STVV gaat over in Japanse handen

Alles over het beleid van onze club
Lukske de Lange
Berichten: 1236
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:08

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Lukske de Lange »

Amzu schreef: 29 jul 2021, 16:56
Jacques schreef: 29 jul 2021, 13:50 ... en ook waarom het niet zo vanzelfsprekend is om in een vingerknip effen 3-4 transfers te doen. Die mannen moeten ook betaald worden.
Overbetaalde, onderpresterende spelers zijn een molensteen in een transfermarkt waar iedereen de kat uit de boom blijft kijken en je je loonlast moet laten dalen.

Clubs die hier regelmatig als financieel voorbeeld worden aangehaald, blijken toch ook niet bepaald koosjer te zijn....
Zouden er dan niet enkele Vlaamse mensen "met verstand van voetbal" (ex-trainers, ex-spelers) kunnen betrokken worden als "consultants" in de transfers ? Zo als laatste oordeel of het een échte meerwaarde is bij een eventuele transfer of niet.
Geef die mensen een € paar duizend per maand, (da's peanuts in de huidige voetbalwereld), maar toch ook mooi meegenomen voor zo'n gepensioneerde.

Oké, elke transfer draagt een zeker risico in zich, en je kan nooit alles uitsluiten, maar als die mensen er al 1ne tegenvaller kunnen tegenhouden hebben ze zichzelf al meteen dubbel en dik terug verdient !
De vraag is wie je dan mandateert als 'persoon met voetbalkennis', in het verleden hebben bijvoorbeeld De Coninck en Degryse al bewezen dat ook dit niet steeds een garantie is.

Ze zouden Delorge wel kunnen consulteren mogelijk 😉
Maar om het op een fles te trekken... :mangel: is ook een ex-trainer bijvoorbeeld 😋
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

Lukske de Lange schreef: 30 jul 2021, 07:20
Amzu schreef: 29 jul 2021, 16:56
Jacques schreef: 29 jul 2021, 13:50 ... en ook waarom het niet zo vanzelfsprekend is om in een vingerknip effen 3-4 transfers te doen. Die mannen moeten ook betaald worden.
Overbetaalde, onderpresterende spelers zijn een molensteen in een transfermarkt waar iedereen de kat uit de boom blijft kijken en je je loonlast moet laten dalen.

Clubs die hier regelmatig als financieel voorbeeld worden aangehaald, blijken toch ook niet bepaald koosjer te zijn....
Zouden er dan niet enkele Vlaamse mensen "met verstand van voetbal" (ex-trainers, ex-spelers) kunnen betrokken worden als "consultants" in de transfers ? Zo als laatste oordeel of het een échte meerwaarde is bij een eventuele transfer of niet.
Geef die mensen een € paar duizend per maand, (da's peanuts in de huidige voetbalwereld), maar toch ook mooi meegenomen voor zo'n gepensioneerde.

Oké, elke transfer draagt een zeker risico in zich, en je kan nooit alles uitsluiten, maar als die mensen er al 1ne tegenvaller kunnen tegenhouden hebben ze zichzelf al meteen dubbel en dik terug verdient !
De vraag is wie je dan mandateert als 'persoon met voetbalkennis', in het verleden hebben bijvoorbeeld De Coninck en Degryse al bewezen dat ook dit niet steeds een garantie is.

