Bouw nieuwe tribune spoorweg

Alles over het beleid van onze club
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Halenaar schreef: 03 dec 2020, 12:48
Mikman schreef: 03 dec 2020, 12:38 Het ergste van al is dat we met een gedrocht van een stadion achter blijven. Als je zoveel geld investeert in een stadion en dat is het resultaat...

Is een nieuw stadion, een écht voetbalstadion, op een andere locatie een onrealistische optie? Die Amaury Verelst is bouwpromotor en partner van de club, kan die niet wat helpen, samen met Japans kapitaal? RD mag het huidige voetbalveld dan gebruiken voor appartementen of extra winkels in ruil voor een faire grondprijs.

Ik kwam dit tegen: https://en.wikipedia.org/wiki/MOL_Ar%C3%A9na Mogen ze hier direct neerpoten. Lijkt me perfect voor een club als STVV.

22 miljoen. Natuurlijk: in Slovakije is arbeid stukken minder duur dan hier.
Dat stadion :love:

Zo simpel, en daarmee toch ook knap. Echt alles wat een echte supporter op de tribune wilt. Exact het omgekeerde van Stayen.

Hoeveel zou het hier ondertussen gekost hebben? Meer dan het vijfdubbele altijd, en dan is het nog maar voor de helft af.
Er bestaat nog een MOL-stadion, in Hongarije. Het maakt zelfs kans om verkozen te worden tot 1 van de mooiste 10 stadions in Hongarije.

Die hoofdtribune lijkt behoorlijk veel op die van Stayen, en ook de overkant zou wel matchen. Het grote verschil zit achter de goal en in de hoeken. Qua beleving -voetbaluitstraling- een wereld van verschil.

https://nl.wikipedia.org/wiki/MOL_Ar%C3 ... erior).jpg

Zo had het hier ook moeten zijn, of die andere MOL-arena.
hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door hamster »

Die tribune was/is overbodig. Staaien zit nooit vol. Het was een veredeld kantoorgebouw met zicht op een voetbalstadion
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Esteeveevee »

Maar de koterij wel afbreken.
En niet alleen daar.
Heel de stad staat vol.
Erfenissen van 100 jaar cvp en sp.a
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Positivo »

hamster schreef: 04 dec 2020, 23:58 Die tribune was/is overbodig. Staaien zit nooit vol. Het was een veredeld kantoorgebouw met zicht op een voetbalstadion
De tribune is inderdaad niet nodig, alhoewel indien ze afgebroken wordt is er toch wel een ernstig probleem met de bezoekers ...... en wat mij stoort is dat het stadion niet “af” is.

Vergeet ook niet dat de tribune de grootste videowall ooit zou worden. Een attractie op zich, toch
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Positivo schreef: 08 dec 2020, 07:48
hamster schreef: 04 dec 2020, 23:58 Die tribune was/is overbodig. Staaien zit nooit vol. Het was een veredeld kantoorgebouw met zicht op een voetbalstadion
De tribune is inderdaad niet nodig, alhoewel indien ze afgebroken wordt is er toch wel een ernstig probleem met de bezoekers ...... en wat mij stoort is dat het stadion niet “af” is.

Vergeet ook niet dat de tribune de grootste videowall ooit zou worden. Een attractie op zich, toch
Inderdaad, het ergste is dat het stadion nu verminkt is. Ik denk dat het niet helemaal toevallig is dat de toeschouwersaantallen terugliepen vanaf het moment dat de supporters achter het doel hebben plaats gemaakt voor reclamepanelen -en doeken.

De oplossing/compromis is op zich nochtans simpel: er een gewone voetbaltribune van maken. Dan is er geen probleem met de mobiliteit, RUP of met de bouwplannen. Desnoods moet de club dat maar financieren en dan de recettes van de bezoekers zelf opstrijken. Roland wou aan de spoorweg nog kantoren bijbouwen maar dat zou voor nog meer mobiliteitsproblemen zorgen. En de typische dingen die je in een multifunctioneel voetbalstadion aantreft ( kantoor en retail-winkels ) staan sowieso al zwaar onder druk, terwijl het vastgoed dat wel in trek is ( logistiek en zorg ) moeilijk tot onmogelijk in te passen is in een voetbalstadion. Ik geloof dan ook niet echt meer in het concept van het voetbalstadion als multifunctioneel gegeven, tenzij op zeer specifieke plaatsen of bij clubs die sowieso veel inkomsten genereren. Beter kan je voor een lagere kostprijs iets bouwen, met wel voldoende comfort natuurlijk. Roland heeft het verkeerd ingeschat en zich gewoon van concept vergist. De nieuwste stadions zetten volop in op beleving, iets wat hier net achteruit gegaan is. Maar eerlijk gezegd denk ik dat RD te koppig en eigengereid is om zijn vergissing in te zien. En Asnong is ook te weinig stadion-architect.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jacques »

Op vlak van mobiliteit heb je geen nieuwe tribune nodig om een probleem te creëren. Dat probleem stelt zich nu al in beperkte mate. richting stad staat men vaak aan te schuiven van (bijna) aan de Colruyt, komende van de brug aan Staaien is het vaak aanschuiven omdat mensen links willen inslaan naar de parking van Staaien. Als Verelst op diezelfde locatie nog appartementen en een hamburgerrestaurant wil zetten zonder voldoende parkingen aanpassingen aan de weginfrastructuur zal het sowieso erger worden. In het algemeen is mobiliteit in St-Truiden een soep aan het worden/geworden.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jan Bulder »

Mikman schreef: 08 dec 2020, 11:28 En de typische dingen die je in een multifunctioneel voetbalstadion aantreft ( kantoor en retail-winkels ) staan sowieso al zwaar onder druk, terwijl het vastgoed dat wel in trek is ( logistiek en zorg ) moeilijk tot onmogelijk in te passen is in een voetbalstadion. Ik geloof dan ook niet echt meer in het concept van het voetbalstadion als multifunctioneel gegeven, tenzij op zeer specifieke plaatsen of bij clubs die sowieso veel inkomsten genereren. Beter kan je voor een lagere kostprijs iets bouwen, met wel voldoende comfort natuurlijk. Roland heeft het verkeerd ingeschat en zich gewoon van concept vergist. De nieuwste stadions zetten volop in op beleving, iets wat hier net achteruit gegaan is. Maar eerlijk gezegd denk ik dat RD te koppig en eigengereid is om zijn vergissing in te zien. En Asnong is ook te weinig stadion-architect.
De kantoorruimte op Stayen is bij mijn weten toch zo goed als bezet? Callexcell is zelfs vragende partij voor extra ruimte en ik dacht dat zij de kantoren in de nieuw te bouwen tribune zouden innemen. De ruimtes voorzien voor winkels zijn ook allemaal ingenomen. Hetgeen absoluut niet draait op Stayen, is de exploitatie als evenementencomplex. De feestzalen worden (te) weinig gebruikt en van grotere evenementen is er zelfs geen sprake.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Mikman »

Jan Bulder schreef: 08 dec 2020, 12:38
Mikman schreef: 08 dec 2020, 11:28 En de typische dingen die je in een multifunctioneel voetbalstadion aantreft ( kantoor en retail-winkels ) staan sowieso al zwaar onder druk, terwijl het vastgoed dat wel in trek is ( logistiek en zorg ) moeilijk tot onmogelijk in te passen is in een voetbalstadion. Ik geloof dan ook niet echt meer in het concept van het voetbalstadion als multifunctioneel gegeven, tenzij op zeer specifieke plaatsen of bij clubs die sowieso veel inkomsten genereren. Beter kan je voor een lagere kostprijs iets bouwen, met wel voldoende comfort natuurlijk. Roland heeft het verkeerd ingeschat en zich gewoon van concept vergist. De nieuwste stadions zetten volop in op beleving, iets wat hier net achteruit gegaan is. Maar eerlijk gezegd denk ik dat RD te koppig en eigengereid is om zijn vergissing in te zien. En Asnong is ook te weinig stadion-architect.
De kantoorruimte op Stayen is bij mijn weten toch zo goed als bezet? Callexcell is zelfs vragende partij voor extra ruimte en ik dacht dat zij de kantoren in de nieuw te bouwen tribune zouden innemen. De ruimtes voorzien voor winkels zijn ook allemaal ingenomen. Hetgeen absoluut niet draait op Stayen, is de exploitatie als evenementencomplex. De feestzalen worden (te) weinig gebruikt en van grotere evenementen is er zelfs geen sprake.
Maar de huurprijzen van kantoren en retail liggen dan ook erg laag. Per vierkante meter is de huurprijs van een retail-winkel buiten het centrum gemiddeld 10 keer lager van eenzelfde winkel in een winkelstraat ( ik heb het dan over algemeen, de specifieke huuprijzen van Stayen en het centrum van Sint-Truiden ken ik niet ). Wat ook de reden is waarom winkels als Action zo'n prijzen kunnen blijven aanbieden.
Aandelen van Wereldhave Belgium ( die onder andere de Shopping in Genk bezitten ) en Retail Estates ( o.a. T-forum Tongeren ) kan je kopen aan de helft van hun boekwaarde, hoewel het winstgevende bedrijven zijn. Terwijl je voor logistieke panden en zorgcentra makkelijk het dubbele van de boekwaarde betaalt. Omdat kantoren en retail onder druk staan van E-commerce en telewerk, terwijl logistiek net profiteert van die E-commerce en de vergrijzing ook toeslaat.

Callexcell is eigendom van Duchâtelet dus het is niet onlogisch dat hij die in Stayen stationeert. Ondertussen heeft Callexcell ook aangegeven voor zijn verdere uitbreiding naar Luik te verhuizen omdat de plannen voor tribune Zuid bleven aanslepen. Dat zijn 160 jobs die nu naar Luik trekken ipv in Sint-Truiden terecht te komen.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Yellow Feaver »

Ging die extra kantoorruimte toegelaten worden als je nu ziet welke linke truc hij gebruikt heeft met de parking om de vergunning rond te krijgen? Trouwens 160 jobs die niet in Sint-Truiden terechtkomen? Dan zullen de mensen uit Genk, Hasselt, Zolder, Tienen,...uit de trein stappen in Luik behalve in Sint-Truiden. Dat is het enige verschil...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jacques »

Volgens hun eigen website is Callexcel al sinds 2019 actief in Luik. Letterlijk:
"Recent, in 2019 opende onze nieuwe vestiging in Luik. Met het Station van Luik Guillemin in de buurt is dit kantoor perfect bereikbaar met het openbaar vervoer. De Luikse vestiging biedt plaats aan zo’n 160 medewerkers op een knap ingericht verdieping in de vorm van een grote letter ‘L’. Het mooie terras geeft ook dit stukje Callexcell een uniek karakter. "
https://callexcell.be/portal/who-is-callexcell/

Dat moet toch net lukken dat ze nu nog eens gaan uitbreiden in Luik met 160 medewerkers. Is 160 het gouden getal van callcenters, is 2x 160 puur toeval of is men hier de publieke opinie aan het bespelen met leugens om zo druk te kunnen zetten op lokale politici?

Los daarvan zou ook hier gelden dat die 160 plaatsen er alleen mogen komen mits men daar extra parking aan koppelt (cf. situatie met Verelst). De buurtbewoners van Staaien zijn nu al niet content dat mensen die op stayen werken continu (foutief) voor hun deur parkeren.
Overdrijven is een kunst
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Jones »

De stad moet Roland toch kunnen overtuigen. Ze hebben het dossier van hem gekoppeld aan dat van Verelst die op bouwen staat onderaan Stayen op dat braak stuk grond. Koppel dat terug los he en laat Verelst de parking van Roland gewoon gebruiken.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Yellow Feaver »

Jones schreef: 08 dec 2020, 17:08 De stad moet Roland toch kunnen overtuigen. Ze hebben het dossier van hem gekoppeld aan dat van Verelst die op bouwen staat onderaan Stayen op dat braak stuk grond. Koppel dat terug los he en laat Verelst de parking van Roland gewoon gebruiken.
Waarom zouden ze? Ik zoek nog altijd de meerwaarde van Roland zijn kantoortribune voor de stad en voor STVV. Roland heeft al met het RUP mogen goochelen en de grond voor een prijs gehad waar ik geen twee deftige bouwgronden kan voor kopen.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door lindoke »

Op dit moment maakt het voor STVV niks uit of die nieuwe tribune er komt of niet. Als we ooit terug het geluk hebben om tegen de topploegen met een uitverkocht stadion te zitten zal die discussie terug opleven en zal het wel iets uitmaken.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Esteeveevee
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 sep 2015, 07:53

Re: Bouw nieuwe tribune spoorweg

Bericht door Esteeveevee »

Aanvraag zal ingediend worden
Plaats reactie