STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door voetballiefhebber »

Op zich heb ik er ook niet zoveel moeite mee. Stayen blijft ook in de naam zitten. KV Mechelen kenden we vroeger ook met de naam 'Achter de Kazerne', Brugge speelde op dezelfde locatie vroeger in het Olympiastadion en zo waren er nog meer (mythische) namen van het Regenboogstadion van Waregem tot het Albertpartstadion in Oostende die niet meer bestaan.
Genk verandert om de 3 of 4 jaar van naam, afhankelijk van welke sponsor er behoorlijk wat geld voor geeft.
Laatst gewijzigd door voetballiefhebber op 03 feb 2023, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Tja de nostalgie, eerlijk gezegd zijn de jaren '80 wel de reden waarom ik zo gehecht ben geraakt aan STVV: vaak een volgepakt Staaien, Engelse sfeer dicht tegen het veld, vurige sfeer, passie op en naast het veld, gezellige drukte in de café's in en rond het stadion. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik als 5-jarige jongen eenzelfde gevoel zou ontwikkelen bij dit leeg en kil stadion met betonnen muren die meters ver en hoog van het veld staan en de Revue of tribune Oost die in niets aansluiten bij hoe een Truienaar een pint wil drinken op de voetbal. Als ik tegenwoordig op Stayen ben en hoor dat mensen rondom mij tevreden zijn dat er 3500 man komt kijken tegen AA Gent, dan overvalt mij een enorme tristesse.

Ik doe niet meer veel verplaatsingen. Maar ik merk dat het net bij verplaatsingen als Westerlo, OHL, Eupen is dat er heel wat mensen toch nog eens de moeite doen om buitenshuis te gaan kijken. Omdat dat leuke verplaatsingen zijn, omdat ge daar dicht tegen het veld staat en er nog een bepaalde folklore hangt. Waarom was het zo plezant in 2e nationale? Natuurlijk ook omdat we vaak wonnen, maar dat waren zowat allemaal verplaatsingen in kleine gezellige stadionnetjes, waar ge dicht op het veld staat. Op Westerlo heb ik dit seizoen meer voetbalsfeer opgesnoven dan ik op Stayen de voorbije seizoenen heb meegemaakt. Fucking Westerlo. En ik ga voor mezelf spreken, ik hunker naar die folklore. Het huidige Stayen, het is een gedrocht en ik vind er geen reet aan. Op gebied van voetbalbeleving amuseer ik me er zelden of nooit meer. Niet voor, niet tijdens en niet na een match. Het huidige Stayen staat haaks op alles wat Staaien zo leuk maakte.

Waarom is wielrennen zo populair in Vlaanderen? Omdat dat wel nog een volkssport is, waar ge dicht bij de renners staat, letterlijk en figuurlijk. Waar er nog openlijk gedweept wordt met de folklore. Ook daar zijn er natuurlijk moderne invloeden, maar men raakt er niet aan de essentie.

Dat ge op bepaalde vlakken mee moet met uw tijd, volledig akkoord. Maar dat ge ook rekening moet houden met uw DNA en gevoel van de meerderheid van uw achterban, lijkt me ook meer dan logisch. Anders krijgt ge wat we hier hebben sinds de komst van RD. Eigenaars die er niets van snappen en strategische beslissingen nemen en uitvoeren die helemaal indruisen tegen het gevoel van de mensen. En zo kost de naamsverandering van het stadion u op lange termijn misschien wel meer dan dat het u op korte termijn opbrengt.

En wat ze in Kortrijk, Waregem of Bachten De Kupe denken of doen, interesseert mij eigenlijk geen reet. Wij zijn Truienaars en wij hebben een eigen gevoel en identiteit. Als ge morgen ne winkel overneemt en ge verandert al uw producten van smaak en uitzicht, dan moogt ge nog 1000 keer staan schreeuwen dat uw klanten (sorry Dreke) onnozelaars zijn en mee moeten met hunnen tijd, dan komen ze uw moderne producten niet meer kopen als ze ze niet smaken. Al zeker niet in Sint-Truiden, de aard van het beestje.

