Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Het kunstgras was vanaf het moment dat ze met een bulldozer het veld opreden al gecontesteerd, daarmee begon men al op -100 i.p.v. op 0. Behoorlijk afgezaagd inderdaad, maar als de vraag is wat er scheelt aan het huidige stadion, kan je er helaas moeilijk om heen. De blinde muren waren eveneens al vroeg een visuele doorn in het oog. Als ik nu terugdenk aan die tijden, toen ik zelf ook nog veel heviger was, en wat ik toen mocht horen als repliek op mijn (stadion)kritiek, tot en met geijl over een eigen, politieke agenda, amai... :gek: :lol:
Laat ons dus wel correct blijven: voor 2015 was er zeker en vast ook kritiek op het stadion.

Terug naar 2023. Het heeft weinig zin om te discussiëren over een stadion, als men de discussie ophangt aan momentopnames. Hoe een stadion vormgegeven is, staat redelijk los van de momenten die zich erin afspelen, die worden door andere zaken bepaald. Het oude Staaien heeft ook fantastische momenten opgeleverd, maar daar moest men de realiteit finaal ook onder ogen zien, los van de herinneringen. Ander voorbeeld: hadden we de beker gewonnen in het Koning Boudewijnstadion, zou dat ook niet ineens een voetbaltempel geweest zijn. Om het plastisch uit te drukken: ook in een slecht bed kunt ge goeie seks hebben, maar dat maakt het nog geen goed bed.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door KNRI »

Deze club heeft nood aan een nieuwe sportieve uitschieter. That's it. Dan loopt het stadion opnieuw vol en volgt de sfeer vanzelf.
Geen prioriteit echter voor dit beleid. #exit Bruls #exit Al-Dakhil #Zulte-STVV 2-0 #byebye beker
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Blijkbaar wordt er teveel tussen de lijnen gelezen als ik iets schrijf, zeker vanuit linkse hoek :lol: :lol: :lol:
Die hebben wel vaker wat meer tijd nodig om iets te snappen :grappig:
Daarom ga ik de lijnen weglaten, het onderlijnen, en één zin uit mijn post opnieuw quoten, de essentiële :

"Wat ik gewoon wil zeggen: het kan wel, de beelden staan nog op Youtube, en zijn pure magie !"

Het is me een raadsel wat ik er verkeerd mee gezegd heb eerlijk gezegd !
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STVV-fan »

Nieuw stadion, ander stadion,....

Wie gaat het vullen?
De mensen die nú nog altijd verwijzen naar 2015?
De mensen die hun ploeg een "strontploeg" noemen en daarmee, ironisch genoeg, bijdragen aan het negatieve beeld rondom de club?

Jonge supporters die liever in de noordelijke of zuidelijke randmarginaliteit gaan rondhangen?

Uw vraag over het waarom dat een wijziging of zelfs een nieuw stadion er niet gaat komen, beantwoord ge zelf in uw opmerkingen.

Daarbovenop koppelt ge dat expliciet aan een "sportieve uitschieter", maw, een prijs.

(En uiteraard elk klein dingetje dat het bestuur doet, is een blijk van geen ambitie, of nog beter, geeft een blijk van een andere agenda, namelijk anti-succesvol zijn - want dat is uiteraard DE opdracht van DMM met STVV, onsuccesvol zijn :zot: :yes:-, want we blijven Truineer voor iets natuurlijk)

Wat ik mij dan afvraag is in hoeverre ge uzelf nog serieus kunt nemen als ge uw vraag voor een aanpassing van het stadion of zelfs de bouw van een nieuw stelt, terwijl ge NIET de zekerheid geeft dat ge dán WEL komt EN tegelijkertijd de voorwaarde voor een sportieve uitschieter stelt.

Ge moet toch ook beseffen dat iemand met minieme commerciële feeling in zijn kleine teen, aanvoelt dat een miljoeneninvestering in dat stadion dan nuttelozer is dan al die miljoenen gebruiken voor op de Euromillions te spelen.

