Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Alles over de wedstrijden van STVV
Underdog
Berichten: 236
Lid geworden op: 15 jul 2017, 20:17

Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Underdog »

Een dikke maand na de bekeruitschakeling trekken we zaterdag opnieuw naar Seraing. Aftrap in het Stade du Pairay om 16.15 uur.

Als ik aan het Stade du Pairay denk, denk ik meteen aan het seizoen 2008-2009, oftewel het kampioenenjaar in tweede klasse onder Guido Brepoels. Eerst Peter Van Houdt die zijn gram haalt met een heerlijke gelijkmaker. Vervolgens uitgerekend aanvoerder Peter Delorge - de man die nooit scoort - die vlak voor tijd met een voorzet/lob de winning goal maakt. Een bomvol uitvak ontploft en weer een hindernis richting titel en promotie overwonnen.

Met deze mooie herinnering in gedachte, de recente 6 op 6 in de achterzak, de kans om revanche te nemen voor de bekeruitschakeling, en de mogelijkheid om onze kandidatuur voor de top 8 in de verf te zetten, hoop ik zaterdag nog eens op een goed gevuld uitvak.

Het merendeel zijn staanplaatsen, dus afstand houden is mogelijk. Door het aftrapuur is er 's avonds nog de mogelijkheid om iets met vrouw/kind/familie/vrienden te doen. En belangrijk: de combiregeling is niet van kracht. Deze korte verplaatsing kan je dus perfect met de wagen (45 min. vanop Stayen) doen.

In het eerder vermelde kampioenenjaar dook op sociale media geregeld de slogan op 'met 2000 naar x' of 'met 2000 naar y'. Dit keer zou ik de slogan willen lanceren 'met 500 naar Seraing'.
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Timme »

Underdog schreef: 22 nov 2021, 16:49 Een dikke maand na de bekeruitschakeling trekken we zaterdag opnieuw naar Seraing. Aftrap in het Stade du Pairay om 16.15 uur.

Als ik aan het Stade du Pairay denk, denk ik meteen aan het seizoen 2008-2009, oftewel het kampioenenjaar in tweede klasse onder Guido Brepoels. Eerst Peter Van Houdt die zijn gram haalt met een heerlijke gelijkmaker. Vervolgens uitgerekend aanvoerder Peter Delorge - de man die nooit scoort - die vlak voor tijd met een voorzet/lob de winning goal maakt. Een bomvol uitvak ontploft en weer een hindernis richting titel en promotie overwonnen.

Met deze mooie herinnering in gedachte, de recente 6 op 6 in de achterzak, de kans om revanche te nemen voor de bekeruitschakeling, en de mogelijkheid om onze kandidatuur voor de top 8 in de verf te zetten, hoop ik zaterdag nog eens op een goed gevuld uitvak.

Het merendeel zijn staanplaatsen, dus afstand houden is mogelijk. Door het aftrapuur is er 's avonds nog de mogelijkheid om iets met vrouw/kind/familie/vrienden te doen. En belangrijk: de combiregeling is niet van kracht. Deze korte verplaatsing kan je dus perfect met de wagen (45 min. vanop Stayen) doen.

In het eerder vermelde kampioenenjaar dook op sociale media geregeld de slogan op 'met 2000 naar x' of 'met 2000 naar y'. Dit keer zou ik de slogan willen lanceren 'met 500 naar Seraing'.
Machtige herinnering en goal van Delorge. Zalige ontlading.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Jean-Paul »

Underdog schreef: 22 nov 2021, 16:49 Een dikke maand na de bekeruitschakeling trekken we zaterdag opnieuw naar Seraing. Aftrap in het Stade du Pairay om 16.15 uur.

Als ik aan het Stade du Pairay denk, denk ik meteen aan het seizoen 2008-2009, oftewel het kampioenenjaar in tweede klasse onder Guido Brepoels. Eerst Peter Van Houdt die zijn gram haalt met een heerlijke gelijkmaker. Vervolgens uitgerekend aanvoerder Peter Delorge - de man die nooit scoort - die vlak voor tijd met een voorzet/lob de winning goal maakt. Een bomvol uitvak ontploft en weer een hindernis richting titel en promotie overwonnen.

Met deze mooie herinnering in gedachte, de recente 6 op 6 in de achterzak, de kans om revanche te nemen voor de bekeruitschakeling, en de mogelijkheid om onze kandidatuur voor de top 8 in de verf te zetten, hoop ik zaterdag nog eens op een goed gevuld uitvak.