Resultaat: eind jaren '80, begin jaren '90 kwamen we wat betreft toeschouwersaantallen vlak achter de grote ploegen. Vandaag zijn we het 'Moeskroen van 1A', het lelijke eendje, en staan we flagrant laatste wat dat betreft.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Yellow Feaver »

Gemiddeld aantal toeschouwers dit seizoen.

1Club Brugge Jan-Breydel-Stadion
20.677
2Standard Luik Maurice Dufrasne Stadion
20.468
3RSC Anderlecht Lotto Park
19.191
4KRC Genk Cegeka Arena
16.032
5Royal Antwerp FC De Bosuil
13.892
6KAA Gent Ghelamco Arena
13.042
7KV Mechelen AFAS Stadion
11.832
8SV Zulte Waregem Elindus Arena
7.163
9RSC Charleroi Stade du Pays de Charleroi
6.915
10Royale Union Saint Gilloise Stade Joseph Mariën
6.495
11KV Kortrijk Guldensporenstadion
5.835
12KVC Westerlo Het Kuipje
5.709
13Oud-Heverlee Leuven King Power at Den Dreef Stadion
5.504
14Sint-Truidense VV Stayen
5.454
15Cercle Brugge Jan-Breydel-Stadion
3.636
16KV Oostende Diaz Arena
3.337
17KAS Eupen Kehrweg-Stadion
2.664
18RFC Seraing Stade du Paray
2.339
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Yellow Feaver »

Als er ne jeugdspeler met gevoelige achternaam naar Club Brugge vertrekt: Gepijp
Als Bruls vertrekt op aangeven van de trainer: Gepijp
Als men dit vertrek probeert op te vangen en daardoor een speler met dezelfde gevoelige achternaam met 1 speelminuutje, mede door een zware blessure voor zijn eigen goed uitleent: Gepijp
Als de supporters zelf!!!!!!!!!! (waarschijnlijk was Voets zo degoutant om zijn vrienden en familie op te trommelen voor te stemmen) een verkeerde speler kiezen om op de muur te schilderen: Gepijp
Als er een naampartner (de naam verdwijnt zelf niet!!!) gevonden is voor het stadion zoals op vele plaatsen gebeurd: Gepijp

Sportief en financieel doet ge het over een periode van 4 jaar beter dan ik ooit geweten heb.

Er is zelfs meer aandacht voor eigenheid dan er ooit onder RD en Duchatelet geweest is.

Het enigste wat ge kunt verwijten, en dan ook het enigste, is dat ze de zieltjes nog niet hebben kunnen terug winnen die de vorigen verkocht hebben.

En al de rest is gewoon tristig, gefrustreerd, vooringenomen gezever.

Deh, tis van mich af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Yellow Feaver schreef: 03 feb 2023, 09:35 Er is zelfs meer aandacht voor eigenheid dan er ooit onder RD en Duchatelet geweest is.
1 Antwerpse zot is genoeg ;-)

Er zijn inderdaad initiatieven. Maar aan de ene kant zijn er de goede initiatieven, en aan de andere kant blijven er beslissingen komen die mensen wegjagen. En waar ze perfect van weten dat ze mensen zullen wegjagen. De reacties op de naamswijziging had ik perfect kunnen voorspellen.

Tja.

Ge leest wat ge leest, en ge hoort wat ge hoort. Heel veel mensen lusten het gewoon niet. En de verpakking is doorheen de jaren zo hard veranderd, dat ik er eerlijk gezegd niet meer in geloof dat die mensen grotendeels teruggewonnen zullen worden. Mikken op de jongere generaties dan maar? Waarmee moet ge die in hemelsnaam gaan lokken. Het is geen aantrekkelijk product meer. Het eens zo fiere STVV is wat betreft uitstraling naar de buitenwereld toe een kutploeg à la Cercle, Eupen en Moeskroen geworden.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Yellow Feaver »

Jan Bulder schreef: 03 feb 2023, 09:59
Yellow Feaver schreef: 03 feb 2023, 09:35 Er is zelfs meer aandacht voor eigenheid dan er ooit onder RD en Duchatelet geweest is.
1 Antwerpse zot is genoeg ;-)

Er zijn inderdaad initiatieven. Maar aan de ene kant zijn er de goede initiatieven, en aan de andere kant blijven er beslissingen komen die mensen wegjagen. En waar ze perfect van weten dat ze mensen zullen wegjagen.

