STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Normaal gezien probeer ik het te vermijden om facebookreacties te lezen. Maar ik zag er daarnet toch een deel op de facebook van STVV waar ze melden dat we onze licentie hebben.
Blijkbaar weet zo goed als niemand dat de 12e in de stand volgend jaar PO2 speelt, en de 13e play downs... *zucht*
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

STimVV schreef: 19 apr 2023, 18:21 Normaal gezien probeer ik het te vermijden om facebookreacties te lezen. Maar ik zag er daarnet toch een deel op de facebook van STVV waar ze melden dat we onze licentie hebben.
Blijkbaar weet zo goed als niemand dat de 12e in de stand volgend jaar PO2 speelt, en de 13e play downs... *zucht*
De 13 downs... tot dat het Anderlecht of De Club is, dan veranderen ze dat wel rap :boemel:
Pro League... ge kunt er uw geld gerust op inzetten.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20230420_96568352

Leuk om te zien.

Als iemand populair is, contacteer de mens! :D
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1504
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

STVV-fan schreef: 20 apr 2023, 20:48 Als iemand populair is, contacteer de mens! :D
Wanneer moet ik me vrijmaken ?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Brusselmans 2.0 schreef: 20 apr 2023, 23:53
STVV-fan schreef: 20 apr 2023, 20:48 Als iemand populair is, contacteer de mens! :D
Wanneer moet ik me vrijmaken ?
In onderling overleg af te spreken
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

Jebus4life schreef: 19 apr 2023, 15:21
Piana schreef: 18 apr 2023, 18:51 https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230418_95537367

Wij geven 1,1 miljoen aan makelaars. :shock: :gek: Hebben wij zelfs 1,1 miljoen gegeven aan transfers het afgelopen seizoen?
"Omdat sommige clubs rechtstreeks de makelaars betalen, anderen via de spelers gaan en ook de loonlasten en het aantal verrichte transfers enorm uit mekaar liggen, zouden appelen met citroenen worden vergeleken."
Ja goed, maar hier wordt het dus rechtstreeks aan de makelaars gegeven? Of is dat zelfs per speler anders?
We hebben praktisch 0 euro uitgegeven aan inkomende spelers. Qua uitgaande spelers is er 3-4 miljoen voor Al-Dahkil binnen gekomen en 500.000 euro voor Bruls. Vergeet ik nog ergens een grote uitgaande transfer? Dan is 1,1 miljoen euro toch gigantisch veel geld?
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

Ondertussen in Japan...voetballes door 4 STVV-spelers tijdens de J-Village Challenge 2023. Dat is wel knap hoe ze STVV daar aan de man, of beter gezegd aan de jeugd, brengen. Als dat sponsorcontracten oplevert en als dat later allemaal STVV-fans worden of als er daardoor jeugdige, Japanse talenten naar hier kunnen komen, kan ik dat alleen maar toejuichen.

Afbeelding
Sint-Truiden VV (hierna STVV genoemd) van de Belgische Eerste Klasse heeft de organisatie van "J-Village Challenge 2023 powered by Sint-Truiden VV Elementary School Soccer Class" aangekondigd samen met Fukushima Prefecture en J-Village.

De datum en tijd is 21 mei (zo) en de inschrijving voor deelnemers voor het evenement is gestart vanaf vandaag, 20 april (donderdag).

Aan dit evenement zullen vier Japanse spelers van STVV, Daiki Hashioka, Shinji Okazaki, Daichi Hayashi en Daichi Hara, deelnemen. Het is een voetbalschool voor basisschoolkinderen.

Okazaki reageerde op het evenement: "We hebben besloten om een ​​voetballes te houden in J-Village, het mekka van het voetbal. Ik hoop dat we dagelijks, al is het maar een klein beetje, kunnen overbrengen hoe we ons voelen in Europa. Laten we van voetbal genieten," merkte hij op.
Afbeelding

https://www.all-stars.jp/news/stvv-jvillage-event2023/
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

tesneusdoek schreef: 27 apr 2023, 11:36 Ondertussen in Japan...voetballes door 4 STVV-spelers tijdens de J-Village Challenge 2023. Dat is wel knap hoe ze STVV daar aan de man, of beter gezegd aan de jeugd, brengen. Als dat sponsorcontracten oplevert en als dat later allemaal STVV-fans worden of als er daardoor jeugdige, Japanse talenten naar hier kunnen komen, kan ik dat alleen maar toejuichen.

Afbeelding
Sint-Truiden VV (hierna STVV genoemd) van de Belgische Eerste Klasse heeft de organisatie van "J-Village Challenge 2023 powered by Sint-Truiden VV Elementary School Soccer Class" aangekondigd samen met Fukushima Prefecture en J-Village.

De datum en tijd is 21 mei (zo) en de inschrijving voor deelnemers voor het evenement is gestart vanaf vandaag, 20 april (donderdag).

Aan dit evenement zullen vier Japanse spelers van STVV, Daiki Hashioka, Shinji Okazaki, Daichi Hayashi en Daichi Hara, deelnemen. Het is een voetbalschool voor basisschoolkinderen.