Ze zouden Delorge wel kunnen consulteren mogelijk 😉
Maar om het op een fles te trekken... :mangel: is ook een ex-trainer bijvoorbeeld 😋
Ik heb altijd wel wat gezien in Ariel Jacobs. Jacky Mathijsen is ook perfect geplaatst om als (extern) consultant onze sportieve cel bij te staan. Een Anders Nielsen had ik ook wel zien zitten, want in Scandinavië vallen voor Belgische clubs nog zaakjes te doen, maar die is nu aan de slag bij A'werp...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ik ben geen fan van consultants en al zeker niet als laatste oordeel. Dan heb je in feite iemand die het laatste woord heeft, maar nooit verantwoordelijkheid moet nemen. Het gaat bovendien niet alleen om de speler, ook of hij past in de groep, de klik met de trainer, de manier van spelen die de coach voor ogen heeft en het specifieke profiel dat hij daarvoor nodig heeft. Ik betwijfel of een consultant dat correct kan inschatten van aan de zijlijn. Die consultant zou ook nog eens exclusief voor ons moeten werken, want dubbele petjes en tegelijk ook de concurrentie adviseren is absoluut te vermijden. Tel dat allemaal bij elkaar op en wat je nodig hebt is...een sportief directeur.
Data-analyse is de laatste jaren zo vergevorderd, dat je volgens mij meer profijt haalt uit een datascout die spelers op alle mogelijke fysieke en speltechnische parameters screent.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef: 30 jul 2021, 10:25 Ik ben geen fan van consultants en al zeker niet als laatste oordeel. Dan heb je in feite iemand die het laatste woord heeft, maar nooit verantwoordelijkheid moet nemen. Het gaat bovendien niet alleen om de speler, ook of hij past in de groep, de klik met de trainer, de manier van spelen die de coach voor ogen heeft en het specifieke profiel dat hij daarvoor nodig heeft. Ik betwijfel of een consultant dat correct kan inschatten van aan de zijlijn. Die consultant zou ook nog eens exclusief voor ons moeten werken, want dubbele petjes en tegelijk ook de concurrentie adviseren is absoluut te vermijden. Tel dat allemaal bij elkaar op en wat je nodig hebt is...een sportief directeur.
Data-analyse is de laatste jaren zo vergevorderd, dat je volgens mij meer profijt haalt uit een datascout die spelers op alle mogelijke fysieke en speltechnische parameters screent.
:Roland: was zijn tijd duidelijk weer ver vooruit...

Thomas Driesen: The network scout for Charlton owner Roland Duchatelet
Afbeelding

Thomas Driesen has been revealed as the network scout for Charlton owner Roland Duchatelet.

Driesen has recruited players for three of Duchatelet’s five clubs; Charlton, Ujpest and Sint-Truiden.

The article on the young scout appeared in Belgian outlet Sport Magazine, and in a translated copy sent to News Shopper, we can reveal the details of his work in SE7.

Driesen started scouting for Charlton when Duchatelet bought the club in January 2014.

He bases his recruitment of players on statistics and video analysis, something which annoyed successive managers and long-serving chief scout Phil Chapple, who eventually left to go to Fulham.
Thomas Driesen

After Duchatelet’s first transfer window at the club, established first-teamers such as Yann Kermorgant and Dale Stephens were sold, and replaced with players from the Belgian tycoon’s network clubs.

Loic Nego was signed on a three-and-a-half-year deal from Ujpest and played just once for the Addicks, while Anil Koc was brought in on-loan from Standard Liege and failed to feature.

Sport claims Driesen’s computer-based stats show a preference towards futsal players, rather than footballers.

It also says that in the early days of Duchatelet’s reign at Standard Liege, Driesen used his algorithm to explain why his “idol” Mario Balotelli had never missed a penalty.