Tja.

Ge leest wat ge leest, en ge hoort wat ge hoort. Heel veel mensen lusten het gewoon niet. En de verpakking is doorheen de jaren zo hard veranderd, dat ik er eerlijk gezegd niet meer in geloof dat die mensen grotendeels teruggewonnen zullen worden. Mikken op de jongere generaties dan maar? Waarmee moet ge die in hemelsnaam gaan lokken. Het is geen aantrekkelijk product meer. Het eens zo fiere STVV is wat betreft uitstraling naar de buitenwereld toe een kutploeg à la Cercle, Eupen en Moeskroen geworden.
PO en RD bedoelde ik, met mijn tong beng ik scherp, mijn typvingers laten me soms in de steek.

Het product is verre van sexy en we weten allebei waar het begint. Maar sommige dingen komen niet terug, hier niet en op een ander ook niet. Mikken op een nieuwe generatie, misschien wel, maar dan zal het beginnen met veel loslaten waar wij belang aan hechten en de verfoeilijke wereld ingaan van TikTok, boenkmuziek na een match en hologrammen van één of andere influencer. Er is geen binding tussen de generaties dus begin er maar aan. De nieuwe generatie zal komen voor dingen waar wij gewoon zouden voor wegblijven en andersom.

Er is bijzonder veel goodwill. Het niet verlengen van Hollerbach is hier zelfs een gevolg van. Tatheishi had begrepen dat de supporters lokale jongens willen zien spelen. Hollerbach zag het niet zitten om de beteren jeugd op te nemen in zijn kern.

Maak ik me zorgen voor de kern van volgend jaar? Ja al sinds het einde van vorig seizoen maak ik me daar zorgen over. Maar tot nu toe hebben ze er wel altijd voor gezorgd dat we in 3 van de 4 seizoenen resultaten haalden die boven ons gemiddelde liggen. Dat seizoen dat het misliep hebben ze het dan nog kunnen rechtzetten.

Het enigste wat ik nu jammer vind is dat het lijkt dat we pas zwaar financiële inspanningen gaan doen als het gaat mislopen. Doe die inspanningen voor de start van het seizoen en je zal sowieso kort bij de eerste 5 uitkomen.

Enfin, wat de afgelopen 24 uur duidelijk is geworden is dat er alvast geen gelatenheid meer is als het over STVV gaat.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Yellow Feaver schreef: 03 feb 2023, 10:16
Jan Bulder schreef: 03 feb 2023, 09:59
Yellow Feaver schreef: 03 feb 2023, 09:35 Er is zelfs meer aandacht voor eigenheid dan er ooit onder RD en Duchatelet geweest is.
1 Antwerpse zot is genoeg ;-)

Er zijn inderdaad initiatieven. Maar aan de ene kant zijn er de goede initiatieven, en aan de andere kant blijven er beslissingen komen die mensen wegjagen. En waar ze perfect van weten dat ze mensen zullen wegjagen.

Tja.

Ge leest wat ge leest, en ge hoort wat ge hoort. Heel veel mensen lusten het gewoon niet. En de verpakking is doorheen de jaren zo hard veranderd, dat ik er eerlijk gezegd niet meer in geloof dat die mensen grotendeels teruggewonnen zullen worden. Mikken op de jongere generaties dan maar? Waarmee moet ge die in hemelsnaam gaan lokken. Het is geen aantrekkelijk product meer. Het eens zo fiere STVV is wat betreft uitstraling naar de buitenwereld toe een kutploeg à la Cercle, Eupen en Moeskroen geworden.
Er is bijzonder veel goodwill. Het niet verlengen van Hollerbach is hier zelfs een gevolg van. Tatheishi had begrepen dat de supporters lokale jongens willen zien spelen. Hollerbach zag het niet zitten om de beteren jeugd op te nemen in zijn kern.
Ook dit vat toch perfect samen dat die mensen het gewoon niet snappen, ook al zouden ze het willen.

Natuurlijk willen mensen meer jongens van eigen streek, ook dat is zo een van die folkloristische dingen die zijn blijven hangen uit het verleden. Hoeft dat persé allemaal jeugd te zijn, dat denk ik niet. En moet ge daarom een trainer die resultaten haalt met een beperkte kern niet verlengen? Ja jongens.

