Zomertransfers 2023

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Tompie »

Vecht het ergens anders uit aub. Ik heb sinds ik hier het forum heb overgenomen altijd veel getolereerd en getracht het zonder veel gedoe in goede banen te leiden. Denk dat dat al bij al goed gelukt is tot nu toe. Dit is nooit een forum geweest waar de bans in het rond vlogen.

Als je elkaar niet moet luchten of niet kan leven met een andere mening, negeer elkaar dan gewoon.

Dat geldt voor niemand in het bijzonder maar tegelijk voor iedereen die hier met koosnaampjes begint te zwieren. Er zijn belangrijkere dingen in het leven en zo blijft het een pak aangenamer voor de rest om hier iets te posten of gewoon mee te lezen.

Bedankt alvast voor ieders welwillende medewerking en op naar veel goede inkomende transfers.😉
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV-fan »

Iemand trouwens het interview met Fink gezien?

Hij kende Japanse spelers en had connecties in Japan,...

Handig, wie weet.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door tesneusdoek »

Tompie schreef: 25 mei 2023, 20:48 Vecht het ergens anders uit aub. Ik heb sinds ik hier het forum heb overgenomen altijd veel getolereerd en getracht het zonder veel gedoe in goede banen te leiden. Denk dat dat al bij al goed gelukt is tot nu toe. Dit is nooit een forum geweest waar de bans in het rond vlogen.

Als je elkaar niet moet luchten of niet kan leven met een andere mening, negeer elkaar dan gewoon.

Dat geldt voor niemand in het bijzonder maar tegelijk voor iedereen die hier met koosnaampjes begint te zwieren. Er zijn belangrijkere dingen in het leven en zo blijft het een pak aangenamer voor de rest om hier iets te posten of gewoon mee te lezen.

Bedankt alvast voor ieders welwillende medewerking en op naar veel goede inkomende transfers.😉
:toppie: :toppie: :toppie:
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

BoemBoem schreef: 25 mei 2023, 09:01
Lukske de Lange schreef: 25 mei 2023, 08:47
BoemBoem schreef: 25 mei 2023, 07:23 Lees hier vaak dat Fink wel goeie spelers kan en gaat overtuigen.
Kan iemand eens kijken of meedelen welke spelers hij zoal heeft binnen gehaald bij zijn ex-ploegen?

Ik heb gekeken en vind niet meteen uitschieters.
Ook jonge talenten van Bayern vind ik niet meteen terug.
Het is misschien spijkers op laag water zoeken, want vaak is het onduidelijk wie nu 'verantwoordelijk is voor welke transfer, Leistner en Bauer worden aan Hollerbach gelinkt bijvoorbeeld ;)
maar 2 weken na zijn aanstelling bij Basel kopen zij ene Alex Frei van Dortmund :) verder stromen jonge talenten als Shaqiri en Xhaka voort uit de jeugd opleiding aldaar.

Bij Hamburg, een degradatiekandidaat, wordt Van der Vaart binnengehaald en ene Hakan Calhanoglu uit de 3de bundesliga opgepikt. Milan Badelj komt van Dinamo Zagreb (link met de fysiektrainer van team Fink? ;) ) René Adler komt transfervrij van Leverkusen

Bij Apoel haalt hij Valmir Nafiu en ex bundesliga speler Martin Lanig

Austria Wien haalt uit de 2de bundesliga Felipe Pires (11 doelpunten en assists over 2 seizoenen bij hen), Christoph Martschinko wordt de linkervleuger (ex-RB Salzburg), de Duitser Petar Filipovic wordt defensieleider en gehaald voor 300.000 om een seizoen later voor 1.25 miljoen verkocht te worden naar Turkije.

Bij Grasshopper haalt hij ene Holzhauser van Austria Wien, die zo zijn transfer naar Beerschot versierd

Behoudens een vergissing haalt Vissel Kobe onder Fink o.a. volgende spelers Sakai, Vermaelen en Douglas én het jonge talent Yuki Kobayashi ;)
Ik vraag het niet om spijkers op laag water te zoeken.
Ik vraag het gewoon om een idee te hebben wat ‘Fink’ transfers kunnen zijn.

In ieder geval bedankt voor de namen, kunnen we toch al op verderbouwen.
Bedoelde dat het voor mezelf gezien kon worden als spijkers op laag water zoeken om bijvoorbeeld een Frei te verbinden aan Fink, gewoon omdat hij van bij Dortmund komt :)

Als hij Kobayashi én Celtic kan overtuigen voor een huurperiode, Sakai (als vervanger op andere flank voor Hashioka, als die laatste vertrekt) én hij overtuigd Iniesta om onze nieuwe 8 te worden :grappig: pas dan zullen de analisten/journalisten ons niet meer tippen als degradatiekandidaat :mrgreen:

Maar ik verwacht realistisch gezien eerder gewoon een Ogawa uit Japan en een Onaiwu, Morioka (Leysen/Odoi) via Tateishi/Pinto.
Sakai en Dankler/Bruma lijken me enigszins nog wél kanshebbers via de Fink link eerlijkgezegd ;)
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Halenaar »

Bauer tekent een contract voor twee jaar bij Al Tai.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

Halenaar schreef: 26 mei 2023, 09:51 Bauer tekent een contract voor twee jaar bij Al Tai.
Hij en zijn vrouw zullen blij zijn ;) :cool:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef: 26 mei 2023, 09:51 Bauer tekent een contract voor twee jaar bij Al Tai.
Wtf is een Al Tai.... :roll:

1 van de zovele spelers die meer uit hun carrière kon halen.

Dag en danke
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STimVV »

Halenaar schreef: 26 mei 2023, 09:51 Bauer tekent een contract voor twee jaar bij Al Tai.
Het was al langer duidelijk dat Bauer zijn gezin boven zijn carriere wou plaatsen. Hij wou met vrouw en 5 kinderen (ze hebben net nog een zoontje geadopteerd) aan die kant van de wereld wonen omdat ze daar samen het gelukkigste zijn. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.
Je kan daar respect voor tonen. Of niet.
Plekkerke
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 jan 2021, 10:08
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Plekkerke »

Al Tai heeft duidelijk een Belgische connectie, met Guy Mbenza, Collins Fai en Musona die er al actief zijn.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door pat@ »

De nummer 9 uit Saudi-Arabië.
Spijtig dat ze in de winter niet hebben doorgedrukt. Dat scheelt een nulletje of 5 op de bankrekening.
Bauer heeft ons een pak punten gekost. De keren dat hij top was een echte meerwaarde, maar voor die paar keren ga ik hem toch niet missen.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Jones »

Ik denk niet dat we transfers moeten verwachten alvorens de trainingen gestart zijn. Fink gaat eerst een balans opmaken van wat hij heeft door ze te zien trainen. Wanneer starten de trainingen ?
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

Jones schreef: 26 mei 2023, 10:30 Ik denk niet dat we transfers moeten verwachten alvorens de trainingen gestart zijn. Fink gaat eerst een balans opmaken van wat hij heeft door ze te zien trainen. Wanneer starten de trainingen ?
Centrale verdediger(s) mag je toch binnenkort verwachten denk ik? Buiten Smets, Van Helden (Hashioka) die daar kunnen spelen en Diriken/Schuermans heb je daar niemand.
Idem voor de spits positie naast Hayashi en Librici

Dat hij centraal op het middenveld en op de flanken eerst wil taxeren welke profielen hij nog nodig heeft is al meer te verantwoorden.
Je moet bijvoorbeeld rechts niks bijhalen als Fabinho en Vanwesemael/Koita voldoende geacht worden, idem links met Bocat, Van Dessel/Koita. Voor een driehoek op het middenveld heb je Dumont, Steuckers, Slegers, Delorge (en wat mij betreft Van Helden/Smets) om in te schatten momenteel.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door miel »

pat@ schreef: 26 mei 2023, 10:11 De nummer 9 uit Saudi-Arabië.
Spijtig dat ze in de winter niet hebben doorgedrukt. Dat scheelt een nulletje of 5 op de bankrekening.
Bauer heeft ons een pak punten gekost. De keren dat hij top was een echte meerwaarde, maar voor die paar keren ga ik hem toch niet missen.
Ge kunt het ook anders zien , mede door zijn sterk verdedigen heeft Bauer ons een pak punten opgebracht.
Wie heeft er geen fouten gemaakt ?
Een speler als Bauer is voor ons een absolute meerwaarde , ook al omwille van zijn polyvalentie .
Mocht zijn vervanger even goed of even slecht zijn zoals ge het wilt noemen, zal ik best tevreden zijn .
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Halenaar »

Alsof Fink nu al geen eerste balans heeft gemaakt :)

Was toch duidelijk in het interview dat hij al de aanwezige spelers kent en gescreend heeft, wat me ook niet meer dan normaal lijkt op dit niveau.

Die zijn eerste lijstje was al klaar bij de onderhandelingen over zijn contract ;)
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Alain »

Hier wordt toch nogal makkelijk gegoocheld met namen als Diriken, Schuermans, Librici, Fabinho, Vanwesemael, Slegers en Delorge.
De voorbije twee jaar hebben we met Smets en Dony één echte en één halve doorbraak van een jeugdspeler gekend. De jaren daarvoor kan ik me zelfs geen enkele herinneren. Naar mijn gevoel was De Norre de laatste.
Qua jeugdige inbreng zou ik al heel tevreden zou mochten Steuckers en/of Van Helden hun prestaties van MVV hier kunnen doortrekken. En daarnaast kunnen we hopen op nog ergens een doorbraak. Maar om al die jongens mee te rekenen als potentiële basisspelers of zelfs regelmatige invallers in 1A... dat is mij net iets te optimistisch. Maar ik krijg in deze met veel plezier ongelijk! :D
Gesloten