STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Elgromi schreef: 29 nov 2021, 20:29 Weet niet echt waar posten, 2 jaar geleden in de hoogste u21 competitie hadden we paar puntjes over heel de reeks. Het jaar daarna in de makkelijkere reeks stonden we eerste tot competitie dooor corona werd stil gelegt. Dit jaar terug in hoogste competitie kunnen ze misschien wel is meestrijden voor de 4de plek. Niet gemakkelijk maar doen het niet slecht. 4de plek zorgt ervoor dat ze in tweedeklasse uitkomen.
Ik volg het allemaal niet zo. Maar 6 op 15 is nu ook niet echt op koers, lijkt me...
A loyal football fan only supports the shirt...
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Lukske de Lange »

Ik vind het ontzettend knap, de jeugdwerking onder DMM.

Top 4 lijkt me onhaalbaar, maar dat we daar nu net achter de G5 komen, na de verwaarlozing van Duchatelet is best indrukwekkend! :stvv:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ik dacht dat ze zelf ook niet echt de ambitie hadden voor top 4, omdat er een aanzienlijk prijskaartje hangt aan uitkomen in 1B (ik dacht 1 miljoen?). Bij ons bleef men in ieder geval meer op de vlakte dan bij Genk. Gezien het vermoedelijke verschil in budget met de jeugdwerking van Genk, Anderlecht, Brugge en Gent en wetende van waar we komen, mag men gerust trots zijn op die rangschikking. De eerste ploeg blijft echter het belangrijkste. Hopelijk kunnen enkele jongeren de komende jaren die laatste stap zetten.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door vuil rat »

Tijd om DMM en de jappen duidelijk te maken dat het tijd is om op te rotten
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Lukske de Lange »

vuil rat schreef: 19 dec 2021, 20:25 Tijd om DMM en de jappen duidelijk te maken dat het tijd is om op te rotten
Hier wil ik de intentie wel eens achter weten?
Lijkt me op het eerste zicht namelijk polarisatie uitlokken zonder valabele alternatieven aan te reiken.

Dus ben benieuwd naar de onderbouwde uitleg voor dit betoog
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door pat@ »

Iedereen wil het beste voor de club. De beste oplossing zou dan ook zijn dat er iemand uit België de club moet kopen.
Welke zot gaat dit doen? Die gaat ook stuiten op het kunstgras, de hoge grijze betonnen muren die weinig sfeer en voetbal uitademen. De spelers die niet staan te springen om te tekenen voor zo één project.
Een nieuw project met een fonkelnieuw kleiner gezellig voetbalstadion, met de nadruk op voetbal. Dat zou nog iemand over de streep kunnen trekken. Duchatelet mag natuurlijk ook zijn fout inzien en aanpassingen doen aan het stadion zoals ik eerder al meldde.
Al de rest is verloren moeite en van hetzelfde.

Ik wil maar zeggen, wie wil het beter gaan doen met evenveel budget en waarschijnlijk nog minder return? Dmm zweeft voor ons tussen een vloek en een zegen. Duchatelet heeft ons goed bij ons kanariepietje.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

pat@ schreef: 19 dec 2021, 21:09 Iedereen wil het beste voor de club. De beste oplossing zou dan ook zijn dat er iemand uit België de club moet kopen.
Welke zot gaat dit doen? Die gaat ook stuiten op het kunstgras, de hoge grijze betonnen muren die weinig sfeer en voetbal uitademen. De spelers die niet staan te springen om te tekenen voor zo één project.
Een nieuw project met een fonkelnieuw kleiner gezellig voetbalstadion, met de nadruk op voetbal. Dat zou nog iemand over de streep kunnen trekken. Duchatelet mag natuurlijk ook zijn fout inzien en aanpassingen doen aan het stadion zoals ik eerder al meldde.
Al de rest is verloren moeite en van hetzelfde.

Ik wil maar zeggen, wie wil het beter gaan doen met evenveel budget en waarschijnlijk nog minder return? Dmm zweeft voor ons tussen een vloek en een zegen. Duchatelet heeft ons goed bij ons kanariepietje.
RD was ook een Belg.
Ik snap dus echt niet waarom een nieuwe investeerder absoluut Belg moet zijn.

Als er iemand al onze waarden uit de club getrokken heeft was het toch wel RD, een Belg.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door vuil rat »

Lukske de Lange schreef: 19 dec 2021, 20:58
vuil rat schreef: 19 dec 2021, 20:25 Tijd om DMM en de jappen duidelijk te maken dat het tijd is om op te rotten
Hier wil ik de intentie wel eens achter weten?
Lijkt me op het eerste zicht namelijk polarisatie uitlokken zonder valabele alternatieven aan te reiken.

Dus ben benieuwd naar de onderbouwde uitleg voor dit betoog
We zitten hier niet in de politiek e polarisatie uitlokken .Wil hier wel men mening over geven of mijne klaagzang .Ik zie een eigenaar en bestuur dat mijn ploeg helemaal naar de afgrond brengt publiek wegjaagt en helemaal niet communiceert . Liegt vooral tijdens transferperiodes niets investeert in spelers en zich absoluut niks aantrekt van zijn supporters .En sommige mensen elk jaar wat sussen gelijk politiekers dat doen veel beloven maar niets geven ma wel nemen .Want ge moet niet denken dat die hier voor een klein loon zo ver van huis komen alle zal maar werken zeggen ze zullen eerst wel zien dat ze zelf niks tekortkomen en dividenden uitkeren . Met welk doel zijn die hier niemand die het weet wat is hun bedoeling niemand die het weet . En dat kunt ge met de jeugdwerking afkomen wat zijt ge daar mee ik denk niet veel . Als ge er een paar goei laat doorstromen zijn ze binnen een jaar en half weg zie Schoofs Gerkens enz .En daarbij ooit heel lang gesprek gehad met iemand van de jeugdwerking van OHL vanaf de moment dat ge degradeert vertrekt automatisch 2 derde van u jeugd naar ploegen uit 1a of ze worden juist voordat ze door gaan breken door grote ploegen die met geld smijten . Kan zo nog wel doorgaan ma heb al genoeg gezaagd . Nog 1 ding toen ik tegen Cercle een kwartier voor tijd de tribune inkwam en rond mij keek awel kan het niet beschrijven hoe ik mij voelden en ja dat neem ik DMM en de Jappen heel kwalijk
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door vuil rat »

Lukske de Lange schreef: 19 dec 2021, 20:58
vuil rat schreef: 19 dec 2021, 20:25 Tijd om DMM en de jappen duidelijk te maken dat het tijd is om op te rotten
Hier wil ik de intentie wel eens achter weten?
Lijkt me op het eerste zicht namelijk polarisatie uitlokken zonder valabele alternatieven aan te reiken.

Dus ben benieuwd naar de onderbouwde uitleg voor dit betoog
We zitten hier niet in de politiek e polarisatie uitlokken .Wil hier wel men mening over geven of mijne klaagzang .Ik zie een eigenaar en bestuur dat mijn ploeg helemaal naar de afgrond brengt publiek wegjaagt en helemaal niet communiceert . Liegt vooral tijdens transferperiodes niets investeert in spelers en zich absoluut niks aantrekt van zijn supporters .En sommige mensen elk jaar wat sussen gelijk politiekers dat doen veel beloven maar niets geven ma wel nemen .Want ge moet niet denken dat die hier voor een klein loon zo ver van huis komen alle zal maar werken zeggen ze zullen eerst wel zien dat ze zelf niks tekortkomen en dividenden uitkeren . Met welk doel zijn die hier niemand die het weet wat is hun bedoeling niemand die het weet . En dat kunt ge met de jeugdwerking afkomen wat zijt ge daar mee ik denk niet veel . Als ge er een paar goei laat doorstromen zijn ze binnen een jaar en half weg zie Schoofs Gerkens enz .En daarbij ooit heel lang gesprek gehad met iemand van de jeugdwerking van OHL vanaf de moment dat ge degradeert vertrekt automatisch 2 derde van u jeugd naar ploegen uit 1a of ze worden juist voordat ze door gaan breken door grote ploegen die met geld smijten . Kan zo nog wel doorgaan ma heb al genoeg gezaagd . Nog 1 ding toen ik tegen Cercle een kwartier voor tijd de tribune inkwam en rond mij keek awel kan het niet beschrijven hoe ik mij voelden en ja dat neem ik DMM en de Jappen heel kwalijk
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Lukske de Lange »

vuil rat schreef: 19 dec 2021, 23:28
Lukske de Lange schreef: 19 dec 2021, 20:58
vuil rat schreef: 19 dec 2021, 20:25 Tijd om DMM en de jappen duidelijk te maken dat het tijd is om op te rotten
Hier wil ik de intentie wel eens achter weten?
Lijkt me op het eerste zicht namelijk polarisatie uitlokken zonder valabele alternatieven aan te reiken.