Als die jeugd zo goed zou zijn, dan zou die trainer ze wel gebruiken. Ik ken geen enkele trainer die een goede speler die kan uitvoeren wat gevraagd wordt niet opstelt. En tuurlijk zal er hier of daar wel eentje bij zijn die ge kunt inpassen in een ploeg met een gerodeerde as. En dan zullen de mensen rechtveren op de banken, zoals bij Dony. Dat is waar ge naartoe moet. Maar ja, Dony had geen contract en was ribbedie. Ja jongens.

Maar Tateishi heeft horen waaien dat mensen jongeren van hier willen, en gooit daarom de trainer buiten en gaat volgend seizoen zijn halve kern bevolken met jeugdspelers terwijl zowat al uw kwaliteit en ervaring weg is.

Sta me toe daar, net als u, ernstige bedenkingen bij te mogen hebben.

Ze snappen het gewoon niet.
Laatst gewijzigd door Jan Bulder op 03 feb 2023, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
BoemBoem
Berichten: 2934
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door BoemBoem »

Yellow Feaver schreef: 03 feb 2023, 09:35 Als er ne jeugdspeler met gevoelige achternaam naar Club Brugge vertrekt: Gepijp
Als Bruls vertrekt op aangeven van de trainer: Gepijp
Als men dit vertrek probeert op te vangen en daardoor een speler met dezelfde gevoelige achternaam met 1 speelminuutje, mede door een zware blessure voor zijn eigen goed uitleent: Gepijp
Als de supporters zelf!!!!!!!!!! (waarschijnlijk was Voets zo degoutant om zijn vrienden en familie op te trommelen voor te stemmen) een verkeerde speler kiezen om op de muur te schilderen: Gepijp
Als er een naampartner (de naam verdwijnt zelf niet!!!) gevonden is voor het stadion zoals op vele plaatsen gebeurd: Gepijp

Sportief en financieel doet ge het over een periode van 4 jaar beter dan ik ooit geweten heb.

Er is zelfs meer aandacht voor eigenheid dan er ooit onder RD en Duchatelet geweest is.

Het enigste wat ge kunt verwijten, en dan ook het enigste, is dat ze de zieltjes nog niet hebben kunnen terug winnen die de vorigen verkocht hebben.

En al de rest is gewoon tristig, gefrustreerd, vooringenomen gezever.

Deh, tis van mich af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Al dat gepijp. Ik moet dringend mijn vrouw een STVV sjaal aandoen. Misschien krijgt ze de vlooien over :mrgreen:

Langs de andere kant, we staan op zijn minst nog eens in het Belang van Limburg. Dat is ook geleden van de laatste match tegen Genk.

Ik vraag mij alleen af, zoals Enrique al vroeg, hoe het juist zit tussen RD en het stadion dan. Hebben ze het stadion nu over gekocht van RD? Ik snap niet goed hoe ze de naam anders kunnen veranderen ..
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Yellow Feaver »

Jan Bulder schreef: 03 feb 2023, 10:28
Yellow Feaver schreef: 03 feb 2023, 10:16
Jan Bulder schreef: 03 feb 2023, 09:59
Yellow Feaver schreef: 03 feb 2023, 09:35 Er is zelfs meer aandacht voor eigenheid dan er ooit onder RD en Duchatelet geweest is.
1 Antwerpse zot is genoeg ;-)

Er zijn inderdaad initiatieven. Maar aan de ene kant zijn er de goede initiatieven, en aan de andere kant blijven er beslissingen komen die mensen wegjagen. En waar ze perfect van weten dat ze mensen zullen wegjagen.

Tja.

Ge leest wat ge leest, en ge hoort wat ge hoort. Heel veel mensen lusten het gewoon niet. En de verpakking is doorheen de jaren zo hard veranderd, dat ik er eerlijk gezegd niet meer in geloof dat die mensen grotendeels teruggewonnen zullen worden. Mikken op de jongere generaties dan maar? Waarmee moet ge die in hemelsnaam gaan lokken. Het is geen aantrekkelijk product meer. Het eens zo fiere STVV is wat betreft uitstraling naar de buitenwereld toe een kutploeg à la Cercle, Eupen en Moeskroen geworden.
Er is bijzonder veel goodwill. Het niet verlengen van Hollerbach is hier zelfs een gevolg van. Tatheishi had begrepen dat de supporters lokale jongens willen zien spelen. Hollerbach zag het niet zitten om de beteren jeugd op te nemen in zijn kern.
Ook dit vat toch perfect samen dat die mensen het gewoon niet snappen, ook al zouden ze het willen.