Back in March, former Charlton head coach Guy Luzon told News Shopper Driesen always had the final say on transfers.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Ik ben nu niet bepaald een grote Roland fan :mrgreen: maar een aantal van zijn ideeën waren niet van de pot gerukt, helaas liet de timing en uitwerking ervan vaak te wensen over.
TVLokaal.com was de voorloper van internet-tv, wat vandaag voor jongeren (en minder jongeren) de normaalste zaak ter wereld is, zij het onder andere namen en op andere platformen. Thomas Driesen is vandaag zoals hij het zelf aangeeft op Twitter professional advisor on player recruitment, voetbalconsultant dus, maar een man die in de schaduw opereert, niet aan 1 club verbonden is en toch veel macht heeft (of destijds had), krijg je volgens mij nog steeds moeilijk verkocht aan supporters. Niettemin ben ik er zeker van dat veel clubs vandaag gebruik maken van datascouts, als core business (bv. KVO) of ondersteunend. Ik ben ook zeker dat data-gedreven scouting vandaag de dag een pak verder staat dan 5 of 10 jaar geleden op vlak van capteren, maar vooral analyseren en interpreteren van data. Voetbal is op dat vlak niet anders dan bv. geneeskunde.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef: 30 jul 2021, 11:47 Ik ben nu niet bepaald een grote Roland fan :mrgreen: maar een aantal van zijn ideeën waren niet van de pot gerukt, helaas liet de timing en uitwerking ervan vaak te wensen over.
TVLokaal.com was de voorloper van internet-tv, wat vandaag voor jongeren (en minder jongeren) de normaalste zaak ter wereld is, zij het onder andere namen en op andere platformen. Thomas Driesen is vandaag zoals hij het zelf aangeeft op Twitter professional advisor on player recruitment, voetbalconsultant dus, maar een man die in de schaduw opereert, niet aan 1 club verbonden is en toch veel macht heeft (of destijds had), krijg je volgens mij nog steeds moeilijk verkocht aan supporters. Niettemin ben ik er zeker van dat veel clubs vandaag gebruik maken van datascouts, als core business (bv. KVO) of ondersteunend. Ik ben ook zeker dat data-gedreven scouting vandaag de dag een pak verder staat dan 5 of 10 jaar geleden op vlak van capteren, maar vooral analyseren en interpreteren van data. Voetbal is op dat vlak niet anders dan bv. geneeskunde.
Ik ben het eens met je hoor. Vond het alleen grappig. Het lijkt wel of we net als Jacky Mathijssen aan een soort Stockhomsyndroom lijden, waardoor de sympathie voor :Roland: bij momenten oplaait.... :lol:

Effe serieus, ik heb :Roland: ook nooit verketterd en hem enkel bekritiseerd omwille van zijn (blijkbaar) geringe interesse voor het sportieve welzijn en zijn koppige weigering om zich te laten omringen door vakmensen die het sportieve beheersen, want zijn manier van "rationeel" analyseren en handelen is nu eenmaal "de aard van het beestje". Zoals een voetbalgrootheid ooit zei: "Elk voordeel heb zijn nadeel" :mrgreen:

Wat je de man niet kon verwijten is dat hij handelde volgens zijn inzicht en ervaring. Dat was op voorhand in te schatten door diegenen die hem de club verkochten. Ik kan me nog steeds niet van de indruk onttrekken dat zijn hele voetbalavontuur voor hem begon als een interessante immobiliëndeal, die hem toestond om een shoppingcenter en een paar woonblokken te bouwen op grond die ver onder de marktprijs in de deal inbegrepen was. Bovendien bracht hem dat nog jaarlijkse inkomsten door allerhande huren (o.m. het veld aan STVV) op en kon hij dankzij de "volkssport bij uitstek in het Truiense" zijn imago, politieke carrière en ziin ego een boost geven. Daarnaast zag hij (waarschijnlijk gaandeweg) ook de mogelijkheid om "ne schone frank" te slaan uit het aankopen en verhandelen van voetballers (of geld uit te sparen), want als één of andere louche makelaar die met moeite een half blad zonder fouten kan schrijven, zich met die business kan verrijken, waarom zou een mens met het IQ en de ervaring van :Roland: dat dan ook niet kunnen. Vandaar zijn netwerk dus, dat nu ook een concept is dat meer en meer veralgemeend is in de Europese voetballerij.

De financiële sanering en de huidige structuur, waarin de stadioneigenaar los staat van de VZW die zich bezighoudt met het sportieve en deze laatste het stadion tegen heel goede voorwaarden kan huren, is ook het werk van :Roland: en stond STVV tot op heden toe om zonder al te grote problemen elk jaar een licentie vast te krijgen. Ook hier geldt weer de voetbalwijsheid: "Elk voordeel heb zijn nadeel". Waren we beter af als de voetbalclub nog eigenaar was van het stadion en met eigen middelen of externe financiering het stadion had moeten in orde brengen?

