Peiling: Opvolger Hollerbach

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Wie is jullie favoriete opvolger?

Peiling eindigde op 13 jan 2023, 00:21

Markus Pflanz - STVV T2
1
3%
Maurice Verberne, Mvv
8
22%
Wesley Sonck, Belgie U19
7
19%
Tom Van Imschoot, Lierse Kemperzonen
2
5%
Vincent Euvrard, Rwdm
3
8%
Alexander Blessin, vrij
11
30%
Andere (vul aan in reactie)
5
14%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Halenaar »

STimVV schreef: 01 jun 2023, 17:08
STVV-fan schreef: 01 jun 2023, 14:00
...
Bij Eupen kent iedereen ondertussen het verhaal van de Qatari en het WK.


In dat opzicht is er bij ons meer zekerheid.
Ik was ook aan het hopen dat de Qatari van Eupen hun geldkraan zouden dichtdraaien. Maar in maart-april deden ze daar nog eens een kapitaalsinjectie van 6 miljoen.
Dat wijst toch niet echt op "kraan-dicht".
Wat naar het schijnt ook nodig was om zonder problemen een licentie te krijgen, een club als Eupen verkopen is al moeilijk, laat staan dan nog zonder licentie.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door STimVV »

pat@ schreef: 01 jun 2023, 17:22
STimVV schreef: 01 jun 2023, 17:08
STVV-fan schreef: 01 jun 2023, 14:00
...
Bij Eupen kent iedereen ondertussen het verhaal van de Qatari en het WK.


In dat opzicht is er bij ons meer zekerheid.
Ik was ook aan het hopen dat de Qatari van Eupen hun geldkraan zouden dichtdraaien. Maar in maart-april deden ze daar nog eens een kapitaalsinjectie van 6 miljoen.
Dat wijst toch niet echt op "kraan-dicht".

Moest DMM hier nu een kapitaalsinjectie doen van 6M, we zouden nogal eens eureka roepen...
Van de niet G6 ploegen zijn enkel Charleroi en wijzelf prima bezig. Geen kapitaalsinjectie nodig voor onze licht negatieve boekhouding.
Vorig jaar 3,5M euro verlies. Het jaar voordien 4,5M verlies.
"Prima bezig" zou ik dat toch niet noemen

Zou jij niet liever lezen: "DMM doet kapitaalsinjectie van 6M."
Ipv nu "STVV moet besparen om de schulden af te bouwen." ?

Soit, we wijken hier weer af. :cool:
Laatst gewijzigd door STimVV op 01 jun 2023, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Halenaar »

Over het feit dat we geen kapitaalsverhoging hebben gedaan: des te beter, maar het kan nog wel. Ik verwacht het nu wel niet meer met de transfer van Al-Dakhil, maar dat zal ook afhangen van de afspraken daarrond (transfer in schijven betalen, ...).
Op 5 jaar tijd dient het negatief eigen vermogen weggewerkt te worden, door het ieder jaar met 20% te verminderen

zo niet is er volgende puntenaftrek
1e jaar 1 punt
2e jaar 2 punt
3e jaar 3 punt

dit wil zeggen dat er eind volgend seizoen € 1 557 098,80 zou moeten opgehaald worden.
Dit is zeer moeilijk, wetende dat er door de overheid een verdere afbouw zal zijn van RSZ-vermindering en van de
vrijstelling bedrijfsvoorheffing wat voor STVV neerkomt op zowat 2,5 miljoen.
Zo niet zal er voor 30/6/2023 een kapitaalsverhoging moeten doorgevoerd worden"
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door vdl »

Ideale moment om met cristal Alken in zee te gaan wij bestaan 100 jaar en zij ook
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Krisaias »

vdl schreef: 01 jun 2023, 19:31 Ideale moment om met cristal Alken in zee te gaan wij bestaan 100 jaar en zij ook
Wist-je-datje: Cristal Alken was de eerste shirtsponsor van STVV in het seizoen 72-73 toen voor het eerst reclame op de wedstrijdshirts toegelaten werd. STVV was wel al zijn tijd ver vooruit door in de jaren '60 als eerste met Looza als shirtsponsor uit te pakken, maar dat was enkel op de trainings/opwarmingstenues.
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Mikman »

Tja, al die overnames, je moet als supporter gewoon geluk hebben dat je club het juiste lotje trekt en je een eigenaar treft die veel geld en expertise wil pompen in de structurele en sportieve uitbouw van de club. Union, Antwerp en mogelijk ook Westerlo zijn voorbeelden van hoe het tot een meerwaarde kan leiden, Oostende en vele anderen van hoe het niet moet. Wij zitten daar zo wat tussen in, de Japanners hebben zeker goede bedoelingen die verder reiken dan het aandikken van de eigen portefeuille maar de uitvoering is toch zo moeizaam. Een beetje zoals een chronisch zieke patiënt die wel in leven wordt gehouden en af en toe nog goeie dagen heeft maar de levenskwaliteit ontbreekt.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Jacques »

Er is ook korte en (middel)lange termijn, voor zover dat laatste wat waard is in een sport waar overnames schering en inslag geworden zijn. RWDM (of was het nu Standaard Wetteren?) boekt nu sportief succes, maar bij de figuur Textor zijn toch ook wel wat kanttekeningen te plaatsen, in zeker zin dreigt de geschiedenis zich daar gewoon te herhalen. Wat onrechtstreeks overigens niet slecht zou zijn voor ons. Bij de Turken wordt ook wel een gefluisterd dat het deels om witwaspraktijken gaat, maar kwatongen beweerden hier hetzelfde, dus wat daarvan aan is en in welke richting het verhaal evolueert, moet ook nog maar blijken. De Qatari hun verhaal gaat ook nergens heen, noch financieel, noch sportief, maar er wordt ook al jaren beweerd dat ze de geldkraan zouden dichtdraaien. Het lijkt soms op het verhaal van Moeskroen en de licentie. Uiteindelijk kwam het toch altijd rond (tot het dat een keertje niet doet). :)

De vergelijking met een chronisch zieke patiënt bij ons vind ik te streng en het ontbreken aan levenskwaliteit een foute woordkeuze. Ik merk, zeker sinds Stas aan boord is gekomen, veel goede wil om de patiënt nieuw leven in te blazen en de levenskwaliteit te vergroten met allerhande initiatieven, weliswaar binnen bepaalde (financiële) grenzen, maar als de patiënt liever godganse dagen in zijn bed ligt te jammeren over een pijntje hier en een ongemakske daar, zal het nooit gaan. Als de eerste woorden telkens " ja maar..." zijn, tja... "hertrek oech ens" is mijn doktersadvies voor velen.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef: 02 jun 2023, 11:31 maar als de patiënt liever godganse dagen in zijn bed ligt te jammeren over een pijntje hier en een ongemakske daar, zal het nooit gaan. Als de eerste woorden telkens " ja maar..." zijn, tja... "hertrek oech ens" is mijn doktersadvies voor velen.
Iets wat ik dus ook, in andere bewoordingen uiteraard, al jaren beweer.

TOON aan de Japanners WAAROM ze die extra push moeten geven.

Zelfs met gewoon maar te doen wat ze doen vergaart DMM naamsbekendheid met STVV.

Billboards in Shibuya ( voor de mensen met de "onder de kerktorenmentaliteit", dit betekent wel veel), een voetbalkamp met de naam van STVV in no time uitverkocht; bondscoach van Japan op bezoek op Stayen; matchen van STVV uitgezonden in Japan; STVV lounge, acties van DMM ivm gesigneerde shirts en tokens van Japanse spelers die een succes zijn....

Maarja, wat baten baars en kril als de dove niet wil ruiken.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Dreke »

Verliezen bijpassen, kapitaalinjecties,... Allemaal goed en wel maar vooral symptomen van een achterliggend probleem. Voor mij moet DMM hier niet de zot uithangen en al helemaal geen voorbeeld nemen aan bepaalde andere clubs. De voetbalwereld moet naar zijn stand leven, dat is de oplossing.

Wat betreft RWDM en Standaard Wetteren is er wel een bepaalde nuance te leggen t.o.v. andere overnames van stamnummers...
A loyal football fan only supports the shirt...
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door voetballiefhebber »

Hoeveel zou een trainer bij STVV verdienen? Yannick Ferrera heeft eens gezegd hoeveel hij bij STVV verdiende. In het begin was het niet veel (in tweede klasse), daarna was het toch een mooie som meen ik. Alleen weet ik niet meer precies hoeveel het was.