Natuurlijk willen mensen meer jongens van eigen streek, ook dat is zo een van die folkloristische dingen die zijn blijven hangen uit het verleden. Hoeft dat persé allemaal jeugd te zijn, dat denk ik niet. En moet ge daarom een trainer die resultaten haalt met een beperkte kern niet verlengen? Ja jongens.

Als die jeugd zo goed zou zijn, dan zou die trainer ze wel gebruiken. Ik ken geen enkele trainer die een goede speler die kan uitvoeren wat gevraagd wordt niet opstelt. En tuurlijk zal er hier of daar wel eentje bij zijn die ge kunt inpassen in een ploeg met een gerodeerde as. En dan zullen de mensen rechtveren op de banken, zoals bij Dony. Dat is waar ge naartoe moet. Maar ja, Dony had geen contract en was ribbedie. Ja jongens.

Maar Tateishi heeft horen waaien dat mensen jongeren van hier willen, en gooit daarom de trainer buiten en gaat volgend seizoen zijn halve kern bevolken met jeugdspelers terwijl zowat al uw kwaliteit en ervaring weg is.

Sta me toe daar, net als u, ernstige bedenkingen bij te mogen hebben.

Ze snappen het gewoon niet.
Ik snap dat het verhaal Hollerbach stopt. Er is een visie met jonge talenten en ervaren spelers. Een visie met Japanse spelers en Belgische spelers. Een visie die Hollerbach niet ziet zitten.

Ondertussen snappen ze ook wel dat ervaring nodig is, zowel op maturiteit als in kennis van het Belgisch voetbal.

Er is ook een enorme angst om degradatievoetbal te moeten spelen.

Wat er niet is volgens mij is inlevingsvermogen is spelers om hen te overtuigen om voor ons te kiezen, getuige is de huidige sportieve situatie naar volgend seizoen toe. Ben benieuwd wat er uit de hoed komt.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Jan Bulder schreef: 03 feb 2023, 09:00 Tja de nostalgie, eerlijk gezegd zijn de jaren '80 wel de reden waarom ik zo gehecht ben geraakt aan STVV: vaak een volgepakt Staaien, Engelse sfeer dicht tegen het veld, vurige sfeer, passie op en naast het veld, gezellige drukte in de café's in en rond het stadion. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik als 5-jarige jongen eenzelfde gevoel zou ontwikkelen bij dit leeg en kil stadion met betonnen muren die meters ver en hoog van het veld staan en de Revue of tribune Oost die in niets aansluiten bij hoe een Truienaar een pint wil drinken op de voetbal. Als ik tegenwoordig op Stayen ben en hoor dat mensen rondom mij tevreden zijn dat er 3500 man komt kijken tegen AA Gent, dan overvalt mij een enorme tristesse.

Ik doe niet meer veel verplaatsingen. Maar ik merk dat het net bij verplaatsingen als Westerlo, OHL, Eupen is dat er heel wat mensen toch nog eens de moeite doen om buitenshuis te gaan kijken. Omdat dat leuke verplaatsingen zijn, omdat ge daar dicht tegen het veld staat en er nog een bepaalde folklore hangt. Waarom was het zo plezant in 2e nationale? Natuurlijk ook omdat we vaak wonnen, maar dat waren zowat allemaal verplaatsingen in kleine gezellige stadionnetjes, waar ge dicht op het veld staat. Op Westerlo heb ik dit seizoen meer voetbalsfeer opgesnoven dan ik op Stayen de voorbije seizoenen heb meegemaakt. Fucking Westerlo. En ik ga voor mezelf spreken, ik hunker naar die folklore. Het huidige Stayen, het is een gedrocht en ik vind er geen reet aan. Op gebied van voetbalbeleving amuseer ik me er zelden of nooit meer. Niet voor, niet tijdens en niet na een match. Het huidige Stayen staat haaks op alles wat Staaien zo leuk maakte.
99% gelijk. Staaien is verneukt op het moment dat RD die twee tribunes bouwde. Een rechtstreeks gevolg van de commerciële activiteiten die erbij horen. Ik kan de beweegredenen begrijpen, maar dan moet men ook de kritiek kunnen verdragen. De tribunes zijn nu eenmaal het dak van handelspanden etc. Wie dat ontkent, negeert de waarheid. Het stadion is een gedrocht. Dan hebben we het nog niet over hoe de bezoekers behandeld worden en zeker in het staanvak. En dat stoort mij 100 keer meer dan de wijziging van de naam van het stadion. Dat RD het in zijn comment nog aandurft om het woord "traditie" in de mond te nemen, bah.

