Elgromi schreef: ↑18 sep 2023, 14:58
Wat was de tactiek van KVM eigenlijk, of hoe spelen ze normaal..
Cercle stond 2 0 voor en zette meer druk dan kvm en die stonden er 2 achter.
Sinds defour daar heeft overgepakt stel ik mij die vraag dikwijls.
Maja, aan de chou chou van de pers en de dito chou chou ploeg mag niet geraakt worden.
STVV1924 schreef: ↑18 sep 2023, 09:40
We gaan met een 11 op 21 naar Genk.
WAT ALS...
Als dit een 14 op 24 wordt dan zitten we op PO1 koers.
Met een 12 op 24 zitten we op PO2 koers.
Met een 11 op 24 is het naar beneden kijken.
Winst tegen Kv Mechelen was mooi, maar een punt of een driepunter in de derby zijn toch wel weer een MUST.
Als ge bij 11/24 naar beneden moet kijken pakt ge best een verrekijker.
Je moet het ook een beetje begrijpen. Onze concurrenten voor degradatie kunnen naast vlot combinatievoetbal over de mat ook overschakelen naar een 'lange halen gauw thuis' systeem richting topspitsen als daar zijn Lauberbach, Avenatti en Charles Cook.
Wedstrijd op tv bekeken, zeer leuke wedstrijd met bij momenten goed spel. Mechelen toonde op het einde weinig karakter, wat ik een beetje jammer vond voor de wedstrijd.
De Ito-goal maakt indruk, zelfs bij Extra-Time !
Vooral dan de voorbereiding, met name Delorge die voor de driehoek koos ipv rechtstreeks diep te spelen.
Joos vond het geniaal en vroeg zich af welke speler zoiets nog zou doen ... geen enkele dacht hij !
Bovenop de precisie van Steuckers !
Sonck vond dan weer de transformatie ivgl met vorig seizoen verbazingwekkend !
Ook de naam Matte Smets viel !
Goei programma, Joos kent er wel degelijk iets van !!!
Na een druk weekend graag nog even terugkomen op de wedstrijd: ik heb genoten. Zoals elders op dit forum al aangehaald, de mix van (jonge) enthousiaste Belgen en kwalitatieve Japanners is de formule die moet worden behouden. Goed voetbal, inzet, kansen en eindelijk nog eens een leuk gevuld stadion tegen een kleinere ploeg. Er hing een aangename voetbalsfeer.