Wintertransfers 22/23

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door AirMontella »

De Pauw zit sinds de zomer zonder club, dus zal lang duren om die fit te krijgen.

Seck speelt Champions League met Maccabi Haifa en scoorde vorige maand nog 2 keer tegen PSG.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jacques »

De Pauws laatste wedstrijd (9') dateert 1 augustus 2021(!). Dan ben je gewoon voetballer af.

I.v.m. Hayashi: waren zijn extrasportieve issues niet gewoon dat zijn vriendin op bevallen stond (en intussen bevallen is)? Komt wel goed dan op de slapeloze nachten na. Marktwaarde lijkt me eerder beperkt, de grote doorbraak is er (nog) niet gekomen. Een eventuele transfer zal mogelijk eerder een terugkeer zijn.
Overdrijven is een kunst
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Piana »

Waar is de tijd dat ze hier al jankentèère over de mat rolden, omdat Wauters en Swers niet bij STVV speelden....
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Piana »

Jacques schreef: 08 dec 2022, 09:30 De Pauws laatste wedstrijd (9') dateert 1 augustus 2021(!). Dan ben je gewoon voetballer af.

I.v.m. Hayashi: waren zijn extrasportieve issues niet gewoon dat zijn vriendin op bevallen stond (en intussen bevallen is)? Komt wel goed dan op de slapeloze nachten na. Marktwaarde lijkt me eerder beperkt, de grote doorbraak is er (nog) niet gekomen. Een eventuele transfer zal mogelijk eerder een terugkeer zijn.
Een extra jaar langs Hara met een doelpunt of 8 en een assist of 5 en Hayashi has ons wél geld kunnen opbrengen. Nu zal de return inderdaad beperkt blijven. Zo zie je maar dat een speler huren zeker niet altijd gelijk staat aan geld weg gooien.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door BoemBoem »

Piana schreef: 09 dec 2022, 00:25 Waar is de tijd dat ze hier al jankentèère over de mat rolden, omdat Wauters en Swers niet bij STVV speelden....
Zo overdreven veel mensen hebben toch niet achter Swers gevraagd meen ik te herinneren.
Wouters heeft zelfs nooit in mijne top10 van te halen spelers gestaan. Traag, verdedigend zwak en telkens pasje opzij. Was bij Genk zo, bij Schalke en nu bij Mechelen ook.

Ik heb altijd gezegd dat ze voor Challouk moesten gaan.
Als je die dit seizoen ziet spelen bij RWDM vraag ik mij écht af waarom Kortrijk die niet zelf gebruikt.
In mijn ogen zeker en waardige vervanger voor Brüls.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

BoemBoem schreef: 09 dec 2022, 13:40

Ik heb altijd gezegd dat ze voor Challouk moesten gaan.
Als je die dit seizoen ziet spelen bij RWDM vraag ik mij écht af waarom Kortrijk die niet zelf gebruikt.
In mijn ogen zeker en waardige vervanger voor Brüls.
Snap dat verhaal ook van geen kanten.
Amper een kans gekregen bij Kortrijk en dan doorgestuurd voor einde transferperiode.
Hoort al enkele seizoenen bij de absolute uitblinkers van 1B.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Lukske de Lange »

:end:
stvvilvoorde schreef: 09 dec 2022, 15:36
BoemBoem schreef: 09 dec 2022, 13:40

Ik heb altijd gezegd dat ze voor Challouk moesten gaan.
Als je die dit seizoen ziet spelen bij RWDM vraag ik mij écht af waarom Kortrijk die niet zelf gebruikt.
In mijn ogen zeker en waardige vervanger voor Brüls.
Snap dat verhaal ook van geen kanten.
Amper een kans gekregen bij Kortrijk en dan doorgestuurd voor einde transferperiode.
Hoort al enkele seizoenen bij de absolute uitblinkers van 1B.
Ik vermoed dat het een makelaarskwestie is, meer bepaald de verkeerde makelaar die hij niet wil opgeven eventueel? Dacht dat mogi Bayat zijn zaakwaarnemer is.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door BoemBoem »

:lollig:
Lukske de Lange schreef: 10 dec 2022, 05:59 :end:
stvvilvoorde schreef: 09 dec 2022, 15:36
BoemBoem schreef: 09 dec 2022, 13:40

