Kortrijk - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door lindoke »

STimVV schreef: 05 aug 2022, 19:00 Voor de niet HBVL-abos:

Hollerbach recupereert Gianni Bruno, die wegens een clausule in zijn contract niet mocht aantreden tegen zijn moederclub AA Gent. De kans is groot dat hij zaterdag voor het eerst aan de aftrap verschijnt, zo liet Hollerbach uitschijnen: “Shinji (Kagawa, nvdr.) heeft ons als valse nummer negen goed uit de nood geholpen, maar iedereen weet dat ik het liefst met twee zuivere spitsen speel.”
Zou dit betekenen dat Kagawa niet zal starten?
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1538
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

lindoke schreef: 05 aug 2022, 20:14
Zou dit betekenen dat Kagawa niet zal starten?
Tsja, ik ben al weken aan het zeggen dat als je met 2 spitsen gaat spelen, 1 van de 4 middenvelders zal moeten banken ...Bruls, Kagawa, Konate of Boya !!!
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jebus4life »

Brusselmans 2.0 schreef: 05 aug 2022, 22:08
lindoke schreef: 05 aug 2022, 20:14
Zou dit betekenen dat Kagawa niet zal starten?
Tsja, ik ben al weken aan het zeggen dat als je met 2 spitsen gaat spelen, 1 van de 4 middenvelders zal moeten banken ...Bruls, Kagawa, Konate of Boya !!!
Ik gok van wel; zeker tijdens een uitmatch. Dan zal het duo Boya/Konate de voorkeur krijgen. Thuis zie ik 1 van die 2 naar de bank verhuizen om dan wel met Kagawa te starten. Dat valt wat mij betreft te verdedigen. Al zou ik liefst eens Bruls/Kagawa/Konate in een driehoek met de punt naar voor zien (Kagawa heeft al meermaals aangegeven eigenlijk niet meer de capaciteiten te hebben op de 10; en dus liefst ietje achteruit geschoven wil worden)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door lindoke »

Wat Kagawa betreft had ik er eerlijk gezegd toch meer van verwacht dan wat hij tot nog toe heeft laten zien. Soms zie je flitsen van het onmiskenbaar talent dat hij als voetballer had maar het zou toch meer dan flitsen mogen zijn. Ik had verwacht dat hij een echte patron op het veld ging zijn die het spel volledig naar zich toe zou trekken en steevast de lijnen zou uitzetten. Misschien zit dat er niet meer in, maar dan hoop ik toch dat hij terug op een punt kan komen waarin hij in een wedstrijd dat niveau zo'n 2x 15 minuten kan terug vinden waardoor hij toch nog vaak het verschil voor ons kan maken met een aantal geniale openingen te forceren.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Dreke
Berichten: 3642
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Dreke »

Kan dat wel in een ploeg samen met Brüls?
A loyal football fan only supports the shirt...
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door BoemBoem »

Dreke schreef: 06 aug 2022, 09:15 Kan dat wel in een ploeg samen met Brüls?
Vorige week was Brüls er ook heel lang niet bij.
Kagawa heeft zijn meerwaarde, maar Brüls is momenteel gewoon veel beter.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
Missé-Missé
Berichten: 190
Lid geworden op: 15 aug 2011, 12:05

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Missé-Missé »

Staat Gianni Bruno straks bij STVV voor het eerst aan de aftrap? “Ik voel me klaar om te spelen”
Eén korte invalbeurt tegen Union, meer speelminuten is Gianni Bruno nog niet gegund sinds zijn overgang van AA Gent naar STVV. Wellicht komt daar zaterdag in Kortrijk verandering in. De 30-jarige huurling van de Buffalo’s is alvast hongerig om zijn steentje bij te dragen: “Ik mis nog wat matchritme, maar ik voel me klaar om te spelen.”


Eigenlijk had Bruno zijn rekening al moeten openen voor Sint-Truiden. In de thuiswedstrijd tegen Union mocht hij een kwartiertje invallen en kreeg hij vlak voor affluiten een uitgelezen kans op een droomdebuut. Een afvallende bal viel in de kleine rechthoek voor zijn voeten, maar met een knappe reflex hield Union-doelman Moris hem van zijn eerste doelpunt als Kanarie.

“Tja, het ging heel snel in die fase”, blikt de Luikenaar terug op zijn debuut. “Ik moest snel reageren en kon daardoor niet voldoende kracht achter mijn schot zetten. Jammer, want het had een fantastisch debuut kunnen zijn als die bal binnen ging.”


Klik met ploegmaats

Vorige week in de Ghelamco Arena bleef Bruno op de tribune vanwege de regel die zegt dat hij niet mag aantreden tegen zijn moederclub. Intussen heeft de zomeraanwinst van de Kanaries twee weken extra training in de benen. “Die heb ik goed kunnen gebruiken om mijn ploegmaats beter te leren kennen en de manier van spelen op te pikken. De match tegen Union kwam misschien nog iets te vroeg om de klik met mijn nieuwe ploegmaats te voelen. Nu mis ik nog een beetje wedstrijdritme, maar ik voel me wel klaar om te spelen.”

Bij STVV kwam Bruno naar eigen zeggen in een ploeg vol kwaliteiten terecht: “Daarom heb ik ook voor STVV gekozen. Hier lopen veel spelers met technische kwaliteiten rond en er hangt een goede ‘vibe’ in de groep. Er wordt ook hard gewerkt op training. Dat was onder Hein Vanhaezebrouck in Gent ook zo, maar ik hou wel van die intensiteit. Je moét hard werken op training als je ook in het weekend scherp voor de dag wil komen.”

In de voorbije wedstrijden werd Shinji Kagawa door Bernd Hollerbach als pasmunt gebruikt in de aanvalslinie van de Kanaries, die na het vertrek van Klauss en Hara niet dik gestoffeerd is. Mogelijk schuift de Japanner in Kortrijk een rij naar achter om plaats te ruimen voor een zuivere spits als Bruno. “We zien wel”, haalt hij de schouders op. “Het wordt hoe dan ook een pittig duel. Dat is altijd zo tegen de ploegen van Belhocine. Kortrijk speelt een beetje zoals wij: met veel pressing en agressiviteit. Het komt erop aan efficiënt met de kansen om te gaan.”
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jan Bulder »

BoemBoem schreef: 06 aug 2022, 09:30
Dreke schreef: 06 aug 2022, 09:15 Kan dat wel in een ploeg samen met Brüls?
Vorige week was Brüls er ook heel lang niet bij.
Kagawa heeft zijn meerwaarde, maar Brüls is momenteel gewoon veel beter.
Kagawa is een fantastische speler, geweest.

Zijn balbehandeling is nog steeds top, zijn passing ook. Maar hij heeft gewoon de explosiviteit niet meer, geen versnelling meer om een verdediging open te rijten. In bepaalde situaties zal hij zeker zijn nut hebben om wat lager op het middenveld voor balvastheid te zorgen.

Het is heel goed om hem er in de breedte bij te hebben, maar een onbetwiste basisspeler is hij niet.

Wie meer verwachtte, ging enkel af op de naam, ipv op zijn prestaties de voorbije jaren.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Piana »

Jan Bulder schreef: 06 aug 2022, 10:41
BoemBoem schreef: 06 aug 2022, 09:30
Dreke schreef: 06 aug 2022, 09:15 Kan dat wel in een ploeg samen met Brüls?
Vorige week was Brüls er ook heel lang niet bij.
Kagawa heeft zijn meerwaarde, maar Brüls is momenteel gewoon veel beter.
Kagawa is een fantastische speler, geweest.

Zijn balbehandeling is nog steeds top, zijn passing ook. Maar hij heeft gewoon de explosiviteit niet meer, geen versnelling meer om een verdediging open te rijten. In bepaalde situaties zal hij zeker zijn nut hebben om wat lager op het middenveld voor balvastheid te zorgen.

Het is heel goed om hem er in de breedte bij te hebben, maar een onbetwiste basisspeler is hij niet.

Wie meer verwachtte, ging enkel af op de naam, ipv op zijn prestaties de voorbije jaren.
Hem uitspelen als een hangende spits was ook niet het meest ideale voor hem in deze fase van zijn carrière. Een rijtje lager kan hij meer dienst doen, groot voordeel is dan dat Buya en Konaté minder moeten voetballen, ze kunnen hem de bal geven. Tegen Union had ons dat 2 uitgespeelde kansen meer kunnen opleveren, want die laatste pas was toch wel een probleem. Trouwens ook niet onderschatten dat hij toch wel wat aandacht weg trekt van Bruls.

Maar inderdaad, een onbetwiste basisspeler is hij (nog?) niet, sportief alleszins, financieel ben ik daar zo zeker niet van. Een Kagawa die op de bank zit bij STVV zal nooit op het WK geraken. Voor een Kagawa die wekelijks speelt bij STVV kan DMM wél lobbyen... (Ook al kan hij daar weinig gaan doen).
Laatst gewijzigd door Piana op 06 aug 2022, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
pat@
Berichten: 1077
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door pat@ »

BoemBoem schreef: 06 aug 2022, 09:30
Dreke schreef: 06 aug 2022, 09:15 Kan dat wel in een ploeg samen met Brüls?
Vorige week was Brüls er ook heel lang niet bij.
Kagawa heeft zijn meerwaarde, maar Brüls is momenteel gewoon veel beter.
De match vorig seizoen tegen Standard, met de driehoek Konaté-Bruls en Kagawa was op dat gebied een referentie.
We moeten niet onder stoelen of banken steken dat we vandaag favoriet zijn en het spel min of meer zullen maken.
Dat ga je moeilijk kunnen met Boya en Konaté, zeker die eerste schiet te kort op dat gebied. Eens benieuwd hoe Hollerbach het gaat oplossen.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Piana »

pat@ schreef: 06 aug 2022, 11:36
BoemBoem schreef: 06 aug 2022, 09:30
Dreke schreef: 06 aug 2022, 09:15 Kan dat wel in een ploeg samen met Brüls?
Vorige week was Brüls er ook heel lang niet bij.
Kagawa heeft zijn meerwaarde, maar Brüls is momenteel gewoon veel beter.
De match vorig seizoen tegen Standard, met de driehoek Konaté-Bruls en Kagawa was op dat gebied een referentie.
We moeten niet onder stoelen of banken steken dat we vandaag favoriet zijn en het spel min of meer zullen maken.
Dat ga je moeilijk kunnen met Boya en Konaté, zeker die eerste schiet te kort op dat gebied. Eens benieuwd hoe Hollerbach het gaat oplossen.
Juist, en die driehoek werkte, maar we mogen toch niet uit het oog verliezen dat Standard echt héél, héél zwak was die zondag.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jan Bulder »

pat@ schreef: 06 aug 2022, 11:36
BoemBoem schreef: 06 aug 2022, 09:30
Dreke schreef: 06 aug 2022, 09:15 Kan dat wel in een ploeg samen met Brüls?
Vorige week was Brüls er ook heel lang niet bij.
Kagawa heeft zijn meerwaarde, maar Brüls is momenteel gewoon veel beter.
De match vorig seizoen tegen Standard, met de driehoek Konaté-Bruls en Kagawa was op dat gebied een referentie.
We moeten niet onder stoelen of banken steken dat we vandaag favoriet zijn en het spel min of meer zullen maken.
Dat ga je moeilijk kunnen met Boya en Konaté, zeker die eerste schiet te kort op dat gebied. Eens benieuwd hoe Hollerbach het gaat oplossen.
Favoriet en het spel moeten gaan maken op verplaatsing? We hebben vorig seizoen zowat al onze punten op verplaatsing gepakt vanuit een stevige organisatie. Vorige week ook zo op Gent. Ik zie niet in waarom we dat zouden moeten veranderen.
Jebus4life
Berichten: 1271
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jebus4life »

Om er een voetbalcliché bij te halen. Direct bij de keel pakken en niet meer loslaten :geelblauw:
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jean-Paul »

Hopelijk zitten de spelers al niet met hun gedachten aan de wedstrijd tegen Anderlecht! Het zou een van de grootste fouten zijn. Concentratie, gezonde agressie , discipline kunnen dit Stvv ver brengen maar de focus moet steeds bij de te spelen wedstrijd zijn en op dit moment telt enkel de wedstrijd tegen Kortrijk! Het is geen excuus om dit aan te kaarten maar we weten allemaal hoe gevaarlijk een ietwat afwezige mentaliteit kan zijn!
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door lindoke »

pat@ schreef: 06 aug 2022, 11:36
BoemBoem schreef: 06 aug 2022, 09:30
Dreke schreef: 06 aug 2022, 09:15 Kan dat wel in een ploeg samen met Brüls?
Vorige week was Brüls er ook heel lang niet bij.
Kagawa heeft zijn meerwaarde, maar Brüls is momenteel gewoon veel beter.
De match vorig seizoen tegen Standard, met de driehoek Konaté-Bruls en Kagawa was op dat gebied een referentie.
We moeten niet onder stoelen of banken steken dat we vandaag favoriet zijn en het spel min of meer zullen maken.
Dat ga je moeilijk kunnen met Boya en Konaté, zeker die eerste schiet te kort op dat gebied. Eens benieuwd hoe Hollerbach het gaat oplossen.
Ik vond die driehoek ook heel goed werken en zou dit graag meer zien. En eerlijk gezegd als ik moet kiezen tussen Boya en Konaté kies ik elke keer voor Konaté. Boya heeft zijn kwaliteiten maar voetbaltechnisch steekt Konaté met kop en schouders boven hem uit.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Plaats reactie