Ik weet het niet. Er had vanalles kunnen gebeurd zijn...geen licentie, financiering door een investeringsfonds aan heel slechte voorwaarden, overname door één of andere bevlogen, exotische miljonair of rijkeluiszoontje dat een paar jaar wat aanklooit om het dan af te bollen... Nu staat er een duidelijke structuur en kunnen de eigenaars van STVV, N.V. zich volledig richten op het sportieve en de eraan verbonden, commerciële aspecten. Soit, het is wat het is en dankzij al wat er gebeurd is, staan we nu waar we staan en dat is toch nog steeds, in eerste klasse, met de hoop dat we rustige seizoenen kunnen draaien met heel af en toe, als alles meezit en DMM blijft leren, een (kans op) Europees voetbal als uitschieter, wat voor een provincieclub als de onze, anno 2021, mooi is. :toppie:
Gebruikersavatar
Krisaias
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2010, 21:39

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Krisaias »

tesneusdoek schreef: 30 jul 2021, 14:45
De financiële sanering en de huidige structuur, waarin de stadioneigenaar los staat van de VZW die zich bezighoudt met het sportieve en deze laatste het stadion tegen heel goede voorwaarden kan huren, is ook het werk van :Roland: en stond STVV tot op heden toe om zonder al te grote problemen elk jaar een licentie vast te krijgen. Ook hier geldt weer de voetbalwijsheid: "Elk voordeel heb zijn nadeel". Waren we beter af als de voetbalclub nog eigenaar was van het stadion en met eigen middelen of externe financiering het stadion had moeten in orde brengen?
Stadion is anders al van in de jaren 80 geen eigendom meer van de voetbalclub hoor. RD heeft dat voor een habbekrats van de stad verkregen als 'redder van de club'.

Ik heb absoluut geen zin om nog maar eens een RD discussie te beginnen, maar ge zwaait hem m.i. toch wel heel veel lof toe ...
"Chairmen come and go, boards come and go, but the fans remain. They are the one true constant. I've just been a custodian of the Club" - Eddie Thompson + , Dundee United
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door tesneusdoek »

Krisaias schreef: 30 jul 2021, 18:05
tesneusdoek schreef: 30 jul 2021, 14:45
De financiële sanering en de huidige structuur, waarin de stadioneigenaar los staat van de VZW die zich bezighoudt met het sportieve en deze laatste het stadion tegen heel goede voorwaarden kan huren, is ook het werk van :Roland: en stond STVV tot op heden toe om zonder al te grote problemen elk jaar een licentie vast te krijgen. Ook hier geldt weer de voetbalwijsheid: "Elk voordeel heb zijn nadeel". Waren we beter af als de voetbalclub nog eigenaar was van het stadion en met eigen middelen of externe financiering het stadion had moeten in orde brengen?
Stadion is anders al van in de jaren 80 geen eigendom meer van de voetbalclub hoor. RD heeft dat voor een habbekrats van de stad verkregen als 'redder van de club'.

Ik heb absoluut geen zin om nog maar eens een RD discussie te beginnen, maar ge zwaait hem m.i. toch wel heel veel lof toe ...
Ik dacht dat die opsplitsing onder :Roland: gebeurde... Mijn fout. Noch overdreven lof, noch overdreven kritiek voor :Roland: ! Een zakenman die een opportuniteit zag en zijn voorwaarden stelde. Niet meer en niet minder. Sportief inzicht en empathie ontbraken echter. Over & out voor mij wat :Roland: betreft.
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Piana »