Ik heb altijd gezegd dat ze voor Challouk moesten gaan.
Als je die dit seizoen ziet spelen bij RWDM vraag ik mij écht af waarom Kortrijk die niet zelf gebruikt.
In mijn ogen zeker en waardige vervanger voor Brüls.
Snap dat verhaal ook van geen kanten.
Amper een kans gekregen bij Kortrijk en dan doorgestuurd voor einde transferperiode.
Hoort al enkele seizoenen bij de absolute uitblinkers van 1B.
Ik vermoed dat het een makelaarskwestie is, meer bepaald de verkeerde makelaar die hij niet wil opgeven eventueel? Dacht dat mogi Bayat zijn zaakwaarnemer is.
Waarom zou diezelfde makelaar 1 maand eerder die transfer naar Kortrijk dan regelen?
Soit, hij zit niet bij ons en dat is het enige wat we zeker weten.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

Lukske de Lange schreef: 10 dec 2022, 05:59 :end:
stvvilvoorde schreef: 09 dec 2022, 15:36
BoemBoem schreef: 09 dec 2022, 13:40

Ik heb altijd gezegd dat ze voor Challouk moesten gaan.
Als je die dit seizoen ziet spelen bij RWDM vraag ik mij écht af waarom Kortrijk die niet zelf gebruikt.
In mijn ogen zeker en waardige vervanger voor Brüls.
Snap dat verhaal ook van geen kanten.
Amper een kans gekregen bij Kortrijk en dan doorgestuurd voor einde transferperiode.
Hoort al enkele seizoenen bij de absolute uitblinkers van 1B.
Ik vermoed dat het een makelaarskwestie is, meer bepaald de verkeerde makelaar die hij niet wil opgeven eventueel? Dacht dat mogi Bayat zijn zaakwaarnemer is.
ik vermoed dat er ruimte moest gemaakt worden voor de komst van Lamkel Ze
Maar ook dit is slechts een vermoeden
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Jones »

Ik denk dat Amallah niet lang meer in de B-kern van Standard gaat zitten omdat hij niet wou bijtekenen…
De clubs gaan in de rij staan. Is een type dat ik graag zou zien bij STVV
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door tesneusdoek »

https://www.voetbalbelgie.be/artikel/fi ... t-bij-stvv

Filippov nieuwe start bij STVV?
Afbeelding

STVV gooide in de zomer van 2020 anderhalf miljoen euro op tafel voor Oleksandr Filippov. De Oekraïner speelt tot 31 december op huurbasis bij Riga FC. Zijn contract bij de Kanaries loopt tot 30 juni 2023.

De 30-jarige Oekraïner lukte twee doelpunten en drie assists in zeventien competitiematchen in de Virsliga. Oleksandr Filippov kwam ook in twee voorrondematchen in de Conference League in actie, waarin hij één keer tot scoren kwam. Filippov weet nog niet wat zijn toekomst brengt. In januari terug aansluiten bij STVV of een transfer naar een andere club? Hij laat weten op een nieuwe kans in België te hopen.

Filippov kwam bij de Kanaries in zestien matchen in actie. Daar hoorde één doelpunt en vier assists bij. Transfermarkt schat zijn huidige marktwaarde op 250.000 euro.
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV1924 »

tesneusdoek schreef: 13 dec 2022, 16:33 https://www.voetbalbelgie.be/artikel/fi ... t-bij-stvv

Filippov nieuwe start bij STVV?
Afbeelding

STVV gooide in de zomer van 2020 anderhalf miljoen euro op tafel voor Oleksandr Filippov. De Oekraïner speelt tot 31 december op huurbasis bij Riga FC. Zijn contract bij de Kanaries loopt tot 30 juni 2023.

De 30-jarige Oekraïner lukte twee doelpunten en drie assists in zeventien competitiematchen in de Virsliga. Oleksandr Filippov kwam ook in twee voorrondematchen in de Conference League in actie, waarin hij één keer tot scoren kwam. Filippov weet nog niet wat zijn toekomst brengt. In januari terug aansluiten bij STVV of een transfer naar een andere club? Hij laat weten op een nieuwe kans in België te hopen.

Filippov kwam bij de Kanaries in zestien matchen in actie. Daar hoorde één doelpunt en vier assists bij. Transfermarkt schat zijn huidige marktwaarde op 250.000 euro.
Doorverkopen...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

STVV1924 schreef: 14 dec 2022, 06:38
Doorverkopen...
Met die statistieken, geraak je er enkel van af als je zijn contract ontbindt.

