KRC Genk - STVV 24/9 speeldag 8
-
Re: KRC Genk - STVV 24/9 speeldag 8
Er wonen 128 nationaliteiten in Genk dus het is geen Turks-Italiaans monopoly he.
Mensen vergeten dat 37% van de inwoners gewoon herkomst Belgen zijn.
Wat wel waar is dat 70% van de -24 jarigen daar andere roots hebben.
Het is een super divers stadje.
Vriendelijke mensen die graag een praatje maken als je daar komt
https://www.youtube.com/watch?v=PR_Fvqnrq_A&t=14s
In Genk zelf wonen amper Reesing supporters. De meeste lopen daar rond met een Galatasaray of Juve-shirt. In de gemeentes rond Genk wonen de meeste mensen met een klein pietjeEsteeveevee schreef: ↑19 sep 2023, 22:00 Er wonen 128 nationaliteiten in Genk dus het is geen Turks-Italiaans monopoly he.
Die palettekop ze frituurke is een jaartje geleden trouwens tot as herrezen.
- Brusselmans 2.0
- Supporter van: FC Kuttekoven
Dat kan ik alleen maar volle 100% bevestigen !Esteeveevee schreef: ↑19 sep 2023, 22:00 Vriendelijke mensen die graag een praatje maken als je daar komt
Kom er al 15 jaar werkgeralateerd, ze weten dat ik van ST ben, en heb er nog nooit 1 cm miserie of ambras gehad, in tegendeel, ze zien me daar graag komen !
Zowel in het centrum, als in de hinterland, van Bree, Lummen, Maaseik tot Dilsen !
Beetje plagen heen en weer, smurf vs appelboer ...
Ook Ronny en Melissa van King's Palace (als je niet ziet dat hij een rolletje speelt, het ligt aan u), heel aangename mensen, van de frituurfamilie Vanseer-Meirisonne, ge weet wel, die van de lekkere smoutebollen op de kermis ...
Allemaal echte Belgen trouwens ...
Dus niet alles over 1 kam scheren, that's only for the stupid !
Heb ik daarmee gezegd dat er in Genk geen opgeblazen eikels rondlopen ?
Nee toch !
Allez, nog iemand die een liefdesbetuiging wil neerpennen?
Soit, ik hoop alleszins dat we geleerd hebben van de wedstrijd tegen Cercle. Het zal vooral zaak zijn om onder de druk uit te geraken, en niet te verzanden in eindeloos gepingel achteraan.

Soit, ik hoop alleszins dat we geleerd hebben van de wedstrijd tegen Cercle. Het zal vooral zaak zijn om onder de druk uit te geraken, en niet te verzanden in eindeloos gepingel achteraan.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
-
Ich moet ze nèh, zal ze noeit nèh moete en wil ze noeit nèh moete.
Dèh!
Dèh!
-
Nee nee. Geen liefdesverklaring.
Van mij mogen ze zakken naar 3B.
Als we zondag winnen is het feest. 3 dagen.
Van mij mogen ze zakken naar 3B.
Als we zondag winnen is het feest. 3 dagen.
-
Naar mijn info zal het onderste vak vol zitten en een gedeelte naar het bovenste vak.STVV1924 schreef: ↑19 sep 2023, 21:18569 man = 1 vak = afgeladen vol?Kanarieduivelke schreef: ↑19 sep 2023, 20:57 9 bussen, 569 supporters
Groot scherm in de oost, open vanaf 12u
-
We kunnen nog een bus inleggen he.
Maar dan zouden 50 mensen die willen meegaan zich mogen melden.
De eerste echte last minute forum bus maar wie wil het naar zich toe trekken.
Ik heb veel respect voor de verantwoordelijken van de supportersclubs. Die mannen en vrouwen steken er veel werk in. Respect.
Maar dan zouden 50 mensen die willen meegaan zich mogen melden.
De eerste echte last minute forum bus maar wie wil het naar zich toe trekken.
Ik heb veel respect voor de verantwoordelijken van de supportersclubs. Die mannen en vrouwen steken er veel werk in. Respect.
- Brusselmans 2.0
- Supporter van: FC Kuttekoven
Donderdag al goed beginnen !
Een beetje Italiaans geweld op enkels en knieën !
Alle beetjes helpen !
Een beetje Italiaans geweld op enkels en knieën !
Alle beetjes helpen !
Niet alles en iedereen over 1 kam scheren, daar heb je gelijk in, ook in Sint-Truiden lopen er opgeblazen eikels rondBrusselmans 2.0 schreef: ↑20 sep 2023, 03:38Esteeveevee schreef: ↑19 sep 2023, 22:00 Vriendelijke mensen die graag een praatje maken als je daar komt
Dus niet alles over 1 kam scheren, that's only for the stupid !
Heb ik daarmee gezegd dat er in Genk geen opgeblazen eikels rondlopen ?
Nee toch !
Opgeblazen eikels en haantjesgedrag van "boven op de berg" in een rijtje voor zo ver ik ze me herinner, vul gerust aan vanuit eigen ervaring.
Clubvetes en stadscentrumrellen
Even wat "cultuur"historisch erfgoed
1986-87
duel Stvv - Waterschei met daarna rellen in het stad
1991
N'Gapy "broeder"-moord in Limburg
97-98
Fortuna en Genk supporters zakken met de trein af richting Sint-Truiden en maken amok in het centrum
In die jaren moest onze "K-side" het vaak bekopen in aantallen om die van de B- en C-mijnterillen zich niet aan "afspraken" kunnen houden. "Lopen in je eigen stad" is geen leuze zonder inhoud wanneer de Smurfen het scanderen of neerpennen.
Wat later in de tijdslijn: van uitgegraven middenstip, ea. grasmatincidenten (van vuurpijlen) tot drol van het jaar trofee Trossard die zijn vlag "plant", de stilgelegde wedstrijd, het busincident in Genk (molotov cocktails), de gekaapte Samurai vlag op het oefenveld Sint Jan, de graffiti op ons stadion, het postkaartje vanuit Genevè
Naar alle waarschijnlijkheid zijn er van de jaren 1980 tem 2023 nog wel tal van aanvullingen.
1986-87
1991
97-98
Fortuna en Genk supporters zakken met de trein af richting Sint-Truiden en maken amok in het centrum
In die jaren moest onze "K-side" het vaak bekopen in aantallen om die van de B- en C-mijnterillen zich niet aan "afspraken" kunnen houden. "Lopen in je eigen stad" is geen leuze zonder inhoud wanneer de Smurfen het scanderen of neerpennen.
Wat later in de tijdslijn: van uitgegraven middenstip, ea. grasmatincidenten (van vuurpijlen) tot drol van het jaar trofee Trossard die zijn vlag "plant", de stilgelegde wedstrijd, het busincident in Genk (molotov cocktails), de gekaapte Samurai vlag op het oefenveld Sint Jan, de graffiti op ons stadion, het postkaartje vanuit Genevè
Naar alle waarschijnlijkheid zijn er van de jaren 1980 tem 2023 nog wel tal van aanvullingen.
Vlaggen van een balkon plukken, stenen gooien op bussen waar kinderen inzitten, …STVV1924 schreef: ↑21 sep 2023, 07:54 Opgeblazen eikels en haantjesgedrag van "boven op de berg" in een rijtje voor zo ver ik ze me herinner, vul gerust aan vanuit eigen ervaring.
1986-87
1991
97-98
Bedoel maar, als STVV het supporters aantal had van Genk zou er evenveel miserie langs onze kant komen.
Plaagstootjes moeten kunnen. Vanaf het ogenblik dat er effectief geweld gebruikt wordt ben je al enkele bruggen te ver. Voor een voetbalmatch dan nog.
Soit, Genk heeft mij dit seizoen nog niet kunnen overtuigen. Vorig weekend op Union waren ze slecht. Maar ze winnen wel. Ik verwacht geen 3-0 of 0-3 match. Genk zal heel hoog druk komen zetten à la Cercle. Aan ons om te bewijzen dat we geleerd hebben uit die match.
Verder denk ik dat Fujita de plaats van Ito gaat innemen om die extra stabiliteit te hebben om het middenveld.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STVV steunt Maribor....... 
Na edit: STVV steunt Fiorentina?