tesneusdoek schreef: 30 jul 2021, 23:31
Krisaias schreef: 30 jul 2021, 18:05
tesneusdoek schreef: 30 jul 2021, 14:45
De financiële sanering en de huidige structuur, waarin de stadioneigenaar los staat van de VZW die zich bezighoudt met het sportieve en deze laatste het stadion tegen heel goede voorwaarden kan huren, is ook het werk van :Roland: en stond STVV tot op heden toe om zonder al te grote problemen elk jaar een licentie vast te krijgen. Ook hier geldt weer de voetbalwijsheid: "Elk voordeel heb zijn nadeel". Waren we beter af als de voetbalclub nog eigenaar was van het stadion en met eigen middelen of externe financiering het stadion had moeten in orde brengen?
Stadion is anders al van in de jaren 80 geen eigendom meer van de voetbalclub hoor. RD heeft dat voor een habbekrats van de stad verkregen als 'redder van de club'.

Ik heb absoluut geen zin om nog maar eens een RD discussie te beginnen, maar ge zwaait hem m.i. toch wel heel veel lof toe ...
Ik dacht dat die opsplitsing onder :Roland: gebeurde... Mijn fout. Noch overdreven lof, noch overdreven kritiek voor :Roland: ! Een zakenman die een opportuniteit zag en zijn voorwaarden stelde. Niet meer en niet minder. Sportief inzicht en empathie ontbraken echter. Over & out voor mij wat :Roland: betreft.
Hij had de God van Haspengouw kunnen zijn, geliefd tot het laatste van zijn dagen, dansend de eeuwigheid in. Daar was niet veel meer geld voor nodig dan hij er nu in stak (en uiteindelijk terug uithaalde), en we moesten er écht geen landskampioen voor geworden zijn. Uiteindelijk koos hij voor een andere weg.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Halenaar »

Leuke statistiek: STVV had de meeste Belgen op het wedstrijdblad tot nu toe.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ssion=true
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jebus4life »

Piana schreef: 01 aug 2021, 10:10
tesneusdoek schreef: 30 jul 2021, 23:31
Krisaias schreef: 30 jul 2021, 18:05
tesneusdoek schreef: 30 jul 2021, 14:45
De financiële sanering en de huidige structuur, waarin de stadioneigenaar los staat van de VZW die zich bezighoudt met het sportieve en deze laatste het stadion tegen heel goede voorwaarden kan huren, is ook het werk van :Roland: en stond STVV tot op heden toe om zonder al te grote problemen elk jaar een licentie vast te krijgen. Ook hier geldt weer de voetbalwijsheid: "Elk voordeel heb zijn nadeel". Waren we beter af als de voetbalclub nog eigenaar was van het stadion en met eigen middelen of externe financiering het stadion had moeten in orde brengen?
Stadion is anders al van in de jaren 80 geen eigendom meer van de voetbalclub hoor. RD heeft dat voor een habbekrats van de stad verkregen als 'redder van de club'.

Ik heb absoluut geen zin om nog maar eens een RD discussie te beginnen, maar ge zwaait hem m.i. toch wel heel veel lof toe ...
Ik dacht dat die opsplitsing onder :Roland: gebeurde... Mijn fout. Noch overdreven lof, noch overdreven kritiek voor :Roland: ! Een zakenman die een opportuniteit zag en zijn voorwaarden stelde. Niet meer en niet minder. Sportief inzicht en empathie ontbraken echter. Over & out voor mij wat :Roland: betreft.
Hij had de God van Haspengouw kunnen zijn, geliefd tot het laatste van zijn dagen, dansend de eeuwigheid in. Daar was niet veel meer geld voor nodig dan hij er nu in stak (en uiteindelijk terug uithaalde), en we moesten er écht geen landskampioen voor geworden zijn. Uiteindelijk koos hij voor een andere weg.
Dat is iets wat ik ook nooit begrepen heb, maar daarom zullen gij en ik nooit de top bereiken zeker?
Ik snap echt niet wat zo'n miljardair nog als doelen heeft, behalve blijkbaar nóg meer vermogen opbouwen.

