STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
STimVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Normaal gezien probeer ik het te vermijden om facebookreacties te lezen. Maar ik zag er daarnet toch een deel op de facebook van STVV waar ze melden dat we onze licentie hebben.
Blijkbaar weet zo goed als niemand dat de 12e in de stand volgend jaar PO2 speelt, en de 13e play downs... *zucht*
Franz

Bericht door Franz »

STimVV schreef: 19 apr 2023, 18:21 Normaal gezien probeer ik het te vermijden om facebookreacties te lezen. Maar ik zag er daarnet toch een deel op de facebook van STVV waar ze melden dat we onze licentie hebben.
Blijkbaar weet zo goed als niemand dat de 12e in de stand volgend jaar PO2 speelt, en de 13e play downs... *zucht*
De 13 downs... tot dat het Anderlecht of De Club is, dan veranderen ze dat wel rap :boemel:
Pro League... ge kunt er uw geld gerust op inzetten.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STVV-fan
Supporter van: STVV

Bericht door STVV-fan »

https://m.hbvl.be/cnt/dmf20230420_96568352

Leuk om te zien.

Als iemand populair is, contacteer de mens! :D
Brusselmans 2.0
Supporter van: FC Kuttekoven

Bericht door Brusselmans 2.0 »

STVV-fan schreef: 20 apr 2023, 20:48 Als iemand populair is, contacteer de mens! :D
Wanneer moet ik me vrijmaken ?
STVV-fan

Bericht door STVV-fan »

Brusselmans 2.0 schreef: 20 apr 2023, 23:53
STVV-fan schreef: 20 apr 2023, 20:48 Als iemand populair is, contacteer de mens! :D
Wanneer moet ik me vrijmaken ?
In onderling overleg af te spreken
Piana

Bericht door Piana »

Jebus4life schreef: 19 apr 2023, 15:21
Piana schreef: 18 apr 2023, 18:51 https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230418_95537367

Wij geven 1,1 miljoen aan makelaars. :shock: :gek: Hebben wij zelfs 1,1 miljoen gegeven aan transfers het afgelopen seizoen?
"Omdat sommige clubs rechtstreeks de makelaars betalen, anderen via de spelers gaan en ook de loonlasten en het aantal verrichte transfers enorm uit mekaar liggen, zouden appelen met citroenen worden vergeleken."
Ja goed, maar hier wordt het dus rechtstreeks aan de makelaars gegeven? Of is dat zelfs per speler anders?
We hebben praktisch 0 euro uitgegeven aan inkomende spelers. Qua uitgaande spelers is er 3-4 miljoen voor Al-Dahkil binnen gekomen en 500.000 euro voor Bruls. Vergeet ik nog ergens een grote uitgaande transfer? Dan is 1,1 miljoen euro toch gigantisch veel geld?
tesneusdoek

Bericht door tesneusdoek »

Ondertussen in Japan...voetballes door 4 STVV-spelers tijdens de J-Village Challenge 2023. Dat is wel knap hoe ze STVV daar aan de man, of beter gezegd aan de jeugd, brengen. Als dat sponsorcontracten oplevert en als dat later allemaal STVV-fans worden of als er daardoor jeugdige, Japanse talenten naar hier kunnen komen, kan ik dat alleen maar toejuichen.

Afbeelding
Sint-Truiden VV (hierna STVV genoemd) van de Belgische Eerste Klasse heeft de organisatie van "J-Village Challenge 2023 powered by Sint-Truiden VV Elementary School Soccer Class" aangekondigd samen met Fukushima Prefecture en J-Village.

De datum en tijd is 21 mei (zo) en de inschrijving voor deelnemers voor het evenement is gestart vanaf vandaag, 20 april (donderdag).

Aan dit evenement zullen vier Japanse spelers van STVV, Daiki Hashioka, Shinji Okazaki, Daichi Hayashi en Daichi Hara, deelnemen. Het is een voetbalschool voor basisschoolkinderen.