Okazaki reageerde op het evenement: "We hebben besloten om een ​​voetballes te houden in J-Village, het mekka van het voetbal. Ik hoop dat we dagelijks, al is het maar een klein beetje, kunnen overbrengen hoe we ons voelen in Europa. Laten we van voetbal genieten," merkte hij op.
Afbeelding

https://www.all-stars.jp/news/stvv-jvillage-event2023/
Die J-Village bestaat al sinds DMM overnam, maar ik geloof dat het de eerste keer is dat er ook effectief spelers van STVV naar daar gaan :D.

De MVP's, 2 Japanse jeugdspelers, van vorig jaar zijn naar Sint-Truiden gekomen om hier dan een week mee te trainen met hun leeftijdscategorie bij de jeugd.
Bij de thuismatch in het weekend kregen ze dan een meet and greet met de Japanse spelers van STVV en kregen ze ook een rondleiding op Stayen (dacht ik).

Ook al hebben wij als STVV daar direct niet zo zeer veel aan, vind ik het toch een tof initiatief van DMM.
Guggenheimer
Berichten: 523
Lid geworden op: 18 nov 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Guggenheimer »

Piana schreef: 23 apr 2023, 17:53
Jebus4life schreef: 19 apr 2023, 15:21
Piana schreef: 18 apr 2023, 18:51 https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230418_95537367

Wij geven 1,1 miljoen aan makelaars. :shock: :gek: Hebben wij zelfs 1,1 miljoen gegeven aan transfers het afgelopen seizoen?
"Omdat sommige clubs rechtstreeks de makelaars betalen, anderen via de spelers gaan en ook de loonlasten en het aantal verrichte transfers enorm uit mekaar liggen, zouden appelen met citroenen worden vergeleken."
Ja goed, maar hier wordt het dus rechtstreeks aan de makelaars gegeven? Of is dat zelfs per speler anders?
We hebben praktisch 0 euro uitgegeven aan inkomende spelers. Qua uitgaande spelers is er 3-4 miljoen voor Al-Dahkil binnen gekomen en 500.000 euro voor Bruls. Vergeet ik nog ergens een grote uitgaande transfer? Dan is 1,1 miljoen euro toch gigantisch veel geld?
Beetje een late reactie maar toch als enige nuance meegeven dat makelaars niet enkel betaald worden bij overgangen van nieuwe spelers maar ook vaak bij contractverlengingen en dergelijke.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

https://www.soccerdigestweb.com/news/detail2/id=131315
Een interessant artikel vandaag gepubliceerd door een Japans journalist die de laatste match meemaakte en de kans had met onze Japanners te spreken over het voorbije seizoen. Hieronder de vertaling in het nederlands die ons toestaat om te weten te komen hoe "zij" ons zien en STVV aanvoelen en beleven.

De Japanse spelers van Sint-Truidense V.V. (STVV) spraken na de laatste wedstrijd van het seizoen over hun prestaties.

Hayashi zei: "We zijn aan het einde van het seizoen een beetje teruggevallen. We pasten ons te veel aan de tegenstander aan en we konden de druk niet aan. We moeten ons spel verbeteren en het volgend seizoen beter doen."

Schmidt zei: "We hadden een paar slechte wedstrijden in de tweede helft van het seizoen, maar ik ben blij dat we als professionals hebben gespeeld. We moeten het komende seizoen betere resultaten behalen."


Afbeelding

De schoonheid van voetbal kan vaak alleen worden ervaren door een stadion te bezoeken. Het gaat niet alleen om de sfeer in het stadion en de interactie met fans, maar ook om de ontmoetingen onderweg. Ik bezocht de persconferentie voor de laatste wedstrijd van het seizoen tussen STVV en Royal Antwerp in de Belgische competitie, maar het was nogal een uitdaging om er te komen.

In eerste instantie zou de wedstrijd om 18.30 uur lokale tijd beginnen, dus ik had mijn reis zodanig gepland dat ik ruim op tijd zou zijn, maar een week voor de wedstrijd werd de starttijd plotseling veranderd naar 13.30 uur. Als ik die dag zou reizen, zou ik het nooit op tijd halen. Ik nam de nachttrein vanuit Düsseldorf en vervolgens de bus naar Luik in België, vanwaar ik dacht dat ik in minder dan een uur in Sint-Truiden zou zijn. Maar mijn verwachtingen werden snel teleurgesteld. Er waren wegwerkzaamheden op het traject van Luik naar Sint-Truiden, dus moest ik meer dan twee uur reizen met zowel de bus als de trein.

Ik stapte op de bus bij de halte die de conducteur me had aanbevolen, maar het bleek de verkeerde te zijn. Ik stapte uit bij de volgende halte en rende terug naar het station om de juiste bus te nemen. Gelukkig waren er daarna geen vertragingen met de bus of trein en kwam ik net op tijd aan voor de wedstrijd.

Het "Stayen" stadion van STVV was levendig. Onder een lichte regen zongen jonge fans luidkeels liederen en luisterden kinderen aandachtig naar hun vaders en grootvaders die verhalen over de club vertelden voor de fanwinkel. Het was de laatste wedstrijd van het seizoen en de start was veelbelovend.

Afbeelding

STVV, waar veel Japanse sponsors bij betrokken zijn, wordt op de lokale markt gewaardeerd als een club met Japanse connecties, maar verder voelt het stadion aan als een typisch Europees voetbalstadion, afgezien van de Japanse tekens hier en daar.

Bernd Hollerbach, de coach van STVV, sprak in Duitse media over zijn waardering voor het werk van het Japanse personeel bij de club.

"Er werken veel Japanners in alle afdelingen van deze club. Bijvoorbeeld, de videostaf is Japans en heeft ervaring met spelen in de Duitse vijfde divisie en kan ook vertalen. Er zijn twee koks die Japanse gerechten kunnen aanpassen en op het menu zetten. Japanse professionele spelers zijn zeer gedisciplineerd, hardwerkend en altijd bereid om samen te werken.

Er is geen conflict. Er zijn geen mensen die weigeren om iets te doen voor anderen. Als coach is er niets mooiers dan zulke spelers trainen. Ze zijn zeer leergierig en nemen snel informatie op."

Vanuit de persruimte van het stadion viel het op dat er veel oudere fans waren, vooral dames die in het uniform of met een sjaal om hun nek zaten. Ze waren erg indrukwekkend terwijl ze voorovergebogen en enthousiast aan het aanmoedigen waren.

Hoewel ze graag de overwinning aan de fans wilden geven, kon Antwerp, dat als derde eindigde in het reguliere seizoen, erg sterk zijn. Hoewel ze een hardnekkige strijd leverden, kreeg STVV in de 48e minuut een doelpunt tegen na een opbouw-fout, wat leidde tot het openingsdoelpunt van Michel-Ange Balikwisha.

Uiteindelijk werd dit ene doelpunt het beslissende punt en kon STVV de laatste wedstrijd niet winnen. Ze eindigden op de 12e plaats in het klassement na het einde van het reguliere seizoen.

Voormalig Japans internationaal aanvaller Shinji Okazaki begon in de basis als inside-midfielder en speelde tot de 54e minuut. Nadat hij in de vijfde speelronde van het seizoen in de basis was opgesteld tegen Oostende, speelde hij de hele competitie als basisspeler. Hij is onlangs 37 jaar oud geworden, maar zijn motivatie is nog steeds onverminderd en hij uitte na de wedstrijd zijn reflecties:

"Ik kon in principe doen wat ik moest doen, maar ik had te veel rust en verloor de bal onnodig in deze wedstrijd. De verdediging van de tegenstander liet opzettelijk een opening waardoor ze de bal konden afnemen, dus hoewel ik de bal kon krijgen, raakte het team in de war door deze tactiek. Ik raakte ook in die stroom en dat is iets wat ik moet verbeteren."

Japanse international GK Daniel Schmidt, die dit seizoen in 31 wedstrijden als de 'keeper of the team' heeft gespeeld, kijkt terug op het seizoen en zegt het volgende:

"In de tweede helft van het seizoen waren er wel wat wedstrijden waar ik niet helemaal tevreden over was. Dat is wel jammer, want in de eerste helft van het seizoen ging het wel goed. Maar het was zeker een jaar waarin ik gegroeid ben. En we hadden het WK, dus op die manier was het een goed jaar."

Aanvaller Daichi Hayashi, die volledig speelde maar niet tot scoren kwam ondanks enkele kansen, wordt ook geïnterviewd. Met zeven doelpunten in 31 wedstrijden kan men zeggen dat zijn seizoen niet helemaal bevredigend was.

"In het begin van het seizoen kon ik redelijk wat doelpunten maken, maar aan het eind kwam ik niet meer in vorm. Ik denk dat de resultaten van het team als geheel ook invloed hebben gehad op mijn prestaties."

Daiki Hashioka speelde 32 wedstrijden als vaste speler, terwijl aanvaller Daichi Hara na zijn terugkeer van een uitleenbeurt in de tweede helft van het seizoen elf wedstrijden speelde zonder te scoren. Vanwege de defensieve speelstijl van het team hadden de aanvallers het moeilijk. Echter, aanvaller Gianni Bruno scoorde 18 doelpunten dit seizoen.

Hoewel prestaties niet alleen worden beoordeeld op basis van statistieken, zijn statistieken wel een belangrijke factor in de sport, waar doelpunten cruciaal zijn.

Na het interview verliet de verslaggever het stadion en zag hij een kind voor de fanshop staan die smeekte om een shirt. In de etalage stonden shirts van enkele spelers, waaronder enkele Japanse spelers. Na een tijdje kwam de vader van het kind en samen gingen ze naar binnen. De verslaggever vroeg zich af wiens naam er op het shirt zou staan. Het was een hartverwarmend moment.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

https://www4.targma.jp/football-fukuoka ... post25597/
Takayuki Tateishi, Executive Vice President / "In de toekomst zou ik STVV willen doen via Avispa en Japanse spelers": [Avispa's Voice]
Afbeelding
Inhoud: Officiële persconferentie
voor de wedstrijd Datum: zaterdag
2023 juni 6 Locatie: Beste Denki Stadium

◎ Takayuki Tateishi, Executive Vice President en Executive Officer;
"Ik heb niet veel mogelijkheden om mensen te ontmoeten in de omgeving van Fukuoka, dus ik heb deze kans gecreëerd. Het is alweer een tijdje geleden dat ik de spelers in levenden lijve in het stadion heb gezien, maar dit is mijn vierde seizoen bij Avispa. Toen ik worstelde in J2, werd ik benaderd door de heer Omura (president en CEO) omdat ik uit de prefectuur Fukuoka kwam, zoals u weet, was de verbinding afkomstig van Tomiyasu. In het midden van verschillende omstandigheden werden we gepromoveerd naar J1, bleven we in J1 en vestigden we ons geleidelijk aan in de vorm van hogere en middelste rangen, en ik denk dat we een club zijn geworden waarvan mensen zeggen dat Avispa Fukuoka zich in Kyushu bevindt. We hebben nog veel wedstrijden te gaan in dit seizoen, dus ik denk dat ze hun best zullen doen om te mikken op de midden- en bovenste plekken. Ik heb niet veel tijd vandaag, maar ik hoor graag jullie stemmen. Dank u wel."
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Jan Bulder »

