maar Suzuki zijn reactie (en vooral het gebrek eraan) was totaal ongepast. Op geen enkel moment in heel die aanval stond/liep Suzuki beter geplaatst dan Koita. Om dan bij het doelpunt zielloos naar de bank te sjokken ipv zich als ploegspeler te gedragen, zegt veel over hem. Goede speler, belangrijk voor de ploeg, ook als hij niet goed speelt, maar zijn gedrag laat te vaak te wensen over.

Voor deze match geef ik krediet door de Corona opstoot. Maar zowel (bij momenten) de sfeer als het spel zijn geen reden om niet naar Staaien af te zakken. Gisteren hadden we een kameraadje van mijne zoon mee. Die gaat nooit OHL inruilen voor STVV, maar die heeft wel meteen een tweede ploeg in België die hij met bovengemiddelde interesse gaat volgen. Als ge zelf thuis blijft of kinderen niet meepakt, kunt ge wel in uw zetel wenen dat er weinig volk is. Maar van in die zetel zal de oplossing niet komen. Die mannen vieren trouwens een pana (Brüls op Fisher) minstens even hard als een doelpunt. :-) Wat een gedoe ook met het mondmasker. Een deel van het publiek doet dat plichtsbewust, een deel half en half en een deel heeft het niet eens onder de kin hangen. Dan moet ge natuurlijk niet verwonderd zijn dat binnenkort de beslissing valt om de tribunes leeg te houden. Waarmee ik geen uitspraak doe over het nut ervan, van virologie weet ik niks af. Van gestresste stewards en strakke fouillering overigens niks gemerkt (Noord).
A loyal football fan only supports the shirt...
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Franz »

We speelden als een echt team, zonder grote uitblinker maar zeker ook zonder zwakke plek.
Een keer ging Koita voor eigen succes, gelukkig liep dat goed af.
Het duwen van De Laet op Koita in de rechthoek leek me op het eerste zicht ook penalty, maar anderzijds zet Koita daar bewust een blok voor De Laet zonder dat hij de bal nog wil spelen (laat de bal weglopen). Zo fout was Lambrechts daar dus niet.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door miel »

Gelukkig hebben we gewonnen , en wad Antwerp niet bij machte ons te bedreigen
Maar de fase van de Laet op Koita , duwt hem met beide handen in de rug in de 16
Misschien te licht voor een strafschop , maar met Lambrechts als ref moet deze bal altijd op de stip .
Tegen Anderlecht maakt hij als VAR 2 maal een beoordelingsfout of er al dan niet contact was , nu kon het contact niet duidelijker zijn en toch fluit hij tegen . :gek:
Bauwer zijn schorsing is terecht , als er overal de zelfde strafmaat wordt gehanteerd voor zulke fouten , niet dus , bijgevolg zijn die 4 speeldagen schorsing en 1 voorwaardelijk buiten proportie .
Dat Stvv weer als voorbeeld moet dienen mag niet geaccepteerd worden . Verstraete kwam nog thans ook enkele keren zeer gevaarlijk in , kreeg niet eens geel.
Het meten met 2 maten en 2 gewichten , begint mij echt te irriteren , spijtig dat de al even corrupte media daar eens geen aandacht aan besteed .
Ofwel is alles zo corrupt als de pest in het voetbal , of wel viert de incompetentie zo flagrant dat je dat laatste met moeite kunt geloven .
Zelfs Vertenten en Delfiere namen zo geen opvallende beslissingen .
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Jean-Paul »

Dit Stvv speelt met zoveel overgave dat er binnenkort weer meer volk naar Stayen zal afzakken. Zeker weten, dit is waar ons Stvv altijd voor gestaan heeft en waar het publiek altijd achter stond. Een genot om naar te kijken. Dat Bruls kan voetballen weet heel België , maar dat hij fysiek sterker is dan in zijn gloriejaren verwonderd me wel. Tweevoetig, technisch briljant, met gemak een man uitschakelen, versnelling die zelfs jonge fysieke spelers achter zich laat. Dit is een speler die gemakkelijk bij onze tegenstrever gisteren in de picture zou staan. Dit in tegenstelling tot mekkeraar Naingolan.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door miel »

Alain schreef: 22 nov 2021, 09:55 Ik vond Suzuki toch weer enorm nuttig gisteren. Krijgt ballen aangespeeld met een stevige verdediger die letterlijk op hem plakt, en weet die dan toch meestal goed af te spelen of te deviëren. Laat Hayashi en Hara het onderling maar uitvechten, Yuma staat bij mij als eerste op het wedstrijdblad.

