STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

bert1924 schreef: 14 mar 2023, 14:21 Gisteravond Nog eens gekeken naar extratime. Mierenneuker van dienst was ook van mening dat het strafschop was.ER is niemand in gans Belgie die gezien heeft of de bal werkelijk Hara's elleboog geraakt heeft.
Zeer interessant gesprek van de panelleden met Philippe Bormans.Stvv heeft werkelijk een grote kans gemist door Bormans en O'loughin niet aan boord te houden.Deze mensen weten WEL hoe men een club met een klein budget moet runnen en hoe men degelijke transferts moet doen met een klein budget.
Bormans werd hier nochtans met de grond gelijkgemaakt, toen hij hier probeerde met weinig geld een ploeg te bouwen.

O loughlin. Tja, achteraf is dat allemaal makkelijk zeggen natuurlijk. Hij had toen de perceptie tegen na zijn slechte passage als trainer.
Houd je dan zo iemand nog aan boord?

Wat Bormans bewijst bij Union is dat je, om succes te hebben, geen geld ertegenaan hoeft te smijten, zoals velen hier maar al te vaak denken.

2 onderschatte onderdelen zijn 1) Vechtlust/wilskracht. WIL je er wel voor gaan en er alles voor geven?
2) Geluk.
Geluk dat de mayonaise pakt.
Geluk dat het systeem van uw trainer werkt.
Geluk dat die spelers effectief aarden in de Belgische competitie.
pat@
Berichten: 1065
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door pat@ »

Nummer 2 is heel voornaam geweest voor de perceptie van Bormans.
Met een ongewijzigd 2de-klasse team bijna kampioen spelen in 1A, dat is gewoonweg luckboxen. Daar hebben Bormans & O'Loughlin geen hand in gehad. Het kampioen spelen in 2de klasse natuurlijk wel.
Met weinig geld, volgens Bormans dan toch, een team verder uitbouwen is allemaal goed en wel maar hoe concreet is dat?
Boniface is aangekocht voor 2 miljoen, toch niet weinig geld. Dan moet je geluk hebben dat hij iets meer kan dan iemand anders. In het rijtje der eindejaarsrekeningen spelen ze in de kelder van de profteams, ver onder STVV. Aangezien ze totaal onafhankelijk zijn van Brighton & Hove Albion kan het ook wel eens heel snel keren daar in Sint-Gillis.
O'Loughlin is hier vertrokken als gebuisde trainer, niet als iemand voornaam in de sportieve cel.
Ik ben totaal niet jaloers op Union en al zeker niet op de prestaties van Bormans.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Zij kochten Boniface.

Beste voorbeeld bij ons is Buya Turay.
Normaal iemand die potten moest breken, gezien zijn neus voor goals, maar (en sorry, maar ik blijf Brys daar de schuld van geven) dat hier niet deed.

Dan ga je mensen hebben die zeggen:"Scouting"!

En wie weet hoe de scouting bij ons eruit ziet? Of bij andere clubs?

Dan nog, dan NOG zit je met de factor geluk.

Kijk naar Leicester.
Zich op een haar na kunenn redden om het jaar erop kampioen te spelen.

Sommige vragen in het artikel waren ook tenenkrullend.
"Jama, ge moet wel aan 6 Belgen komen he".
No shit.
Daar kom je volgend seizoen, met de terugkeer van Delorge, Steuckers en Van Helden, met sprekend gemak aan.
"Gezien de leegloop van STVV, gaat DMM echt niet verkopen".
Goede afleiding.
Een ploeg verkopen zonder noemenswaardig onroerend activa (eigen stadion) en roerend activa (spelers).
Good luck om daar uw investering nog uit te halen....

"Moeten de Japanners niet spelen?"
Als ze moesten spelen, speelde Kagawa een pak meer en zagen we nu enkel nog maar Hayashi en Hara vooraan lopen, dus nee...