Ivm de uitspraak: "Rotploeg".
Ik hoef geen lessen van een bende marginalen, ten noorden of ten zuiden van ons.
Ik hoef geen lessen van de dikke nekken uit Brugge, Antwerp of Anderlecht.
Ik hoef zeker geen lessen van een ploeg die eigenlijk al niet meer in eerste klasse mocht spelen.

Voor het overige zijn de andere clubs die ons als "Rotploeg" bestempelen, evenzeer rotploegen, dus ik zie daar het probleem niet echt.
Jawel, ik zie het wel, maar dat is dan meer in de zin dat zoiets door een select groepje mensen als stok wordt gebruikt om te slaan.... Zodoende die negatieve spiraal verderzettend.
Zoals ik al vermeld heb, ironisch (zeer).
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door stvvilvoorde »

KNRI schreef: 24 mar 2023, 14:30 Deze club heeft nood aan een nieuwe sportieve uitschieter. That's it. Dan loopt het stadion opnieuw vol en volgt de sfeer vanzelf.
Geen prioriteit echter voor dit beleid. #exit Bruls #exit Al-Dakhil #Zulte-STVV 2-0 #byebye beker
Ik denk dat er eerder nood is aan rechtlijnigheid.
Voor het seizoen wat holle woorden ('wij hebben een mooi budget voor de volgende seizoenen') en als je dan halverwege op koers bent om iets te halen (beker, PO), is het dat er geen geld is en is het verkopen en niks versterken, dat werkt niet bepaald als een magneet op supporters.

In het verleden speelden we meer tegen degradatie dan iets anders, maar als er dan toch eens dat ene seizoen alles meezat, werd het wel niet aan de winterstop gesaboteerd. Dat hebben we de laatste 10 jaar toch al iets te vaak meegemaakt.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

KNRI schreef: 24 mar 2023, 14:30 Deze club heeft nood aan een nieuwe sportieve uitschieter. That's it. Dan loopt het stadion opnieuw vol en volgt de sfeer vanzelf.
Degraderen, +/- 5 jaar meehuppelen in 1B, en dan kampioen spelen !
Antwerp en Union deden er langer over, en zie nu eens : vol stadion en sfeer !

DAT zijn STVV-uitschieters !
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door KNRI »

Kampioen spelen in tweede...dat is het hoogst haalbare gebleken op ons palmares tot nu toe.
Fantastische momenten, maar sindsdien zijn we een grijze mus geworden. Stabiel misschien wel, maar hier stopt het ook.
Is een G5 club kloppen het enige wat de supporter zijn hart nog iets of wat sneller kan doen kloppen? Jammer moest het bij deze sportieve ambitie blijven.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

KNRI schreef: 28 mar 2023, 11:21 Kampioen spelen in tweede...dat is het hoogst haalbare gebleken op ons palmares tot nu toe.
Fantastische momenten, maar sindsdien zijn we een grijze mus geworden. Stabiel misschien wel, maar hier stopt het ook.
Is een G5 club kloppen het enige wat de supporter zijn hart nog iets of wat sneller kan doen kloppen? Jammer moest het bij deze sportieve ambitie blijven.
Dat zal het zijn ja, dat is de limiet.
Ergens tussen 10 en 14 meehuppelen om de hoop compleet te maken.

Ook de limiet van de supporters. Die hebben nog liever een degradatiestrijd dan het rustige seizoen !

