STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door voetballiefhebber »

Volgens Mathijssen zitten we weer in 1990 met het voetbal op Stayen onder Hollerbach:

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... 1PSj_mBpMM
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Jacky een maand geleden en Jacky 5 maand geleden. Zo rond de 20ste van de maand draait hij precies eens aan zijn windmolen. Benieuwd waar we op 20 januari zullen belanden, PO1, 1B, 1960, 2035? :yes:
Afbeelding
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

STVV kwam even in de buurt van de linkerkolom piepen, optimisme maakte echter snel plaats voor ontnuchtering. Wie te laat aan de voorbereiding begint, betaalt daar een prijs voor. Wie onevenwichtige spelerskernen blijft samenstellen, krijgt daar op een dag ook de rekening voor. Dit seizoen is er meer ervaring, minder snelheid en creativiteit. Met een 0 op 15 wordt er ook naar de trainer Bernd Hollerbach gekeken.

Met 21 op 60 staat STVV op de vijftiende plaats. De voorsprong op de voorlaatste bedraagt slechts twee punten. Vijf matchen op rij niet gewonnen. Tel daar nog de uitschakeling in de Beker van België bij.

Voorzitter David Meekers geeft bij Het Belang van Limburg aan dat Bernd Hollerbach niet ter discussie staat. Een trainerswissel kost geld. Meekers hoopt dat er zoveel mogelijk middelen naar het transferbudget gaan. Om in de wintermercato die broodnodige kwaliteitsinjectie te kunnen realiseren. Al blijft het afwachten wat de Japanse eigenaars in petto hebben.

Een zevende nederlaag op rij hoeft niet de kop van de Duitse trainer te kosten, geeft Meekers mee. Hollerbach krijgt wel geen garanties. Als STVV onderuit gaat in Eupen met slecht voetbal valt niets uit te sluiten. “Tegen Eupen zal iedereen grote honger naar resultaat moeten kunnen tonen”, geeft de voorzitter mee. “Spelers die met wrevel kampen, moeten binnenskamers hun zeg doen, anders denken ze niet aan het ploegbelang en kan je de zaken niet oplossen.”

STVV sluit het jaar 2021 op maandag 27 december af met een thuismatch tegen AS Eupen. De bal gaat (pas) om 21 uur aan het rollen op Stayen. De Kanaries trekken na de jaarwisseling op stage naar het Spaanse Pinatar.

https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 021/12/21/
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Johan »

ze moeten maar blijven afwachten. Nu nog de punten tegen Eupen verkiezen en ge zijt een vogel voor de kat.0 op15 ,slecht voetbal, Hollerbach de pedalen kwijt , niemand meer in de tribunes, Bravo, en dan komt deze strooien voorzitter kalmte prediken. Kan alleen in Sint-Truiden. DMM waardeloze voetbalprimaten.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door stvvilvoorde »

Voorzitter David Meekers geeft bij Het Belang van Limburg aan dat Bernd Hollerbach niet ter discussie staat. Een trainerswissel kost geld. Meekers hoopt dat er zoveel mogelijk middelen naar het transferbudget gaan. Om in de wintermercato die broodnodige kwaliteitsinjectie te kunnen realiseren. Al blijft het afwachten wat de Japanse eigenaars in petto hebben.
Vooral dit baart me zorgen en lijkt te onderstrepen dat Meekers niet meer dan een voorzitter op papier is.
Hij heeft er zelf het raden naar...
Wat niet wegneemt dat zijn rol in de redding vorig jaar van kapitaal belang was. (Blijkbaar heeft hij toch iets meer te zeggen als het water echt aan de lippen staat.)
Als Glenn Neven toen niet bij hem op de firma werkte, zaten we nu wsl al in 1B.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

stvvilvoorde schreef: 22 dec 2021, 11:55 ... Meekers ...
Wat niet wegneemt dat zijn rol in de redding vorig jaar van kapitaal belang was. (Blijkbaar heeft hij toch iets meer te zeggen als het water echt aan de lippen staat.)
Als Glenn Neven toen niet bij hem op de firma werkte, zaten we nu wsl al in 1B.
Het is inderdaad dankzij Meekers en Maes dat we momenteel al niet in 1B zitten. NIET dankzij Tateishi/Pinto. Ik hoop dat niemand dat vergeten is.
De verdienste van Tateishi is daarin heeeel klein. Zelfs nihil wat mij betreft. Zonder Maes en Meekers zou zijn beleid ons vorig jaar al een degradatie opgeleverd hebben.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Om mijn bovenstaande post nog effe aan te vullen.
Ik heb vorig jaar al gezegd dat de rol van Meekers opgewaardeerd zou moeten worden. Onze club zou er beter mee zijn als hij meer inspraak zou hebben. Dan kom ik ook terug op het vertrek van Bormans, een duo Meekers-Bormans die samenwerken met een duo Pinto-Tataishi zou een betere situatie zijn. Dat was oorspronkelijk ook de bedoeling.
Meekers-Bormans die instaan voor de belgische en europese markt. En voor de communicatie met "het volk".
Tateishi-Pinto die instaan voor de aziatische/amerikaanse markt en link met DMM.

Bormans werd nooit deftig vervangen. Dat lijkt me nu wel es tijd te worden me dunkt...

Het probleem is NIET dat ze hier niet investeren in spelers. Integendeel. We geven per speler méér uit dan de hele basisploeg van Union heeft gekost. Het probleem is dat je geen spelers overtuigd krijgt om voor STVV te kiezen. Ik zou ook niet komen, tenzij ze me een pak meer (en dus té veel) betalen dan ik op een ander krijg. Daar ben je nu te afhankelijk voor van je hoofdcoach. (we hadden Muscat, Maes, Hollerbach nodig om vandaag aan 11 spelers te geraken) Tateishi krijgt enkel Aziaten overtuigd omdat hij daar wél goed mee kan communiceren.

De komende maanden moeten we minstens 4 nieuwe belgische spelers aantrekken die een meerwaarde bieden als ze op het veld staan. (om DeRidder, Buatu, Lavalee(?), Wolke en Balongo te vervangen) Wie gaat ze hier overtuigen om voor ons te kiezen?
Meekers zijn rol belangrijker maken en Pinto laten bijstaan door ne nieuwe Bormans.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

In principe had Tom Vanden Abeele die rol kunnen/moeten vervullen, maar dat huwelijk was geen lang leven beschoren. Nadien is er op dat vlak niets meer gebeurd. Volledig eens met je post overigens.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door enerkey »

Schorde ook iets aan de invulling van de rol. Ik denk dat een VandenAbele al veel minder te koeken had. Terwijl Bormans onder Duchâtelet de lijnen mocht uitzetten. Als Bormans dat zo zou mogen blijven doen was hij gewoon gebleven. Dan mocht DGM nog altijd als extra een paar Japaners droppen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Jacques schreef: 30 nov 2021, 09:55 Ik dacht dat ze zelf ook niet echt de ambitie hadden voor top 4, omdat er een aanzienlijk prijskaartje hangt aan uitkomen in 1B (ik dacht 1 miljoen?). Bij ons bleef men in ieder geval meer op de vlakte dan bij Genk. Gezien het vermoedelijke verschil in budget met de jeugdwerking van Genk, Anderlecht, Brugge en Gent en wetende van waar we komen, mag men gerust trots zijn op die rangschikking. De eerste ploeg blijft echter het belangrijkste. Hopelijk kunnen enkele jongeren de komende jaren die laatste stap zetten.
We zijn samen met Eupen, Oostende en Kortrijk een van de vier 1A clubs die hun beloften volgend seizoen niet zullen inschrijven voor 1B of 1ste of 2de amateur. We zijn ook de enige uit de Reserve 1 reeks die dat niet zal doen, itt. de buren/concurrenten uit Genk, Standard en Leuven. Ik ben principieel geen voorstander om beloftenploegen in de reguliere competitie te laten aantreden, maar sta me toe dat in dit geval een gemiste kans en foute keuze te vinden.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220110_97990853
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Dreke »

Jacques schreef: 11 jan 2022, 09:59 We zijn samen met Eupen, Oostende en Kortrijk een van de vier 1A clubs die hun beloften volgend seizoen niet zullen inschrijven voor 1B of 1ste of 2de amateur. We zijn ook de enige uit de Reserve 1 reeks die dat niet zal doen, itt. de buren/concurrenten uit Genk, Standard en Leuven. Ik ben principieel geen voorstander om beloftenploegen in de reguliere competitie te laten aantreden, maar sta me toe dat in dit geval een gemiste kans en foute keuze te vinden.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220110_97990853
Ik zou eerst de beweegredenen willen kennen vooraleer te oordelen. Mogelijk hebben die vier clubs daar goede redenen voor.
A loyal football fan only supports the shirt...
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef: 11 jan 2022, 09:59
Jacques schreef: 30 nov 2021, 09:55 Ik dacht dat ze zelf ook niet echt de ambitie hadden voor top 4, omdat er een aanzienlijk prijskaartje hangt aan uitkomen in 1B (ik dacht 1 miljoen?). Bij ons bleef men in ieder geval meer op de vlakte dan bij Genk. Gezien het vermoedelijke verschil in budget met de jeugdwerking van Genk, Anderlecht, Brugge en Gent en wetende van waar we komen, mag men gerust trots zijn op die rangschikking. De eerste ploeg blijft echter het belangrijkste. Hopelijk kunnen enkele jongeren de komende jaren die laatste stap zetten.
We zijn samen met Eupen, Oostende en Kortrijk een van de vier 1A clubs die hun beloften volgend seizoen niet zullen inschrijven voor 1B of 1ste of 2de amateur. We zijn ook de enige uit de Reserve 1 reeks die dat niet zal doen, itt. de buren/concurrenten uit Genk, Standard en Leuven. Ik ben principieel geen voorstander om beloftenploegen in de reguliere competitie te laten aantreden, maar sta me toe dat in dit geval een gemiste kans en foute keuze te vinden.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220110_97990853
Bwa, ik weet het niet. Je moet de kosten, die in bepaalde gevallen toch vrij hoog blijken, afwegen tegen de voordelen.

Als je er vanuit gaat dat er jaarlijks in zo een beloftenploeg 2 à 3 spelers rondlopen die misschien kunnen doorstoten naar een hoger niveau, lijkt me dat al heel mooi. De vraag is of je dan voor die 12 andere spelers in zo een kern een extra omkadering moet uitbouwen die veel meer kost dan nu het geval is.

Die 2, 3 spelers kan je ook gewoon uitlenen aan een 1B-club. Dat is de weg die ze nu verkiezen. Al moet je het dan natuurlijk wel doen. Want bij mijn weten lenen wij op dit moment geen jonge talenten uit aan clubs in een lagere reeks.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Financiële en sportieve redenen worden aangehaald.
“Een sportieve en financiële kwestie”, verklaart STVV-voorzitter David Meekers. “Het is een flinke investering met inschrijvingsgeld en de hele omkadering van zo’n ploeg. Wij geven er de voorkeur aan onze jonge spelers bij één van de clubs uit die reeksen individueel ervaring te laten opdoen.”
Ik kan de redenering ergens wel volgen, maar vraag me af of andere clubs dit niet tegen ons zullen gebruiken om de beste jeugd hier weg te lokken*. We mogen geen tweederangsopleiding zijn.

* wat helaas nu ook al vaak gebeurt,maar het moet niet erger worden
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Jacques schreef: 11 jan 2022, 13:48 Financiële en sportieve redenen worden aangehaald.
“Een sportieve en financiële kwestie”, verklaart STVV-voorzitter David Meekers. “Het is een flinke investering met inschrijvingsgeld en de hele omkadering van zo’n ploeg. Wij geven er de voorkeur aan onze jonge spelers bij één van de clubs uit die reeksen individueel ervaring te laten opdoen.”
Ik kan de redenering ergens wel volgen, maar vraag me af of andere clubs dit niet tegen ons zullen gebruiken om de beste jeugd hier weg te lokken. We mogen geen tweederangsopleiding zijn.
Ik vind het toch ook een dubbele, ook al snap ik de redenering erachter. Maar ik veronderstel wel dat ze niet over één nacht ijs zijn gegaan, daarvoor hebben ze al teveel geïnvesteerd in de jeugdopleiding.

Wat hier wel nog een argument is dat jonge spelers wel nog hun kans krijgen hier (Steuckers, Van Dessel, Delorge) in de A kern, waar dit toch minder en minder het geval is bij Genk.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Halenaar schreef: 11 jan 2022, 13:54
Wat hier wel nog een argument is dat jonge spelers wel nog hun kans krijgen hier (Steuckers, Van Dessel, Delorge) in de A kern, waar dit toch minder en minder het geval is bij Genk.
Wat zijt ge met een kans in de A-kern? Die gasten moeten speelminuten krijgen in een competitieve omgeving waar ge om knikkers speelt. Kijk bv. eens naar De Norre in het verleden.

En wat Genk betreft denk ik dat ge nu toch heel kort door de bocht gaat.

Alle 3 de keepers komen uit de eigen opleiding. Verder zijn er nog Oyen, Heynen en Geussens, waarvan die eerste 2 zelfs een pak minuten maken.

Die van ons komen voorlopig niet verder dan blessures, de bank of de tribunes.

In Genk is er al jaren meer doorstroming van jeugd naar de A-kern én vooral naar het 1e elftal, dan hier.
Plaats reactie