:fuck:
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1504
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

STVV-fan schreef: 14 mar 2023, 15:32
Beste voorbeeld bij ons is Buya Turay.
Normaal iemand die potten moest breken, gezien zijn neus voor goals, maar (en sorry, maar ik blijf Brys daar de schuld van geven) dat hier niet deed.
En nu zitten we met ene die er in 2 jaar niet in geslaagd is om een explosieve, aktiemakende flankspeler met een goed schot in te passen !
Onze Adringa/Paintsil/Trésor/Amuzu mag banken !
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

Brusselmans 2.0 schreef: 14 mar 2023, 16:20
STVV-fan schreef: 14 mar 2023, 15:32
Beste voorbeeld bij ons is Buya Turay.
Normaal iemand die potten moest breken, gezien zijn neus voor goals, maar (en sorry, maar ik blijf Brys daar de schuld van geven) dat hier niet deed.
En nu zitten we met ene die er in 2 jaar niet in geslaagd is om een explosieve, aktiemakende flankspeler met een goed schot in te passen !
Onze Adringa/Paintsil/Trésor/Amuzu mag banken !
En hebben we met Ito er nog ene die we uitlenen!

Ik volg u volledig.

Defensieve zekerheid ok, maar betonneren is toch niet nodig?

4-1-4-1 opstelling, 4-1-3-2, of Brepoels zijn geliefde 4-2-3-1.

Allemaal opstellingen die, als ze goed in elkaar zitten, ervoor zorgen dat je optimaal gebruik maakt van een Koita/Ito, zonder daarvoor noodzakelijk defensief iets op te geven.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

'Elk nadeel heb z'n voordeel.'
Met het vertrek van Hollerbach en Leistner en de pensionering van Teixeira is er geen noodzaak om vast te houden aan een laag blok. Met alle spelers die einde contract zijn, heeft een nieuwe trainer eigenlijk vrij spel om er volledig zijn ding van te maken. We zullen zien wat dat oplevert. Een nieuwe cyclus zal sowieso leergeld vragen, maar brengt ook opportuniteiten met zich mee.
Overdrijven is een kunst
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

zipke373 schreef: 14 mar 2023, 14:37
Piana schreef: 12 mar 2023, 08:41 Veel meer nog dan de tribunes, is dus dat kunstgras het allergrootste vergif wat deze club kon overkomen.

In de voorbereiding vind je geen clubs die hier een oefenmatch willen komen spelen. Redelijk wat spelers willen gewoon niet naar hier komen door die tapis plein, kijk naar Morioka. Nu geeft Tateishi ook nog eens aan dat ze geen grote buitenlandse club vinden om te investeren o.w.v. dat kunstgras (al is dat ook zeker niet altijd een zaligmakend scenario). Komt daar ook nog eens bij dat wij gewoon niet het budget hebben om het soort voetbal te spelen dat hoort op die ondergrond...

Dat allemaal omdat onze grote ziener ging bewijzen dat stadions zelfbedruipend konden zijn, 10 jaar na de opening wordt er nog steeds jaarlijks verlies gedraaid.
Ik moet het ook niet he, onze plastiek...aan de andere kant, Heintje weer horen janken over de grasmat in Gent? Andere velden eens bezien omdat het een paar dagen heeft geregend? In de jeugdwerking wordt er gestreefd naar kunstgras. Mijne jongste is blij als ze thuis spelen op kunstgras en niet op een of ander modderveld.
Misschien dat de houding tov kunstgras keert in de toekomst, dat kan inderdaad. Meer en meer spelers worden erop groot getrokken, en zijn het dus gewend. Ze maken van de huidige generatie ook meer en meer "salonvoetballers": tacklen mag niet meer want dan ga je liggen en van die dingen. Dus inderdaad het kan, maar de eerste 10 jaar zie ik dat niet gebeuren. De trend is internationaal gezien immers veel meer terug richting natuurgras dan richting kunstgras. In Nederland wordt alles terug omgevormd richting gras, in Engeland zijn de enkele probeersels op (toegegeven prehistorisch) kunstgras ook al lang opgebroken. Ondertussen zitten wij ermee, en kunnen we alleen maar hopen dat de rest van de wereld niet te lang meer wilt wachten met Roland gelijk te geven.