Cyrano schreef: 13 jun 2023, 12:17
Jan Bulder schreef: 13 jun 2023, 10:24
ertee schreef: 13 jun 2023, 09:07 Op tijd en stond een frisse wind en eens wat doorselecteren kan zeker geen kwaad. Maar iedereen met wat gezond verstand zou toch moeten beseffen dat men hier bezig is met een zéér risicovolle operatie.

Van de 18 spelers (even uitgaand van 11 spelers en 7 wisselspelers) met het meeste speelminuten afgelopen seizoen, blijven naar verwachting (maximum) 4 spelers over: Schmidt (?), Bocat, Koïta, Smets. Dat gecombineerd met een trainer die (ondanks dat hij zeker veel kwaliteiten/ervaring zal hebben) de club en - belangrijker - de competitie nog moet leren kennen, in een jubileumjaar met toch wel wat verwachtingen, voelt aan als een potentieel recipe for disaster. Zo goed als alle (zo niet letterlijk alle?) succes(jes) die door clubs in de Belgische competitie geboekt worden, zijn gebaseerd op een goede basis die al enkele jaren staat (hetgeen wij ook hadden), en die dan wordt aangevuld met een vleugje magie (hetgeen wij niet hadden).

Bovendien zijn er nog een aantal signalen die mij een nerveus gevoel geven: het verhaal Rouvrois, Van Winckel die vertrekt, een medische staf waar (veel?) werk aan is - je merkt op vele vlakken dat STVV een club is die, zelfs na al die jaren onder DMM-bewind, nog steeds een gebrek aan een uitgebreide professionele structuur heeft.

Laten we hopen dat het een jaar wordt dat op een positieve manier in het geheugen zal blijven zitten.
Je merkt aan alles dat dit momenteel een club is zonder identiteit, zonder een verhaal, waardoor te weinig mensen er een deel van willen uitmaken.

Ook al dartelen sommigen hier momenteel door het forum alsof de huidige gang van zaken een natte droom is, dit is niet normaal. Maanden geleden als onheilsprofeet al aangehaald dat dit gevaar er zat aan te komen. En dat is niet de schuld van de makelaars of van weet ik veel wie buiten de club. Dit is sportief mismanagement en we kunnen alleen hopen dat er voldoende kwaliteit wordt gehaald die ONMIDDELLIJK rendeert.

Ik ben enigszins opgelucht dat ze het zelf beseffen en vroeg in gang zijn geschoten.
Jan Bulder,

Kan je de stelling dat deze club een club zou zijn 'zonder identiteit, zonder een verhaal' verduidelijken?

Ik vind ze - zo boude gesteld - niet juist én problematisch.

Niet juist niet alleen omdat ze niet strookt niet met mijn persoonlijk aanvoelen. Maar ook en vooral omdat dit aanvoelen bevestigd wordt door de initiatieven die er het voorbije jaar genomen zijn én de zichtbare, merkbare respons die deze gegenereerd hebben. Kijk naar de abonnementencampagne, de pre-match filmpjes, de initiatieven voor en na de wedstrijd.

Problematisch, omdat uitspraken zoals deze ook meer en meer een self-fulfilling prophecy dreigen te worden. Hoe meer mensen dit herhalen, hoe meer het een mantra wordt voor de ontevreden supporter én voor de buitenwacht. In een van de vorige podcasts van mid-mid werd STVV - tot mijn verbazing - immers met zoveel woorden omschreven. Dit zijn - zoals je zelf al aangaf in je post - zaken die niet helpen als je nieuwe sponsors of spelers wil aantrekken.

Zonder het helemaal filosofisch te willen maken, maar het lijkt mij dat een club ALTIJD een identiteit heeft, zolang er supporters zijn die er een hart voor dragen. Wij zijn uiteindelijk de identiteit én het verhaal van een club. En zoals ons, zo zijn er al minstens een paar duizend.
Dag Cyrano

Ik spreek natuurlijk enkel voor mezelf en het is niet mijn bedoeling om anderen daarin mee te trekken. Wie waarin wil meegaan, bepaalt hij of zij zelf. Als ik de enige ben die dat verkondig, zal dat ook weinig invloed hebben op anderen. Mijn woorden zijn mijn aanvoelen, maar gebaseerd op feiten die ik hoor, zie en aanvoel.

Dat ten spijt van goede initiatieven die er zeker en vast genomen worden. Maar ikzelf vind niet dat daaruit een even sterke identiteit en verhaal voortkomt als dat bijvoorbeeld 20 jaar geleden was. En voor alle duidelijkheid: DMM werd door RD opgescheept met een tot op de draad uitgemolken en verkrachtte club, dus is zeker niet de (enige) hoofdschuldige in dit verhaal.

