Zaak Propere Handen

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Jacques »

Vandaag zijn nog wat details gelekt over de retrocommissies die een aantal TDs en trainers opstreken. Daarbij 1 keer een vermelding van STVV. Ivan Leko zou bij de transfer van De Petter 10 000 euro opgestreken hebben. Opvallend, officieel was Veljkovic toen niet langer de makelaar van Leko, mogelijk is dit buiten het medeweten van de club gebeurd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Halenaar »

Er gebeurden wel meerdere rare dingen bij Leko, zijn selectie was bij wijlen bizar te noemen. Dat hij Swers verkoos boven een rastalent als Bamba was voor mij al serieus verdacht :mrgreen:
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 30 nov 2021, 10:20 Vandaag zijn nog wat details gelekt over de retrocommissies die een aantal TDs en trainers opstreken. Daarbij 1 keer een vermelding van STVV. Ivan Leko zou bij de transfer van De Petter 10 000 euro opgestreken hebben. Opvallend, officieel was Veljkovic toen niet langer de makelaar van Leko, mogelijk is dit buiten het medeweten van de club gebeurd.
Ik hoor het Leekens en Van Holsbeeck al zeggen: 'Ja maar de club was daarvan op de hoogte, ik werd door de club gedwongen deze commissies aan te nemen' :party:
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
truieneer
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door truieneer »

Propere handen - toch wel ergens content dat STVV toen Marieke Höfte / Roland Duchatelet aan het hoofd had
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Franz »

truieneer schreef: 01 dec 2021, 10:27 Propere handen - toch wel ergens content dat STVV toen Marieke Höfte / Roland Duchatelet aan het hoofd had
Dat heb ik ook altijd gevonden: dat was een van de voordelen om Roland te hebben...
Er waren nog voordelen, maar er waren ook nadelen...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef: 30 nov 2021, 10:20 Vandaag zijn nog wat details gelekt over de retrocommissies die een aantal TDs en trainers opstreken. Daarbij 1 keer een vermelding van STVV. Ivan Leko zou bij de transfer van De Petter 10 000 euro opgestreken hebben. Opvallend, officieel was Veljkovic toen niet langer de makelaar van Leko, mogelijk is dit buiten het medeweten van de club gebeurd.
Meer nieuws daarover vandaag;
"Wij zijn maar 2 keer verhoord geweest en nooit over wat Veljkovic heeft verkondigd in de Pano-reportage. Zo zijn we ook nooit verhoord geweest over de zaak rond de transfer van Steven De Petter

https://sporza.be/nl/2021/12/15/advocaa ... 555181791/
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Jacques »

Meer nieuws dat eigenlijk geen nieuws is. Als ik zie hoe de Walter wild om zich heen schopt, weet ik genoeg. ;)
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Wekelijks eens 2 uurkes de knop rond de 0-positie zetten.
Das alles hoor.
Hesgoal streamen, kost niks !
Geld uitgeven aan dit circus ? :grappig:
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

De bandenman van Lokeren !
Zit er toch ook overal tussen met Maes, Leekens, Leko om die maar te noemen !
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door enerkey »

Brusselmans 2.0 schreef: 16 dec 2021, 12:57 De bandenman van Lokeren !
Zit er toch ook overal tussen met Maes, Leekens, Leko om die maar te noemen !
Die mogen ze voor mijn part in het ongewisse laten. Ik stel voor de dag dat hij gaat: begraaf hem samen met die 2 bekers & stamnummer 282.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Franz »

Allez nu zijn we bij de volgende - te verwachten - afdeling in de zaak Propere Handen: de sportjournalisten.
Een paar schoenen hier, een broeksriem daar, ...
Allemaal toelaatbaar blijkbaar, want de chef sport van HLN geeft toe dat hij die van Vjelkovic kreeg, en HLN bevestigt het vertrouwen in de journalist.
Wie vroeg er zich nog af waarom er nooit iets door sportjournalisten wordt uitgebracht?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Jacques »

Als ik op de reacties op Twitter mag afgaan, zijn veel collega-journalisten boos en verontwaardigd en lees je tussen de regels door dat er al veel langer geruchten de ronde deden. Het is feitelijk een stielbederver, maar ik vrees dat het niet de enige is. Heel wat artikels worden volgens mij op bestelling geschreven of (misschien nog belangrijker) net niet geschreven. Het is dat of er zijn veel journalisten die supporter zijn.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Jones »

Dan wordt er nog met geen woord gerept over Mogi Bayat. Die kan een nog groter gat gooien in het Belgisch voetbal. Rotte nest ! En daar gaan wij naar kijken. Roland wist toen al meer
truieneer
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:37
Supporter van: STVV

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door truieneer »

Juridisch probleem in de zaak gaat zijn om te bewijzen dat anderen het geld ontvangen hebben.
Als die journalist met zijn '8.000 €' eens op reis gaat, zijn home office laat behangen,... is het bijna onmogelijk sluitend te bewijzen dat hij geld gekregen heeft.

Het zal veelal woord tegen woord blijven.
Ik verwacht juridisch weinig van het dossier, een uitzondering (zoals Peter Maes waarschijnlijk) niet daar gelaten.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zaak Propere Handen

Bericht door Franz »

truieneer schreef: 17 dec 2021, 06:45 Juridisch probleem in de zaak gaat zijn om te bewijzen dat anderen het geld ontvangen hebben.
Als die journalist met zijn '8.000 €' eens op reis gaat, zijn home office laat behangen,... is het bijna onmogelijk sluitend te bewijzen dat hij geld gekregen heeft.

Het zal veelal woord tegen woord blijven.
Ik verwacht juridisch weinig van het dossier, een uitzondering (zoals Peter Maes waarschijnlijk) niet daar gelaten.
Ja veel van wat Veljkovic vertelt is 'woord tegen woord' en zeer moeilijk te bewijzen achteraf.
Daar spelen de verdedigende advocaten natuurlijk op in.
En ze stellen Veljkovic voor als een levenslange leugenaar. Dat laatste wil ik wel geloven, dus zeker niet alles wat die man beweert moet je zomaar aannemen voor waarheid.
Maar - wat wel in vele commentaren vergeten wordt - de speurders hebben maandenlange telefoon - en internettaps, dus hier en daar zullen er ook harde bewijzen te noteren vallen. En niet alleen van Veljkovic, ook van Bayat en mogelijk nog anderen.
Als de speurders hun werk goed doen zullen er dus toch wel bewijzen zijn ook.
Maar sommigen van onze - o zo neutrale - sportjournalisten focussen intussen liever op het in diskrediet brengen van de persoon Veljkovic.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie