Open brief aan voorzitter Bart Lammens

nedr@
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 okt 2010, 13:12

Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door nedr@ »

In januari 2012 nam ene Bart Lammens het Geel-Blauwe roer in handen. “Roland Duchâtelet heeft mij gevraagd om te helpen met de zoektocht naar vers kapitaal”, aldus de vermeende nieuwe sterke man, die volgens zichzelf enkel een overgangsfiguur was.
Bart Lammens sprak de toen misnoegde STVV-fans vlak na zijn aanstelling toe in een café op de Grote Markt. De supporters stelden zich constructief op en bliezen de op til staande protestacties af. Wat later kreeg elke supportersclub zelfs een symbolisch aandeel in de nieuwe NV STVV.
Vandaag, vier jaar later, geen enkele beloofde investeerder rijker en heel wat illusies armer, doen alle supportersclubs aangesloten bij het Supportersverbond KSTVV afstand van dat verworven aandeel. We kunnen en willen onze sportieve waarden niet meer vereenzelvigen met de zelfverrijking van en het totale gebrek aan enige sportieve ambitie bij de eigenaars en bestuurders van NV STVV.
Beste Bart Lammens, de feiten van de voorbije weken waren dan ook de druppels die onze emmer definitief lieten overlopen.

Blijkbaar vond u het opportuun om zowel onze hoofdtrainer als drie van onze absolute smaakmakers te laten vertrekken. Dat op een moment waarop Play-Off 1 niet eens onrealistisch was, en een moment waarop een mooie prestatie in Play-Off 2 het minimale doel had moeten zijn. Ook een mooi parcours in de bekercompetitie was voor de club van geen belang. We gunden enkele basisspelers rust, met een wanprestatie en de uitschakeling tot gevolg.

Ondertussen zijn we niets meer dan een regelrechte degradatiekandidaat. U maakt zo ons recordaantal abonnees belachelijk. Een transfer van Fererra, Junior, Dompé en Schoofs aan het einde van dit seizoen, had minstens evenveel geld opgebracht. U haalt de wintertransferperiode aan als de grote boosdoener. Toch moeten wij vaststellen dat andere eersteklassers hun sterhouders wél aan boord houden en zich zelfs versterken.
Daarbovenop doen u en Roland Duchâtelet er alles aan om de mogelijke belangenvermenging tussen STVV en Standard te ontkennen. AA Gent-coach Hein Vanhaezebrouck gelooft blijkbaar jullie fabeltjes niet. Ook wij stellen alweer vast dat er de voorbije maanden opnieuw een trainer en twee van onze spelers richting Luik verhuisden. Met Dussaut en De Sart maakten er twee Rouches zonder ervaring de omgekeerde beweging. Tegen Westerlo werden deze laatste twee zelfs onbegrijpelijk in de basis gedropt. Daarvoor verdwenen met Mahlangu en Bagayoko twee ervaren vaste waardes respectievelijk naar een andere positie en naar de bank.

Dat u na de nederlaag tegen Westerlo ook nog eens draaischijf Rob Schoofs van de hand doet, tart elke sportieve logica. Na de aanval, onthoofdt u ook nog eens het middenveld van de nu al minst productieve ploeg van de Jupiler Pro League.
Beste Bart Lammens, het grote probleem is dat u STVV enkel en alleen bekijkt vanuit uw standpunt als ondernemer. U hebt geen liefde voor de sport, nog minder liefde voor onze club. Gelukkig voor u en uw entourage draaien de VIP-faciliteiten van Stayen, volgens jullie de modernste voetbaltempel van het land, op volle toeren. Vreemd genoeg weerhoudt dat er u niet van om telkens weer het beperkte sportieve budget aan te halen. Dat waar elke andere club met een vernieuwd stadion haar werkingsbudget aanzienlijk weet te verhogen.

We moeten eveneens vaststellen dat de situatie eerder al negatief werd beoordeeld door de licentiecommissie en er afgelopen boekjaar opnieuw bijkomende schulden werden gemaakt en dit voor eerder beperkte sportieve investeringen. Er zijn bovendien ook geen garanties dat ondanks de genoemde hoge transfersommen voor uitgaande transfers er volgend jaar financiële weelde zal zijn. U deelde ons altijd mee dat er qua infrastructuur geen investeringen diende gebeuren uitgezonderd een lage huurprijs voor het stadion. Hierdoor kunnen we niet anders dan ofwel de genoemde verkoopprijzen van onze spelers ofwel de bestemming van deze gelden in twijfel te trekken. De vrees bestaat dat we financieel afhankelijk moeten blijven van een Messias .