Okazaki reageerde op het evenement: "We hebben besloten om een ​​voetballes te houden in J-Village, het mekka van het voetbal. Ik hoop dat we dagelijks, al is het maar een klein beetje, kunnen overbrengen hoe we ons voelen in Europa. Laten we van voetbal genieten," merkte hij op.
Afbeelding

https://www.all-stars.jp/news/stvv-jvillage-event2023/
STVV-fan

Bericht door STVV-fan »

tesneusdoek schreef: 27 apr 2023, 11:36 Ondertussen in Japan...voetballes door 4 STVV-spelers tijdens de J-Village Challenge 2023. Dat is wel knap hoe ze STVV daar aan de man, of beter gezegd aan de jeugd, brengen. Als dat sponsorcontracten oplevert en als dat later allemaal STVV-fans worden of als er daardoor jeugdige, Japanse talenten naar hier kunnen komen, kan ik dat alleen maar toejuichen.

Afbeelding
Sint-Truiden VV (hierna STVV genoemd) van de Belgische Eerste Klasse heeft de organisatie van "J-Village Challenge 2023 powered by Sint-Truiden VV Elementary School Soccer Class" aangekondigd samen met Fukushima Prefecture en J-Village.

De datum en tijd is 21 mei (zo) en de inschrijving voor deelnemers voor het evenement is gestart vanaf vandaag, 20 april (donderdag).

Aan dit evenement zullen vier Japanse spelers van STVV, Daiki Hashioka, Shinji Okazaki, Daichi Hayashi en Daichi Hara, deelnemen. Het is een voetbalschool voor basisschoolkinderen.

Okazaki reageerde op het evenement: "We hebben besloten om een ​​voetballes te houden in J-Village, het mekka van het voetbal. Ik hoop dat we dagelijks, al is het maar een klein beetje, kunnen overbrengen hoe we ons voelen in Europa. Laten we van voetbal genieten," merkte hij op.
Afbeelding

https://www.all-stars.jp/news/stvv-jvillage-event2023/
Die J-Village bestaat al sinds DMM overnam, maar ik geloof dat het de eerste keer is dat er ook effectief spelers van STVV naar daar gaan :D.

De MVP's, 2 Japanse jeugdspelers, van vorig jaar zijn naar Sint-Truiden gekomen om hier dan een week mee te trainen met hun leeftijdscategorie bij de jeugd.
Bij de thuismatch in het weekend kregen ze dan een meet and greet met de Japanse spelers van STVV en kregen ze ook een rondleiding op Stayen (dacht ik).

Ook al hebben wij als STVV daar direct niet zo zeer veel aan, vind ik het toch een tof initiatief van DMM.
Guggenheimer

Bericht door Guggenheimer »

Piana schreef: 23 apr 2023, 17:53
Jebus4life schreef: 19 apr 2023, 15:21
Piana schreef: 18 apr 2023, 18:51 https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230418_95537367

Wij geven 1,1 miljoen aan makelaars. :shock: :gek: Hebben wij zelfs 1,1 miljoen gegeven aan transfers het afgelopen seizoen?
"Omdat sommige clubs rechtstreeks de makelaars betalen, anderen via de spelers gaan en ook de loonlasten en het aantal verrichte transfers enorm uit mekaar liggen, zouden appelen met citroenen worden vergeleken."
Ja goed, maar hier wordt het dus rechtstreeks aan de makelaars gegeven? Of is dat zelfs per speler anders?
We hebben praktisch 0 euro uitgegeven aan inkomende spelers. Qua uitgaande spelers is er 3-4 miljoen voor Al-Dahkil binnen gekomen en 500.000 euro voor Bruls. Vergeet ik nog ergens een grote uitgaande transfer? Dan is 1,1 miljoen euro toch gigantisch veel geld?
Beetje een late reactie maar toch als enige nuance meegeven dat makelaars niet enkel betaald worden bij overgangen van nieuwe spelers maar ook vaak bij contractverlengingen en dergelijke.
tesneusdoek

Bericht door tesneusdoek »

https://www.soccerdigestweb.com/news/detail2/id=131315
Een interessant artikel vandaag gepubliceerd door een Japans journalist die de laatste match meemaakte en de kans had met onze Japanners te spreken over het voorbije seizoen. Hieronder de vertaling in het nederlands die ons toestaat om te weten te komen hoe "zij" ons zien en STVV aanvoelen en beleven.

De Japanse spelers van Sint-Truidense V.V. (STVV) spraken na de laatste wedstrijd van het seizoen over hun prestaties.

Hayashi zei: "We zijn aan het einde van het seizoen een beetje teruggevallen. We pasten ons te veel aan de tegenstander aan en we konden de druk niet aan. We moeten ons spel verbeteren en het volgend seizoen beter doen."

Schmidt zei: "We hadden een paar slechte wedstrijden in de tweede helft van het seizoen, maar ik ben blij dat we als professionals hebben gespeeld. We moeten het komende seizoen betere resultaten behalen."

Afbeelding

De schoonheid van voetbal kan vaak alleen worden ervaren door een stadion te bezoeken. Het gaat niet alleen om de sfeer in het stadion en de interactie met fans, maar ook om de ontmoetingen onderweg. Ik bezocht de persconferentie voor de laatste wedstrijd van het seizoen tussen STVV en Royal Antwerp in de Belgische competitie, maar het was nogal een uitdaging om er te komen.

In eerste instantie zou de wedstrijd om 18.30 uur lokale tijd beginnen, dus ik had mijn reis zodanig gepland dat ik ruim op tijd zou zijn, maar een week voor de wedstrijd werd de starttijd plotseling veranderd naar 13.30 uur. Als ik die dag zou reizen, zou ik het nooit op tijd halen. Ik nam de nachttrein vanuit Düsseldorf en vervolgens de bus naar Luik in België, vanwaar ik dacht dat ik in minder dan een uur in Sint-Truiden zou zijn. Maar mijn verwachtingen werden snel teleurgesteld. Er waren wegwerkzaamheden op het traject van Luik naar Sint-Truiden, dus moest ik meer dan twee uur reizen met zowel de bus als de trein.

Ik stapte op de bus bij de halte die de conducteur me had aanbevolen, maar het bleek de verkeerde te zijn. Ik stapte uit bij de volgende halte en rende terug naar het station om de juiste bus te nemen. Gelukkig waren er daarna geen vertragingen met de bus of trein en kwam ik net op tijd aan voor de wedstrijd.

Het "Stayen" stadion van STVV was levendig. Onder een lichte regen zongen jonge fans luidkeels liederen en luisterden kinderen aandachtig naar hun vaders en grootvaders die verhalen over de club vertelden voor de fanwinkel. Het was de laatste wedstrijd van het seizoen en de start was veelbelovend.

Afbeelding

STVV, waar veel Japanse sponsors bij betrokken zijn, wordt op de lokale markt gewaardeerd als een club met Japanse connecties, maar verder voelt het stadion aan als een typisch Europees voetbalstadion, afgezien van de Japanse tekens hier en daar.

Bernd Hollerbach, de coach van STVV, sprak in Duitse media over zijn waardering voor het werk van het Japanse personeel bij de club.

"Er werken veel Japanners in alle afdelingen van deze club. Bijvoorbeeld, de videostaf is Japans en heeft ervaring met spelen in de Duitse vijfde divisie en kan ook vertalen. Er zijn twee koks die Japanse gerechten kunnen aanpassen en op het menu zetten. Japanse professionele spelers zijn zeer gedisciplineerd, hardwerkend en altijd bereid om samen te werken.

Er is geen conflict. Er zijn geen mensen die weigeren om iets te doen voor anderen. Als coach is er niets mooiers dan zulke spelers trainen. Ze zijn zeer leergierig en nemen snel informatie op."

Vanuit de persruimte van het stadion viel het op dat er veel oudere fans waren, vooral dames die in het uniform of met een sjaal om hun nek zaten. Ze waren erg indrukwekkend terwijl ze voorovergebogen en enthousiast aan het aanmoedigen waren.

Hoewel ze graag de overwinning aan de fans wilden geven, kon Antwerp, dat als derde eindigde in het reguliere seizoen, erg sterk zijn. Hoewel ze een hardnekkige strijd leverden, kreeg STVV in de 48e minuut een doelpunt tegen na een opbouw-fout, wat leidde tot het openingsdoelpunt van Michel-Ange Balikwisha.

Uiteindelijk werd dit ene doelpunt het beslissende punt en kon STVV de laatste wedstrijd niet winnen. Ze eindigden op de 12e plaats in het klassement na het einde van het reguliere seizoen.

Voormalig Japans internationaal aanvaller Shinji Okazaki begon in de basis als inside-midfielder en speelde tot de 54e minuut. Nadat hij in de vijfde speelronde van het seizoen in de basis was opgesteld tegen Oostende, speelde hij de hele competitie als basisspeler. Hij is onlangs 37 jaar oud geworden, maar zijn motivatie is nog steeds onverminderd en hij uitte na de wedstrijd zijn reflecties:

"Ik kon in principe doen wat ik moest doen, maar ik had te veel rust en verloor de bal onnodig in deze wedstrijd. De verdediging van de tegenstander liet opzettelijk een opening waardoor ze de bal konden afnemen, dus hoewel ik de bal kon krijgen, raakte het team in de war door deze tactiek. Ik raakte ook in die stroom en dat is iets wat ik moet verbeteren."

Japanse international GK Daniel Schmidt, die dit seizoen in 31 wedstrijden als de 'keeper of the team' heeft gespeeld, kijkt terug op het seizoen en zegt het volgende:

"In de tweede helft van het seizoen waren er wel wat wedstrijden waar ik niet helemaal tevreden over was. Dat is wel jammer, want in de eerste helft van het seizoen ging het wel goed. Maar het was zeker een jaar waarin ik gegroeid ben. En we hadden het WK, dus op die manier was het een goed jaar."

Aanvaller Daichi Hayashi, die volledig speelde maar niet tot scoren kwam ondanks enkele kansen, wordt ook geïnterviewd. Met zeven doelpunten in 31 wedstrijden kan men zeggen dat zijn seizoen niet helemaal bevredigend was.

"In het begin van het seizoen kon ik redelijk wat doelpunten maken, maar aan het eind kwam ik niet meer in vorm. Ik denk dat de resultaten van het team als geheel ook invloed hebben gehad op mijn prestaties."

Daiki Hashioka speelde 32 wedstrijden als vaste speler, terwijl aanvaller Daichi Hara na zijn terugkeer van een uitleenbeurt in de tweede helft van het seizoen elf wedstrijden speelde zonder te scoren. Vanwege de defensieve speelstijl van het team hadden de aanvallers het moeilijk. Echter, aanvaller Gianni Bruno scoorde 18 doelpunten dit seizoen.

Hoewel prestaties niet alleen worden beoordeeld op basis van statistieken, zijn statistieken wel een belangrijke factor in de sport, waar doelpunten cruciaal zijn.

Na het interview verliet de verslaggever het stadion en zag hij een kind voor de fanshop staan die smeekte om een shirt. In de etalage stonden shirts van enkele spelers, waaronder enkele Japanse spelers. Na een tijdje kwam de vader van het kind en samen gingen ze naar binnen. De verslaggever vroeg zich af wiens naam er op het shirt zou staan. Het was een hartverwarmend moment.
Plaats reactie