Het is ook niet omdat het veld van AA Gent slecht ligt, dat dat een argument is. Het kunstgras heeft ook al slecht gelegen, hoe lang hebben we niet gespeeld op een versleten mat? Als ik de velden in Engeland zie vb., daar zie ik toch weinig problemen. Alles is hoe je ermee om gaat. Jean met de klak moet hier het gras verzorgen, in Engeland worden daar echte professionals opgezet. Ingenieurs die onderling verkocht worden trouwens, net als voetballers: Paul Burgess bijvoorbeeld, begonnen bij Blackpool en ondertussen aan de slag bij Real Madrid. In Engeland bestaat ook al bijna 100 jaar de "Grounds Management Association", die elk jaar een prijs uitgeven voor het best onderhouden veld.
Ik weet wel dat al die budgetten niet te vergelijken zijn, maar zelfs als ge er bieten op wilt zetten moet ge uwe grond soigneren en er geld in steken.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Piana schreef: 15 mar 2023, 10:32
zipke373 schreef: 14 mar 2023, 14:37
Piana schreef: 12 mar 2023, 08:41 Veel meer nog dan de tribunes, is dus dat kunstgras het allergrootste vergif wat deze club kon overkomen.

In de voorbereiding vind je geen clubs die hier een oefenmatch willen komen spelen. Redelijk wat spelers willen gewoon niet naar hier komen door die tapis plein, kijk naar Morioka. Nu geeft Tateishi ook nog eens aan dat ze geen grote buitenlandse club vinden om te investeren o.w.v. dat kunstgras (al is dat ook zeker niet altijd een zaligmakend scenario). Komt daar ook nog eens bij dat wij gewoon niet het budget hebben om het soort voetbal te spelen dat hoort op die ondergrond...

Dat allemaal omdat onze grote ziener ging bewijzen dat stadions zelfbedruipend konden zijn, 10 jaar na de opening wordt er nog steeds jaarlijks verlies gedraaid.
Ik moet het ook niet he, onze plastiek...aan de andere kant, Heintje weer horen janken over de grasmat in Gent? Andere velden eens bezien omdat het een paar dagen heeft geregend? In de jeugdwerking wordt er gestreefd naar kunstgras. Mijne jongste is blij als ze thuis spelen op kunstgras en niet op een of ander modderveld.
Misschien dat de houding tov kunstgras keert in de toekomst, dat kan inderdaad. Meer en meer spelers worden erop groot getrokken, en zijn het dus gewend. Ze maken van de huidige generatie ook meer en meer "salonvoetballers": tacklen mag niet meer want dan ga je liggen en van die dingen. Dus inderdaad het kan, maar de eerste 10 jaar zie ik dat niet gebeuren. De trend is internationaal gezien immers veel meer terug richting natuurgras dan richting kunstgras. In Nederland wordt alles terug omgevormd richting gras, in Engeland zijn de enkele probeersels op (toegegeven prehistorisch) kunstgras ook al lang opgebroken. Ondertussen zitten wij ermee, en kunnen we alleen maar hopen dat de rest van de wereld niet te lang meer wilt wachten met Roland gelijk te geven.

