Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door stvvilvoorde »

AirMontella schreef: 19 sep 2022, 13:39 Het zou, op doelman na, letterlijk de enige positie zijn waar hij nog niet speelde.
Maar ik denk niet dat dit voor hem de meest aangewezen positie is. En de kracht van Boya is volgens mij in veel wedstrijden wel onmisbaar op die positie.

Want als het enkel om vista en technische kwaliteiten zou gaan, kan je Van Dessel daar ook zetten. Maar met Brüls en (meestal) Kagawa ervoor, is vooral kracht en defensief vermogen een must volgens mij. Zeker omdat Konaté die technische kwaliteiten wel heeft en die staat er altijd in.
Wolke heeft ondertss die duelkracht ook hoor, allez toch zeker in de buurt van wat Lavalee had en die deed dat uitstekend op die positie.
Met vista en techniek bedoel ik niet techniek om Bruls of Kagawa het vuur aan de schenen leggen, maar bij recuperatie simpel en zuiver inspelen en een goede balbehandeling.
Boya is sterk in de duels en recuperatie, maar soms loopt hij te veel met de bal en dan ziet hij niet altijd de makkelijkste oplossing, vaak met balverlies tot gevolg en ik vind dat zijn basistechniek nogal aan de lage kant is.
Zolang hij recupereert, duels wint en de bal dan vlot en accuraat kan inspelen is er geen probleem;
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door tesneusdoek »

Piana schreef: 19 sep 2022, 09:51
Franz schreef: 18 sep 2022, 16:37
Piana schreef: 18 sep 2022, 16:02 Als Leye al komt vertellen dat t financieel heel moeilijk is in Waregem, dan vrees ik toch het ergste. Ik denk dat het voetbal in Zuid-West-Vlaanderen er binnen 5 jaar totaal anders uitziet. Zowel Kortrijk als Zulte zijn volledig weg gezakt, van subtopper naar meeloper of zelfs gewoon degradatiekandidaat.

Zou Stef Wijnants al bedankt hebben voor de analyse in de krant van morgen?
Dat verhaal over de financiële moeilijkheden bij ZW vind ik intrigerend.
Gaan ze op zoek naar een (Japanse of in chips rijk geworden) investeerder? Ik dacht dat hun grote man Beeuwsaert toch zeer rijk was...
En waarom mogen gevestigde waarden als Gano, Viggen, De Rijck en Vossen niet meer meedoen? Het was opvallend gisteren: die mochten maar opkomen toen het al vaststond dat ZW zou verliezen... Te dure winstpremies? De Rijck bracht wel duidelijk een meerwaarde, en - in alle redelijkheid - Vossen+Gano is nogal wat beter dan wat er gisteren bij ZW als 'aanval' stond... Als Leye en ZW zo verder doen met hun ploeg zakken ze.
Het is misschien een rare manier van naar de competitie te kijken, en het is wat met de haren getrokken. Maar op dit moment zijn wij de beste "arme" streek in België. Ik verklaar mij nader, er staan enkel grootsteden en economisch goed draaiende streken (Leuven en Genk) boven ons. Ik weet wel dat een rijke investeerder alles kan scheef trekken, maar als je de voorgaande jaren bekijkt zie je toch dat zo'n rijke investeerder ook niet ver geraakt als de streek niet mee kan.

Misschien, heel misschien, zijn de Japanners toch niet zo slecht bezig.
@Piana: Neen. Stef Wijnants heeft niet bedankt voor de analyse ('t zal wel een gemakkelijk verdiend centje opbrengen, vermoed ik om wat toogpraat in de vorm van een column neer te pennen)...maar zijn kar gekeerd :grappig: Het wordt nu dus Play-off 1 voor "dit" STVV :mrgreen:
https://www.voetbalbelgie.be/specials/w ... 022/09/19/

WIJNANTS: “STVV STAAT ALS EEN HUIS”
Vorig seizoen negende, STVV staat na negen speeldagen op dezelfde plaats. Na de uitschuiver tegen Standard gingen ze met 0-3 winnen bij Zulte Waregem. Daar hoorden twee goals van Gianni Bruno bij en de eerste van Shinji Okazaki. Stef Wijnants strooit met lof.

Na 50 seconden was het al raak in het Regenboogstadion. Een clean sheet en drie keer scoren, dat proeft zoet. STVV staat nu bovenaan in de rechterkolom. De nummer acht Anderlecht telt ook 13 op 24. De Kanaries tellen echter een winstmatch minder.

“Dit Sint-Truiden is haast onverslaanbaar als ze eerst op voorsprong komen”, merkt Stef Wijnants bij Radio 2 op. “Die hele ploeg staat als een huis. Ze kunnen hun niveau ook opkrikken als er periodes zijn dat het minder gaat.”

“Het meest opmerkelijke is dat ze nu al elf matchen op rij ongeslagen zijn in de uitwedstrijden. Nog niet zo lang geleden behaalden ze nauwelijks een punt op verplaatsing. Al 13 op 24 dit seizoen. Als het zo verder gaat, wordt dat Play-off 1. Dat zou erg knap zijn voor STVV.”
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Dreke »

tesneusdoek schreef: 19 sep 2022, 18:05Als het zo verder gaat, wordt dat Play-off 1. Dat zou erg knap zijn voor STVV.
Da's zeker da. Die ene plek na Antwerp, Klup en G*nk is voor STVV... :zot:
A loyal football fan only supports the shirt...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door voetballiefhebber »

Dreke schreef: 19 sep 2022, 22:17
tesneusdoek schreef: 19 sep 2022, 18:05Als het zo verder gaat, wordt dat Play-off 1. Dat zou erg knap zijn voor STVV.
Da's zeker da. Die ene plek na Antwerp, Klup en G*nk is voor STVV... :zot:
Hij was nog niet goed wakker denk ik en verward. Hij zag nog een competitie van 16 clubs voor zich en een PO I met 6 teams. Dan zou een negende plaats bovenaan de rechterkolom zijn en zou je in principe nog in PO I kunnen geraken, met 4 clubs in PO I is dat eigenlijk onmogelijk voor een kleinere club tenzij je een echt boerenjaar hebt.
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Krisaias »

voetballiefhebber schreef: 19 sep 2022, 15:41 Voor de cijferaars? Dit zal toch dichtbij het snelste doelpunt zijn dat STVV ooit scoorde op het hoogste niveau? Zelf herinner ik me geen doelpunten van STVV in de eerste minuut. En toch twijfel ik of Peter Van Houdt ook eens niet in de eerste minuut heeft gescoord in een thuismatch tegen Standard. Tegendoelpunten kan ik er wel nog voor de geest halen in minuut 1. Ooit een tegen Lokeren na 17 seconden, een goal tegen.
Klopt, in 1994-1995 scoorde Van Houdt na 50 seconden tegen Standard op Staaien (uiteindelijk 1-1). Ben mijn brein nog aan het pijnigen of ik er nog andere vind die zo vroeg erbij waren.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Jebus4life »

voetballiefhebber schreef: 19 sep 2022, 23:46
Dreke schreef: 19 sep 2022, 22:17
tesneusdoek schreef: 19 sep 2022, 18:05Als het zo verder gaat, wordt dat Play-off 1. Dat zou erg knap zijn voor STVV.
Da's zeker da. Die ene plek na Antwerp, Klup en G*nk is voor STVV... :zot:
Hij was nog niet goed wakker denk ik en verward. Hij zag nog een competitie van 16 clubs voor zich en een PO I met 6 teams. Dan zou een negende plaats bovenaan de rechterkolom zijn en zou je in principe nog in PO I kunnen geraken, met 4 clubs in PO I is dat eigenlijk onmogelijk voor een kleinere club tenzij je een echt boerenjaar hebt.
Tuurlijk wel, kan hij binnen 2 maand schrijven "Eind september schreef ik nog dat STVV op koers lag om play-off 1 te halen, of toch zéker play-off 2. De Japanners begrijpen het toch niet zo goed, daar loopt het fout".

Mochten we dan op de 1 of andere manier inderdaad een seizoen rond plek 4-8 draaien kan em zeggen "ik zei al in september dat STVV ging meedoen voor de knikkers. Als het goed is zeggen we het ook, maar ik hoop dat de Japanners het nu begrepen hebben en op dit elan verder kunnen gaan" om dan de voorbereiding van seizoen 23/24 hebben de Japanners het weer niet begrepen.

Tis al jaren hetzelfde met Stef, ge zou denken dat em eens op control moet bij meneer doktoor want sinds de komst van DMM is het altijd 1 van deze 2.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Jacques »

Is dat diezelfde tooganalist die een week geleden liet optekenen dat het voorin allemaal te weinig is bij ons? :drunk: :yes:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220910_95025653
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door enrique »

Jacques schreef: 20 sep 2022, 09:11 Is dat diezelfde tooganalist die een week geleden liet optekenen dat het voorin allemaal te weinig is bij ons? :drunk: :yes:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220910_95025653
Zeg, nu doet ge den toog toch wat oneer aan
Wat hebt gij eigenlijk tegen nen toog?
:lol: :lol:
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door Positivo »

Dreke schreef: 19 sep 2022, 22:17
tesneusdoek schreef: 19 sep 2022, 18:05Als het zo verder gaat, wordt dat Play-off 1. Dat zou erg knap zijn voor STVV.
Da's zeker da. Die ene plek na Antwerp, Klup en G*nk is voor STVV... :zot:
We moeten ons nu ook niet minder voordoen.
Wat is het moeilijkste ? Thuis punten halen of op verplaatsing ?
Ik denk dat die vraag unaniem zal beantwoord worden ...... Dus wat moeten we leren ? Geen opstelling thuis zoals tegen Standard maar zoals we op verplaatsing spelen, met veiligheid op het middenveld ingebouwd... en om Brusselmans (ik heb de man in de tijd veel gesard met RD) te plezieren MET Koita . Ja Kagawa zal sneuvelen .... en Frank de tank zal spelen. Ik ben er zeker van dat den Holler dat doorheeft.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zulte Waregem-STVV aan de beek op zaterdag 17 september om 18u15

Bericht door miel »

Positivo schreef: 20 sep 2022, 15:54
Dreke schreef: 19 sep 2022, 22:17
tesneusdoek schreef: 19 sep 2022, 18:05Als het zo verder gaat, wordt dat Play-off 1. Dat zou erg knap zijn voor STVV.
Da's zeker da. Die ene plek na Antwerp, Klup en G*nk is voor STVV... :zot:
We moeten ons nu ook niet minder voordoen.
Wat is het moeilijkste ? Thuis punten halen of op verplaatsing ?
Ik denk dat die vraag unaniem zal beantwoord worden ...... Dus wat moeten we leren ? Geen opstelling thuis zoals tegen Standard maar zoals we op verplaatsing spelen, met veiligheid op het middenveld ingebouwd... en om Brusselmans (ik heb de man in de tijd veel gesard met RD) te plezieren MET Koita . Ja Kagawa zal sneuvelen .... en Frank de tank zal spelen. Ik ben er zeker van dat den Holler dat doorheeft.
Tegen Standard hadden we niet hoeven te verliezen . Twee weggevers lagen aan de basis van het verlies . Tegen Standard was Kagawa nog de minst slechtste op het middenveld , zeker de eerste helft .
Koita is één van onze gevaarlijkste spelers en mag wat mij betreft meer minuten krijgen . Met Bruls en Kagawa hebben we het grote KVM gewoon weggespeeld 95 min lang , dus het kan wel degelijk .De Konaté van vorig seizoen hebben we ook nog niet te vaak gezien , en ligt in de weegschaal met Boya in fr thuiswedstrijden . Ook Bruls haalt nog niet het niveau van vorig seizoen want toen was hij echt beslissend , neem er dan de zever van Bauer nog bij , dan meen ik te mogen zeggen dat een paar puntjes extra er misschien wel hadden ingezeten .
Plaats reactie