Ik denk dat ge hierover urenlang kunt discussiëren aan een toog, maar ik zal kort een concreet voorbeeld geven waarvan ik vind dat het de identiteit en het verhaal van STVV tientallen jaren lang gevormd heeft. Wat voor mij STVV is en waarvan ik het vandaag veel minder voel:

Voetbal, Volk en Vuur. Een van de dingen die Geert Smets goed heeft neergezet en wat perfect samenvatte waar deze club voor stond. Technisch verzorgd of niet, maar het ging wel om voetbal in al zijn puurheid. Op echt gras, dat er niet altijd geweldig bij lag, jarenlang zelfs rotslecht. Maar dat veld en de veelal technisch beperkte spelers zorgden er wel voor dat we een spelstijl ontwikkelden die door de Truienaar enorm werden gesmaakt. Organisatie, duels, kick and rush, met een vurig thuispubliek in 4 tribunes dicht tegen het veld.

Ambitie? We waren een arme club en dat was voor iedereen duidelijk. Een club in een kleine stad, met een bouwvallig maar supergezellig stadion: de Hel van Staaien, waar topploegen echt tegen hun goesting kwamen spelen omdat ze werden geïntimideerd vanaf het moment dat ze van de bus stapten, tot het moment dat ze terug op die bus stapten. We waren blij als we erin bleven en thuis een keer of 2 van een topclub konden winnen. De boeren tegen de dikke nekken. Natuurlijk snakten we stiekem ook naar succes. We wisten dat we nooit kampioen zouden worden, eens eindigen op een Europese plaats was een hele verre droom en de beker was iets waar we jarenlang naar uitkeken en goed in presteerden met kwartfinales, halve finales en een finale.

Voetbal, Volk en Vuur, zelfs de neutrale toeschouwer zou dat vroeger perfect aangevoeld hebben als realiteit, maar zet dat vandaag even af tegen het huidige STVV en Stayen en dat is toch een bijna complete mismatch? Hoewel ik gemiddeld gezien best tevreden ben over het voetbal van de voorbije jaren is er weinig volk. In het stadion kijk je als toeschouwer, afhankelijk van je plaats, bijna altijd op 2 zo goed als lege tribunes. Op tv-beelden zie je zelfs zelden of nooit volk. En we spelen op plastiek. Als er een ding is dat haaks staat op de identiteit van deze club, is het wel dit stadion en het veld. Het zorgt er allemaal voor dat er een andere sfeer heerst in de tribunes, dat er een ander soort van voetbal gespeeld wordt op het veld. En natuurlijk moet je niet eeuwig vasthouden aan een slogan, maar die 3 woorden zijn voor mij wel de essentie waar een voetbalclub voor moet staan, de identiteit die ze moet uitstralen. Anders ben je qua uitstraling niet meer dan Moeskroen, Waasland Beveren, Eupen, Zulte Waregem ... Waar we in de jaren '80, '90 en zelfs nog lang in de jaren 2000 lachten met de identiteit van dergelijk clubs. En ik vind het mooi dat er in mooie campagnes de link naar onze vroegere identiteit wordt gelegd, maar vanaf het moment dat ik Stayen binnenstap voel ik dat niet meer.

De ambities vandaag? Ik weet nog exact dat de 'ambitie PO1 binnen 3 jaar' werd uitgesproken, dat DMM verkondigde financieel sterk te staan en daarom geen spelers zou moeten verkopen om een half seizoen later in volle PO1-strijd 2 sterkhouders te verkopen en geen degelijke alternatieven te halen. Ik weet bijvoorbeeld ook nog perfect dat voor aanvang van vorig seizoen werd gecommuniceerd dat er meer financiële middelen waren en dat die konden geïnvesteerd worden in de uitbouw van de ploeg, om een half jaar later te verkondigen dat men owv financiële redenen zou terecht komen in de sportieve realiteit van vandaag. Maar 2 voorbeelden die aantonen dat er op heel korte termijn erg ongelukkig gecommuniceerd wordt over sportieve ambities. Vandaag zal DMM proberen om ons niet te laten zakken. Als dat de financiële realiteit is, is daar niks mis mee. Maar je voelt genoeg aan vele reacties hier en vooral op sociale media dat uitgesproken ambities uit de voorbije jaren nog altijd voor onduidelijkheid zorgen en dat de realiteit van vandaag nog altijd niet bij iedereen doordringt. En dat is niet de fout van die mensen alleen, het is vooral fout dat er zo vaak ambities en uitspraken moeten worden bijgesteld op zo een korte termijn. Ik wacht ook al jaren tot de club eindelijk een keer wil uitspreken dat wij vol voor de beker gaan. Ook al gaan we eruit in de eerste ronde, maakt niet uit. Maar dat is wat de mensen hier willen horen. Dat is toch niet moeilijk? Waar staan wij vandaag als club voor? Ik denk echt dat het grote publiek dat niet weet, waar het vroeger erg duidelijk was.

Ik zou als jonge voetbalfan veel liever voor het STVV uit de jaren '60, '70, '80, '90, '00 gesupporterd hebben, dan voor het STVV van de laatste jaren. Ik zou als speler veel liever voor het STVV uit de jaren '60, '70, '80, '90, '00 gespeeld hebben, dan voor het STVV van de laatste jaren. Ik zou als sponsor met mijn VIP's veel liever op de versleten hoofdtribune uit de jaren '60, '70, '80, '90, '00 zitten, dan nu op die 4e ring ver weg van al het andere volk. Ik zou als neutrale toeschouwer veel liever op TV gekeken hebben naar het STVV uit de jaren '60, '70, '80, '90, '00, dan naar het STVV van de laatste jaren. Als ik dan bovendien zie dat trainers en spelers hier de voorbije jaren liever vertrekken dan blijven, dan denk ik dat er enerzijds een moeizame interne communicatie heerst en dat anderzijds spelers zich ook niet aangetrokken voelen om hier te spelen.

Dus als ge het filosofisch wilt houden: misschien is er wel een identiteit, maar een naar mijn gevoel minder aantrekkelijke. Misschien is er wel een verhaal, maar een dat niet echt duidelijk is. En dat maakt deze club minder aantrekkelijk dan vroeger. Waardoor, om terug te komen op mijn initiële punt, minder mensen er een deel van willen uitmaken.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door lindoke »

Jan Bulder schreef: 13 jun 2023, 15:44
Cyrano schreef: 13 jun 2023, 12:17
Jan Bulder schreef: 13 jun 2023, 10:24
ertee schreef: 13 jun 2023, 09:07 Op tijd en stond een frisse wind en eens wat doorselecteren kan zeker geen kwaad. Maar iedereen met wat gezond verstand zou toch moeten beseffen dat men hier bezig is met een zéér risicovolle operatie.

Van de 18 spelers (even uitgaand van 11 spelers en 7 wisselspelers) met het meeste speelminuten afgelopen seizoen, blijven naar verwachting (maximum) 4 spelers over: Schmidt (?), Bocat, Koïta, Smets. Dat gecombineerd met een trainer die (ondanks dat hij zeker veel kwaliteiten/ervaring zal hebben) de club en - belangrijker - de competitie nog moet leren kennen, in een jubileumjaar met toch wel wat verwachtingen, voelt aan als een potentieel recipe for disaster. Zo goed als alle (zo niet letterlijk alle?) succes(jes) die door clubs in de Belgische competitie geboekt worden, zijn gebaseerd op een goede basis die al enkele jaren staat (hetgeen wij ook hadden), en die dan wordt aangevuld met een vleugje magie (hetgeen wij niet hadden).

Bovendien zijn er nog een aantal signalen die mij een nerveus gevoel geven: het verhaal Rouvrois, Van Winckel die vertrekt, een medische staf waar (veel?) werk aan is - je merkt op vele vlakken dat STVV een club is die, zelfs na al die jaren onder DMM-bewind, nog steeds een gebrek aan een uitgebreide professionele structuur heeft.

Laten we hopen dat het een jaar wordt dat op een positieve manier in het geheugen zal blijven zitten.
Je merkt aan alles dat dit momenteel een club is zonder identiteit, zonder een verhaal, waardoor te weinig mensen er een deel van willen uitmaken.

Ook al dartelen sommigen hier momenteel door het forum alsof de huidige gang van zaken een natte droom is, dit is niet normaal. Maanden geleden als onheilsprofeet al aangehaald dat dit gevaar er zat aan te komen. En dat is niet de schuld van de makelaars of van weet ik veel wie buiten de club. Dit is sportief mismanagement en we kunnen alleen hopen dat er voldoende kwaliteit wordt gehaald die ONMIDDELLIJK rendeert.

Ik ben enigszins opgelucht dat ze het zelf beseffen en vroeg in gang zijn geschoten.
Jan Bulder,

Kan je de stelling dat deze club een club zou zijn 'zonder identiteit, zonder een verhaal' verduidelijken?

Ik vind ze - zo boude gesteld - niet juist én problematisch.

Niet juist niet alleen omdat ze niet strookt niet met mijn persoonlijk aanvoelen. Maar ook en vooral omdat dit aanvoelen bevestigd wordt door de initiatieven die er het voorbije jaar genomen zijn én de zichtbare, merkbare respons die deze gegenereerd hebben. Kijk naar de abonnementencampagne, de pre-match filmpjes, de initiatieven voor en na de wedstrijd.

Problematisch, omdat uitspraken zoals deze ook meer en meer een self-fulfilling prophecy dreigen te worden. Hoe meer mensen dit herhalen, hoe meer het een mantra wordt voor de ontevreden supporter én voor de buitenwacht. In een van de vorige podcasts van mid-mid werd STVV - tot mijn verbazing - immers met zoveel woorden omschreven. Dit zijn - zoals je zelf al aangaf in je post - zaken die niet helpen als je nieuwe sponsors of spelers wil aantrekken.

Zonder het helemaal filosofisch te willen maken, maar het lijkt mij dat een club ALTIJD een identiteit heeft, zolang er supporters zijn die er een hart voor dragen. Wij zijn uiteindelijk de identiteit én het verhaal van een club. En zoals ons, zo zijn er al minstens een paar duizend.
Dag Cyrano

Ik spreek natuurlijk enkel voor mezelf en het is niet mijn bedoeling om anderen daarin mee te trekken. Wie waarin wil meegaan, bepaalt hij of zij zelf. Als ik de enige ben die dat verkondig, zal dat ook weinig invloed hebben op anderen. Mijn woorden zijn mijn aanvoelen, maar gebaseerd op feiten die ik hoor, zie en aanvoel.

Dat ten spijt van goede initiatieven die er zeker en vast genomen worden. Maar ikzelf vind niet dat daaruit een even sterke identiteit en verhaal voortkomt als dat bijvoorbeeld 20 jaar geleden was. En voor alle duidelijkheid: DMM werd door RD opgescheept met een tot op de draad uitgemolken en verkrachtte club, dus is zeker niet de (enige) hoofdschuldige in dit verhaal.

Ik denk dat ge hierover urenlang kunt discussiëren aan een toog, maar ik zal kort een concreet voorbeeld geven waarvan ik vind dat het de identiteit en het verhaal van STVV tientallen jaren lang gevormd heeft. Wat voor mij STVV is en waarvan ik het vandaag veel minder voel:

Voetbal, Volk en Vuur. Een van de dingen die Geert Smets goed heeft neergezet en wat perfect samenvatte waar deze club voor stond. Technisch verzorgd of niet, maar het ging wel om voetbal in al zijn puurheid. Op echt gras, dat er niet altijd geweldig bij lag, jarenlang zelfs rotslecht. Maar dat veld en de veelal technisch beperkte spelers zorgden er wel voor dat we een spelstijl ontwikkelden die door de Truienaar enorm werden gesmaakt. Organisatie, duels, kick and rush, met een vurig thuispubliek in 4 tribunes dicht tegen het veld.

Ambitie? We waren een arme club en dat was voor iedereen duidelijk. Een club in een kleine stad, met een bouwvallig maar supergezellig stadion: de Hel van Staaien, waar topploegen echt tegen hun goesting kwamen spelen omdat ze werden geïntimideerd vanaf het moment dat ze van de bus stapten, tot het moment dat ze terug op die bus stapten. We waren blij als we erin bleven en thuis een keer of 2 van een topclub konden winnen. De boeren tegen de dikke nekken. Natuurlijk snakten we stiekem ook naar succes. We wisten dat we nooit kampioen zouden worden, eens eindigen op een Europese plaats was een hele verre droom en de beker was iets waar we jarenlang naar uitkeken en goed in presteerden met kwartfinales, halve finales en een finale.

Voetbal, Volk en Vuur, zelfs de neutrale toeschouwer zou dat vroeger perfect aangevoeld hebben als realiteit, maar zet dat vandaag even af tegen het huidige STVV en Stayen en dat is toch een bijna complete mismatch? Hoewel ik gemiddeld gezien best tevreden ben over het voetbal van de voorbije jaren is er weinig volk. In het stadion kijk je als toeschouwer, afhankelijk van je plaats, bijna altijd op 2 zo goed als lege tribunes. Op tv-beelden zie je zelfs zelden of nooit volk. En we spelen op plastiek. Als er een ding is dat haaks staat op de identiteit van deze club, is het wel dit stadion en het veld. Het zorgt er allemaal voor dat er een andere sfeer heerst in de tribunes, dat er een ander soort van voetbal gespeeld wordt op het veld. En natuurlijk moet je niet eeuwig vasthouden aan een slogan, maar die 3 woorden zijn voor mij wel de essentie waar een voetbalclub voor moet staan, de identiteit die ze moet uitstralen. Anders ben je qua uitstraling niet meer dan Moeskroen, Waasland Beveren, Eupen, Zulte Waregem ... Waar we in de jaren '80, '90 en zelfs nog lang in de jaren 2000 lachten met de identiteit van dergelijk clubs. En ik vind het mooi dat er in mooie campagnes de link naar onze vroegere identiteit wordt gelegd, maar vanaf het moment dat ik Stayen binnenstap voel ik dat niet meer.

De ambities vandaag? Ik weet nog exact dat de 'ambitie PO1 binnen 3 jaar' werd uitgesproken, dat DMM verkondigde financieel sterk te staan en daarom geen spelers zou moeten verkopen om een half seizoen later in volle PO1-strijd 2 sterkhouders te verkopen en geen degelijke alternatieven te halen. Ik weet bijvoorbeeld ook nog perfect dat voor aanvang van vorig seizoen werd gecommuniceerd dat er meer financiële middelen waren en dat die konden geïnvesteerd worden in de uitbouw van de ploeg, om een half jaar later te verkondigen dat men owv financiële redenen zou terecht komen in de sportieve realiteit van vandaag. Maar 2 voorbeelden die aantonen dat er op heel korte termijn erg ongelukkig gecommuniceerd wordt over sportieve ambities. Vandaag zal DMM proberen om ons niet te laten zakken. Als dat de financiële realiteit is, is daar niks mis mee. Maar je voelt genoeg aan vele reacties hier en vooral op sociale media dat uitgesproken ambities uit de voorbije jaren nog altijd voor onduidelijkheid zorgen en dat de realiteit van vandaag nog altijd niet bij iedereen doordringt. En dat is niet de fout van die mensen alleen, het is vooral fout dat er zo vaak ambities en uitspraken moeten worden bijgesteld op zo een korte termijn. Ik wacht ook al jaren tot de club eindelijk een keer wil uitspreken dat wij vol voor de beker gaan. Ook al gaan we eruit in de eerste ronde, maakt niet uit. Maar dat is wat de mensen hier willen horen. Dat is toch niet moeilijk? Waar staan wij vandaag als club voor? Ik denk echt dat het grote publiek dat niet weet, waar het vroeger erg duidelijk was.

Ik zou als jonge voetbalfan veel liever voor het STVV uit de jaren '60, '70, '80, '90, '00 gesupporterd hebben, dan voor het STVV van de laatste jaren. Ik zou als speler veel liever voor het STVV uit de jaren '60, '70, '80, '90, '00 gespeeld hebben, dan voor het STVV van de laatste jaren. Ik zou als sponsor met mijn VIP's veel liever op de versleten hoofdtribune uit de jaren '60, '70, '80, '90, '00 zitten, dan nu op die 4e ring ver weg van al het andere volk. Ik zou als neutrale toeschouwer veel liever op TV gekeken hebben naar het STVV uit de jaren '60, '70, '80, '90, '00, dan naar het STVV van de laatste jaren. Als ik dan bovendien zie dat trainers en spelers hier de voorbije jaren liever vertrekken dan blijven, dan denk ik dat er enerzijds een moeizame interne communicatie heerst en dat anderzijds spelers zich ook niet aangetrokken voelen om hier te spelen.

Dus als ge het filosofisch wilt houden: misschien is er wel een identiteit, maar een naar mijn gevoel minder aantrekkelijke. Misschien is er wel een verhaal, maar een dat niet echt duidelijk is. En dat maakt deze club minder aantrekkelijk dan vroeger. Waardoor, om terug te komen op mijn initiële punt, minder mensen er een deel van willen uitmaken.
Geweldig geschreven Jan Bulder!!! Ik denk dat je hier een zeer goede uitleg geeft op de vragen die hier regelmatig gesteld worden zoals "waarom komt er niet meer volk naar Stayen?", "waarom is de beleving zo flets?", "waarom kiezen sommige spelers niet voor STVV?". Het oude Staaien krijgen we nooit meer terug ten spijt voor iedereen die zoals wij het hebben mogen meemaken. Maar dat moet ook niet. We moeten onszelf niet wentelen in nostalgie. Maar er moet inderdaad eindelijk eens gebouwd worden aan een nieuw STVV met - zoals jij zegt - een nieuwe identiteit. Op dit moment hebben we inderdaad geen identiteit. Die nieuwe identiteit komt er niet zomaar of vanzelf door de tijd. Daar moet bedachtzaam aan gewerkt worden. Dat men al eens begint om contact te leggen met RD om een oplossing te vinden voor ons kunstgras. Of terug echt gras of degelijk hybride gras. Eén van de twee moet het zeker worden. Ook moet tribune Noord terug aangepakt worden om de toeschouwers terug korter bij het veld te brengen. Ook moet er nu eindelijk eens een oplossing komen voor tribune Zuid hetgeen al jaren en jaren aansleept. Dat zou al een begin kunnen zijn. Ik weet het, moeilijk en kostelijk maar niet onmogelijk.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door stvvilvoorde »

Jan vat het goed samen, al weet ik niet of de spelers zelf dit kunstgras erger vinden dan het erbarmelijke plein waar we vroeger vaak op speelden.

De eerste 2 jaren van Guido en het laatste 1.5 seizoen Ferrera vond ik de sfeer in dit stadion ook terug goed tot zeer goed.
Als ik terugdenk aan die thuismatch tegen Genk met een Dompe on fire, dat was toch een zalige sfeer.
Het kan wel in dit stadion, maar het komt er niet echt meer uit.
Veel redenen heeft Jan aangehaald.
Bij mezelf heerst het gevoel dat het vroeger, voor het tijdperk van Duchatelet, vooral willen maar niet kunnen was.
Een nieuwe tribune neerzetten betekende bijna het einde van de club.
Sinds de komst van steenrijke mecenassen zoals Duchatelet en nu DMM, voelt het bij mij eerder aan als wel kunnen maar er niet voluit voor willen gaan.
Waarmee ik niet zeg dat ik verwacht dat er hier miljoenen ingepompt moeten worden a la Gheyssens bij Antwerp,
maar gewoon eens het gevoel hebben dat ze bij sportieve vooruitzichten, ook daadwerkelijk eens iets willen winnen.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Positivo »

@ jan Bulder.

Soms is de wens de vader van de gedachte. Misschien bezondigt iedereen zich daar wel eens aan.

Maar dat Dmm van Rd “een tot op de draad uitgemolken en verkrachtte club” in handen kreeg , dat is toch wel een uitschuiver die kan tellen.

Ik kan het over veel zaken hebben , maar ik ga mij beperken tot de ploeg die op het veld stond.
Voor heel wat van die spelers van toen zou men nu een gat in de lucht springen.
Yohan Boli, Pieter Gerkens, Roman Bezus, Stef Peeters,Sascha Kotysch, Ruben Fernandez, yuji Ono. Toen Dmm zich inkocht voor 20% zijn daar Tomiyasu (Arsenal) en later Chuba Ekpom ( 25 goals of zoiets bij Middlesborough in de championship) nog bijgekomen….en dan zijn er NOG.

De club stond op de rand van PO!
Moeilijk om daar een uitgemolken en verkrachtte club in te zien.
En schulden waren er ook niet.

Ik heb ALLE waardering voor wat de Japanners verwezenlijken.
Net als Rd hebben ze fouten gemaakt EN er van geleerd.
Dus vooruit met de geit.
Plaats reactie