Het is ook niet omdat het veld van AA Gent slecht ligt, dat dat een argument is. Het kunstgras heeft ook al slecht gelegen, hoe lang hebben we niet gespeeld op een versleten mat? Als ik de velden in Engeland zie vb., daar zie ik toch weinig problemen. Alles is hoe je ermee om gaat. Jean met de klak moet hier het gras verzorgen, in Engeland worden daar echte professionals opgezet. Ingenieurs die onderling verkocht worden trouwens, net als voetballers: Paul Burgess bijvoorbeeld, begonnen bij Blackpool en ondertussen aan de slag bij Real Madrid. In Engeland bestaat ook al bijna 100 jaar de "Grounds Management Association", die elk jaar een prijs uitgeven voor het best onderhouden veld.
Ik weet wel dat al die budgetten niet te vergelijken zijn, maar zelfs als ge er bieten op wilt zetten moet ge uwe grond soigneren en er geld in steken.
Dat is compleet waar, ik krijg het er gewoon van dat er uitvluchten gezocht worden met betrekking tot het kunstgras op Stayen terwijl de meerderheid van de andere ploegen hier niet in staat lijken te zijn om hun eigen velden deftig te onderhouden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Na 10 jaar kunstgras is de enige conclusie: 'Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet doen drinken'.
Zelfs al zou kunstgras objectief beter zijn, wat slechts enkele weken per jaar het geval is, dan nog is dat onvoldoende om de weerstand in de hoofden van de mensen weg te nemen. Topclubs en topspelers bepalen veelal de richting die het voetbal uitgaat, maar er is geen Real Madrid, Man City, Bayern of PSG dat op kunstgras speelt, geen Messi, De Bruyne, Mbappe, Mané of Haaland die zijn liefde voor kunstgras uitspreekt. Zolang dat niet gebeurt, zal kunstgras altijd een nicheproduct zijn waar het gros van de mensen zijn neus voor ophaalt.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 15 mar 2023, 11:10 Na 10 jaar kunstgras is de enige conclusie: 'Je kan een paard naar het water leiden, maar je kan het niet doen drinken'.
Zelfs al zou kunstgras objectief beter zijn, wat slechts enkele weken per jaar het geval is, dan nog is dat onvoldoende om de weerstand in de hoofden van de mensen weg te nemen. Topclubs en topspelers bepalen veelal de richting die het voetbal uitgaat, maar er is geen Real Madrid, Man City, Bayern of PSG dat op kunstgras speelt, geen Messi, De Bruyne, Mbappe, Mané of Haaland die zijn liefde voor kunstgras uitspreekt. Zolang dat niet gebeurt, zal kunstgras altijd een nicheproduct zijn waar het gros van de mensen zijn neus voor ophaalt.
Ja als je een voetballer een perfecte grasmat met natuurlijk gras voorstelt dan zal die dat altijd liever hebben.
Bij de jeugd en in de lagere reeksen heeft men liever kustgras, omdat zo'n perfecte grasmat in natuurlijk gras daar zelden voorkomt.
En dan spelen ze liever altijd op kunstgras dan af en toe op een goede natuurlijke grasmat en veelal in de modder op ne moosplein.
Doet De Bruyne elke week in de modder spelen en die kiest ook kunstgras.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door voetballiefhebber »

Ze willen zoveel mogelijk van kunstgras af. In Nederland wordt het binnen een paar jaar verboden op het hoogste niveau, dacht ik.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Dat kunstgras blijft een dubbele. Zelf ben ik ook voorstander van echt gras, maar niet dogmatisch. Er zijn wel degelijk ook voordelen aan.
A loyal football fan only supports the shirt...
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door bert1924 »

Hier zijn vele supporters die zeggen dat wat er bij UNION gebeurt grotendeels geluk is.
Bekijk eens de kostprijs van de spelers van Union en bekijk dan eens wat STVV aan transferts de laatste jaren uitgegeve heeft.
BV. Lazare zeer goed bij Eupen,naar charleroi ,slechts een match gespeeld, daarna naar 2de klasse in Portugal
Werd door union binnengehaald voor weinig geld en is nu een topper
BV Boniface ,hier werd geschreven voor 2,2 m. gekocht .Hoeveel zou die nu waard zijn?????
BV Lapoussin komt van virton ,dacht ik
Wat ik wil zeggen dat mits een goede techn.directeur kan men veel geld besparen!!!!
En nog aangenaam : Union speelt ook in GEEL-BLAUW !!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

bert1924 schreef: 16 mar 2023, 23:08 Hier zijn vele supporters die zeggen dat wat er bij UNION gebeurt grotendeels geluk is.
Bekijk eens de kostprijs van de spelers van Union en bekijk dan eens wat STVV aan transferts de laatste jaren uitgegeve heeft.
BV. Lazare zeer goed bij Eupen,naar charleroi ,slechts een match gespeeld, daarna naar 2de klasse in Portugal
Werd door union binnengehaald voor weinig geld en is nu een topper
BV Boniface ,hier werd geschreven voor 2,2 m. gekocht .Hoeveel zou die nu waard zijn?????
BV Lapoussin komt van virton ,dacht ik
Wat ik wil zeggen dat mits een goede techn.directeur kan men veel geld besparen!!!!
En nog aangenaam : Union speelt ook in GEEL-BLAUW !!
Bert.