Dus ben benieuwd naar de onderbouwde uitleg voor dit betoog
We zitten hier niet in de politiek e polarisatie uitlokken .Wil hier wel men mening over geven of mijne klaagzang .Ik zie een eigenaar en bestuur dat mijn ploeg helemaal naar de afgrond brengt publiek wegjaagt en helemaal niet communiceert . Liegt vooral tijdens transferperiodes niets investeert in spelers en zich absoluut niks aantrekt van zijn supporters .En sommige mensen elk jaar wat sussen gelijk politiekers dat doen veel beloven maar niets geven ma wel nemen .Want ge moet niet denken dat die hier voor een klein loon zo ver van huis komen alle zal maar werken zeggen ze zullen eerst wel zien dat ze zelf niks tekortkomen en dividenden uitkeren . Met welk doel zijn die hier niemand die het weet wat is hun bedoeling niemand die het weet . En dat kunt ge met de jeugdwerking afkomen wat zijt ge daar mee ik denk niet veel . Als ge er een paar goei laat doorstromen zijn ze binnen een jaar en half weg zie Schoofs Gerkens enz .En daarbij ooit heel lang gesprek gehad met iemand van de jeugdwerking van OHL vanaf de moment dat ge degradeert vertrekt automatisch 2 derde van u jeugd naar ploegen uit 1a of ze worden juist voordat ze door gaan breken door grote ploegen die met geld smijten . Kan zo nog wel doorgaan ma heb al genoeg gezaagd . Nog 1 ding toen ik tegen Cercle een kwartier voor tijd de tribune inkwam en rond mij keek awel kan het niet beschrijven hoe ik mij voelden en ja dat neem ik DMM en de Jappen heel kwalijk
Bedankt voor de uiteenzetting.

Ik bespeur begrijpelijk teleurstelling en frustratie. Maar het feit dat DMM jaarlijks 3 miljoen euro bijleggen. Er al gesproken is over minstens een nieuw trainingscomplex

Verder is er al gecommuniceerd dat ze een brug wensen te slagen tussen Japan en België. Dit op vlak van kennis, producten en medewerkers.

Ze investeren effectief in goede jeugd. Jeugd die weliswaar 'afvloeit' van o.a. Anderlecht en Genk. Maar in tegenstelling tot wat jij aangeeft. Waarom zouden ze weggaan als ze bij ons direct kans maken op een basisplaats in 1B?

Verder is het inherent aan het moderne voetbal dat goede (eigen opgeleide) spelers het hogerop gaan zoeken. Dat is sinds het Bosman arrest al zo vrees ik.

Voor mij mag het gerust iemand van de streek zijn die de macht heeft. Maar als je voorbij het feit wenst te kijken dat er jaarlijks ingezet wordt op Belgische (jeugd)spelers en de tekorten van ongeveer 3 miljoen zomaar bijgepast worden uit eigen zak.

Dan kan ik me niet van mijn originele indruk ontdoen...en dat is zelfs niet exclusief op jouw reactie, maar roepen dat DMM hier wegmoet én op de koop toe de Japanners. Per definitie is dat polarisatie en dat is geen politiek, maar een maatschappelijk fenomeen dat hier in deze mini maatschappij best even benoemd mag worden vind ik.
Als er nu een valabel alternatief zou zijn, dan kan je spreken over nieuwe bazen. Maar in dit onzekere financieel klimaat vrees ik ervoor...

Tot slot wensen we allen het beste met de club.

Mijn visie is bekend hier, ik verkies te kijken naar langere termijn. Zo lang mogelijk in 1A blijven tot de jeugdwerking je sportief kan bijdragen én financieel zelfbedruipend zou kunnen maken.
Misschien ben ik daar naïef in, dat sluit ik zeker niet uit. Maar zo zwart als het hier soms voorgesteld wordt is het ook niet denk ik 😉
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Het is zeer naïef te denken dat er voor dit STVV een serieuze lokale investeerder met goede intenties zal opstaan, zoals sommigen lijken te denken/dromen. Wie geeft er een euro voor een club waar nog amper 1 500 man komt kijken, maar wel 4000 man op nurkt, voor een club met een jaarlijks exploitatieverlies van minstens 3 miljoen zonder uitgaande transfers, voor een club die geen eigenaar is van het eigen stadion. Voor een club die speelt in een liga die tot op het bot rot is, die wekelijks negatief in het nieuws komt en waar nog een monsterproces boven hangt als een zwaard van Damocles. Wie op dit moment zo zot is dat hij/zij centen in een voetbalclub wil steken, zal wel effen verder rijden tot in Luik.
Bonne chance.
Laatst gewijzigd door Jacques op 20 dec 2021, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enerkey »

Als ik bvb een 50-tal miljoen op mijn rekening had staan, zou ik nog zeggen ik doe het niet. En ik ben één van die 1500 dat nog gaat en niet overdreven veel nurkt. Terwijl ik daar vroeger volmonding ja op gezegd zou hebben.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 20 dec 2021, 09:48 Het is zeer naïef te denken dat er voor dit STVV een serieuze lokale investeerder met goede intenties zal opstaan, zoals sommigen lijken te denken/dromen. Wie geeft er een euro voor een club waar nog amper 1 500 man komt kijken, maar wel 4000 man op nurkt, voor een club met een jaarlijks exploitatieverlies van minstens 3 miljoen zonder uitgaande transfers, voor een club die geen eigenaar is van het eigen stadion. Voor een club die speelt in een liga die tot op het bot rot is, die wekelijks negatief in het nieuws komt en waar nog een monsterproces boven hangt als een zwaard van Damocles. Wie op dit moment zo zot is dat hij/zij centen in een voetbalclub wil steken, zal wel effen verder rijden tot in Luik.
Bonne chance.
Dat vind ik ook. Vandaar dat DMM momenteel toch nog niet zo'n slechte optie is, je moet daar realistisch in zijn.
Ze zullen maximaal proberen te vermijden dat STVV zakt, zijn solvabel, niet gemengd in louche zaakjes, denken lange termijn, hebben toch een minimum aan respect voor de locals, waarderen de jeugdwerking,...
Uiteraard ook minpunten hoor: geen duidelijke ambitie, zwakke communicatie, slagen er niet in het animo terug te brengen bij de supporters, zetten veel te veel in op buitenlandse spelers, laten de locals te weinig mee beslissen,... serieuze werkpunten!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Franz schreef: 20 dec 2021, 14:22
Jacques schreef: 20 dec 2021, 09:48 Het is zeer naïef te denken dat er voor dit STVV een serieuze lokale investeerder met goede intenties zal opstaan, zoals sommigen lijken te denken/dromen. Wie geeft er een euro voor een club waar nog amper 1 500 man komt kijken, maar wel 4000 man op nurkt, voor een club met een jaarlijks exploitatieverlies van minstens 3 miljoen zonder uitgaande transfers, voor een club die geen eigenaar is van het eigen stadion. Voor een club die speelt in een liga die tot op het bot rot is, die wekelijks negatief in het nieuws komt en waar nog een monsterproces boven hangt als een zwaard van Damocles. Wie op dit moment zo zot is dat hij/zij centen in een voetbalclub wil steken, zal wel effen verder rijden tot in Luik.
Bonne chance.
Dat vind ik ook. Vandaar dat DMM momenteel toch nog niet zo'n slechte optie is, je moet daar realistisch in zijn.
Ze zullen maximaal proberen te vermijden dat STVV zakt, zijn solvabel, niet gemengd in louche zaakjes, denken lange termijn, hebben toch een minimum aan respect voor de locals, waarderen de jeugdwerking,...
Uiteraard ook minpunten hoor: geen duidelijke ambitie, zwakke communicatie, slagen er niet in het animo terug te brengen bij de supporters, zetten veel te veel in op buitenlandse spelers, laten de locals te weinig mee beslissen,... serieuze werkpunten!
Het is vooral dat schrijnend gebrek aan communicatie wat het grootste werkpunt is. Wat ook onbegrijpelijk is, want hoeveel communicatie verantwoordelijken lopen er hier rond dacht ik? Een stuk of drie dacht ik?

Die waren bij mij al een tijdje de laan uitgestuurd, want ik merk daar werkelijk niks van. Ofwel is er geen communicatie, ofwel komt deze te laat. Bijvoorbeeld de transferstrategie van afgelopen zomer was rationeel gezien perfect te verantwoorden, maar ze kwamen pas met hun uitleg af als de transferperiode gedaan was. Dan moet je niet verbaasd zijn dat heel wat supporters gefrustreerd waren in de zomer.

Hetzelfde nu met dat cadeaupakket wat je kreeg als abonnee. Deze maand verjaar ik en ik heb er nog niks van gehoord, toen ik de laatste thuismatch ging horen kwam de dame achter de kassa uit de lucht gevallen en ging ze mij nog iets laten weten. Ondertussen heb ik er nog steeds niks van gehoord.

Dat kan toch absoluut niet bij een professionele club waar er zoveel verantwoordelijken rondlopen qua communicatie en community. En bij dat laatste hoor je ook al helemaal niks zoals je zelf ook al aangeeft :)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

mja, als je de vorige 3 zomermercato's achter elkaar op dezelfde manier de mist in gaat, maar er dan drie keer een andere uitleg ervoor moet geven, dan is het verhaal sowieso niet meer geloofwaardig.
De afgelopen zomermercato had hun verhaaltje idd het meest steek gehouden.
Plaats reactie