En dan is er nog die andere topper. Als ik een keer zou twijfelen om naar de match te gaan kijken, dan is het Christian Bruls die mij over de streep trekt. Wat een genot om naar te kijken. Een jaar geleden stond ik er sceptisch tegenover. Probleemgeval, dacht ik. Maar die jongen heeft zoveel klasse... Het is enkel maar omwille van zijn bizarre carrièreverloop en zijn under-achieven dat we hem momenteel op Stayen kunnen bewonderen.

Dit team en deze coach verdient inderdaad vollere tribunes. En ik denk ook wel dat dit terug de juiste kant zou kunnen uitgaan...
Maar een blik op het Antwerp-vak doet dan weer vermoeden dat ze binnenkort waarschijnlijk weer volledig leeg zullen zijn.
Dat Suzuki nuttig is en de voorkeur krijgt op Hara of Hayashi is logisch , dat hij als eerste op het wedstrijd blad staat lijkt me ook logisch .
Toch hebben Hara en Hayasi mij allerminst ontgoocheld , meer nog zij hebben veel minder tijd nodig gehad om er te staan als Yuma en moeten dan ook speelkansen blijven krijgen . Als Suzuki vertrekt zou ik toch proberen om Hara hier te houden
Suzuki zijn reactie tov Koita was totaal ongepast , er kon zelfs geen felicitatie van af
Ik begrijp dat iemand als Suzuki aan zijn statistieken van gemaakte doelpunten wil werken , maar die kansen had hij in het begin van het seizoen , maar toen wilde hij niet spelen en tot nog toe heeft hij geen teken gegeven dat hij zou blijven .
Koita maakt het proper af en dan rijzen er hier vragen wat als ?????? , of het al zeker was dat Suzuki dan zou gescoord hebben
Tegen Genk was een niet te missen kopbal doelpunt van Suzuki ook niet binnen , wat ons uiteindelijk de 3 punten heeft gekost en zijn mede spelers hebben hem dat ook niet kwalijk genomen .
Laat het duidelijk zijn , ik zou niet liever hebben dat Suzuki zijn contract verlengd , maar zo lang dat niet is gebeurd is hij voor mij één van de 3
Smurf
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Smurf »

Sorry voor de niet-Suzuki aanhangers, maar als je niet ziet hoeveel werk die jongen elke keer opnieuw verzet, hoe nuttig hij is voor deze ploeg,…
Dat heeft niets meer te maken met een al dan niet persoonlijke voorkeur voor een bepaalde speler. Dat is simpelweg het niet kunnen zien of het niet willen zien.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Jones »

De groep deze winter samenhouden op misschien Filippov en Lee na en nog in aanvallend opzicht versterken. Pro-actief denken. Suzuki laten bijtekenen met de belofte dat hij weg mag bij een stevig bod.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Franz »

Jones schreef: 22 nov 2021, 14:24 De groep deze winter samenhouden op misschien Filippov en Lee na en nog in aanvallend opzicht versterken. Pro-actief denken
Dat zou inderdaad moeten gebeuren, je ziet dat er meer en meer muziek in zit in dit STVV.
Suzuki houden is niet realistisch, die is normaal gezien weg in de wintermercato. Met Hayashi hebben we in feite al zijn vervanger, al is die momenteel nog niet op het niveau van Suzuki.
Er zijn dan nog enkele uitdagingen om te houden: vooral Brüls...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: STVV-Antwerp zondag 21/11 16u Staaien

Bericht door Brusselmans »

miel schreef: 22 nov 2021, 11:35
Koita maakt het proper af en dan rijzen er hier vragen wat als ?????? , of het al zeker was dat Suzuki dan zou gescoord hebben
Graag alles lezen wat ik tot 2x toe geschreven heb !
Plaats reactie