STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ze hebben dat wel getracht met de kanarie, niet echt een succes (corona? andere redenen?). Mogelijk is het in Tokio rendabeler dan hier (hoe raar dat ook mag klinken)? Vraag is ook wie daarover beslist hier en in Tokio. Is dat dezelfde of moeten die twee los van elkaar gezien worden?
Ik ben ergens al blij dat er na jarenlange afwezigheid opnieuw een klein beetje meer aanwezigheid in het Truiense straatbeeld is.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef: 25 aug 2022, 10:18 Ze hebben dat wel getracht met de kanarie, niet echt een succes (corona? andere redenen?). Mogelijk is het in Tokio rendabeler dan hier (hoe raar dat ook mag klinken)? Vraag is ook wie daarover beslist hier en in Tokio. Is dat dezelfde of moeten die twee los van elkaar gezien worden?
Ik ben ergens al blij dat er na jarenlange afwezigheid opnieuw een klein beetje meer aanwezigheid in het Truiense straatbeeld is.
Sorry, maar als ge de inkleding van die zaak in Tokyo ziet (dat heeft geld gekost) en ge ziet wat ze hebben gedaan met de Kanarie (zelfs geen likje verf, vrijwilligers die de toog moesten doen) dan is het verschil duidelijk.

Ik zeg niet dat het initiatief in Tokyo niet goed is, natuurlijk wel. Maar STVV speelt in Sint-Truiden, België, niet toevallig en er mag ook wel aan lokale fans gedacht worden wat betreft horeca. Het ontbreken van gezellige horecaruimtes voor en na de wedstrijden, is een van de redenen waarom het minder leuk is om naar Staaien af te zakken.

Ge gaat mij niet vertellen dat een goed gerund sportcafé in Sint-Truiden niet kan draaien. Maar dan moet ge het wel deftig aankleden en er iemand inzetten die zijne wereld kent.
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jebus4life »

Lijkt me niet dat DMM dat spel uitbaat (of in eigendom heeft)...
Zal gewoon een lokale ondernemer zijn die dat uit de grond gestampt heeft (in samenwerking met de club/bestuur).
doraemon
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2022, 12:43
Supporter van: S TVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door doraemon »

From Japan

Nice to meet you, I am an STVV fan from Japan.
I would like to inform the Belgian people that STVV has recently changed in a big way.
MARUHAN, a pachinko company, is the new shareholder and NISHITAN, a company that made a lot of money from PCR testing of the COVID disaster, is now a sponsor.
They have no interest in football.
They see STVV as a convenient hobby.
MARUHAN is a gambling company and cannot run a sports club in Japan, so they have looked abroad.
Nishitan has made so much money from COVID that they want to use the money as an expense to reduce the amount of taxes they have to pay.
They recently formed STVV Girls, a group of former race queens, cabin attendants and other women.
https://stvvgirls.jp/
https://www.youtube.com/watch?v=9buMPGBzWV0
The scary thing is that they are already planning to have their own TV show in Japan and it looks like they'll be working here in Belgium too.
If you see strange young Japanese women and TV crews in your local area, be careful!

I use deepl
Sorry if this is unnatural English.
Thomas
Berichten: 134
Lid geworden op: 24 nov 2010, 19:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Thomas »

Hello Doraemon!

Glad to hear from a STVV fan from Japan.
You mentioned that Maruhan/Nishitan has no interest in football and solely uses STVV as a way to reduce their taxes.
As a fan, our goals and aspirations are of course completely different.
Do you have any idea whether they have a secondairy goal as well?
It seems like there are countless ways for big companies to avoid taxes and we can only hope that achieving success with STVV will be an (unwanted) side effect.
I hope this will translate well into Japanese.

Greetings from Belgium!
ertee
Berichten: 478
Lid geworden op: 21 aug 2019, 17:41

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door ertee »

De gecombineerde aankondigingen rond die STVV lounge en de (godbetert) STVV Girls doen mij eerder denken aan iets dat op de Luikersteenweg thuishoort dan binnen een professionele voetbalclub.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV-fan »

ertee schreef: 30 aug 2022, 17:10 De gecombineerde aankondigingen rond die STVV lounge en de (godbetert) STVV Girls doen mij eerder denken aan iets dat op de Luikersteenweg thuishoort dan binnen een professionele voetbalclub.
Ik dacht juist hetzelfde!

Aan "hostclubs" die vrij beroemd zijn in Japan
STVVninof
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVVninof »

ertee schreef: 30 aug 2022, 17:10 De gecombineerde aankondigingen rond die STVV lounge en de (godbetert) STVV Girls doen mij eerder denken aan iets dat op de Luikersteenweg thuishoort dan binnen een professionele voetbalclub.
Wat een cultclub :geelblauw:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

STVVninof schreef: 30 aug 2022, 18:50
ertee schreef: 30 aug 2022, 17:10 De gecombineerde aankondigingen rond die STVV lounge en de (godbetert) STVV Girls doen mij eerder denken aan iets dat op de Luikersteenweg thuishoort dan binnen een professionele voetbalclub.
Wat een cultclub :geelblauw:
DMM back to the roots! :beer:
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jebus4life »

Zeg dan nog eens dat DMM geen moeite voor lokale verankering, behalve ne Jonagold wordt het toch niet typischer dan de Chaussee d'Amour begot :grappig:
Yellow Feaver
Berichten: 1819
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Yellow Feaver »

Als het daadwerkelijk over Japanse dames gaat moeten ze waarschijnlijk nog even wachten op hun werkvergunning alvorens we ze op de mat mogen laten komen. ;)
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1541
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

セーターをもらえますか、それからボクサー シャツを受け取ってください...暖房は 23 度オンになっています...

(Let ni op een tipfaat hè metskes, ich duun mij best !)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Dikke flater ….. foute kleur van schoenen !
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

Yellow Feaver schreef: 01 sep 2022, 10:49 Als het daadwerkelijk over Japanse dames gaat moeten ze waarschijnlijk nog even wachten op hun werkvergunning alvorens we ze op de mat mogen laten komen. ;)
Op de mat laten komen seg.
Gebruiken we dan niet beter hotel Stayen?
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Plaats reactie