Zomertransfers 2023

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

BoemBoem
Berichten: 2964
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door BoemBoem »

STimVV schreef: 29 mei 2023, 19:37 Bij Proximus zijn ze bezig met het opstellen van een ploeg met de beste spelers per positie uit 1B. Kan interessant zijn voor ons.

Beste keeper: Beau Reus (Beveren)
Beste rechtsback: Rafik Belghali (Lommel)
Beste rechtse centrale verdediger: Jake O'Brien (RWDM)
Beste linkse centrale verdediger: Aleksander Vukotic (Beveren)
Beste linksback: Joaquin Seys (Club NXT)
Beste 6: Ryan Sanusi (Beerschot)
Beste 8: Guillaume DeSchryver (Lierse)
Beste 10: Youssef Challouk (RWDM)
De 3 beste aanvallers werden nog niet gekozen.
De aanvallers voor mij,
Biron en hazard van RWDM
Mbokani van WB
Vermant van Brugge
Stassin van Anderlecht

Weet niet of er direct iets tussen is dat een échte meerwaarde is.
O’Brien en Challouk schat ik het hoogst in.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STimVV »

BoemBoem schreef: 29 mei 2023, 21:32
STimVV schreef: 29 mei 2023, 19:37 Bij Proximus zijn ze bezig met het opstellen van een ploeg met de beste spelers per positie uit 1B. Kan interessant zijn voor ons.

Beste keeper: Beau Reus (Beveren)
Beste rechtsback: Rafik Belghali (Lommel)
Beste rechtse centrale verdediger: Jake O'Brien (RWDM)
Beste linkse centrale verdediger: Aleksander Vukotic (Beveren)
Beste linksback: Joaquin Seys (Club NXT)
Beste 6: Ryan Sanusi (Beerschot)
Beste 8: Guillaume DeSchryver (Lierse)
Beste 10: Youssef Challouk (RWDM)
De 3 beste aanvallers werden nog niet gekozen.
De aanvallers voor mij,
Biron en hazard van RWDM
Mbokani van WB
Vermant van Brugge
Stassin van Anderlecht

Weet niet of er direct iets tussen is dat een échte meerwaarde is.
O’Brien en Challouk schat ik het hoogst in.
Ik heb 1B niet bekeken. Maar zag wel een compilatiefilmpje van Thierno Barry van Beveren. Zag er goed uit... Lijkt me kwaliteit te hebben, scoorde ook veel, 20 jaar, groot,sterk, snel. Lijkt me een profiel dat iedereen er wel graag bij heeft.
Niks voor ons?
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Halenaar »

Barry en O'Brien zijn de mannen die je moet proberen te halen. Staken er met kop en schouders bovenuit ondanks hun jonge leeftijd.
STVV1924
Berichten: 865
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV1924 »

Kunnen wij hier namen blijven droppen en insinuaties maken. Er zijn tot op heden 2 zekerheden: het zal zijn met een ploeg die een serieuse facelift ondergaan heeft en met beperkter budget dan vorig jaar, 20% besparing op de loonmassa.

Aangezien ze over 6 gerichte transfers spreken zal de sterkte van de ploeg voornamelijk in de 16 a 18 spelers liggen die wekelijks op het wedstrijdsblad staan en niet in de breedte van de kern.

Wat ik niet zo goed snap is de timing van de fandag, zeker niet gezien de huidige leegloop en we tot op heden buiten de aanstelling van Fink en Hahn totaal geen duidelijkheid hebben gekregen wbt. het masterplan inkomende transfers of is dit gezien de lopende abbonememtencampagne dan de pr stunt die ze in petto hebben?

Van 17/06 tem 24/06 sociale media gewijs een countdown wbt. inkomende transfers lanceren en dit koppelen aan de fandag (live voorstelling)?

Persoonlijk heb ik het lastig met het afscheid in mineur van Jorgé Texeira. 6 jaar trouwe dienst, van grote meerwaarde op en naast het veld, geen afscheid vorig jaar en nu moet hij vertrekken met de stille trom?
BoemBoem
Berichten: 2964
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door BoemBoem »

STimVV schreef: 29 mei 2023, 23:52
BoemBoem schreef: 29 mei 2023, 21:32
STimVV schreef: 29 mei 2023, 19:37 Bij Proximus zijn ze bezig met het opstellen van een ploeg met de beste spelers per positie uit 1B. Kan interessant zijn voor ons.

Beste keeper: Beau Reus (Beveren)
Beste rechtsback: Rafik Belghali (Lommel)
Beste rechtse centrale verdediger: Jake O'Brien (RWDM)
Beste linkse centrale verdediger: Aleksander Vukotic (Beveren)
Beste linksback: Joaquin Seys (Club NXT)
Beste 6: Ryan Sanusi (Beerschot)
Beste 8: Guillaume DeSchryver (Lierse)
Beste 10: Youssef Challouk (RWDM)
De 3 beste aanvallers werden nog niet gekozen.
De aanvallers voor mij,
Biron en hazard van RWDM
Mbokani van WB
Vermant van Brugge
Stassin van Anderlecht

Weet niet of er direct iets tussen is dat een échte meerwaarde is.
O’Brien en Challouk schat ik het hoogst in.
Ik heb 1B niet bekeken. Maar zag wel een compilatiefilmpje van Thierno Barry van Beveren. Zag er goed uit... Lijkt me kwaliteit te hebben, scoorde ook veel, 20 jaar, groot,sterk, snel. Lijkt me een profiel dat iedereen er wel graag bij heeft.
Niks voor ons?
Ahja, had erbij gemoeten :lol:

Zoals Halenaar zei, leeftijd en positie in gedachten zijn Barry en O’Brien de interessantste profielen.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Jones
Berichten: 3190
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Jones »

Tex verlengen had ik ook niet gedaan. Te hoge leeftijd. Wel in een andere functie
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door enrique »

STVV1924 schreef: 29 mei 2023, 20:29 Fandag zonder inkomende transfers is als een café zonder bier toch?
Ja dit is een lied dat mijn leven vergalt
En ik weet ook nog niet of het u wel bevalt
Ik ben wel aan het zingen, maar ik heb geen plezier
Ik vind dat toch zo triestig, een cafe zonder bier
Verrekeskop
Berichten: 453
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Verrekeskop »

STVV-fan schreef: 29 mei 2023, 18:24 Heeft iemand IETS opgevangen met betrekking tot het inkomende?
Ik begin stillekes aan toch ook wel wat zenuwachtig te worden :geel:
Hoe DURF jij twijfelen aan de kunde van de Japanners?? Dat soort negativiteit kunnen we wel missen!!
Ik twijfel er bv geen moment aan dat we bij de start van de comptetitie een volledig nieuwe kern zullen hebben, die bovendien goed op mekaar is ingespeeld en meedoet voor de prijzen!
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door vuil rat »

Kan zijn dak achter loop of nen trein gemist heb MAAR hadden ze in de winter niet beloofd dat er 4 spelers hun contract ging verlengt worden en dat nog niet gedaan was om onvrede te voorkomen .Is er buiten Coppens nog al iemand zijn contract verlengt
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door vdl »

vuil rat schreef: 31 mei 2023, 10:53 Kan zijn dak achter loop of nen trein gemist heb MAAR hadden ze in de winter niet beloofd dat er 4 spelers hun contract ging verlengt worden en dat nog niet gedaan was om onvrede te voorkomen .Is er buiten Coppens nog al iemand zijn contract verlengt
Je weet hoe dat gaat met beloven he.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4184
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door stvvilvoorde »

vuil rat schreef: 31 mei 2023, 10:53 Kan zijn dak achter loop of nen trein gemist heb MAAR hadden ze in de winter niet beloofd dat er 4 spelers hun contract ging verlengt worden en dat nog niet gedaan was om onvrede te voorkomen .Is er buiten Coppens nog al iemand zijn contract verlengt
Nope,

ze wilden toen Wolke, Konate en Smets nog verlengen.

Wolke heeft uiteindelijk geen nieuw voorstel gekregen en heeft dan zelf maar zijn conclusies getrokken.
Met Konate hebben ze een paar weken terug geprobeerd om de gesprekken op te starten, maar die gaf direct aan dat het over en te laat was en wil liefst zijn geluk op een ander beproeven.
Met Smets ongeveer rond die periode ook de gesprekken opgestart en die wijst voorlopig ook het voorstel voor verlenging af.

Van de rest van de kern ging er niemand verlengd worden.

Dus ja Coppens zal de enige zijn.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Halenaar »

Janssens gaf aan in een interview dat hij in deze fase van zijn leven graag een buitenlands avontuur wou beleven, daarmee dat hij niet in ging op een nieuw contract.

Konate wouden ze verlengen, maar dat is niet gelukt. Zowel Tateushi als Konate hebben daar nog geen uitspraak over gedaan naar mijn weten, dus om daar nu weer insinuaties over te brengen...
enrique
Berichten: 2873
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door enrique »

--Met Konate hebben ze een paar weken terug geprobeerd om de gesprekken op te starten, maar die gaf direct aan dat het over en te laat was en wil liefst zijn geluk op een ander beproeven.
Met Smets ongeveer rond die periode ook de gesprekken opgestart en die wijst voorlopig ook het voorstel voor verlenging af.--

Een paar weken terug ? Veel en veel te laat.
Totaal gebrek aan respect en vertrouwen.
Nu moet het ook niet meer.
Konate houden ze liever niet. Wat hen bezielt met Smets is mij een raadsel, maar goed.
Dit is een groot talent. Wordt mogelijks zomaar weg gegooid. Kan overal terecht. En kom nu weer niet af dat bij STVV blijven het beste is.
Ergens anders spelen ze ook voetbal.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Franz »

Als supporter is het natuurlijk frustrerend om te zien dat er een hoop (goed) volk de club verlaat,
en dat er (nog) geen vervangers zijn, al is de competitie nog niet gedaan en gaat de internationale transferperiode dus maar open op 15 juni...
Bedrijfsmatig met de huidige en toekomstige saneringen in het Belgisch voetbal (RSZ voordelen weg, minder betalende toeschouwers, ... op papier ook strengere regels :mrgreen: ) is de timing van Tateishi niet slecht: de zware contracten lopen af, en veel kans dat je gelijkwaardige profielen zal kunnen strikken aan lagere tarieven. We slepen nauwelijks (nog) dure ballast mee.
Kijken wat de transfers brengen, daarna eventueel klagen of juichen.
Dit jaar transfers tot 6 september.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
STVV-fan
Berichten: 6019
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV-fan »

Halenaar schreef: 31 mei 2023, 11:50 Janssens gaf aan in een interview dat hij in deze fase van zijn leven graag een buitenlands avontuur wou beleven, daarmee dat hij niet in ging op een nieuw contract.

Konate wouden ze verlengen, maar dat is niet gelukt. Zowel Tateushi als Konate hebben daar nog geen uitspraak over gedaan naar mijn weten, dus om daar nu weer insinuaties over te brengen...
Steuken op de Japanners is gemakkelijker dan zelf nadenken uiteraard.
Gesloten