Hoe zou het zijn met...?

Alle info over onze ex-spelers
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door tesneusdoek »

https://doorfansvoorfans.org/2022/01/13 ... -huurclub/

ENGELAND, HIBERNIAN FC, NORWICH CITY FC, SCHOTLAND

Rocky Bushiri fladdert opnieuw weg bij ‘The Canaries’: Hibernian FC is zijn vijfde huurclub

Rocky Bushiri doet het seizoen uit bij Hibernian FC. Norwich City leent de voormalige Belgische jeugdinternational tot het einde van het seizoen uit aan de Schotse eersteklasser. Hibernian is al de vijfde huurclub van Bushiri sinds hij tweeënhalf jaar geleden KV Oostende inruilde voor Norwich.

Het is hard gegaan voor Norwich City sinds Rocky Bushiri er in juli 2019 tekende. De club was twee maanden eerder kampioen geworden in de Championship. In het seizoen 2019/20 eindigden The Canaries laatste in de Premier League, om in het seizoen daarop… opnieuw kampioen te worden in de Championship. Na twintig speeldagen staat de club – u raadt het al – laatste in de Premier League.

Veel van dat alles heeft Bushiri niet actief meegemaakt. Kort na zijn komst leende Norwich hem voor een seizoen uit aan derdeklasser Blackpool FC. Na amper een half seizoen werd de uitleenbeurt vroegtijdig stopgezet en werd hij naar STVV gestuurd. Daar miste hij enkel de confrontatie met zijn ex-club Eupen vanwege een gele kaart. STVV slaagde er niet in om hem langer te huren, waarop hij in juni 2020 naar KV Mechelen trok. Ook daar werd de uitleenbeurt van een jaar al na een half seizoen stopgezet, mede door drie owngoals in zes wedstrijden. Bushiri deed het seizoen uit bij KAS Eupen – of beter gezegd in de Eupense ziekenboeg, want na één competitiewedstrijd (en eerder ook twee bekerwedstrijden) viel hij uit met een meniscusblessure.

Bushiri begon het seizoen 2021/22 bij Norwich City, maar kreeg noch van trainer Daniel Farke noch van diens opvolger Dean Smith officiële speelminuten in het eerste elftal. Zijn nieuwe trainer zal hem misschien nog kennen: Shaun Maloney was van 2018 tot 2021 de assistent van Roberto Martínez bij de Rode Duivels, terwijl Bushiri in die periode Belgisch belofteninternational was.


Afbeelding
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Rai Vloet is persona non grata geworden bij de harde kern van Heracles Almelo

https://www.facebook.com/Vak74/photos/a ... 13/?type=3
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door tesneusdoek »

stvvilvoorde schreef: 17 jan 2022, 14:10 Rai Vloet is persona non grata geworden bij de harde kern van Heracles Almelo

https://www.facebook.com/Vak74/photos/a ... 13/?type=3
Triestig verhaal...

https://www.hln.be/eredivisie/rai-vloet ... ~a92bdb65/

In Nederland zeiden ze al dat hij best zijn voetbalcarrière in het buitenland verderzet, want hij wordt in alle stadions op de korrel genomen als dronken doodrijder... Ik zou ook niet weten hoe op zo een situatie reageren als supporter...en als speler, als familielid... :cry:
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Dreke »

Dit is inderdaad een heel triest verhaal. In de allereerste plaats (en heel ver boven alles uit) voor de mensen die in dat ongeval een kind verloren.

Ook voor Vloet is dit geen cadeau. Maar dat krijg je dus als mensen niet in staat zijn om lessen te trekken uit sensibiliseringscampagnes, controles, wetenschappelijke inzichten, rechtspraak, ongevallen als dit. Hij en de betrokken familie/nabestaanden worden gestraft voor zijn arrogantie en gebrek aan normbesef. Hij zal zeker schuldinzicht hebben, maar berouw komt na de zonde. En dat geldt niet alleen voor Rai Vloet, maar voor iedereen die meent dat het hen wel niet zal overkomen. Van de GSM, over snelheid, tot alcohol en weet ik nog wat allemaal. Heracles doet wat het overgrote deel van de clubs zouden doen: nuchter, sec, kijkend naar de strikte regels, koel en ook empathisch zolang het juridisch geen risico is.

En ja, dan komen er reacties als "wie drinkt er nu nooit eens een pintje te veel" en "we zijn weer daar met het vingertje". Ze kunnen mij gestolen worden want ze bewijzen enkel die arrogantie en dat gebrek aan normbesef.
A loyal football fan only supports the shirt...
Fanta18
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jun 2012, 12:08
Supporter van: STVV

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Fanta18 »

Facundo Colidio wordt voor een jaar verhuurd aan Club Atlético Tigre
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Op hbvl staat er een interview met ex-kanarie Rene Petersen over zijn legendarische vrije trap tegen Standard, zijn tijd bij STVV en zijn wedervaren nadien.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220117_96671322
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

moet nog bevestigd worden: Alexandre De Bruyn zou naar KV Kortrijk trekken voor de rest van dit seizoen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Ilombe Mboyo (34) heeft zaterdagavond een nacht in de cel doorgebracht in Brussel. Dat melden de kranten van Sudpresse. De ex-speler van KRC Genk en STVV– die eerder al veroordeeld werd voor een groepsverkrachting – werd opgepakt nadat een ruzie met z’n partner gewelddadig eindigde. De vrouw raakte gewond aan de hals en is arbeidsongeschikt.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Jacques »

Daar zijn we mooi op tijd vanaf geraakt...
Laatst gewijzigd door Jacques op 19 jan 2022, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Halenaar »

Ik zei het vorig jaar al: eens crapuul, altijd crapuul.

Ik heb nog nooit zo hard een speler in ons shirt gehaat als Mboyo.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Dreke »

Halenaar schreef: 19 jan 2022, 14:24 Ik heb nog nooit zo hard een speler in ons shirt gehaat als Mboyo.
Ook niet Marsid Bešlaji? Sorry, ik kan zijn naam niet juist typen. Krijg het niet over mijn hart. Wat klinkers van plek gewisseld. :)

Wat meer uitgaan van mijn onderschrift, dat helpt in zo'n situaties.
A loyal football fan only supports the shirt...
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door BoemBoem »

Dreke schreef: 19 jan 2022, 17:31
Halenaar schreef: 19 jan 2022, 14:24 Ik heb nog nooit zo hard een speler in ons shirt gehaat als Mboyo.
Ook niet Marsid Bešlaji? Sorry, ik kan zijn naam niet juist typen. Krijg het niet over mijn hart. Wat klinkers van plek gewisseld. :)

Wat meer uitgaan van mijn onderschrift, dat helpt in zo'n situaties.
Als ik zie hoeveel man op Dries Wouters roept zie ik het probleem van toen niet in. Net zoals er geen probleem
Was bij Daerden, Daeseleire of Hendrickx.

Ik persoonlijk heb het veel moeilijker met de omgekeerde beweging. Maar opnieuw, als ik zie hoeveel man Vrancken hier als coach willen zien denk ik dat het allemaal niet zo nauw meer steek. Spijtig genoeg
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door Dreke »

Het ging mij destijds over meer dan alleen zijn tijd bij hen, hoor.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door zipke373 »

Dreke schreef: 19 jan 2022, 19:28 Het ging mij destijds over meer dan alleen zijn tijd bij hen, hoor.
Vanwege, niks, nada, nul, noppes laten zien en alleen maar centen pakken dan?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Hoe zou het zijn met...?

Bericht door stvvilvoorde »

Heeft die niet ooit gezegd 'dat zijn hart nog steeds voor Genk klopte' terwijl die ons shirt droeg?
Plaats reactie