Het merendeel zijn staanplaatsen, dus afstand houden is mogelijk. Door het aftrapuur is er 's avonds nog de mogelijkheid om iets met vrouw/kind/familie/vrienden te doen. En belangrijk: de combiregeling is niet van kracht. Deze korte verplaatsing kan je dus perfect met de wagen (45 min. vanop Stayen) doen.

In het eerder vermelde kampioenenjaar dook op sociale media geregeld de slogan op 'met 2000 naar x' of 'met 2000 naar y'. Dit keer zou ik de slogan willen lanceren 'met 500 naar Seraing'.
Ik was er toen ook bij en inderdaad een geweldige ontlading na een moeilijke match. Het was wel tegen Club Luik dat toen Pairay voor een seizoen gehuurd had mits ze nog geen stadion hadden.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Piana »

Jean-Paul schreef: 22 nov 2021, 19:21
Underdog schreef: 22 nov 2021, 16:49 Een dikke maand na de bekeruitschakeling trekken we zaterdag opnieuw naar Seraing. Aftrap in het Stade du Pairay om 16.15 uur.

Als ik aan het Stade du Pairay denk, denk ik meteen aan het seizoen 2008-2009, oftewel het kampioenenjaar in tweede klasse onder Guido Brepoels. Eerst Peter Van Houdt die zijn gram haalt met een heerlijke gelijkmaker. Vervolgens uitgerekend aanvoerder Peter Delorge - de man die nooit scoort - die vlak voor tijd met een voorzet/lob de winning goal maakt. Een bomvol uitvak ontploft en weer een hindernis richting titel en promotie overwonnen.

Met deze mooie herinnering in gedachte, de recente 6 op 6 in de achterzak, de kans om revanche te nemen voor de bekeruitschakeling, en de mogelijkheid om onze kandidatuur voor de top 8 in de verf te zetten, hoop ik zaterdag nog eens op een goed gevuld uitvak.

Het merendeel zijn staanplaatsen, dus afstand houden is mogelijk. Door het aftrapuur is er 's avonds nog de mogelijkheid om iets met vrouw/kind/familie/vrienden te doen. En belangrijk: de combiregeling is niet van kracht. Deze korte verplaatsing kan je dus perfect met de wagen (45 min. vanop Stayen) doen.

In het eerder vermelde kampioenenjaar dook op sociale media geregeld de slogan op 'met 2000 naar x' of 'met 2000 naar y'. Dit keer zou ik de slogan willen lanceren 'met 500 naar Seraing'.
Ik was er toen ook bij en inderdaad een geweldige ontlading na een moeilijke match. Het was wel tegen Club Luik dat toen Pairay voor een seizoen gehuurd had mits ze nog geen stadion hadden.
Club Luik heeft daar lang gespeeld, en verschillende periodes. Die periode hebben ze er gespeeld van 2008-2009 tot 2014-2015.
Dat was een cruciale match, Lierse had ons bijgebeend en de eerste match van Peter Van Houdt en Kris Buvens tegen ons (of was Buvens er al bij in de thuismatch?). Van Houdt scoorde dan ook nog nadat hij pas 5 minuten op het veld stond. En dan, plots, Delorge of all people met een wereldgoal in de 92ste minuut. Kiekevel!
https://www.youtube.com/watch?v=X2jcvHfQkoU

Seraing is een kloteploeg om tegen te spelen, we hebben ons al eens laten verrassen. Ik hoop dat Hollerbach zijn lesje geleerd heeft.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door STimVV »

Ik was daar toen ook en dat was inderdaad een moment dat ik nooit meer zal vergeten. Zalig!
Ondertussen is er veel gebeurd, onder andere die achterlijke speeluren/dagen. Voetbalmatchen inplannen op momenten dat alle winkels open zijn wil zeggen dat er op die momenten ook heel veel mensen moeten werken om al die zaken open te houden.
Ik kan dus niet kijken omdat mn zaak open is tot 18u, laat staan dat ik tot daar kan rijden... :cry:
Tzal dus in uitgesteld relais zijn en proberen om de uitslag niet te weten te komen op voorhand.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Dreke »

Ik herinner mij raar bier. Dat smaakte wat medicinaal. Maar dat probleem was na een pint of drie opgelost. :-)
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Jacques »