Hij nam STVV over in 2004 dacht ik? Toen ging hij naar de 60 toe. Zoals hier geschreven, je kan op dat moment ervoor kiezen door een (voor hem toch nog altijd relatief) bescheiden jaarlijkse investering te doen in een team zoals STVV en je onsterfelijk te maken in de stad. Maar zoals hierboven geschreven ging het hem puur over de zakelijke kant.

Dat kan ik hem overigens niet verwijten, RD heeft geen verplichtingen aan mij en doet met zijn geld wat hij wil. Maar ik zie dat als een gemiste kans. Je hebt zóveel meer geld dan dat je op eender welke redelijke manier nog kan opdoen. En de prioriteit lijkt om meer deals te maken en nog meer geld te verwerven. Maar ik vraag me echt af: waarom? Puur omdat het kan/ego? Voor de volgende generatie? Waar er dan een (achter)kleinkind komt dat op termijn het geld van bompa Roland opsmoddert. In plaats daarvan kan je nog altijd een massa geld acherlaten aan de volgende generaties en zoals gezegd je onsterfelijk maken in de regio. Dat is er weinigen gegeven...

*Als hij ervoor had gekozen dat te doen bij eender welke club viel daar evenveel voor te zeggen trouwens, hij heeft ook in Standard gezeten net zoals Coucke nu in Anderlecht. Wij kijken natuurlijk vanuit de STVV bril.


**Hoe is Roland eigenlijk in Sint-Truiden terecht gekomen? Niet STVV op zich, maar de stad? Ik dacht vroeger altijd dat dat met Melexis te maken had, maar ik heb "recent" geleerd dat die eigenlijk hun hoofdzetel in Ieper hebben?


***EDIT***
Overigens: Ik sluit me er ook bij aan (zoals hierboven aangehaald) dat hij echt wel een visonair is/was. Veel van zijn stellingen/ideeën zijn in de jaren/decennia nadien echt wel uitgekomen. Als hij in die periode naar silicon valley getrokken was (en zich daar had laten omringen door de échte technische knowhow en durfkapitaal), amai...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef: 06 aug 2021, 12:24 Leuke statistiek: STVV had de meeste Belgen op het wedstrijdblad tot nu toe.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ssion=true
Wil iemand Stef en Jacky effen op de hoogte brengen? De Genkse jeugdwerking doet het ook weer goed. ;)
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door STimVV »

Jacques schreef: 06 aug 2021, 15:07
Halenaar schreef: 06 aug 2021, 12:24 Leuke statistiek: STVV had de meeste Belgen op het wedstrijdblad tot nu toe.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/202 ... ssion=true
Wil iemand Stef en Jacky effen op de hoogte brengen? De Genkse jeugdwerking doet het ook weer goed. ;)
Zodat ze dat kunnen counteren met onderstaande bericht: :lol:
Tsuyoshi Takano sluit zich aan bij STVV
Deze naam en dit gezicht zal je nog veel te horen en te zien krijgen op Stayen en op het Jeugdcomplex van STVV. De 47-jarige Japanner uit Fukuoka, heeft de afgelopen drie weken al meegelopen met STVV en de club van boven tot onder bestudeerd en geanalyseerd. Het bestuur heeft hem nu een titel gegeven, of eigenlijk twee titels. Takano is onze nieuwe Head of Football Strategy & Development en Managing Director van STVV Youth.


https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/t ... n-bij-stvv
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jan Bulder »

Een Japanner die de Belgische jeugd komt opleiden.

Alweer een stap in de goede richting!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: STVV gaat over in Japanse handen

Bericht door Jacques »

Rare aanstelling, de scepsis is weinig verbazend, maar je kan ook zeggen dat het iemand is die veel ervaring met zich meebrengt. Enfin, ik ga geen discussie aangaan. Laat ons zien wat hij brengt. Wat jeugd betreft is de maat der dingen de doorstroming naar de eerste ploeg. De rest is daaraan ondergeschikt. Voor mijn part komt de jeugdcoördinator uit sjakkamakka.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie