STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door ertee »

Jan Bulder schreef: 26 apr 2022, 13:10 DMM nam ook eerst een minderheidsaandeel vooraleer de club helemaal over te nemen van RD. Misschien staat er op langere termijn nog wat meer op til?
Kreeg ook meteen dat gevoel - zou DMM een exit overwegen?
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

ertee schreef: 26 apr 2022, 13:35
Jan Bulder schreef: 26 apr 2022, 13:10 DMM nam ook eerst een minderheidsaandeel vooraleer de club helemaal over te nemen van RD. Misschien staat er op langere termijn nog wat meer op til?
Kreeg ook meteen dat gevoel - zou DMM een exit overwegen?
Tateishi heeft al meerdere keren aangegeven dat er extra kapitaal nodig is binnen de club. DMM wil "maar" bij 3-4 miljoen per jaar sponsoren, dan moet je extra investeerders zoeken.

Of DMM volledig uit de picture zal verdwijnen zullen we pas weten als het zo ver is. Maar moest dat nu al zo zijn, wat was dan de meerwaarde van het hele STVV-verhaal voor hen? Ik denk dat ze er nog wel even zullen zijn en dat dit gewoon extra paar schouders is om de last te dragen.

Het interesseert mij meer of dit gepaard gaat met een kapitaalverhoging of dat de nieuwe mannen gewoon aandelen van DMM opkopen?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Positivo
Berichten: 1925
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Iemand een idee hoe groot dit bedrijf is ?
Zelf spreken ze over een kapitaal van 700.000.000.000 japanse yen (ik hoop dat er geen fout zit met die nullen )
Dat zou dan gaan over 5150 miljoen euro.
Das duidelijk geen pub waarmee ze in het begin uitpakten.
Jebus4life
Berichten: 1272
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jebus4life »

Jacques schreef: 26 apr 2022, 11:29 Benieuwd wat hun beweegredenen zijn om aandeelhouder te worden. Het zal om meer gaan dan alleen om naamsbekendheid. Maruhan lijkt in vanalles te zitten, van pachinko (slotmachines), golf en andere vormen van ontspanning tot horeca, vastgoed en finance.
Op zich niet slecht dat er ruimte is voor extra aandeelhouders, al zou het voor de verankering nog beter zijn als het om een of meer personen of bedrijven met activiteiten in België gaan.


Binnenkort pachinko op Stayen :beer: :grappig:
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door pat@ »

De huidige kern behouden en aanvullen met enkele versterkingen en je doet mee voor PO1. Zelf zie ik het niet gebeuren hoor maar het kan misschien een verklaring zijn. Dan is er extra budget nodig om dat te kunnen verwezenlijken. Maruhanu kan jaarlijks wel enkele miljoenen investeren als ik hun cijfers bekijk.
Wie weet hebben ze het plan om volgend seizoen sportief ook eens mee te doen en is Kagawa al een voorbode geweest.
Het blijft persoonlijk eerder een gissing dan een hoop.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Vandaag een interview met Tateishi in hbvl
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220428_95949888
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef: 29 apr 2022, 10:17 Vandaag een interview met Tateishi in hbvl
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220428_95949888
Goed nieuws dat we nu over een beter budget beschikken én dat Lavalee en Hara willen blijven. Zou een uitstekende zaak zijn.

Ben wel minder te vinden over heel dat moederclub gebeuren, de hoeveelste keer is dat ook dat onze club zich hieraan gaat wagen? Bormans had hier al een kleine samenwerking opgezet met Chelsea, dat was nu toch ook geen groots succes.

Ook de eerste keer dat ik Tateishi daarover hoor. Misschien jaloers geworden op Union omdat ze vorig seizoen dankzij Brighton de beste speler van de J-League zijn kunnen gaan halen?
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Lukske de Lange »

Jacques schreef: 29 apr 2022, 10:17 Vandaag een interview met Tateishi in hbvl
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220428_95949888
Is het mogelijk om dit interview te posten hier? :)

Als niet abonnee kan ik het niet lezen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

CEO Tateishi wil STVV-kern samenhouden: “Bij niet te weigeren bod laten we hooguit twee sterkhouders gaan”

Terwijl spelers en staf van STVV genieten van een lange vakantie is Takayuki Tateishi nog druk in de weer. De Japanse CEO heeft zijn pijlen volop op volgend seizoen gericht en haalde zopas met Maruhan ook een nieuwe Japanse aandeelhouder aan boord. “We worden steeds minder afhankelijk van transfers en we zijn voor de komende drie jaar financieel stabiel”, verzekert ‘Mister Tateishi’.