Daar leek inderdaad iets te schelen met dat bier. Ik woonde toen nog in Gent. De treinrit 's avonds van St-Truiden naar Gent leek het alsof ik iets genomen had, ik was nog altijd half van de kaart. :mrgreen:
Volgens mij was dat trouwens de enige keer dat Lierse dat seizoen heel even op kop heeft gestaan, sinds de eveneens memorabele match op Tienen. Wat een legendarisch seizoen. :heil:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Tompie »

Inderdaad een schitterende verplaatsing destijds. Delorge scoorde toen trouwens ook in de thuiswedstrijd tegen Luik (1-1, gelijkmaker van STVV in de slotminuten). Voor zover ik me herinner was Luik toen een van de beste ploegen die ik dat seizoen op Stayen zag.

Er waren dat seizoen wel meerdere memorabele verplaatsingen natuurlijk. 1-3 in Leuven op speeldag 1, 0-2 in Tienen, 2-3 in Eupen, de belangrijke 0-1 op KVSK United (met een sublieme Mignolet). Om het nog niet te hebben over de 10 doelpunten in 2 opeenvolgende uitwedstrijden in Ronse en Beveren (telkens 1-5).
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door zipke373 »

Als ik het mij goed herinner heb ik ooit op Le Pairay de keeper van Seraing een volle frit met mayo ( of was het tartaar) naar zijn kop zien krijgen...denk dat de aanleiding de beenbreuk van Vanmarsenille was. Of gooi ik nu dingen door mekaar? Lang geleden...
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Jean-Paul »

STimVV schreef: 23 nov 2021, 11:25 Ik was daar toen ook en dat was inderdaad een moment dat ik nooit meer zal vergeten. Zalig!
Ondertussen is er veel gebeurd, onder andere die achterlijke speeluren/dagen. Voetbalmatchen inplannen op momenten dat alle winkels open zijn wil zeggen dat er op die momenten ook heel veel mensen moeten werken om al die zaken open te houden.
Ik kan dus niet kijken omdat mn zaak open is tot 18u, laat staan dat ik tot daar kan rijden... :cry:
Tzal dus in uitgesteld relais zijn en proberen om de uitslag niet te weten te komen op voorhand.
Ja dat is klote he.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Dreke »

Tompie schreef: 23 nov 2021, 14:06 Inderdaad een schitterende verplaatsing destijds. Delorge scoorde toen trouwens ook in de thuiswedstrijd tegen Luik (1-1, gelijkmaker van STVV in de slotminuten). Voor zover ik me herinner was Luik toen een van de beste ploegen die ik dat seizoen op Stayen zag.

Er waren dat seizoen wel meerdere memorabele verplaatsingen natuurlijk. 1-3 in Leuven op speeldag 1, 0-2 in Tienen, 2-3 in Eupen, de belangrijke 0-1 op KVSK United (met een sublieme Mignolet). Om het nog niet te hebben over de 10 doelpunten in 2 opeenvolgende uitwedstrijden in Ronse en Beveren (telkens 1-5).
Dat was inderdaad een heel zot seizoen.

Als we gelijk met Lierse speelden ook regelmatig aan de bus plots een andere uitslag geroepen waarop het leek dat Lierse punten verloren had.
"Eén - één, één - één!"
- "Is 't echt?"
"Nee"
:zot:
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef: 23 nov 2021, 13:34 De treinrit 's avonds van St-Truiden naar Gent leek het alsof ik iets genomen had, ik was nog altijd half van de kaart. :mrgreen:
Ik heb u nooit anders gekend !!!!
:o
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door toyotacorolla »

Een herhaling van deze memorabele match zou leuk zijn. :toppie:
save-stvv
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:59
Supporter van: stvv

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door save-stvv »

Op naar de top 😁
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Seraing - STVV Zaterdag 27/11 16.15 uur

Bericht door Jebus4life »

Ik vrees zo'n typische STVV match waarin je eigenlijk 3 punten "moet" pakken, maar de ploeg niet thuis zal geven, hopen dat de Duitse mentaliteit van Hollerbach dit toch eens omdraait...

Dan sta je in de top-8 na deze speeldag, en kijk je zonder alteveel druk aan tegen de match met Union. Verlies je, dan blijf je rond plaats 8 a 10 meedraaien, als je wint zal de naam STVV toch al nadrukkelijker genoemd worden voor een plek in die top-8.
Plaats reactie