Ook eens effe iets onmogelijks in gedachten halen, met een realistisch Truineer-antwoord.
Een CL-match STVV-Barcelona, dinsdagavond 20u45.
"Da gie ni zur, ich geroak noo de match nimee taas, en ich moet den dag terno werreke ! Da zen toch giejn oere nimee, en menne kleine moet op tijd in zei bed liggen."
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Lukske de Lange »

stvvilvoorde schreef: 28 mar 2023, 10:08
KNRI schreef: 24 mar 2023, 14:30 Deze club heeft nood aan een nieuwe sportieve uitschieter. That's it. Dan loopt het stadion opnieuw vol en volgt de sfeer vanzelf.
Geen prioriteit echter voor dit beleid. #exit Bruls #exit Al-Dakhil #Zulte-STVV 2-0 #byebye beker
Ik denk dat er eerder nood is aan rechtlijnigheid.
Voor het seizoen wat holle woorden ('wij hebben een mooi budget voor de volgende seizoenen') en als je dan halverwege op koers bent om iets te halen (beker, PO), is het dat er geen geld is en is het verkopen en niks versterken, dat werkt niet bepaald als een magneet op supporters.

In het verleden speelden we meer tegen degradatie dan iets anders, maar als er dan toch eens dat ene seizoen alles meezat, werd het wel niet aan de winterstop gesaboteerd. Dat hebben we de laatste 10 jaar toch al iets te vaak meegemaakt.
Rechtlijnigheid oké, maar toen ze de ploeg samenhielden deze zomer en die aankondiging deden financieel oké te zitten, kwam er dan meer volk?

Of als ze realistisch zeggen en aangeven dat er minstens twee overgangsseizoenen aankomen, da's rechtlijnig, maar vast weer te weinig ambitie.

Kortom rechtlijnigheid is niet écht het gevraagde, maar hoge ambitie hebben en geld ertegenaan gooien dat er niet is om die ambitie kracht bij te zetten.(Cfr. Oostende, Anderlecht, Standard, Westerlo) Dat trekt supporters naar Stayen ongetwijfeld. En ons recht de dieperik in ;)

Je aanpassen aan de veranderende (financiële) realiteit (hogere energiekosten, loonlast onderhevig aan nieuwe rsz, sterkhouders die het laten hangen,...) is naar mijn idee niet zozeer een gebrek aan rechtlijnigheid, maar eerder bijsturen om het lange termijn doel te bereiken.

Dat LANGE termijn doel is kort door de bocht:Zelfbedruipende club, mix ervaren-jeugd, Belg-Japanner.

Of ben ik nu zo mis? :)
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Hoe dikwijls moet Tateishi het nog zeggen hoe de toestand is ?
Het is niet wat men graag hoort, dus wordt men selectief doof !

Na een paar dagen wordt dan de riedel van het stadion weer afgespeeld !
De vraag is gewoon wiens golden oldie blijft hangen !
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Screenshot_20230418_224539_Facebook.jpg

Nadat ik dit zag passeren vind ik dat de bezoekende supporters op Stayen moeten stoppen met zagen over "de kooi". :cool:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door zipke373 »

Extreme testcase om veel volk te trekken : https://www.bundesliga.com/en/bundeslig ... ames-23327

Capaciteit van 54.000 en gemiddeld 30.000 fans in 22-23. Fortuna Dusseldorf gaat drie matchen testen of het verlies aan ticketing inkomsten gecompenseerd kan worden met extra drank en merchandising verkoop. Ze trekken ook wel het sponsoringbudget omhoog om eventuele verliezen te kunnen compenseren.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jebus4life »

Ik snap al langer niet waarom m'n dit niet wilt uittesten.
Benieuwd of het zo simpel is als hier voorgesteld (alle tickets gratis), maar volgens mij ben je als (kleinere) club die geen stadion vol krijgt met zekerheid beter af (tenzij je sowieso je stadion vol krijgt)

- Er valt relatief veel geld weg aan ticketinginkomsten.
=> Je compenseert dat (gedeeltelijk) door hogere verkoop van drank, ik gok dat er ook beduidend meer merchandising aan de man gebracht zal worden.

- De sfeer in het stadion zal dramatisch verbeteren
=> Plots zit het stadion waarschijnlijk zowat alle weken vol; dat is aantrekkelijker voor sponsors dan een leeg stadion (en trekt dus een, vermoedelijk beperkt, nieuwe geldbron aan.