(Nog) geen verlof dus voor Takayuki Tateishi, die ons met een grote glimlach verwelkomt in het Grand Café op Stayen. “Ik weet nog niet wanneer ik vakantie kan nemen. Wel weet ik dat ik ergens ga waar het warm en zonnig is”, schatert hij. Na een fenomenale terugronde en een vol stadion op de slotspeeldag tegen Standard is Tateishi zichtbaar opgetogen voor wat komen gaat. We blikken met de Japanse baas van STVV terug op vorig seizoen en vooruit naar het volgende.
Laten we starten met het meest actuele nieuws: met het Japanse entertainmentbedrijf Maruhan heeft STVV er een minderheidsaandeelhouder bij. Moeten we ons nu zorgen maken over een exit van DMM?

Takayuki Tateishi: “Nee hoor. Maar als een club door één en hetzelfde bedrijf gestuurd wordt, bots je vroeg of laat op je limieten. Vandaar deze samenwerking, die trouwens een gevolg is van een langdurige relatie. DMM en Maruhan werkten al succesvol samen in andere sectoren. Samen willen we STVV sterker maken.”
Houdt deze overeenkomst ook een kapitaalsverhoging in?

“Dat niet, maar we worden nu wel minder afhankelijk van transferbedragen. Dat is al langer een doel van onze club. Door meer inkomsten uit sponsors, samenwerkingen en ticketing te halen, kunnen we financieel stabieler worden. Dankzij deze overeenkomst en andere nieuwe partners zoals Nishitan Clinic zijn we voor de komende drie jaar stabiel.”

Hoe kijk je terug op het afgelopen seizoen, een seizoen waarin er veel gebeurde?

“Het was inderdaad een bewogen seizoen. Op een bepaald moment stonden we er niet goed voor, maar ik onthoud vooral het positieve: de indrukwekkende reeks die het team na Nieuwjaar neerzette en het volle stadion in de slotwedstrijd tegen Standard. Ik vind het belangrijk dat we het seizoen met een positieve noot konden eindigen. Dat geeft goede moed voor volgend seizoen.”

Die 10.000 supporters tegen Standard moeten een basis vormen om op voort te bouwen.

“Absoluut. We werken er hard aan om meer volk in ons stadion te krijgen. Om dat te bereiken, hebben we een ticketing committee opgericht met (ticketingverantwoordelijke, nvdr.) Sven Menten als coördinator. Corona is voorbij, dat zal ons zeker helpen. We hebben al gemerkt dat er meer Japanners in de tribunes zitten. Maar we willen vooral de mensen uit de streek naar Stayen halen.”
STVV greep uiteindelijk nipt naast play-off 2 na een moeilijke voorbereiding die zijn sporen naliet in de heenronde. Mogen we dat zo stellen?

“In het begin van het seizoen vreesde ik al dat het even zou duren voordat het team er zou staan. Suzuki zat met een transfer in zijn hoofd, Hayashi en Hara hadden een aanpassingsperiode nodig en de spelers en de coach moesten naar elkaar toe groeien. Pas na de wintermercato, waarin we enkele goede transfers konden realiseren, is de motor beginnen draaien.”

Heeft u nooit aan de coach getwijfeld, ook niet toen STVV vijf keer op rij verloor?

“Natuurlijk wil je liever dat je ploeg wint. Maar we hebben altijd open met de coach gecommuniceerd. We wisten dat de ploeg door een proces ging.”
Uiteindelijk bewees Hollerbach dat hij de juiste man op de juiste plaats is.

“(Knikt) Bernd Hollerbach is een harde werker. Hij traint veel en hard. Sommige spelers houden daar niet van, maar die hardheid is exact wat STVV nodig heeft. Ook belangrijk voor ons is dat hij spelers kan laten ontwikkelen. Kijk naar de ongelofelijke evolutie die Mory Konaté dit seizoen maakte. Daar was ik van verrast.”
Qua transfers kende STVV een topseizoen. Mboyo, de doorverkoop van Tomiyasu, Caufriez, Suzuki, Cacace en Durkin lieten de kassa flink rinkelen. Dat terwijl er amper geld aan inkomende transfers werd besteed.

“Ik kan zeggen dat dit qua transferverkeer het beste seizoen was sinds ik CEO van STVV ben. We incasseerden meer dan in de voorbije jaren waarin we gemiddeld voor 8 à 9 miljoen euro aan uitgaande transfers deden. Dat is veel voor een club als STVV.”

Dat moet de club de nodige financiële slagkracht geven om de bestaande kern samen te houden.

“Dat is inderdaad onze betrachting. We willen hooguit één of twee sterkhouders laten gaan. Die transfers zullen er enkel komen als er een bod binnenvalt dat we niet kunnen weigeren. En als er iemand vertrekt, zoeken we naar een vervanger. Jong en Belgisch talent krijgt daarbij de voorkeur. Kijk naar de transfers van Al-Dakhil en Koita. Maar we moéten niet meer verkopen om geld in het laatje te krijgen.”
Zoals vorige zomer gebeurde, waardoor STVV het seizoen met amper vijftien spelers aanvatte. Dat mag niet meer gebeuren.

“Helemaal akkoord. Door het coronagebeuren waren we in een situatie beland dat we spelers moesten verkopen om financieel gezond te blijven. Niet alleen wij trouwens, dat gold voor meer clubs. Maar voor volgend seizoen zijn we financieel klaar om gewapend het seizoen aan te vatten.”
Interesse zal er sowieso komen, want de sterkhouders zijn niet op één hand te tellen: Schmidt, Bauer, Konaté, Brüls, Hayashi, … wie was voor jou dé uitblinker?

“In mijn ogen zijn Schmidt en Konaté twee van de belangrijkste spelers. Dat zag je in de wedstrijden waarin we ze moesten missen. Ook Brüls heeft grote stappen gezet. Vorig seizoen presteerde hij nog wat wisselvallig. Nu oogde hij fitter en speelde hij een fantastisch seizoen.”

Wat gebeurt er met de huurspelers die zich in de kijker speelden? Hara, Lavalée en Reitz bewezen een meerwaarde te zijn voor dit STVV.

“We willen ze alle drie aan boord houden. Voor Reitz zal dat helaas niet lukken, hij wil zijn kans wagen in de Bundesliga. Lavalée en Hara willen wel bij STVV blijven. Daarvoor zullen we een akkoord moeten vinden met hun clubs. Dat gaan we zeker proberen, maar we doen ook geen gekke dingen voor één speler.”

Met Pius, Russo en Klauss liepen er nog meer huurlingen rond. Mogen we volgend seizoen opnieuw een legertje aan huurspelers verwachten?

“Dat is moeilijk te voorspellen. Feit is dat we in tegenstelling tot veel andere Belgische clubs geen moederclub hebben zoals Brighton, Monaco of Metz, die zomaar huurspelers kunnen doorschuiven.”
Is het wel een ambitie om zo’n moederclub te vinden?

“Ja. Er zijn zelfs al concrete gesprekken gevoerd met verschillende clubs uit Europese topcompetities. Meer kan ik er momenteel niet over kwijt.”

Als je deze kern kan samenhouden, is STVV dan een play-off 1-kandidaat?

“(Lachje) Play-off 1 is een gevaarlijk woord. Dat gebruik ik liever niet meer. Maar in de vier jaar dat ik CEO ben van STVV, misten we twee keer de play-offs op een haar na. Daar wil ik volgend seizoen komaf mee maken. Ik denk dat we met dit STVV hetzelfde niveau kunnen halen als ploegen zoals KV Mechelen en Charleroi, stabiele ploegen in de linkerkolom.”
Met Dony brak er ook een pion uit de eigen jeugdwerking door, maar die is intussen alweer vertrokken naar Union.

“Een spijtige zaak. Natuurlijk wilden we hem graag houden, want Dony komt uit onze jeugd. Maar hij wilde Champions League spelen met Union. We respecteren zijn beslissing. Gelukkig hebben we nog meer talent uit eigen rangen. Stan Van Dessel bijvoorbeeld komt terug uit blessure, de coach ziet in hem ook een optie op de linkerflank.”

Er klopt nog meer jeugdig talent op de poort. Delorge en Boets, om er maar twee te noemen.

“(Knikt) Het was mooi om Delorge te zien debuteren tegen Standard. Ik verwacht dat we hem meer aan het werk zullen zien. Hij speelt op dezelfde positie als Brüls en Kagawa. Met al hun ervaring kunnen zij goede mentoren zijn voor hem.”

Mogen we daaruit concluderen dat Kagawa bij STVV blijft?

“Ja. Hij ligt hier nog onder contract dus ik ga ervan uit dat hij dat respecteert. Shinji voelt zich goed in Sint-Truiden, hij is gelukkig en voelt dat hij in deze omgeving opnieuw een hoog niveau kan halen.”
Met zo’n sterke Japanse link verrast het ons dat de Kanaries nog niet in Japan op visite zijn geweest.

“De coach wil ook heel graag een tour door Japan maken (lacht). Het enige obstakel is dat de J-League (Japanse hoogste voetbaldivisie, nvdr.) een andere kalender volgt dan de onze. Dat maakt het moeilijk om oefenwedstrijden te spelen. Maar de ambitie is er wel degelijk om met de Kanaries eens naar Japan te gaan.”
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef: 29 apr 2022, 10:27
Jacques schreef: 29 apr 2022, 10:17 Vandaag een interview met Tateishi in hbvl
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220428_95949888
Goed nieuws dat we nu over een beter budget beschikken én dat Lavalee en Hara willen blijven. Zou een uitstekende zaak zijn.