Na edit: STVV steunt Fiorentina?

Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Hbvl:
Supporters van Fiorentina en KRC Genk raken slaags: politie probeert gemoederen te bedaren.
Ze zullen denken, we zijn toch kansloos, zullen we er nu al aan beginnen...

Supporters van Fiorentina en KRC Genk raken slaags: politie probeert gemoederen te bedaren.
Ze zullen denken, we zijn toch kansloos, zullen we er nu al aan beginnen...

- Tompie
- Supporter van: STVV
Met de huidige kern wordt het hoe dan ook een volledig andere derby dan vorig seizoen. Hollerbach maakte er, zeker op Stayen, een fysieke slag van met veel duels voor de Boya’s en Konaté’s van deze wereld. Daar had Genk geen antwoord op. Die middelen hebben we nu niet meer.
Het zal dus voetballend moeten gebeuren, daar zullen de smurfen alvast niet kunnen over mopperen. Ik hoop dat we alleen niet té braaf zullen zijn. We hebben niet echt veel smeerlapjes in de ploeg die je in een derby toch wel kan gebruiken. Misschien dat bijvoorbeeld Delorge die rol wel wat op zich kan nemen.
Veel zal Fink wellicht niet wijzigen aan zijn basiself. Op zich zou je met Fujita en Ananou in de tweede helft nog een serieuze kwaliteitsinjectie kunnen doorvoeren tegen een mogelijks wat vermoeid Genk na hun wedstrijd van vanavond. Van mij mag Fujita ook starten, voor alle duidelijkheid. Ik zie hem zondag hoe dan ook scoren.
Interessant wordt het ook om te zien of Fink misschien “een plannetje” heeft. Een ingeving die ervoor zorgt dat ons gebrek aan kwalitatieve spits geen reden moet zijn om zondag puntenloos terug te keren.
Koita heeft in ieder geval zijn mogelijke doelpunten tegen Mechelen opgespaard voor een betere opportuniteit…
Het zal dus voetballend moeten gebeuren, daar zullen de smurfen alvast niet kunnen over mopperen. Ik hoop dat we alleen niet té braaf zullen zijn. We hebben niet echt veel smeerlapjes in de ploeg die je in een derby toch wel kan gebruiken. Misschien dat bijvoorbeeld Delorge die rol wel wat op zich kan nemen.
Veel zal Fink wellicht niet wijzigen aan zijn basiself. Op zich zou je met Fujita en Ananou in de tweede helft nog een serieuze kwaliteitsinjectie kunnen doorvoeren tegen een mogelijks wat vermoeid Genk na hun wedstrijd van vanavond. Van mij mag Fujita ook starten, voor alle duidelijkheid. Ik zie hem zondag hoe dan ook scoren.
Interessant wordt het ook om te zien of Fink misschien “een plannetje” heeft. Een ingeving die ervoor zorgt dat ons gebrek aan kwalitatieve spits geen reden moet zijn om zondag puntenloos terug te keren.
Koita heeft in ieder geval zijn mogelijke doelpunten tegen Mechelen opgespaard voor een betere opportuniteit…
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.