- Je zal meer matchen winnen
=> Je krijgt in thuismatchen een competitief voordeel van het volle stadion en de twaalde man die erachter staat. Dat kan 1 of 2 plaatsen verschil maken in de eindnotering (of zelfs het verschil tussen Europees/Niet-Europees of degraderen/niet-degraderen wat ook enorme financiële implicaties heeft).

In eerste instantie kost dat geld, maar op middellange termijn denk ik dat die meerkost beperkt is, zeker als je kijkt naar de potentiële sportieve winst. (Volledig gratis is wel heel extreem (ik dacht €5 a €10 per ticket))
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STVV-fan »

Jebus4life schreef: 28 apr 2023, 16:24 Ik snap al langer niet waarom m'n dit niet wilt uittesten.
Benieuwd of het zo simpel is als hier voorgesteld (alle tickets gratis), maar volgens mij ben je als (kleinere) club die geen stadion vol krijgt met zekerheid beter af (tenzij je sowieso je stadion vol krijgt)

- Er valt relatief veel geld weg aan ticketinginkomsten.
=> Je compenseert dat (gedeeltelijk) door hogere verkoop van drank, ik gok dat er ook beduidend meer merchandising aan de man gebracht zal worden.

- De sfeer in het stadion zal dramatisch verbeteren
=> Plots zit het stadion waarschijnlijk zowat alle weken vol; dat is aantrekkelijker voor sponsors dan een leeg stadion (en trekt dus een, vermoedelijk beperkt, nieuwe geldbron aan.

- Je zal meer matchen winnen
=> Je krijgt in thuismatchen een competitief voordeel van het volle stadion en de twaalde man die erachter staat. Dat kan 1 of 2 plaatsen verschil maken in de eindnotering (of zelfs het verschil tussen Europees/Niet-Europees of degraderen/niet-degraderen wat ook enorme financiële implicaties heeft).

In eerste instantie kost dat geld, maar op middellange termijn denk ik dat die meerkost beperkt is, zeker als je kijkt naar de potentiële sportieve winst. (Volledig gratis is wel heel extreem (ik dacht €5 a €10 per ticket))
Niet mee beginnen, zal in Sint-Truiden nog niet succesvol zijn, of toch tenmiste niet die formule.

Gratis tickets is mooi, maar wie wil komen?
Die mensen die "altijd een abo gehad hebben, maar weigeren nog een voet op Stayen te zetten"?
Die mensen die vanwege gezondheidsredenen niet kunnen?
Die mensen die het eigenlijk enkel interesseert omdat het gratis tickets zijn.
Die mensen die wel willen maar niet kunnen? (Waarvoor alle respect).

In elk van die gevallen zullen de inkomsten ivm drank en fanshopgerelateerde dingen (onze fanshop zou zo'n toestroom trouwens niet aankunnen) niet omhoog gaan.

Sponsorgewijs wel, zeker vanuit Japan (zeker wanneer we veel Japanners in de ploeg hebben), maar dan heb je sommige die-hard "onder-de-kerktorens" die daar dan weer commentaar op gaan hebben.

Altijd gratis tickets zou ik niet doen.

'Promoties' daarentegen zoals in de supermarkt, zou ik dan WEL weer eens proberen.

In se dus wel een mooi idee, maar dat moet anders uitgewerkt worden.

Als je hem de tijd geeft, denk ik wel dat Bert Stas iets uit zijn mouw kan toveren (als hij lag van bovenag tenminste).

Die man zou ik trouwens carte blanche geven naar komend seizoen toe, ik persoonlijk vond de dingen die hij deed (ook al waren sommige zaken niet echt mijn ding) wel tof.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door pat@ »

BTW, Roland zijn nieuwe tribune zit terug in ver gevorderd stadium om goedgekeurd te worden. Zou wel over heel ander ontwerp gaan.


Yellow Feaver, gaat het over een nieuwe voetbaltribune of gewoon een hernieuwd plan van het initiële kantorencomplex?
Laatst gewijzigd door pat@ op 15 jun 2023, 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie