STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Yellow Feaver »

darion schreef: 08 feb 2023, 11:16 https://www.voetbalbelgie.be/artikel/pu ... -in-de-jpl

STVV staat er toch niet tussen he mannen, ook dankzij onze Japanners en hun strak financieel beleid.
Anderlecht ook niet, denk niet dat die financieel goed bezig zijn. ;)
STVV1924
Berichten: 857
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:52

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STVV1924 »

Ik denk dat Anderlecht er niet tussen staat omdat die een kapitaalsverhoging hebben doorgevoerd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

We weten allemaal wat er van die puntenaftrek zal komen: niets.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 08 feb 2023, 14:55 We weten allemaal wat er van die puntenaftrek zal komen: niets.
We mogen er van uitgaan dat DMM daarin veeeeeel braver is dan de doorgewinterde Belgische bestuurders à la Louwagie, Mannaert en consoorten. Die stellen zelf de regels op in de Pro League om er dan vervolgens volop hun voeten aan te vegen. Zie ook de omkoping van KVM, zie Propere Handen, zie de kalendersoap, enzoverder enzomeer. Dus puntenaftrek: are you kidding?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
vuil rat
Berichten: 362
Lid geworden op: 23 jul 2021, 22:15
Supporter van: stvv

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door vuil rat »

Meerkens is in mijn opzicht gisteren in sport cafe op bepaalde momenten gewoon te kakke gezet door dien Stijnen .
Hij had veel moeite om zich der uit te lullen .
En dat lukte hem soms nog niet .
Komt er dus op neer trek uwe plan en sop u eigen bonen leuk om te horen 1 voordeel moet ik toch ni meer zagen waarom dmm niks extra toeschuift . 1 ding vond ik heel merkwaardig dat er zei da ze wel zouden tegemoet komen als het echt nodig word.
Ja doe maar op zou ik dan zo denken alle remmen los en gaan
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door voetballiefhebber »

vuil rat schreef: 28 feb 2023, 10:30 Meerkens is in mijn opzicht gisteren in sport cafe op bepaalde momenten gewoon te kakke gezet door dien Stijnen .
Hij had veel moeite om zich der uit te lullen .
En dat lukte hem soms nog niet .
Komt er dus op neer trek uwe plan en sop u eigen bonen leuk om te horen 1 voordeel moet ik toch ni meer zagen waarom dmm niks extra toeschuift . 1 ding vond ik heel merkwaardig dat er zei da ze wel zouden tegemoet komen als het echt nodig word.
Ja doe maar op zou ik dan zo denken alle remmen los en gaan
DMM zou enkel financieel ingrijpen als STVV in een penibele situatie staat in het klassement, want ze zouden wel in 1A willen blijven. Degraderen zou voor hen geen optie zijn. Nu ja, lijkt me gevaarlijk. Als je nieuwe kern niet voldoet, is het met die ploeg verder spelen tot aan de winterstop. En in een normaal jaar zijn er vanaf januari nog weinig wedstrijden vooraleer de play-offs starten. Om dan nog iets recht te trekken wordt het heel moeilijk.

Ook frappant vond ik dat STVV geen A-label meer krijgt voor de jeugd. De club is zelfs voorbijgestoken door godbetert Eupen. En toen zei Stijnen dat hij de reactie van de supporters kon begrijpen en zat Meekers daar met zijn mond vol tanden.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Vandaag interview in HBVL met Tateishi, kan iemand dit posten?
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

voetballiefhebber schreef: 01 mar 2023, 00:31
vuil rat schreef: 28 feb 2023, 10:30 Meerkens is in mijn opzicht gisteren in sport cafe op bepaalde momenten gewoon te kakke gezet door dien Stijnen .
Hij had veel moeite om zich der uit te lullen .
En dat lukte hem soms nog niet .
Komt er dus op neer trek uwe plan en sop u eigen bonen leuk om te horen 1 voordeel moet ik toch ni meer zagen waarom dmm niks extra toeschuift . 1 ding vond ik heel merkwaardig dat er zei da ze wel zouden tegemoet komen als het echt nodig word.
Ja doe maar op zou ik dan zo denken alle remmen los en gaan
DMM zou enkel financieel ingrijpen als STVV in een penibele situatie staat in het klassement, want ze zouden wel in 1A willen blijven. Degraderen zou voor hen geen optie zijn. Nu ja, lijkt me gevaarlijk. Als je nieuwe kern niet voldoet, is het met die ploeg verder spelen tot aan de winterstop. En in een normaal jaar zijn er vanaf januari nog weinig wedstrijden vooraleer de play-offs starten. Om dan nog iets recht te trekken wordt het heel moeilijk.

Ook frappant vond ik dat STVV geen A-label meer krijgt voor de jeugd. De club is zelfs voorbijgestoken door godbetert Eupen. En toen zei Stijnen dat hij de reactie van de supporters kon begrijpen en zat Meekers daar met zijn mond vol tanden.
Zoals hij het vandaag stelt in HBvL gaat het dus over infrastructuur, en zullen er ook maar 8 ipv 10 A-labels meer zijn. Dat zijn dan, normaal gezien, de 8 rijkste clubs die dat zullen zijn (maar dat is mijn interpretatie). Alweer een manier om de kleinere clubs dood te pitsen.

Mij lijkt het normaal dat de jeugd van de clubs in 1ste gewoon tegen mekaar speelt. Net zoals in de Champions League. Moesten de Europese topclubs zoiets op Europees niveau fabriceren, waren het de Belgische topclubs die als eerste aan het janken waren.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

Veel meer nog dan de tribunes, is dus dat kunstgras het allergrootste vergif wat deze club kon overkomen.

In de voorbereiding vind je geen clubs die hier een oefenmatch willen komen spelen. Redelijk wat spelers willen gewoon niet naar hier komen door die tapis plein, kijk naar Morioka. Nu geeft Tateishi ook nog eens aan dat ze geen grote buitenlandse club vinden om te investeren o.w.v. dat kunstgras (al is dat ook zeker niet altijd een zaligmakend scenario). Komt daar ook nog eens bij dat wij gewoon niet het budget hebben om het soort voetbal te spelen dat hoort op die ondergrond...

Dat allemaal omdat onze grote ziener ging bewijzen dat stadions zelfbedruipend konden zijn, 10 jaar na de opening wordt er nog steeds jaarlijks verlies gedraaid.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Lukske de Lange »

Die samenwerking met een grote buitenlandse club kan goed zijn om te groeien. Maar evenzeer is het een vergiftigd geschenk.
Union is een succesverhaal. Maar Leuven (leven enorm boven hun budget) en Seraing en zeker Lommel zijn in het profvoetbal voorbeelden van de andere kant van de medaille.

Als het moet...heb ik persoonlijk voorkeur voor Arsenal als partner. Hebben ook jaren door 'de woestijn' gegaan, geïnvesteerd in hun stadion en jeugdwerking en nu zijn ze opnieuw top in de Premier League.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Piana schreef: 12 mar 2023, 08:41 Veel meer nog dan de tribunes, is dus dat kunstgras het allergrootste vergif wat deze club kon overkomen.

In de voorbereiding vind je geen clubs die hier een oefenmatch willen komen spelen. Redelijk wat spelers willen gewoon niet naar hier komen door die tapis plein, kijk naar Morioka. Nu geeft Tateishi ook nog eens aan dat ze geen grote buitenlandse club vinden om te investeren o.w.v. dat kunstgras (al is dat ook zeker niet altijd een zaligmakend scenario). Komt daar ook nog eens bij dat wij gewoon niet het budget hebben om het soort voetbal te spelen dat hoort op die ondergrond...