Ooit ademde KSTVV Voetbal, Volk en Vuur. Nu zondigt de Sint-Truidense Voetbal Vitrine tegen alle waarden waar deze slogan voor stond. De NV STVV is enkel nog een transitclub voor huurlingen en jonge talenten waarop financiële meerwaarde gecreëerd dient te worden. Dat gaat ten koste van de sportieve doelen die een club als KSTVV verschuldigd is aan haar fans. Het commerciële aspect is belangrijk binnen het moderne voetbal, maar passie, ambitie en samen het hoogst mogelijke sportieve doel willen bereiken zijn dat des te meer in eender welke competitieve sport.

Supportersverbond KSTVV
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Jack »

Onderschrijf ik volledig!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Halenaar »

Jack schreef:Onderschrijf ik volledig!
Idem!
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Tompie »

Zeer sterk!
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Dreke »

Indien TSG het nog geveegd krijgt om hier iets visueel aan te koppelen deze avond, top. Al begrijp ik 100% als dit niet lukt voor hen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Jacques »

Klare en duidelijke taal!
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Brusselmans »

Hard-dies .... een 20-tal ...
:geelblauw:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Jan Bulder »

Radio 2 journaliste Hilde Lieten vandaag op Twitter:

"Voorzitter Lammens van @stvv overlegt volgende week met supporters over onvrede + vraagt steun voor #stvand straks."
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Jacques »

What else is new. :roll:
Dat die paljas zijn overleg vol leugens steekt waar de zon niet schijnt.
Om een politicus te citeren: "Wie gelooft die mensen nog?"
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef:What else is new. :roll:
Dat die paljas zijn overleg vol leugens steekt waar de zon niet schijnt.
Om een politicus te citeren: "Wie gelooft die mensen nog?"
Ik niet.
Op Facebook heeft Radio 2 er zelfs een "promofilmpje" van gemaakt: "Bart Lammens belooft op elk punt te antwoorden en schrijft een brief aan alle supportersclubs" :)

Op STVV.com : http://www.stvv.com/nl/nieuws/hotnews/d ... rt-lammens

Sporza neemt het bericht over: http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/ ... /1.2557713
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 29 jan 2016, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Jack »

Jan Bulder schreef:
Jacques schreef:What else is new. :roll:
Dat die paljas zijn overleg vol leugens steekt waar de zon niet schijnt.
Om een politicus te citeren: "Wie gelooft die mensen nog?"
Ik niet.
Op Facebook heeft Radio 2 er zelfs een "promofilmpje" van gemaakt: "Bart Lammens belooft op elk punt te antwoorden en schrijft een brief aan alle supportersclubs" :)

Op STVV.com : http://www.stvv.com/nl/nieuws/hotnews/d ... rt-lammens
De hoeveelste goed voorbereide leugenachtige presentatie zou dat van 'm worden?
Caravaggio
Berichten: 1103
Lid geworden op: 16 jun 2012, 14:55
Supporter van: Hubo Limburg United

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Caravaggio »

Super brief !

Ik ben echter sceptisch naar de toekomst toe.
In het verleden is vaker gebleken dat er uiteindelijk 'niets' gaat gebeuren; geen supporter acties, geen onderzoeken naar het circus, geen geloofwaardige uitleg, geen spits alla Mbonabucya/Sidibé..

Toch zal ik vanav. voor het laatst het hart uit m'n keel schreeuwen... ik zal STVV zeker nog volgen maar vanuit mijn luie zetel, maar afgelopen weken zijn de druppel...
Ik bedank iedereen die ik heb leren kennen op Staaien en op het forum (ik kan hier wel nog niet wegblijven, mijn "zwak" voor STVV is té groot :? )
"De Kanarie zingt niet meer. Voetbal, volk en vuur, ik zie het niet meer. Het doet de supporter pijn"
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door darion »

Uhu, zoals al die andere keren dat Lammens op alle vragen antwoordde zeker..
Je bent er niets mee. Om naar weeral een leugenachtige presentatie van de handpop te gaan luisteren?..
Ze doen toch wat ze willen, abonnees hebben ze toch ieder jaar opnieuw!
Scandic
Berichten: 1204
Lid geworden op: 06 okt 2010, 20:08
Locatie: Sint Joris/Alken

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door Scandic »

Goed initiatief ! Of het veel gaat uithalen, is een andere zaak. Bij Genk hielp het toen niet veel. Ik daar dikwijls voor schuppen zot gezeten om te luisteren naar antwoorden die je op voorhand al kon voorspellen.
darion
Berichten: 1493
Lid geworden op: 20 jul 2011, 22:56

Re: Open brief aan voorzitter Bart Lammens

Bericht door darion »

Men gaat toch blijven ontkennen dat er geen connectie is tussen Standard en STVV. Denk je nu echt dat ze dat uit de doeken gaan doen?
Hij draait u rond u vinger, ge gaat met een goed geloof naar huis, en volgend seizoen ist weer hetzelfde.
Is al enkele jaren zo
Plaats reactie