Nu langs de andere kant, mss kan hij nog wel van waarde zijn.
Het lijkt me ook weinig waarschijnlijk of hij minder kan bijbrengen dan Okazaki en Kaya momenteel?
Duckens Nazon was ook niks meer waard en compleet verguisd voor hij hier een tweede kans kreeg...
Soms breekt de nood de wet...

Ik vermoed alleszins dat we niet veel gaan mogen verwachten deze winterstop.
Als er geen geld is om een tester uit franse vierde klasse een eventueel contract te geven, dan is er ook weinig tot geen ruimte voor andere versterkingen.
Maakt de klus voor de zomer er wel alleen maar moeilijker op.
Er komt wel vrij veel loonbudget vrij, maar er gaan er ook een stuk of 10 vertrekken.
Je hebt sowieso al een vette uitgaande transfer of 2 nodig om het verlies van het seizoen goed te maken,
dat betekent dat we veel goedkope of transfervrije spelers gaan moeten aantrekken (en evt veel jeugd laten doorstromen), om de cijfers niet nog verder in het rood te slaan.
De Japanse competitie is dan ook volop bezig en de contracten lopen daar pas in de winter af.
Weet niet of we uit die hoek, komende zomer veel gaan moeten verwachten.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef: 14 dec 2022, 09:05
STVV1924 schreef: 14 dec 2022, 06:38
Doorverkopen...
Met die statistieken, geraak je er enkel van af als je zijn contract ontbindt.

Correct.

Nu langs de andere kant, mss kan hij nog wel van waarde zijn.
Het lijkt me ook weinig waarschijnlijk of hij minder kan bijbrengen dan Okazaki en Kaya momenteel?
Duckens Nazon was ook niks meer waard en compleet verguisd voor hij hier een tweede kans kreeg...
Soms breekt de nood de wet...

Heel juist

Ik vermoed alleszins dat we niet veel gaan mogen verwachten deze winterstop.

Iemand gaf hier ook al aan dat deze cijfers reeds bestonden deze zomer, toen we 5 miljoen voor Al Dakhil weigerden en Bruno gingen huren

Als er geen geld is om een tester uit franse vierde klasse een eventueel contract te geven, dan is er ook weinig tot geen ruimte voor andere versterkingen.

Dit is iets raar. Want het antwoord op uw stelling zit in uw stelling zelf "een tester uit Franse 4de klasse"
Gewogen en te licht bevonden. Ander en beter.
Dit hoeft niet perse iets met geld te maken te hebben.

Maakt de klus voor de zomer er wel alleen maar moeilijker op.
Er komt wel vrij veel loonbudget vrij, maar er gaan er ook een stuk of 10 vertrekken.

Correct.

Je hebt sowieso al een vette uitgaande transfer of 2 nodig om het verlies van het seizoen goed te maken,

Zoals Pinto ook al had aangehaald.

dat betekent dat we veel goedkope of transfervrije spelers gaan moeten aantrekken (en evt veel jeugd laten doorstromen), om de cijfers niet nog verder in het rood te slaan.

Niet perse. Maar zelfs al is dat het geval, kijk wat Bormans bij ons deed en nu in Union. Dat kost ze aan transfersommen 0,0.

De Japanse competitie is dan ook volop bezig en de contracten lopen daar pas in de winter af.
Weet niet of we uit die hoek, komende zomer veel gaan moeten verwachten.

Correct. Nu, we weten ondertussen allemaal dat er voor Japanse spelers meer mogelijk is. Er lopen daar ook contracten af en daar kunnen interessante spelers tussen zitten.
Een mogelijke constructie hier kan zijn dat je die spelers aan u vastbindt en dan nog een halfjaar verhuurt aan hun voormalige club.
Zo vermijd je een te grote loonlast EN kan je de voorbereiding op het jubileumjaar starten met die mannen
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door pat@ »

Voor het einde van het seizoen (einde volgende transferzomer) moeten er 17 punten en 4 miljoen worden opgehaald. Dat managen is niet van de poes. Met Brugge en Gent thuis wordt het aartsmoeilijk om daarna al zeker te zijn van een zorgeloos seizoen met een flink uitgedunde kern en een gespekte bankrekening. De enigste die deze winter iets kan opbrengen zonder dat we het sportief voelen is Hashioka.
Filippov zal vanaf 1 januari wel gewoon meetrainen. Het kan zijn dat hij plots ontbolsterd maar als je al niet kan uitblinken (doelpunt of 10) in de Letse competitie dan wordt het moeilijk.
Plaats reactie