Die 1% die niet klopt, is het gevoel bij de kinderen of jeugd. Zij hebben het oude Staaien nooit gekend. Mijne zoon bijvoorbeeld heeft dat referentiekader helemaal niet. Hij kent Staaien zoals het is.

Bert Stas (ik ken de man niet voor alle duidelijkheid) begint in gebruikte terminologie dezelfde weg op te gaan als Peter Onckelinx destijds. En dat is geen goede zaak...
A loyal football fan only supports the shirt...
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Positivo »

Het stadion een combinatie van economie en sport ?
Anders wordt een stadion met toeschouwers (eerste ploeg - gerekend aan 30 ! Wedstrijden en 3 u per wedstrijd) nauwelijks 90u ! Per jaar gebruikt. Welk nieuw stadion heeft die combinatie trouwens niet ? Een beetje realistisch blijven hé.

Niemand zal hier ooit goed kunnen doen. En de beste stuurlui staan aan wal.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Positivo schreef: 03 feb 2023, 11:59 Het stadion een combinatie van economie en sport ?
Anders wordt een stadion met toeschouwers (eerste ploeg - gerekend aan 30 ! Wedstrijden en 3 u per wedstrijd) nauwelijks 90u ! Per jaar gebruikt. Welk nieuw stadion heeft die combinatie trouwens niet ? Een beetje realistisch blijven hé.

Niemand zal hier ooit goed kunnen doen. En de beste stuurlui staan aan wal.
Sure dat die tegenwoordig moeten samen gaan...maar Noord en West zijn eerder bedrijsgebouwen die aan de achterzijde toevallig een tribune hebben die op een voetbalveld uitgeven. En dat dan gecombineerd met een volledig verouderde bezoekerstribune.
Laatst gewijzigd door zipke373 op 03 feb 2023, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

BoemBoem schreef: 03 feb 2023, 10:34
Yellow Feaver schreef: 03 feb 2023, 09:35 Als er ne jeugdspeler met gevoelige achternaam naar Club Brugge vertrekt: Gepijp
Als Bruls vertrekt op aangeven van de trainer: Gepijp
Als men dit vertrek probeert op te vangen en daardoor een speler met dezelfde gevoelige achternaam met 1 speelminuutje, mede door een zware blessure voor zijn eigen goed uitleent: Gepijp
Als de supporters zelf!!!!!!!!!! (waarschijnlijk was Voets zo degoutant om zijn vrienden en familie op te trommelen voor te stemmen) een verkeerde speler kiezen om op de muur te schilderen: Gepijp
Als er een naampartner (de naam verdwijnt zelf niet!!!) gevonden is voor het stadion zoals op vele plaatsen gebeurd: Gepijp

Sportief en financieel doet ge het over een periode van 4 jaar beter dan ik ooit geweten heb.

Er is zelfs meer aandacht voor eigenheid dan er ooit onder RD en Duchatelet geweest is.

Het enigste wat ge kunt verwijten, en dan ook het enigste, is dat ze de zieltjes nog niet hebben kunnen terug winnen die de vorigen verkocht hebben.

En al de rest is gewoon tristig, gefrustreerd, vooringenomen gezever.

Deh, tis van mich af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Al dat gepijp. Ik moet dringend mijn vrouw een STVV sjaal aandoen. Misschien krijgt ze de vlooien over :mrgreen:

Langs de andere kant, we staan op zijn minst nog eens in het Belang van Limburg. Dat is ook geleden van de laatste match tegen Genk.

Ik vraag mij alleen af, zoals Enrique al vroeg, hoe het juist zit tussen RD en het stadion dan. Hebben ze het stadion nu over gekocht van RD? Ik snap niet goed hoe ze de naam anders kunnen veranderen ..
:lol:

Ofwel mag hij meelekken, ofwel is de naamsverandering enkel voor wedstrijden. Maar aangezien hij mee op de foto staat, denk ik dat hij mag meelekken.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Kunnen ze gene influencer van TikTok inhuren ?
Die bepalen toch alles, en alles wat beweegt vreet het (behalve ik).
Maar niet afkomen met een vergelijking met Barcelona, dan krijg ik een déjà-vu van iemand !

Onze nieuwe burgervrouw vindt het ook maar niks, zo een commerciële naam.
De JUMBO-schaatsbaan en DIEST-PACK Après-ski hebben dus een probleem !

Er is een gigantische generatiekloof ontstaan.
Onder de 20 jaar bereik je nog amper iemand.
Hun wereld is TikTok, Youtube-kanalen, Instagram, Woke, Pommelien en Camille.
De scholen weten zich geen raad meer met artificiële intelligentie, Weyts gaat het oplossen :lol:

Doet me terugdenken aan mijn jeugd.
Toen waren er plots gekleurde broeken met brede pijpen en schoenen met plateauzolen, jeans werden de norm, lange haren. De ouders van toen zagen gelijk het einde van de wereld. Ge mocht nie binnen bij de dochter, want ge waart krapuul. Een tattoo was nog erger, dan kwam je uit de bak ! En wa ne "kettelmuziek" was da wel allemaal !
En hoe meer ze zaagden en verboden, hoe meer achterpoortjes er gezocht werden !

Dus kunt ge 2 zaken doen.
Ofwel neem je dingen op, zonder in het kinderachtige te vervallen, ofwel geraak je geisoleerd aan een toog met IQ's die alles weten, maar nog nooit onder een kerktoren uitgeraakt zijn.
Als ik vandaag de "simpel daave" reacties weer zie op social media, dan weet ik weer waarom ik niet in een café ga zitten !
Dan weet ik ook waarom ik niet meer op een tribune ga zitten, of in een café ga kijken, omdat ik me dan opjaag tot full 100% aan de "kenners" die om ter luidst roepen, zodat iedereen hun toch maar gehoord heeft !
Tussen zo een volk wil ik niet zitten.
Mogen ze dat van mij ? Natuurlijk wel, iedereen doet wat hij wil.
Maar mag ik dat dan ook ?
Geen enkele influencer die me gaat kunnen overtuigen !

Troost u met 1 gedachte. Alles komt terug, zelfs een oorlog, en stoken met hout ...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door miel »

Jan Bulder schreef: 03 feb 2023, 09:00 Tja de nostalgie, eerlijk gezegd zijn de jaren '80 wel de reden waarom ik zo gehecht ben geraakt aan STVV: vaak een volgepakt Staaien, Engelse sfeer dicht tegen het veld, vurige sfeer, passie op en naast het veld, gezellige drukte in de café's in en rond het stadion. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik als 5-jarige jongen eenzelfde gevoel zou ontwikkelen bij dit leeg en kil stadion met betonnen muren die meters ver en hoog van het veld staan en de Revue of tribune Oost die in niets aansluiten bij hoe een Truienaar een pint wil drinken op de voetbal. Als ik tegenwoordig op Stayen ben en hoor dat mensen rondom mij tevreden zijn dat er 3500 man komt kijken tegen AA Gent, dan overvalt mij een enorme tristesse.

Ik doe niet meer veel verplaatsingen. Maar ik merk dat het net bij verplaatsingen als Westerlo, OHL, Eupen is dat er heel wat mensen toch nog eens de moeite doen om buitenshuis te gaan kijken. Omdat dat leuke verplaatsingen zijn, omdat ge daar dicht tegen het veld staat en er nog een bepaalde folklore hangt. Waarom was het zo plezant in 2e nationale? Natuurlijk ook omdat we vaak wonnen, maar dat waren zowat allemaal verplaatsingen in kleine gezellige stadionnetjes, waar ge dicht op het veld staat. Op Westerlo heb ik dit seizoen meer voetbalsfeer opgesnoven dan ik op Stayen de voorbije seizoenen heb meegemaakt. Fucking Westerlo. En ik ga voor mezelf spreken, ik hunker naar die folklore. Het huidige Stayen, het is een gedrocht en ik vind er geen reet aan. Op gebied van voetbalbeleving amuseer ik me er zelden of nooit meer. Niet voor, niet tijdens en niet na een match. Het huidige Stayen staat haaks op alles wat Staaien zo leuk maakte.

Waarom is wielrennen zo populair in Vlaanderen? Omdat dat wel nog een volkssport is, waar ge dicht bij de renners staat, letterlijk en figuurlijk. Waar er nog openlijk gedweept wordt met de folklore. Ook daar zijn er natuurlijk moderne invloeden, maar men raakt er niet aan de essentie.

Dat ge op bepaalde vlakken mee moet met uw tijd, volledig akkoord. Maar dat ge ook rekening moet houden met uw DNA en gevoel van de meerderheid van uw achterban, lijkt me ook meer dan logisch. Anders krijgt ge wat we hier hebben sinds de komst van RD. Eigenaars die er niets van snappen en strategische beslissingen nemen en uitvoeren die helemaal indruisen tegen het gevoel van de mensen. En zo kost de naamsverandering van het stadion u op lange termijn misschien wel meer dan dat het u op korte termijn opbrengt.

En wat ze in Kortrijk, Waregem of Bachten De Kupe denken of doen, interesseert mij eigenlijk geen reet. Wij zijn Truienaars en wij hebben een eigen gevoel en identiteit. Als ge morgen ne winkel overneemt en ge verandert al uw producten van smaak en uitzicht, dan moogt ge nog 1000 keer staan schreeuwen dat uw klanten (sorry Dreke) onnozelaars zijn en mee moeten met hunnen tijd, dan komen ze uw moderne producten niet meer kopen als ze ze niet smaken. Al zeker niet in Sint-Truiden, de aard van het beestje.

Resultaat: eind jaren '80, begin jaren '90 kwamen we wat betreft toeschouwersaantallen vlak achter de grote ploegen. Vandaag zijn we het 'Moeskroen van 1A', het lelijke eendje, en staan we flagrant laatste wat dat betreft.
De jaren 80 en 90 was Sint-Truiden een bruisende stad , waar menig Truienaar fier op was .
Stilaan zijn er de generaties gekomen , die met niks meer content waren en die vonden dat het op een ander allemaal zoveel beter was
(uitgangsleven , winkelen enz enz ) wat Sint-Truiden tot een doods boel heeft gemaakt , die af en toe eens kunstmatig tot leven wordt gewekt
Zo is het ook STVV vergaan .
Zagen en zeuren over STVV was steeds een constante , en afbreken is er ook altijd geweest , maar als het er op aankwam mocht niemand nog een kwaad woord zeggen en stond iedereen volledig achter club en ploeg .( DAT WAS DE NOSTALGIE ) en dat hebben we nog steeds zelf in de hand als we willen .
De club is veranderd , de ploeg is veranderd het voetbal is veranderd , maar de grootste verandering zijn de supporters .Nooit meer content .
Een aantal blijven zeveren , zagen en zoeken om iets te vinden zodat ze zich kunnen verantwoorden waarom ze niet meer komen , met maar één reden , om toch maar hun gal te kunnen blijven spuwen op alles en nog wat .
Als ge niet meer komt of op TV wil kijken is dat voor mij zeker OK die mogelijkheden zijn er nu éénmaal , maar zoek dan geen uitvluchten
In mijn vriendenkring zijn er ook een aantal die niet meer komen , de reden is vooral veel geklets uit de nek .
Ze weten alles uit goede bron , en kijken enkel nog naar de samenvatting , maar toch als ze eens een vrijkaart ergens krijgen hebben ze het meeste lawaai en zijn ze perfect op de hoogte van het reilen en zeilen :D ( de hypocrieten :) )
Wij zijn vandaag inderdaad het kneusje wat betreft de toeschouwers aantallen
Dat kan makkelijk verholpen worden , zij die menen dat dat de schuld van een ander is
Verbeter de wereld en begin bij u zelf :toppie:
Plaats reactie