Zomertransfers 2023

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door vdl »

Zegt toch ook iets over de plannen met Steuckers dan ,als je eerste transfer een nr10 is.

Maar misschien kan Steuckers ook wel op de 8 spelen .
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Positivo »

STVV-fan schreef: 05 jun 2023, 09:10
zipke373 schreef: 05 jun 2023, 09:04 Officieel nu, Ito : https://stvv.com/nl/nieuws/artikel/ryot ... iiCK2MvRXM
Die communicatie komt wel zeer snel moet ik zeggen.
Het contract al ongetwijfeld getekend zijn in Japan, vandaar.
En als er nog (een of meer) Japanner(s) volgen zou dat zo maar in de komende dagen kunnen zijn .
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STVV-fan »

vdl schreef: 05 jun 2023, 11:01 Zegt toch ook iets over de plannen met Steuckers dan ,als je eerste transfer een nr10 is.

Maar misschien kan Steuckers ook wel op de 8 spelen .
Toen Fink bij zijn aanstelling sprak over Steuckers, zag hij er meer een rechterwinger in.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Mikman »

vdl schreef: 05 jun 2023, 11:01 Zegt toch ook iets over de plannen met Steuckers dan ,als je eerste transfer een nr10 is.

Maar misschien kan Steuckers ook wel op de 8 spelen .
Ik zie daar niet meteen een gebrek aan geloof in richting Steuckers. Hij kan ook vanaf de flank spelen, dat heeft hij hier al vaker gedaan. Hij zal zich moeten bewijzen, maar zal die kans wel krijgen. Tegenwoordig zie je ook dat veel clubs meerdere creatieve spelers, nummers 10 zo je wil, samen opstellen. Bij City ( ok, extreem voorbeeld, maar ik zie het ook bij andere clubs ) heb je Grealish op links, Bernardo Silva op rechts, De Bruyne en Gündogan centraal op het middenveld. Iedereen moet tegenwoordig druk zetten, de tijd van een 10 die zich enkel iets van zijn offensieve taken moet aantrekken is al lang voorbij.

Ik vind het vooral belangrijk dat we zo veel mogelijk goeie voetballers halen. Wat mij aanstaat bij Ito is dat hij zo veel de buitenkant van zijn voet gebruikt bij zijn controles en dribbels. In een bepaald fragment zag ik het hem 6,7 keer achter elkaar doen, echt opmerkelijk. Buitenkant voet opdrijven met de bal kan je altijd twee kanten uit.


Oh ja, het is off-topic maar vandaag mag het even: wat een foto ( de originele op twitter is nog een stuk gedetailleerder https://twitter.com/BigSighhhhhh/status ... 71/photo/1 )

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mikman op 05 jun 2023, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Yellow Feaver »

Wilt ge nu echt al het gewicht van de creativiteit op Steuckers zijn schouders leggen?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door enerkey »

Haja geweldig heb eens ingezoomd op die gezichten.
Alle niet mega pro leedvermaak maar het mag toch ook eens mislopen voor hun. Telemalen elke bekerfinale en titel race winnen hoeft nu ook niet ;-)
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STimVV »

Yellow Feaver schreef: 05 jun 2023, 11:32 Wilt ge nu echt al het gewicht van de creativiteit op Steuckers zijn schouders leggen?
Inderdaad niet.
Koita + Steuckers + Ito in steun van 1 sterke veelscorende diepe spits. (type Boli, Sidibé)
Lijkt me niet slecht.
De kwaliteit van die spits zal dan cruciaal zijn.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door vdl »

Yellow Feaver schreef: 05 jun 2023, 11:32 Wilt ge nu echt al het gewicht van de creativiteit op Steuckers zijn schouders leggen?
Neen maar ik weet niet juist wat de plannen zijn,i.v.m. Steuckers en Delorge.
Stelde gewoon effe de vraag, of ze samen zouden kunnen spelen Ito en Steuckers.
Speelden nu na de winterstop ook zonder echte 10.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

STimVV schreef: 05 jun 2023, 11:44
Yellow Feaver schreef: 05 jun 2023, 11:32 Wilt ge nu echt al het gewicht van de creativiteit op Steuckers zijn schouders leggen?
Inderdaad niet.
Koita + Steuckers + Ito in steun van 1 sterke veelscorende diepe spits. (type Boli, Sidibé)
Lijkt me niet slecht.
De kwaliteit van die spits zal dan cruciaal zijn.
Ik blijf erbij, een Koki Ogawa is een scorende spits die écht kan wegen op een defensie. Als quasi enige bij zijn club op eerste klasse niveau (Yokohama staat laatste en scoort weinig. Desondanks scoorde Ogawa al 6 van de 13 doelpunten daar) .
Opnieuw een laatbloeier weliswaar, maar lijkt mij de aangewezen man binnen ons budget :cool:

(zelfde makelaar als Tomiyashu, Kagawa, Miyoshi, Sakamoto, Homma & Gotoku Sakai)
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door tesneusdoek »

De eerste woorden van "Magic Ito" en ook enkele woorden van Takayuki Tateishi die laat doorschemeren dat we nog transfernieuws mogen verwachten.... :onfire: :geel: :blauw:

https://www.soccerdigestweb.com/news/detail/id=132809

Albi Ryotaro Ito volledig over naar Belgisch STVV! "Ik zal mijn best blijven doen om mijn prestaties aan iedereen te bezorgen."
Categorie: J-League

Soccer Digest Web Redactie

05 juni 2023
7 doelpunten in J1 tot nu toe dit seizoen
Afbeelding

Albirex Niigata maakte op 5 juni de definitieve transfer van middenvelder Ryotaro Ito naar Belgische Eerste Klasse Sint-Truiden (STVV) bekend.

 Ito begon zijn professionele carrière bij Urawa Reds in 2016 na zijn afstuderen aan de Sakuyo High School. Na zijn overstap naar Mito Hollyhock en Oita Trinita trad hij in 2022 in dienst bij Niigata. Vorig seizoen speelde hij 42 wedstrijden in J2 en scoorde 9 doelpunten, wat een grote bijdrage leverde aan de promotie van het team naar J1. Hij scoorde dit seizoen tot nu toe zeven doelpunten in zestien optredens.

 Vijf Japanse spelers, Daniel Schmidt, Daiki Hashioka, Shinji Okazaki, Daichi Hayashi en Daichi Hara, spelen dit seizoen in het nieuwe STVV. Er is aangekondigd dat Torsten Fink, die in het verleden ook het bevel voerde over Vissel Kobe, zal worden aangesteld als de commandant van het volgende seizoen.

Met betrekking tot deze overdracht heeft Ito de volgende opmerkingen op de Niigata-website aangekondigd.

"Ik heb besloten om naar Sint-Truiden te verhuizen. Ik ben alle supporters heel dankbaar die me zoveel liefde hebben gegeven in de anderhalf jaar dat ik bij Albirex Niigata kwam. Ik kijk terug op de vele mooie herinneringen en verdrietige gebeurtenissen." we deelden met iedereen die ons tot nu toe steunde.Vooral vorig seizoen wonnen we het J2-kampioenschap en promoveerden we naar J1, wat een prachtig resultaat was.Het was een moment.In het verleden kon ik niet goed presteren op het podium van J1.Niigata verwelkomde me en gaf me de kans om deel te nemen, dus ik denk dat het aanbod van de buitenlandse club werkelijkheid werd. Hoewel ik bleef zeggen: "Ik ga dit seizoen de titel winnen", voel ik me erg sorry dat ik midden in het seizoen moest overstappen, ik wil het je graag toevertrouwen en uitdagingen in het buitenland aangaan.

 Dit wordt mijn eerste buitenlandse uitdaging, maar ik zal hard blijven werken zodat ik iedereen mijn succes kan bezorgen, dus ik zou blij zijn als je Ryotaro Ito zou kunnen blijven steunen. "Het was een korte periode, maar we kregen veel applaus en steun. Heel erg bedankt."

 Takayuki Tateishi, CEO van STVV, zei ook: "We verwelkomen Ryotaro Ito als de eerste speler die we aantrekken voor het 100-jarig jubileumseizoen, wat belangrijk is. voor STVV. Ik ben heel blij dat ik dit kan doen”, jubelde hij. "Ik geloof dat de visie en techniek die hij op het veld laat zien de STVV-fans en supporters zal fascineren. Ik hoop dat hij in België verder zal groeien en een speler zal worden die Japan vertegenwoordigt."

 Het wordt interessant om te zien of de 25-jarige aanvaller ook in Europa schittert.
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door Lukske de Lange »

vdl schreef: 05 jun 2023, 11:59
Yellow Feaver schreef: 05 jun 2023, 11:32 Wilt ge nu echt al het gewicht van de creativiteit op Steuckers zijn schouders leggen?
Neen maar ik weet niet juist wat de plannen zijn,i.v.m. Steuckers en Delorge.
Stelde gewoon effe de vraag, of ze samen zouden kunnen spelen Ito en Steuckers.
Speelden nu na de winterstop ook zonder echte 10.
Waarom zou Steuckers de 10 niet kunnen zijn en Ito de 8? Die eerste is goed in hoog druk zetten, minder in duel en die laatste doet wat denken aan een jongere Morioka ;)
https://thecelticstar.com/this-is-yatao ... otaro-ito/

Persoonlijk mis ik nog een ervaren (belgische) verdedigende middenvelder in zo'n driehoek. Ben benieuwd wat/wie het wordt.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door tesneusdoek »

Bij deze een oproep aan Bert Stas, de sfeergroep... om een aangepaste versie van de titelsong van het populaire kinderprogramma "Tita Tovenaar" (wel gekend door de wat meer "ervaren" supporters hier :toppie: ) voor te bereiden voor Ito...in navolging van wat ze in de Premier League doen voor hun spelers. Met zo een initatieven krijgen we de tribunes weer gevuld. :toppie:

Ito Tovenaar.
https://www.youtube.com/watch?v=t3SeZAuC2ss

Bij deze de muziek en hier de aangepaste tekst:

Ito is een tovenaar
’t Is echt ’t is heus ’t is raar maar waar
Een echte tovenaar, ’t is raar ’t is raar maar waar

Hij heeft het al heel vroeg geleerd
Maar soms gaat het weleens verkeerd
Dan gaat het niet zoals hij wil, dan doen we dit… (klap in de handen)
En de bal gaat erin!

Ito is een tovenaar
’t Is echt ’t is heus ’t is raar maar waar
Een echte tovenaar, ’t is raar ’t is raar maar waar

:party: :toppie: :geel: :blauw:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door tesneusdoek »

Lukske de Lange schreef: 05 jun 2023, 12:08
vdl schreef: 05 jun 2023, 11:59
Yellow Feaver schreef: 05 jun 2023, 11:32 Wilt ge nu echt al het gewicht van de creativiteit op Steuckers zijn schouders leggen?
Neen maar ik weet niet juist wat de plannen zijn,i.v.m. Steuckers en Delorge.
Stelde gewoon effe de vraag, of ze samen zouden kunnen spelen Ito en Steuckers.
Speelden nu na de winterstop ook zonder echte 10.
Waarom zou Steuckers de 10 niet kunnen zijn en Ito de 8? Die eerste is goed in hoog druk zetten, minder in duel en die laatste doet wat denken aan een jongere Morioka ;)
https://thecelticstar.com/this-is-yatao ... otaro-ito/

Persoonlijk mis ik nog een ervaren (belgische) verdedigende middenvelder in zo'n driehoek. Ben benieuwd wat/wie het wordt.
Misschien zal het dankzij Mister Fink Deutsche Gründlichkeit worden voor de verdedigende middenvelder. Dat zou wel een mooie mix kunnen geven. :onfire:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STimVV »

Natuurlijk moeten er nog véél versterkingen bijkomen. (centrale verdedigers waaronder minstens 1 linksvoetige, een 6, een 8, een diepe spits etc)
Maar met de spelers die er nu zijn kan je op onderstaande manieren spelen.

Afbeelding

Je kan het met dezelfde spelers tactisch ook op een andere manier invullen.

Afbeelding
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2023

Bericht door STimVV »

Als ik hier boven naar mn ploegen kijk is er ook geen enkele speler die in aanmerking kan komen om kapitein te worden.
Er moeten dus ook nog een paar ervaren mannen komen. (die de competitie kennen)
Leiders, op én naast het veld.
Als verdedigende middenvelder heb ik Ryan Sanusi altijd een interessante speler gevonden. Was bij Beerschot in 1A sterkhouder (in hun degradatiejaar had hij een zware blessure en hebben ze hem lang gemist)
Afgelopen seizoen werd hij door de Beerschot-supporters verkozen tot speler van het jaar. Ook werd hij door Proximus verkozen als beste 6 van de hele competitie.
Hij is al een tijd kapitein bij Beerschot, is ondertussen 31 jaar. Kan misschien onze nieuwe Steven De Petter worden, kwam ook op die leeftijd, werd hier ook meteen kapitein en speelde hier toch ook nog een paar goede seizoenen.
Gesloten