Ben wel minder te vinden over heel dat moederclub gebeuren, de hoeveelste keer is dat ook dat onze club zich hieraan gaat wagen? Bormans had hier al een kleine samenwerking opgezet met Chelsea, dat was nu toch ook geen groots succes.

Ook de eerste keer dat ik Tateishi daarover hoor. Misschien jaloers geworden op Union omdat ze vorig seizoen dankzij Brighton de beste speler van de J-League zijn kunnen gaan halen?
Zelfde gevoel hier. In buitenlandse handen zijn, is niet ideaal, maar is helaas de financiële realiteit de dag van vandaag. Ik wil echter helemaal niet opnieuw een netwerkclub (satellietclub) van een ander zijn.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 6010
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef: 29 apr 2022, 10:27
Jacques schreef: 29 apr 2022, 10:17 Vandaag een interview met Tateishi in hbvl
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220428_95949888
Goed nieuws dat we nu over een beter budget beschikken én dat Lavalee en Hara willen blijven. Zou een uitstekende zaak zijn.

Ben wel minder te vinden over heel dat moederclub gebeuren, de hoeveelste keer is dat ook dat onze club zich hieraan gaat wagen? Bormans had hier al een kleine samenwerking opgezet met Chelsea, dat was nu toch ook geen groots succes.

Ook de eerste keer dat ik Tateishi daarover hoor. Misschien jaloers geworden op Union omdat ze vorig seizoen dankzij Brighton de beste speler van de J-League zijn kunnen gaan halen?
Tuurlijk, want wij zijn niet 2 jaar ervoor de beste spits uit de J League kunnen gaan halen :grappig:

Bekijk het voordeel ervan.
Als je nog een speler nodig hebt in de breedte, is een moederclub de goedkoopste oplossing

Ik zie het uiterst negatieve er niet van in.
Word ik er warm van? Nee, want zoiets gaat altijd gepaard met de blokkering van eigen talent, maar zolang het de spuigaten niet uit loopt
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

STVV-fan schreef: 29 apr 2022, 10:59
Halenaar schreef: 29 apr 2022, 10:27
Jacques schreef: 29 apr 2022, 10:17 Vandaag een interview met Tateishi in hbvl
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220428_95949888
Goed nieuws dat we nu over een beter budget beschikken én dat Lavalee en Hara willen blijven. Zou een uitstekende zaak zijn.

Ben wel minder te vinden over heel dat moederclub gebeuren, de hoeveelste keer is dat ook dat onze club zich hieraan gaat wagen? Bormans had hier al een kleine samenwerking opgezet met Chelsea, dat was nu toch ook geen groots succes.

Ook de eerste keer dat ik Tateishi daarover hoor. Misschien jaloers geworden op Union omdat ze vorig seizoen dankzij Brighton de beste speler van de J-League zijn kunnen gaan halen?
Tuurlijk, want wij zijn niet 2 jaar ervoor de beste spits uit de J League kunnen gaan halen :grappig:

Bekijk het voordeel ervan.
Als je nog een speler nodig hebt in de breedte, is een moederclub de goedkoopste oplossing

Ik zie het uiterst negatieve er niet van in.
Word ik er warm van? Nee, want zoiets gaat altijd gepaard met de blokkering van eigen talent, maar zolang het de spuigaten niet uit loopt
Hebben wij niet jaren zulke samenwerking gehad met Ujpest, Charlton, … :mrgreen:

Als het over 2 a 3 spelers per jaar gaat die effectief een meerwaarde kunnen betekenen mag dit gerust voor mij.
Ik gok trouwens dat ze vooral in Duitsland kijken. Interessante competitie voor onze Japanners en qua speelstijl en opleiding denk ik dat die jongere spelers hier het best tot hun recht kunnen komen.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Lukske de Lange
Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Lukske de Lange »

"als er iemand vertrekt, zoeken we naar een vervanger. Jong en Belgisch talent krijgt daarbij de voorkeur."

Dat vind ik een hoopvolle quote. Echt een teken dat ze voor een mix willen blijven gaan, tussen Belgisch - Japans (En Duits) ;)

Ook het feit dat Stan terug fit is en als optie geld voor de linkerflank, is bemoedigend volgens mij :)
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enerkey »

DMM gaat volgens mij gewoon Chelsea kopen :mrgreen:
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

enerkey schreef: 29 apr 2022, 13:16 DMM gaat volgens mij gewoon Chelsea kopen :mrgreen:
Pas op, ALS ge t kunt kopen, kan dat voor een "soldenprijsje" zijn.
Al denk ik dat we t eerder in Italië moeten zoeken, niveau Bologna...
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Plaats reactie