Gij moogt scouten zoveel gij wilt.
Uwen technische directeur kan spreken zoveel hij wilt.

ACHTERAF is het allemaal makkelijk zeggen.

ACHTERAF kan je altijd zeggen: fantastisch gewerkt.
Als je het resultaat ziet.

Voorbeeld: Iedereen bewierrookte De Condé.
De ploeg die hij maakte moest vorig seizoen een spookpenalty krijgen om PO II te spelen in ons plaats.
Dit seizoen doen de bankzitters van vorig seizoen het voor die ploeg.

Ja Bert, GELUK is een al te grote factor, waar achteraf zeer lacherig over wordt gedaan.

Ge moogt scouten wat ge wilt, uw rapporten kunnen excellent zijn en uw bekwame technische directeur kan juist geen orgasme krijgen....
Maar als al dat talent er niet uit komt in de competitie....

Dusja. Geluk is ook een factor.
Geluk, want veel spelers van Union komen uit lagere klassen.

Stel u eens voor als de Japanners voor volgens seizoen afkomen met ne spits uit de Duitse derde klasse, nen tweede spits uit de Noorse competitie, een middenveld waarvan het meerendeel komt uit Spaanse 2de klasse en een deel Belgische verdedigers waar nooit iemand van heeft gehoord. Zuiver hypotethich.

Het kot zou hier te klein zijn en dan druk ik mij nog zeer rustig uit.....

Geluk hebben dat de speler aardt. Geluk hebben dat de mayonaise pakt.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

bert1924 schreef: 16 mar 2023, 23:08 Hier zijn vele supporters die zeggen dat wat er bij UNION gebeurt grotendeels geluk is.
Bekijk eens de kostprijs van de spelers van Union en bekijk dan eens wat STVV aan transferts de laatste jaren uitgegeve heeft.
BV. Lazare zeer goed bij Eupen,naar charleroi ,slechts een match gespeeld, daarna naar 2de klasse in Portugal
Werd door union binnengehaald voor weinig geld en is nu een topper
BV Boniface ,hier werd geschreven voor 2,2 m. gekocht .Hoeveel zou die nu waard zijn?????
BV Lapoussin komt van virton ,dacht ik
Wat ik wil zeggen dat mits een goede techn.directeur kan men veel geld besparen!!!!
En nog aangenaam : Union speelt ook in GEEL-BLAUW !!
De prestaties van Union zijn geweldig, ook een plezier om naar te kijken: qua voetbal en qua beleving! Is niet alleen ook geel-blauw van kleuren, maar lijkt ook op STVV van mentaliteit en beleving.
Hun sterkte zit zeker in de scouting: ongeveer al hun aankopen waren spelers die nog veel moeten bewijzen (Burgess, Undav, Vanzeir, Lapoussin, etc) en dan huren ze er nog een paar die wel al wat bewezen hebben (Vertessen, Adingra, Mitoma).
Maar je moet ook niet overdrijven: hun budget is echt wel hoger dan dat van STVV, ze hebben Brighton achter zich staan,.. en er gaan ook wel wat transfers mis (Eckert, ik herinner me een verleden jaar een Serviër, Avenatti, en nog een reeks waar we de namen niet van kennen...). De grote Belgische aankopen Dony en Boone komen momenteel totaal niet aan de bak.
Boniface is een sterke vondst, maar dat moet je ook kaderen. Die is nu 22 en is al 1 jaar out geweest met gescheurde kruisbanden 1,5 jaar geleden en nog eens 0,5 jaar out met gescheurde kruisbanden 2,5 jaar geleden... Dus ergens te begrijpen dat bijvoorbeeld Man City deze speler met een stevige blessuregeschiedenis niet meteen durft/wil aanwerven, Union deed het wel... Ik kan me de reacties van STVV-supporters al inbeelden als Tateishi een onbekende spits die zeer recent twee keer in totaal 1,5 jaar out was zou aanwerven...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Plaats reactie