Kortrijk - Stvv

Alles over de wedstrijden van STVV
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Dreke »

Allemaal een beetje gelijk. We hebben een geweldige periode gekend onder Brys. Maar zijn koppigheid heeft ons ook wel wat gekost. Er is heus wel een reden waarom het lijstje van clubs zich beperkt tot de Germinals, Al-Raeds, STVV's en OHL's van deze wereld.
A loyal football fan only supports the shirt...
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Henri is de man »

@STVV fan

Het ging hier over zijn eerste seizoen in de vorige commentaren; dat het niet halen van PO-1 de schuld is van Brys.
Daar hebben zijn fratsen in zijn (beperkte) tweede seizoen niets mee te maken hoop ik toch ?

Dus ge haalt uw draaischijf weg tijdens de winterstop (Bezus) en dat heeft hoegenaamd geen enkele invloed gehad op het feit dat je 2 puntjes tekort kwam voor PO 1 ?? :gek:
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door STVVninof »

En dat Botaka een rampzalige penalty neemt tegen Oostende en dat we ondanks vele kansen maar gelijk spelen (of verliezen?) op Moeskroen. Die zaken hebben niks met Brys te zien.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Brusselmans 2.0 »

STVVninof schreef: 27 sep 2022, 09:23 En dat Botaka een rampzalige penalty neemt tegen Oostende en dat we ondanks vele kansen maar gelijk spelen (of verliezen?) op Moeskroen. Die zaken hebben niks met Brys te zien.
Evenmin als het verdwijnen van Bezus !
Dat zijn foliekes die wel of niet deelname kosten, net zoals vorig jaar !
nepike
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 mar 2016, 10:25

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door nepike »

Die penalty was het arrogantste wat ik ooit gezien heb op een voetbalveld ! Maar ja
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door STVV-fan »

Henri is de man schreef: 26 sep 2022, 16:19 @STVV fan

Het ging hier over zijn eerste seizoen in de vorige commentaren; dat het niet halen van PO-1 de schuld is van Brys.
Daar hebben zijn fratsen in zijn (beperkte) tweede seizoen niets mee te maken hoop ik toch ?

Dus ge haalt uw draaischijf weg tijdens de winterstop (Bezus) en dat heeft hoegenaamd geen enkele invloed gehad op het feit dat je 2 puntjes tekort kwam voor PO 1 ?? :gek:
Ik heb altijd gezegd en ik blijf zeggen: we verliezen punten omdat Brys met zijne kop gespeeld heeft.

Als Bezus echt zo levensnoodzakelijk was, mis je de PO dat tweede jaar met meer dan 2 schamele puntjes.

Wat blijkt?....

Het aanndeel van Brys in het missen van PO I en PO II het jaar erop wordr geminimaliseerd om toch maar volledige schuld bij het bestuur te leggen.

Gaan ze volledig vrijuit? Nee
Heeft Brys alles uit de kern gehaald?
Absoluut niet.

Geef Hollerbach de groep van het eerste seizoen onder Brys en die match tegen Gent ziet er compleet anders uit, als die match überhaupt al plaats zou gevonden hebben.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door stvvilvoorde »

Als mijn tante kloten had was het mijne nonkel.

Feit is dat Brys hier het beste resultaat van de laatste 10 jaar heeft gehaald.
90% van zijn basiself waren afdankertjes uit het RD-tijdperk.
Kamada was de enige zomertransfer die toen (direct) rendement gehaald heeft.
Tomiyasu zat hier al een half jaar.
Kamada en Tomiyasu zijn trouwens zo goed als direct basisspelers onder Brys geworden.

In de winterstop verkoop je twee basisspelers en haal je geen vervangers binnen. Als blijk van ambitie (stonden toen op PO1 plek), kan dat wel tellen.
De Norre moest je verkopen voor dat bedrag, transfer was trouwens al begin december beklonken, dat je er geen waardige vervanger voor haalde is niet de fout van Brys geweest.
Bezus wou gerust hier nog half jaar spelen en als vrije speler vertrekken, het is het lichten van die optie van 1 bijkomend jaar dat in het verkeerde keelgat is geschoten en daarom dat hij toen direct verkocht wou worden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door Jacques »

Afdankertjes is wat oneerbiedig voor een ploeg die met (een onervaren) De Roeck aan het roer het seizoen voordien 10de was geworden en ook toen (ook al geloofde niemand er in) op papier kans maakte op PO1. Het is niet alsof het werkloze shotters waren. Enfin, zelfs die worden tegenwoordig al opgeroepen voor de nationale ploeg. Voor de rest heeft deze discussie inderdaad een hoog 'als m'n tante kl*ten had...' gehalte. We kunnen anders nog een boom opzetten over de dubieuze prestatie van enkele spelers tijdens de verloren bekerfinale of hoe het verplicht opstellen van cafévoetballers als Moris en (mijn favoriet :love:) Bulos ons een eindronde gekost heeft. :devil:

Terzijde over de wintertransfers van dat seizoen: de man met de benen met verschillende lengte, Erik Gliha, zit (vrij letterlijk) tegenwoordig bij Olimpija Ljubljana op de bank/tribune. Rai Vloet moest na zijn ongeval onder invloed via een achterpoortje vluchten naar Astana In Kazakstan. Hij maakte op 6 september de overstap naar Oeral Jekaterinenburg in de Russische eerste klasse, waar het ongetwijfeld gezellig vertoeven is momenteel. :end:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Kortrijk - Stvv

Bericht door stvvilvoorde »

Met afdankertjes doelde ik eerder op: Er was 0,0 interesse in enige speler van STVV die bewuste zomermercato.
Sterkhouders kan je het dan ook moeilijk noemen.

De zomermercato die op dat seizoen volgde ligt me nog zwaarder.
We hadden terug een degelijke reputatie als club, waren zelfs een beetje 'hot'.
Had Brys toen zijn 2 spelers op tijd gegeven, en niet die hele waslijst aan ongewenste profielen die de club op de laatste moment vervoegden.
Maar inderdaad, weer een verhaal van als mijn tante kloten had...
Plaats reactie