Wintertransfers 22/23

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Positivo »

STVV-fan schreef: 28 jan 2023, 10:38
Jones schreef: 28 jan 2023, 10:25 Exit Kagawa...weg open voor Morioka ?
Hopelijk
Ik geloof dat niet zo direct, Morioka.
Vergeleken met status van Kagawa is dat wel een hele degradatie.
Daar gaan ze geen zieltjes mee scoren in het thuisland.

Ook heel veel van het zelfde : over de top.
Dooverkoopwaarde (toch een van de basispunten van Dmm) Ook al niks.

Waarschijnlijk ook nog een transfersom te betalen aan Charleroi ….
Ik voorspel geen Morioka. Een voorspelling hé.

Trouwens wat bedoelt men met “een mooie transfersom voor Kagawa “ ?
Had die dan ook nog een contract van een extra jaar nà dit seizoen ?
Coach373
Berichten: 137
Lid geworden op: 18 dec 2010, 12:48

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Coach373 »

Ik vind het vertrek van Kagawa een goede zaak voor het huidige STVV !
Was langs mijn kant sportief geen meerwaarde, maar wel een grootverdiener.
Een ontgoocheling, waar ik op gehoopt had dat die meer ging brengen. Een sputterende motor, die zijn eigen niet meer in gang krijgt.

Dit vertrek moet ons weer mogelijkheden geven om iets te doen. Alleen is de vraag hoeft het nog op dit moment ? Met Rocco Reitz, Stan Van Dessel , Delorge Junior, Dumont, Smets Konate en Boya is ons middenveld al redelijk bezet voor wat nog rest. Als ik het goed begrijp is onze andere Japanse veteraan Okakzaki ook een mogelijkheid op het middenveld.

Gelieve geen Morioka, snap niet waarom mensen daar voor roepen. Is die dan zo fantastisch aan het spelen bij Charleroi ?
Ik ben benieuwd of dit STVV de slagkracht heeft om nog ergens een Jong Belgisch talent weg te halen om vervolgens door te verpatsen. In der tijd is ons dat al gelukt met Casper De Norre / Maximilano Caufriez en recent Ameen Al Dakhil.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

Halenaar schreef: 28 jan 2023, 09:10
stvvilvoorde schreef: 28 jan 2023, 08:56
Halenaar schreef: 28 jan 2023, 08:17 Kagawa terug naar Japan volgens HBVL.
Nu Okazaki nog
Een basisspeler voor een appel en een ei laten gaan terwijl je voor PO2 speelt, maar dan wel in het niet zo verre verleden klagen en zagen dat het bestuur geen ambitie had omdat ze basisspelers lieten vertrekken tijdens de winter.

Ok dan.
Basisspeler wel, sterkhouder allerminst.

Ik vind dat hij te kort komt voor een speler met zijn status, zijn salaris.
1 doelpunt, 1 assist als spits en geen goal of assist als aanvallende middenvelder, dat is toch veel te weinig voor iemand die 95% van de speelminuten heeft volgemaakt en op dit moment met voorsprong uw dikst betaalde speler is.
Voor iemand die meer dan een half miljoen per jaar verdient, is dat gewoon compleet ondermaats.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 28 jan 2023, 13:11
Halenaar schreef: 28 jan 2023, 09:10
stvvilvoorde schreef: 28 jan 2023, 08:56
Halenaar schreef: 28 jan 2023, 08:17 Kagawa terug naar Japan volgens HBVL.
Nu Okazaki nog
Een basisspeler voor een appel en een ei laten gaan terwijl je voor PO2 speelt, maar dan wel in het niet zo verre verleden klagen en zagen dat het bestuur geen ambitie had omdat ze basisspelers lieten vertrekken tijdens de winter.

Ok dan.
Basisspeler wel, sterkhouder allerminst.
Jij vindt dat, Hollerbach duidelijk niet. Hij heeft nog geen minuut gemist sinds zijn komst.

Mijn favoriet is het ook niet, maar het is wel al van het begin duidelijk dat Hollerbach hem wel een belangrijke schakel vindt in het elftal. En dat de club dat ook maar respecteert dan door hem niet te verkopen, dat verdient onze Duitser nu ook wel.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

Je kan ook zeggen dat hij een echte vervanger voor Bruls verdient...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 28 jan 2023, 13:22 Je kan ook zeggen dat hij een echte vervanger voor Bruls verdient...
Met Reitz en Hara is hij toch op zijn wenken bediend geweest.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door stvvilvoorde »

Dat zijn geen vervangers voor Bruls.
Soit kaars, bril, uil zoiets.

Als gij het prima vindt dat een speler die meer dan een half miljoen opstrijkt, enkel die magere statistieken kan voorleggen en verder vooral werkkracht en goede mentaliteit toont, ok dan. Voor een fractie van zijn loon vind je genoeg spelers met prima mentaliteit en werkkracht.
Bruls verdiende minder, werd hier door half het forum verketterd owv zijn loon en zijn wisselvallige prestaties dit seizoen.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Halenaar »

stvvilvoorde schreef: 28 jan 2023, 13:36 Dat zijn geen vervangers voor Bruls.
Soit kaars, bril, uil zoiets.

Als gij het prima vindt dat een speler die meer dan een half miljoen opstrijkt, enkel die magere statistieken kan voorleggen en verder vooral werkkracht en goede mentaliteit toont, ok dan. Voor een fractie van zijn loon vind je genoeg spelers met prima mentaliteit en werkkracht.
Bruls verdiende minder, werd hier door half het forum verketterd owv zijn loon en zijn wisselvallige prestaties dit seizoen.
Gij hebt nogal lange tenen :lol:

Ik zeg zelf dat het niet mijn favoriet is, maar is het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat Hollerbach dit anders ziet? Amai :lol:

En Bruls werd hier door een deel verketterd omdat hij niet kwam opdagen op training en oefenwedstrijd, en veel wedstrijden er duidelijk niet veel zin in had. En die verzeilde wel af en toe op de bank itt Okazaki, en vergeet ook niet dat Hollerbach zelf aangaf om hem te laten gaan naar Zulte omdat hij geen zin meer had in cirq Bruls. En to be honest, ik heb de Bruls van dit seizoen nog geen seconde gemist.
Piana
Berichten: 1030
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Piana »

Wouters gaat liever wat bij de kinderen van Jong Genk sjotten, dan mee te doen voor de titel bij Beerschot. Goed bezig, zegt ook weer veel over zijn winnaarsmentaliteit. Laat maar daar dus.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Halenaar »

Piana schreef: 28 jan 2023, 14:11 Wouters gaat liever wat bij de kinderen van Jong Genk sjotten, dan mee te doen voor de titel bij Beerschot. Goed bezig, zegt ook weer veel over zijn winnaarsmentaliteit. Laat maar daar dus.
Zwaar gebuisd in Mechelen ook, snap niet dat ze hem afgelopen zomer hebben teruggehaald. Een paar jaar geleden zag ik er ook potentieel in, maar dat is er toch ook niet uitgekomen. Ook weer zo'n type speler dat ook bijna constant geblesseerd is, en daardoor ook nooit echt kan verbeteren.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door BoemBoem »

Halenaar schreef: 28 jan 2023, 14:15
Piana schreef: 28 jan 2023, 14:11 Wouters gaat liever wat bij de kinderen van Jong Genk sjotten, dan mee te doen voor de titel bij Beerschot. Goed bezig, zegt ook weer veel over zijn winnaarsmentaliteit. Laat maar daar dus.
Zwaar gebuisd in Mechelen ook, snap niet dat ze hem afgelopen zomer hebben teruggehaald. Een paar jaar geleden zag ik er ook potentieel in, maar dat is er toch ook niet uitgekomen. Ook weer zo'n type speler dat ook bijna constant geblesseerd is, en daardoor ook nooit echt kan verbeteren.
Beste transfer geweest voor ons vorig seizoen..

Allez, beste transfer om hem niet te halen..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Dreke
Berichten: 3644
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Dreke »

Er is werkelijk geen enkel verdienste in de carrière van Wouters die rechtvaardigt dat zijn naam op dit forum zo vaak voorkomt.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 510
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door KNRI »

Kagawa...hier hadden we toch veel meer van verwacht van zijn passage, niet? Jammer dat het er niet meer uitkwam...
Guggenheimer
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Guggenheimer »

Halenaar schreef: 28 jan 2023, 13:17
stvvilvoorde schreef: 28 jan 2023, 13:11
Halenaar schreef: 28 jan 2023, 09:10
stvvilvoorde schreef: 28 jan 2023, 08:56
Halenaar schreef: 28 jan 2023, 08:17 Kagawa terug naar Japan volgens HBVL.
Nu Okazaki nog
Een basisspeler voor een appel en een ei laten gaan terwijl je voor PO2 speelt, maar dan wel in het niet zo verre verleden klagen en zagen dat het bestuur geen ambitie had omdat ze basisspelers lieten vertrekken tijdens de winter.

Ok dan.
Basisspeler wel, sterkhouder allerminst.
Jij vindt dat, Hollerbach duidelijk niet. Hij heeft nog geen minuut gemist sinds zijn komst.

Mijn favoriet is het ook niet, maar het is wel al van het begin duidelijk dat Hollerbach hem wel een belangrijke schakel vindt in het elftal. En dat de club dat ook maar respecteert dan door hem niet te verkopen, dat verdient onze Duitser nu ook wel.
Ik vind dat Okazaki zijn prestaties erg onderschat worden.
Hij is overigens nooit een doelpuntenmaker geweest dus dat hoef je nu ook niet te verwachten ( waarmee ik niet wil zeggen dat het wat meer mag zijn). Enkel in Japan en een tijdje in Duitsland heeft hij redelijk wat gescoord.

Wat Okazaki brengt in de opbouw en in het verleggen in het spel van verdediging naar aanval is echt heel erg goed.
Daarnaast komt hij heel vaak de bal in de omschakeling heel erg laag opvragen, lokt een fout uit en laat ons weer verder opschuiven.

Okazaki is wat mij betreft 1 van de belangrijkste schakels in dit team.
Zonder het werk van Okazaki zou Bruno niet zoveel goals gescoord hebben.

Ik snap dat men vooral kijkt naar assists en doelpunten maar het aantal pre-assists dat die man heeft ... .

Ik vrees alleen dat hij door zijn harde werk in het storen en door terug te zakken om de opbouw te verzorgen, ervoor zorgt dat hij maar weinig aan echte kansen komt + als hij dan toch eens in de zone van de waarheid komt, zit hij aan zijn limiet na de inspanningen ervoor.
Hetzelfde kan overigens ook gezegd worden over Hayashi. Al is die nog wat jonger en speelt die wat hoger dus die houdt vaak nog iets meer over waardoor hij toch nog wat goals maakt.

Na edit : Ik vind wel dat Hollerbach soms te lang wacht om Okazaki te wisselen. Na 70 minuten is het beste er meestal vanaf.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 22/23

Bericht door Positivo »

De Japanners hebben het toch wéér geflikt.
Gecashed met Al Dakhil, Bruls EN Kagawa.
Niet de kleinste lonen die wegvallen .
Hara , Reitz kunnen het kwaliteitsverlies niet helemaal compenseren.
Ze mogen ons dus nog verrassen de laatste dagen van de transferperiode.
Plaats reactie