Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Alles over de wedstrijden van STVV
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Piana »

Franz schreef: 18 sep 2022, 16:37
Piana schreef: 18 sep 2022, 16:02 Als Leye al komt vertellen dat t financieel heel moeilijk is in Waregem, dan vrees ik toch het ergste. Ik denk dat het voetbal in Zuid-West-Vlaanderen er binnen 5 jaar totaal anders uitziet. Zowel Kortrijk als Zulte zijn volledig weg gezakt, van subtopper naar meeloper of zelfs gewoon degradatiekandidaat.

Zou Stef Wijnants al bedankt hebben voor de analyse in de krant van morgen?
Dat verhaal over de financiële moeilijkheden bij ZW vind ik intrigerend.
Gaan ze op zoek naar een (Japanse of in chips rijk geworden) investeerder? Ik dacht dat hun grote man Beeuwsaert toch zeer rijk was...
En waarom mogen gevestigde waarden als Gano, Viggen, De Rijck en Vossen niet meer meedoen? Het was opvallend gisteren: die mochten maar opkomen toen het al vaststond dat ZW zou verliezen... Te dure winstpremies? De Rijck bracht wel duidelijk een meerwaarde, en - in alle redelijkheid - Vossen+Gano is nogal wat beter dan wat er gisteren bij ZW als 'aanval' stond... Als Leye en ZW zo verder doen met hun ploeg zakken ze.
Het is misschien een rare manier van naar de competitie te kijken, en het is wat met de haren getrokken. Maar op dit moment zijn wij de beste "arme" streek in België. Ik verklaar mij nader, er staan enkel grootsteden en economisch goed draaiende streken (Leuven en Genk) boven ons. Ik weet wel dat een rijke investeerder alles kan scheef trekken, maar als je de voorgaande jaren bekijkt zie je toch dat zo'n rijke investeerder ook niet ver geraakt als de streek niet mee kan.

Misschien, heel misschien, zijn de Japanners toch niet zo slecht bezig.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6731
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Jacques »

Stan schreef: 18 sep 2022, 19:02 Drambaiev heeft nochtans Hashioka alle hoeken van het veld laten zien.
Zeer goede speler, niet voor niets Oekraïens belofteninternational. Als hij door de oorlog in Oekraïne niet kan terugkeren naar FK Mariupol, moeten Pinto en Tateishi daar toch maar eens een klapke mee gaan doen...
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1938
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Positivo »

STVV1924 schreef: 19 sep 2022, 08:58
Brusselmans 2.0 schreef: 19 sep 2022, 07:30 Een blik op het klassement, als het mag ...

2 Plaatsen opgeschoven, we laten Charleroi en Mechelen achter ons.
Dat alleszins al vasthouden !

Net geen top 8, omwille van winstmatchen en doelsaldo.
Van het vijftal OHL, Union, Gent, Anderlecht en Standard moet er dus nog eentje achter ons gehouden worden voor PO2, want dat mag toch de target zijn. Hell of a job, OHL lijkt mij het haalbaarst !

Volgende speeldag zie ik niemand in deze lijst punten verliezen, behalve in OHL-Union.
De opdracht tegen Eupen is dus simpel, alleen al om bij te blijven, en zeker om de bonus naar beneden op te drijven naar 10 punten !
Sandard - Seraing
Anderlecht - Charleroi
Gent - Cercle
Westerlo - ZW (Westerlo op 1 punt van ons)

Met Antwerp uit, Charleroi thuis en Brugge uit op het menu zeker geen overbodige luxe !
De uitreeks komt in zware storm terecht !
Voeg daar OHL dan nog aan toe!
Doem scenario 3/15
Droom scenario 11/15
Realistisch scenario (op basis van t geleverde spel en reeds behaalde resultaten): tussen de 7 a 9 op 15

Eupen thuis: gelijkspel of winnen 1/3
Antwerp uit: verlies of gelijkspel 0/1
Charleroi thuis: gelijkspel of winnen 1/3
Brugge uit: verlies of gelijkspel 0/1
OHL thuis: gelijkspel of winnen 1/3

We gaan het zien en beleven. Als ook de fandag. Iemand enig idee of Hollerbach zijn troepen donderdag, vrijdag of maandag richting Duitsland neemt voor een oefenpot?

Ideale moment om Texeira, Fabinho, Bocat, Coppens, Dumont, Librici & co. de volle 90 minuten te gunnen!
Ik kan me iets voorstellen bij zo een bedenking, MAAR…..
Je kunt plannen maken in de zin van : de komende 3 wedstrijden moeten we 7 op 9 halen … en dan verlies je de eerste wedstrijd en alles de vuilbak in.

De komende 5 wedstrijden kunnen we 15 punten halen …. Of geen. Zo simpel. Er is maar 1 wedstrijd belangrijk en dat is de volgende. En die moet je kost wat kost willen winnen ….. en dat moet je dan tonen op het veld.

Wie zegt dat we in Brugge niet kunnen winnen ( nog nooit gebeurd, maar kijk wat die deden tegen Standard) ? En in Antwerp …. Ik ken daar heel wat supporters, die worden al ambetant als ze mij zien.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door stvvilvoorde »

Ik kon pas kijken na een kwartier (zaterdagwerk tot 18h)
Toen stond het al 0-1 en kreeg Waregem net een rood karton.
Match gespeeld dacht ik toen, maar we hadden het toch niet zo gemakkelijk voor de rest van die eerste helft.
Mij leek waregem eerste helft gevaarlijker en we hebben geluk gehad dat twee fouten achterin (Leistner + Schmidt) niet afgestraft werden (wat tegen standard wel het geval was)
Vind het wel sneu voor Wolke, dat hij nog voor het half uur de boter mocht fretten en al gewisseld werd voor Koita.
Ik kan het begrijpen, hij stond met geel geboekt, en vlak na die rode kaart is het dan even heel belangrijk dat er niemand bij ons een tweede geel pakt.
Was die rode kaart ook niet erg streng (soit wel goed voor ons), maar leek me eerder geel.
Tweede helft, stond het ei zo na al weer onmiddelijk 0-2, STVV bleef wel op dat elan doorgaan en Okazaki maakte zijn eerste op aangeven van Koita.
Boya vond ik niet zo goed en deed me vaak aan Pius van vorig jaar denken.
Ik was eigenlijk al een tijdje aan het hopen op zijn vervangen, maar dan lokt hij natuurlijk die penalty uit (ook erg dom van die z-w speler)

Zeer mooi resultaat.
z-w toch ook wel de zwakste ploeg die we tot zover zijn tegengekomen.
Vraag me af hoe lang Leye daar nog gaat aanblijven.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1431
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door zipke373 »

Positivo schreef: 19 sep 2022, 10:08
STVV1924 schreef: 19 sep 2022, 08:58
Brusselmans 2.0 schreef: 19 sep 2022, 07:30 Een blik op het klassement, als het mag ...

2 Plaatsen opgeschoven, we laten Charleroi en Mechelen achter ons.
Dat alleszins al vasthouden !

Net geen top 8, omwille van winstmatchen en doelsaldo.
Van het vijftal OHL, Union, Gent, Anderlecht en Standard moet er dus nog eentje achter ons gehouden worden voor PO2, want dat mag toch de target zijn. Hell of a job, OHL lijkt mij het haalbaarst !

Volgende speeldag zie ik niemand in deze lijst punten verliezen, behalve in OHL-Union.
De opdracht tegen Eupen is dus simpel, alleen al om bij te blijven, en zeker om de bonus naar beneden op te drijven naar 10 punten !
Sandard - Seraing
Anderlecht - Charleroi
Gent - Cercle
Westerlo - ZW (Westerlo op 1 punt van ons)

Met Antwerp uit, Charleroi thuis en Brugge uit op het menu zeker geen overbodige luxe !
De uitreeks komt in zware storm terecht !
Voeg daar OHL dan nog aan toe!
Doem scenario 3/15
Droom scenario 11/15
Realistisch scenario (op basis van t geleverde spel en reeds behaalde resultaten): tussen de 7 a 9 op 15

Eupen thuis: gelijkspel of winnen 1/3
Antwerp uit: verlies of gelijkspel 0/1
Charleroi thuis: gelijkspel of winnen 1/3
Brugge uit: verlies of gelijkspel 0/1
OHL thuis: gelijkspel of winnen 1/3

We gaan het zien en beleven. Als ook de fandag. Iemand enig idee of Hollerbach zijn troepen donderdag, vrijdag of maandag richting Duitsland neemt voor een oefenpot?

Ideale moment om Texeira, Fabinho, Bocat, Coppens, Dumont, Librici & co. de volle 90 minuten te gunnen!
Ik kan me iets voorstellen bij zo een bedenking, MAAR…..
Je kunt plannen maken in de zin van : de komende 3 wedstrijden moeten we 7 op 9 halen … en dan verlies je de eerste wedstrijd en alles de vuilbak in.

De komende 5 wedstrijden kunnen we 15 punten halen …. Of geen. Zo simpel. Er is maar 1 wedstrijd belangrijk en dat is de volgende. En die moet je kost wat kost willen winnen ….. en dat moet je dan tonen op het veld.

Wie zegt dat we in Brugge niet kunnen winnen ( nog nooit gebeurd, maar kijk wat die deden tegen Standard) ? En in Antwerp …. Ik ken daar heel wat supporters, die worden al ambetant als ze mij zien.
Veel KVM en Standard supporters op mijn werk, die hebben dat ook... :-)
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1566
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Positivo schreef: 19 sep 2022, 10:08 En in Antwerp …. Ik ken daar heel wat supporters, die worden al ambetant als ze mij zien.
Ik moet u daarvoor nog nie eens zien !
:cool:
0-0, 0-0, 3-0, 0-1, 0-2, 1-2 en 1-2 ...
De laatste jaren ...
:o
Verus Priscus
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2021, 21:56
Supporter van: STVV

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Verus Priscus »

In het verleden geraakten we in zulke matchen (vroeg voor , met man meer) vaak in de problemen dus viel het zaterdag zeker nog mee.
Spijtig voor Wolke maar Bauer is gewoon veel beter centraal.

Wat me wel opviel is slechts 1 wissel maw was dit nu niet ideaal om Teixeira en co wat minuten te geven? Eens 0-2 na 50minuten was dit toch een ideaal moment?
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door AirMontella »

Het sentiment mag inderdaad niet meespelen. En een top Bauer is gewoon beter dan Wolke als centrale verdediger (zaterdag een paar zéér snedige tackles van Bauer gezien). Dan moet je als coach gewoon de beste keuze maken voor je elftal en Bauer zetten. En dan heel blij zijn dat Wolke zich de voorbije weken getoond heeft als goede backup.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1466
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Krisaias »

AirMontella schreef: 19 sep 2022, 11:53 Het sentiment mag inderdaad niet meespelen. En een top Bauer is gewoon beter dan Wolke als centrale verdediger (zaterdag een paar zéér snedige tackles van Bauer gezien). Dan moet je als coach gewoon de beste keuze maken voor je elftal en Bauer zetten. En dan heel blij zijn dat Wolke zich de voorbije weken getoond heeft als goede backup.
Absoluut is Bauer de betere verdediger, maar het wringt toch een beetje als een voorbeeldige speler met minder capaciteiten maar recentelijk goeie prestaties zonder boe of ba moet schuiven voor iemand die de club onder druk gezet heeft (nadat hij nochtans alle faciliteiten en ruimte had gekregen van STVV en met alle begrip voor zijn moeilijke situatie)...

Ach ja, misschien is Krisaias te ouderwets (en zelfs te sentimenteel) geworden ;)
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4187
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door stvvilvoorde »

Krisaias schreef: 19 sep 2022, 12:23
AirMontella schreef: 19 sep 2022, 11:53 Het sentiment mag inderdaad niet meespelen. En een top Bauer is gewoon beter dan Wolke als centrale verdediger (zaterdag een paar zéér snedige tackles van Bauer gezien). Dan moet je als coach gewoon de beste keuze maken voor je elftal en Bauer zetten. En dan heel blij zijn dat Wolke zich de voorbije weken getoond heeft als goede backup.
Absoluut is Bauer de betere verdediger, maar het wringt toch een beetje als een voorbeeldige speler met minder capaciteiten maar recentelijk goeie prestaties zonder boe of ba moet schuiven voor iemand die de club onder druk gezet heeft (nadat hij nochtans alle faciliteiten en ruimte had gekregen van STVV en met alle begrip voor zijn moeilijke situatie)...

Ach ja, misschien is Krisaias te ouderwets (en zelfs te sentimenteel) geworden ;)
Vind ik ook.
Bovendien is Wolke dit seizoen ook erg goed in de recuperatie en de duels.

Nu iets anders, zou Wolke geen rol aankunnen zoals Lavalée in de terugronde vorig jaar?
Ik ben momenteel niet echt overtuigd van de vista en technische kwaliteiten van Boya.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door miel »

Ik denk dat de supporters van Zulte Waregem binnenkort zullen roepen dat ze zich aan STVV moeten spiegelen , als dat al niet gebeurd is :mrgreen:
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door AirMontella »

Krisaias schreef: 19 sep 2022, 12:23
AirMontella schreef: 19 sep 2022, 11:53 Het sentiment mag inderdaad niet meespelen. En een top Bauer is gewoon beter dan Wolke als centrale verdediger (zaterdag een paar zéér snedige tackles van Bauer gezien). Dan moet je als coach gewoon de beste keuze maken voor je elftal en Bauer zetten. En dan heel blij zijn dat Wolke zich de voorbije weken getoond heeft als goede backup.
Absoluut is Bauer de betere verdediger, maar het wringt toch een beetje als een voorbeeldige speler met minder capaciteiten maar recentelijk goeie prestaties zonder boe of ba moet schuiven voor iemand die de club onder druk gezet heeft (nadat hij nochtans alle faciliteiten en ruimte had gekregen van STVV en met alle begrip voor zijn moeilijke situatie)...

Ach ja, misschien is Krisaias te ouderwets (en zelfs te sentimenteel) geworden ;)
Ik volg je daar zeker wel in hoor. Maar dan is dat inderdaad een keuze tussen de emotie en de ratio. Niet gemakkelijk, maar op zakelijk en sportief vlak is het wel te verwachten in welke richting de keuze zal vallen.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door AirMontella »

stvvilvoorde schreef: 19 sep 2022, 12:42
Krisaias schreef: 19 sep 2022, 12:23
AirMontella schreef: 19 sep 2022, 11:53 Het sentiment mag inderdaad niet meespelen. En een top Bauer is gewoon beter dan Wolke als centrale verdediger (zaterdag een paar zéér snedige tackles van Bauer gezien). Dan moet je als coach gewoon de beste keuze maken voor je elftal en Bauer zetten. En dan heel blij zijn dat Wolke zich de voorbije weken getoond heeft als goede backup.
Absoluut is Bauer de betere verdediger, maar het wringt toch een beetje als een voorbeeldige speler met minder capaciteiten maar recentelijk goeie prestaties zonder boe of ba moet schuiven voor iemand die de club onder druk gezet heeft (nadat hij nochtans alle faciliteiten en ruimte had gekregen van STVV en met alle begrip voor zijn moeilijke situatie)...

Ach ja, misschien is Krisaias te ouderwets (en zelfs te sentimenteel) geworden ;)
Vind ik ook.
Bovendien is Wolke dit seizoen ook erg goed in de recuperatie en de duels.

Nu iets anders, zou Wolke geen rol aankunnen zoals Lavalée in de terugronde vorig jaar?
Ik ben momenteel niet echt overtuigd van de vista en technische kwaliteiten van Boya.
Het zou, op doelman na, letterlijk de enige positie zijn waar hij nog niet speelde.
Maar ik denk niet dat dit voor hem de meest aangewezen positie is. En de kracht van Boya is volgens mij in veel wedstrijden wel onmisbaar op die positie.

Want als het enkel om vista en technische kwaliteiten zou gaan, kan je Van Dessel daar ook zetten. Maar met Brüls en (meestal) Kagawa ervoor, is vooral kracht en defensief vermogen een must volgens mij. Zeker omdat Konaté die technische kwaliteiten wel heeft en die staat er altijd in.
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door voetballiefhebber »

Ik zou Wolke centraal niet meer meteen eruit zetten omdat hij daar zijn draai gevonden lijkt te hebben. Bauer is ook iemand die al linksback heeft gespeeld, eventueel had ik hem daar laten beginnen. Desnoods kon je Bauer ook nog naar de centrale positie kunnen schuiven bij een risico op rood voor Wolke, indien nodig. Dan kon je Koita nog inbrengen. Ik snap ergens dat je Koita op de bank zet, want dan heb je nog extra kwaliteit die je kunt inbrengen.

Voor de cijferaars? Dit zal toch dichtbij het snelste doelpunt zijn dat STVV ooit scoorde op het hoogste niveau? Zelf herinner ik me geen doelpunten van STVV in de eerste minuut. En toch twijfel ik of Peter Van Houdt ook eens niet in de eerste minuut heeft gescoord in een thuismatch tegen Standard. Tegendoelpunten kan ik er wel nog voor de geest halen in minuut 1. Ooit een tegen Lokeren na 17 seconden, een goal tegen.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Elgromi »

voetballiefhebber schreef: 19 sep 2022, 15:41 Ik zou Wolke centraal niet meer meteen eruit zetten omdat hij daar zijn draai gevonden lijkt te hebben. Bauer is ook iemand die al linksback heeft gespeeld, eventueel had ik hem daar laten beginnen. Desnoods kon je Bauer ook nog naar de centrale positie kunnen schuiven bij een risico op rood voor Wolke, indien nodig. Dan kon je Koita nog inbrengen. Ik snap ergens dat je Koita op de bank zet, want dan heb je nog extra kwaliteit die je kunt inbrengen.

Voor de cijferaars? Dit zal toch dichtbij het snelste doelpunt zijn dat STVV ooit scoorde op het hoogste niveau? Zelf herinner ik me geen doelpunten van STVV in de eerste minuut. En toch twijfel ik of Peter Van Houdt ook eens niet in de eerste minuut heeft gescoord in een thuismatch tegen Standard. Tegendoelpunten kan ik er wel nog voor de geest halen in minuut 1. Ooit een tegen Lokeren na 17 seconden, een goal tegen.
Vorig jaar was denk ik ene record van goale slikke in de eerste 2 mins, kortrijk, brugge nog ergens. Allemaal thuis. was tof de match zo beginnen ;D
Plaats reactie