Dat allemaal omdat onze grote ziener ging bewijzen dat stadions zelfbedruipend konden zijn, 10 jaar na de opening wordt er nog steeds jaarlijks verlies gedraaid.
Maar er hebben wel al tal van grote evenementen en concerten op plaatsgevonden! :ugeek:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Jacques schreef: 13 mar 2023, 14:27
Maar er hebben wel al tal van grote evenementen en concerten op plaatsgevonden! :ugeek:
Enorm toch, al die groten der aarde zo dicht bij !
:cool:

Ook niet vergeten dat alle Europese topclubs hier komen kijken zijn om te zien hoe het echt moest dixit PeterO.
:grappig:
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door voetballiefhebber »

Halenaar schreef: 11 mar 2023, 13:18 Vandaag interview in HBVL met Tateishi, kan iemand dit posten?
STVV-CEO Takayuki Tateishi spreekt: “Ik zeg niet nee als een grote club zich wil inkopen”
Een coach die vertrekt en een elftal dat einde contract is: de komende maanden dienen zich voor Takayuki Tateishi aan als hectisch. Het schrikt de Japanse CEO van STVV hoegenaamd niet af: “Ik ben het niet anders gewend om in de zomer een nieuwe groep te vormen. We hebben ook al bewezen dat we talentvolle spelers kunnen aantrekken.”
Pieter Vanlommel
Zaterdag 11 maart 2023 om 03:00
LEES OOK. Wolke Janssens hint naar vertrek na dit seizoen: “Na zeven jaar STVV toe aan een nieuwe uitdaging”
Het vraagt flink wat doorzettingsvermogen om Takayuki Tateishi aan de praattafel te krijgen, die van het Grand Café op Stayen. De Japanse CEO staat niet graag in de belangstelling, hij werkt liever achter de schermen van zijn club. Toch kregen we ‘Mister T’ uiteindelijk zo ver om hem de hete geel-blauwe hangijzers voor te leggen. En dat zijn er heel wat…

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: hoe ver staat u in de zoektocht naar een nieuwe coach?
Takayuki Tateishi: “Die is volop gaande. We hebben een shortlist met ongeveer tien kandidaten. Die zijn we één voor één aan het analyseren. In april willen we de nieuwe coach voorstellen.”

Waar heeft u gezocht en hoe moet het profiel van de nieuwe STVV-trainer eruit zien?
“We hebben in heel Europa gezocht. Ja, er staan ook Belgen op de lijst. Een coach die de Belgische competitie kent is een pluspunt, maar geen must. Op die manier willen we ons niet beperken.“

Hoe reageerde u op de bekendmaking van Bernd Hollerbach dat hij de club zou verlaten?
“Eerst ontgoocheld, nu kan ik het plaatsen. Bernd Hollerbach is straks twee seizoenen coach van STVV. Dat is lang in België, waar trainerswissels schering en inslag zijn. STVV heeft in de laatste vijf seizoenen vijf verschillende coaches gehad. Genk zit zelfs aan zes coaches op drie seizoenen. Voor Hollerbach was het moment gekomen om een nieuwe uitdaging te zoeken. Dat respecteer ik.”

“We hebben een shortlist met ongeveer tien kandidaten. Een Belgische coach is voor ons geen must.”

Takayuki Tateishi (CEO STVV)

Hoe beoordeel je zijn werk op die twee seizoenen tijd?
“Zijn speelstijl is voor sommigen misschien niet zo aantrekkelijk. Maar zijn grote verdienste is dat hij resultaatgericht denkt en punten pakt. In een seizoen met drie dalers zijn we blij dat we Hollerbach aan het roer hebben.”

Moet zijn opvolger dezelfde speelstijl hanteren?
“We moeten realistisch zijn, de defensieve organisatie blijft voor STVV belangrijk. Daar willen we dus op voortbouwen. Belangrijk is daarnaast dat de nieuwe trainer het DNA van STVV belichaamt: het moet iemand zijn die regelmatig druk kan zetten, jonge talenten ontwikkelen en spelers motiveren hun truitje nat te maken.“

De coach is niet de enige die straks vertrekt. De lijst van spelers wiens contract afloopt, is ellenlang. Baart u dat zorgen?
“Neen, ik ben het niet anders gewoon dan dat er in de zomer een nieuwe kern gevormd moet worden. Het is eigen aan deze competitie. Ga het maar na, bij elke ploeg is er veel transferverkeer in de zomer. Alleen zal dat bij ons meer zijn dan andere jaren, dat klopt. De voorbije jaren hebben we echter al bewezen dat we in staat zijn om talentvolle spelers te ontdekken en aan te trekken.”

LEES OOK. Bernd Hollerbach moet puzzelen in Mechelen: “Ik geloof soms meer in mijn spelers dan zijzelf”

© STVV

Zijn er spelers voor wie u nog een inspanning wil leveren om hun contract te verlengen?
“Ik hoop dat we Konaté langer kunnen houden. Dat gaan we toch proberen. De speler moet het natuurlijk zelf ook willen. Dat is bijvoorbeeld bij Janssens niet het geval. Wolke heeft zijn zinnen gezet op het buitenland.”

Verwacht u nog meer uitgaande transfers in de zomer?
“Er zijn al contacten geweest omtrent een paar spelers die klaar zijn voor de volgende stap in hun carrière. Dan wijs ik in de eerste plaats naar de Japanners in de kern. Er wordt flink aan de mouw getrokken van Schmidt en Hashioka.”

Zoveel vertrekkers, dat voedt de speculatie over een mogelijke verkoop van de club. Wil DMM van STVV af?
“Laat me daar heel duidelijk in zijn: een verkoop is niet aan de orde. DMM is nog steeds erg tevreden over de gang van zaken in onze club.”

“We zoeken naar beloftevolle jongeren van de G5-clubs die daar niet aan de bak komen, maar die zich bij ons verder kunnen ontwikkelen”

Takayuki Tateishi (CEO STVV)

Aan inkomende zijde komt er eveneens een drukke transferzomer aan. Aan welke criteria moeten de nieuwkomers voldoen?
“We zoeken in de eerste plaats naar spelers met potentieel. Destijds haalden we spelers als Endo en Tomiyasu, om er maar twee te noemen. Zij waren allebei actief op het WK in Qatar. Onze doelstelling is opnieuw talentvolle spelers te halen die zich bij STVV verder kunnen ontwikkelen. Hopelijk zijn we dan op het volgende WK weer vertegenwoordigd (in 2026, nvdr.).”

Je moet natuurlijk wel nog aan zes Belgen op het wedstrijdblad geraken.
“In een ideaal scenario schuiven we onze eigen jeugdspelers door, alleen is dat niet altijd haalbaar. Daarom zoeken we ook naar beloftevolle jongeren van de G5-clubs (Club Brugge, Anderlecht, Genk, Standard, Gent, nvdr.), die daar niet aan de bak komen, maar die zich bij ons verder kunnen ontwikkelen. Ameen Al-Dakhil is daar een goed voorbeeld van.”

De verkoop van Al-Dakhil en Brüls in de winter zette kwaad bloed bij veel fans. Hoe lang gaat STVV nog afhankelijk zijn van de verkoop van sterkhouders om de financiële balans in evenwicht te houden?
“We hopen dat binnen maximaal vijf jaar om te keren. Dat is ook de deadline die de Pro League heeft opgelegd aan de clubs om volledig schuldenvrij te zijn. Geen enkele club heeft het nu financieel gemakkelijk. Ze moeten spelers verkopen om het hoofd boven water te houden. Dat zie je niet alleen bij STVV, maar bij alle clubs. Zelfs bij Genk, dat Onuachu liet gaan in januari. Alleen Club Brugge is dankzij het geld van de Champions League financieel sterk genoeg om niet te moeten verkopen.”

LEES OOK. Dimitri Lavalée speelt voor het eerst tegen STVV: “Hollerbach heeft van mij een betere speler gemaakt”

De Truiense jeugdwerking kreeg dit seizoen een flinke klap te verwerken, want het degradeerde van Elite A- naar Elite B-label.
“Over dat A-label kan ik zeggen dat de parameters waaraan voldaan moet worden, niets met het sportieve te maken hebben. Die gaan vooral om de infrastructuur, tot het belachelijke toe. Nu, ik geloof niet dat het A-label heiligmakend is. Ook zonder kan je goede jeugdspelers opleiden. Onze jeugdploegen spelen geregeld oefenwedstrijden tegen buitenlandse topclubs. Het kan dus, maar er komt meer werk bij kijken. Er zal ook een vermindering van 12 naar 10 en dan naar 8 teams in Elite A zijn, waardoor de niveaus tussen de twee divisies opnieuw in evenwicht worden gebracht.”

STVV besloot ook geen beloftenteam in 1B te laten aantreden, wat de integratie van de STVV-beloften in de A-kern er niet vlotter op maakt.
“De instapkost voor die competitie was zeer hoog. De inschrijving alleen bedroeg een miljoen. Dat liet ons budget niet toe. Daarom stuurden we de spelers die dicht tegen het eerste elftal aanleunen op huurbasis naar een club uit een lagere divisie. Zo kan het dus ook, en zo zullen we het in de toekomst nog vaker doen.”

Hoe staat het intussen met de plannen voor de bouw van een nieuw jeugdcomplex?
“Die droom hebben we zeker niet opgegeven, al staan we in dat dossier status quo.”

Steuckers en Van Helden doen het goed op uitleenbasis voor MVV. Ook Vanwesemael en Delorge zijn uitgeleend aan clubs uit lagere divisies. Wat verwacht je volgend seizoen van hen?
“Voor al deze spelers is dit een goede ervaring. We hebben hoge verwachtingen van Steuckers. Ik hoop dat hij zich net als Van Helden kan doorzetten bij STVV, al wil ik niet te veel druk op hem leggen. Ook voor Delorge was een uitleenbeurt een goede oplossing, hij is uit zijn comfortzone gehaald.”

LEES OOK. Rob Schoofs mag blijven dromen van tweede bekerwinst met KV Mechelen: “Binnen twee weken kan ik al herbeginnen met lopen”

© Jeffrey Gaens

Deze jongeren kozen voor een uitleenbeurt omdat ze onder Hollerbach geen perspectief hadden op speelkansen.
“Deze coach kiest voor ervaring, dat is zijn goed recht. Met Matte Smets liet hij ook een jeugdspeler doorstromen, daar zijn we blij om. Maar te snel te veel jeugd willen opstellen, is riskant. Daar volg ik de coach in. Er moet een evenwicht zijn tussen jeugd en ervaring. Wat niet wegneemt dat we meer eigen jongeren willen doorstromen.”

Bij sommige supporters leeft het idee dat de Japanse spelers moéten spelen van het bestuur en dat ze meer krediet krijgen dan anderen. Wat is je antwoord daarop?
“(Lacht) Als dat zo zou zijn, dan had Kagawa wel vaker gespeeld. En dan werd Okazaki al eens sneller gewisseld tijdens de match. Wij beslissen zeker niet over wie aan de aftrap staat.”

De transfer van Kagawa was commercieel gezien een voltreffer, sportief veel minder.
“Het brengt altijd een risico met zich mee als je een oudere speler aantrekt. Shinji had lang niet gespeeld toen hij toekwam in Sint-Truiden. Het is normaal dat hij tijd nodig had. Maar de ervaring die hij meebracht, was ook belangrijk. Shinji is een leider en een voorbeeld voor de jongeren. Zij hebben veel van hem opgestoken.”

“Als het een win-winsituatie is voor beide clubs, zijn we bereid om over een minderheidsaandeel te spreken als een grote club zich wil inkopen”

Takayuki Tateishi (CEO STVV)

STVV is nog in volle strijd om play-off 2, een doel dat volgens coach Hollerbach niet realistisch is met deze kern. Hoe ziet u dat?
“De play-offs zijn altijd ‘a challenge’. Normaal gesproken komen we dit seizoen niet in degradatiegevaar. We kunnen dus vrijuit spelen en zien waar het schip strandt. Als je een financiële analyse maakt, kom je wel tot de conclusie dat er in België tien clubs groter zijn dan STVV: de grote vijf en Antwerp, Union, OH Leuven, Westerlo en Cercle Brugge. De laatste vier beschikken over een verborgen budget, want ze teren op de kapitaalkracht van hun moederclub. Zo betaalde Brighton 3,5 miljoen voor Mitoma en 7 miljoen voor Adingra, spelers die ze bij Union plaatsten. Daar kunnen wij niet tegenop. Desondanks is het onze ambitie om op termijn in de play-offs te geraken.”

Bij ons vorig gesprek haalde u ook een mogelijke samenwerking aan met een grote Europese club.
“Dat is nog steeds een optie. Als het een win-winsituatie is voor beide clubs, zijn we bereid om over een minderheidsaandeel te spreken als een grote club zich wil inkopen. Er zijn ook al gesprekken gevoerd. Een vaak terugkerend struikelblok is ons kunstgras. Veel clubs staan niet te springen om hun talentvolle spelers op een synthetische grasmat te laten spelen.”

Een ander nog steeds heikel punt is het aantal toeschouwers op Stayen. Voor de derby zaten er bijna 10.000 fans op de tribune, maar dat was een zeldzame uitschieter.
“Het aantal toeschouwers in het Belgisch voetbal daalde de jongste jaren licht, zeker na corona. STVV is één van de weinige ploegen die erin slaagt om meer abonnees aan te trekken dan voorheen. En vooral: we hebben het gevoel dat STVV terug ‘talk of the town’ is. We gaan dus stapsgewijs vooruit. Zo zullen we ook inspanningen doen om jongeren aan te trekken, want de gemiddelde leeftijd van onze abonnees is relatief hoog.”

LEES OOK. Waarom gekortwiekt STVV voor cruciale verplaatsing staat: laatste strohalm voor play-off 2 en derbymomentum grijpen

© Sven Dillen

Misschien kan u clubmascotte Binkie een tournee laten maken langs alle scholen van Zuid-Limburg?
“Dat zouden we kunnen doen ja. Maar dan moet Binkie zich wel eerst wassen (schatert). Zijn pakje ziet er de laatste tijd wat vuil uit!”

Even serieus nu, voor zulke ideeën heeft u Bert Stas toch aangenomen als brand manager?
“Klopt. Bert werkt hard. Ik leg hem ook veel druk op (grijnst). Alleen is dit werkpunt niet op één, twee, drie op te lossen. Het is een werk van lange adem, maar we zijn op de goede weg.”
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door bert1924 »

Gisteravond Nog eens gekeken naar extratime. Mierenneuker van dienst was ook van mening dat het strafschop was.ER is niemand in gans Belgie die gezien heeft of de bal werkelijk Hara's elleboog geraakt heeft.
Zeer interessant gesprek van de panelleden met Philippe Bormans.Stvv heeft werkelijk een grote kans gemist door Bormans en O'loughin niet aan boord te houden.Deze mensen weten WEL hoe men een club met een klein budget moet runnen en hoe men degelijke transferts moet doen met een klein budget.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door zipke373 »

Piana schreef: 12 mar 2023, 08:41 Veel meer nog dan de tribunes, is dus dat kunstgras het allergrootste vergif wat deze club kon overkomen.

In de voorbereiding vind je geen clubs die hier een oefenmatch willen komen spelen. Redelijk wat spelers willen gewoon niet naar hier komen door die tapis plein, kijk naar Morioka. Nu geeft Tateishi ook nog eens aan dat ze geen grote buitenlandse club vinden om te investeren o.w.v. dat kunstgras (al is dat ook zeker niet altijd een zaligmakend scenario). Komt daar ook nog eens bij dat wij gewoon niet het budget hebben om het soort voetbal te spelen dat hoort op die ondergrond...

Dat allemaal omdat onze grote ziener ging bewijzen dat stadions zelfbedruipend konden zijn, 10 jaar na de opening wordt er nog steeds jaarlijks verlies gedraaid.
Ik moet het ook niet he, onze plastiek...aan de andere kant, Heintje weer horen janken over de grasmat in Gent? Andere velden eens bezien omdat het een paar dagen heeft geregend? In de jeugdwerking wordt er gestreefd naar kunstgras. Mijne jongste is blij als ze thuis spelen op kunstgras en niet op een of ander modderveld.
Plaats reactie