Ik las net ergens dat Geraerts bij Union 3000 euro bruto per maand verdiende. Hij weigerde het nieuwe aanbod van 4000 euro en zei dat hij volgend seizoen zal vertrekken. Daarop besloot Union om hem te ontslaan.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Yellow Feaver »

voetballiefhebber schreef: 22 jun 2023, 12:58 Hoeveel zou een trainer bij STVV verdienen? Yannick Ferrera heeft eens gezegd hoeveel hij bij STVV verdiende. In het begin was het niet veel (in tweede klasse), daarna was het toch een mooie som meen ik. Alleen weet ik niet meer precies hoeveel het was.

Ik las net ergens dat Geraerts bij Union 3000 euro bruto per maand verdiende. Hij weigerde het nieuwe aanbod van 4000 euro en zei dat hij volgend seizoen zal vertrekken. Daarop besloot Union om hem te ontslaan.
Destijds schrok ik van Ferrera (als het waar is wat hij vertelde, waar ik dan ook zwaar aan twijfel). Ik denk nu dat er bij Geraerts toch ook een nulleke ontbreekt.
NCSL
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 jun 2023, 14:16
Supporter van: STVV

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door NCSL »

voetballiefhebber schreef: 22 jun 2023, 12:58 Hoeveel zou een trainer bij STVV verdienen? Yannick Ferrera heeft eens gezegd hoeveel hij bij STVV verdiende. In het begin was het niet veel (in tweede klasse), daarna was het toch een mooie som meen ik. Alleen weet ik niet meer precies hoeveel het was.

Ik las net ergens dat Geraerts bij Union 3000 euro bruto per maand verdiende. Hij weigerde het nieuwe aanbod van 4000 euro en zei dat hij volgend seizoen zal vertrekken. Daarop besloot Union om hem te ontslaan.
Geraerts verdiende 300.000 per jaar. Union wou zijn maandloon verhogen met 4.000 per maand. Geraerts weigerde en zou gezegd hebben te vertrekken wanneer zijn contract afloopt volgend jaar waarop Union hem ontslagen heeft.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Jacques »

Mag ik dat heel raar en eigenlijk gewoon totaal niet correct vinden van Union? Ik weet wel, tegenwoordig moeten we hier de loftrompet steken van Bormans, maar wat is er eigenlijk mis met een coach die gewoon zijn contract van bepaalde duur uitdoet en dan in schoonheid vertrekt? :zot:

Dit doet toch heel hard denken aan de praktijken van Roland (en Bormans) die ook iedere speler die niet wou bijtekenen zo snel mogelijk buiten wilden krijgen, liefst nog met een etiket van geldwolf er op.

Dan hebben ze dat hier toch heel wat correcter afgehandeld met Hollerbach.
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door Yellow Feaver »

Jacques schreef: 22 jun 2023, 15:18 Mag ik dat heel raar en eigenlijk gewoon totaal niet correct vinden van Union? Ik weet wel, tegenwoordig moeten we hier de loftrompet steken van Bormans, maar wat is er eigenlijk mis met een coach die gewoon zijn contract van bepaalde duur uitdoet en dan in schoonheid vertrekt? :zot:

Dit doet toch heel hard denken aan de praktijken van Roland (en Bormans) die ook iedere speler die niet wou bijtekenen zo snel mogelijk buiten wilden krijgen, liefst nog met een etiket van geldwolf er op.

Dan hebben ze dat hier toch heel wat correcter afgehandeld met Hollerbach.
Union is dan ook een net niet ploeg. Telkens als het moet halen ze het niet. ;) :cool:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Peiling: Opvolger Hollerbach

Bericht door vdl »

Yellow Feaver schreef: 22 jun 2023, 15:42
Jacques schreef: 22 jun 2023, 15:18 Mag ik dat heel raar en eigenlijk gewoon totaal niet correct vinden van Union? Ik weet wel, tegenwoordig moeten we hier de loftrompet steken van Bormans, maar wat is er eigenlijk mis met een coach die gewoon zijn contract van bepaalde duur uitdoet en dan in schoonheid vertrekt? :zot:

Dit doet toch heel hard denken aan de praktijken van Roland (en Bormans) die ook iedere speler die niet wou bijtekenen zo snel mogelijk buiten wilden krijgen, liefst nog met een etiket van geldwolf er op.

Dan hebben ze dat hier toch heel wat correcter afgehandeld met Hollerbach.
Union is dan ook een net niet ploeg. Telkens als het moet halen ze het niet. ;) :cool:
Toch maar al twee jaar op rij P.O.1 ,zullen we nog lang op moeten wachten.
Plaats reactie