Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

:mrgreen:

Wat een absolute draak van een wedstrijd was me dat. Puur anti-voetbal langs beide kanten. En deze 2 ploegen verdienen dan wel zogezegd om PO1 te spelen? Als dit een voorsmaakje van PO1 was, wordt dat weer een spektakel van de bovenste plank. :roll:
Volgens mij was de scheids de enige die er een goede/genietbare match van wou maken. Het moet een unicum zijn dat Lardot met voorsprong de beste man op het veld (en bij uitbreiding in het stadion) was, maar zo slecht en negatief acteerden beide ploegen. Ik ben blijven kijken vanaf minuut 70 omdat het zo slecht was dat het op den duur grappig werd. Als straf zou je ze beiden 3 jaar moeten verbieden om nog deel te nemen aan de beker.

Quote van de avond kwam van Frank Raes: "Zo'n wedstrijd bij zo'n temperaturen, deze match gaat de geschiedenisboeken in maar niet om de juiste redenen. Goed in zijn genre zullen we maar zeggen." :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door omeloe »

Jacques schreef::mrgreen:

Wat een absolute draak van een wedstrijd was me dat. Puur anti-voetbal langs beide kanten. En deze 2 ploegen verdienen dan wel zogezegd om PO1 te spelen? Als dit een voorsmaakje van PO1 was, wordt dat weer een spektakel van de bovenste plank. :roll:
Volgens mij was de scheids de enige die er een goede/genietbare match van wou maken. Het moet een unicum zijn dat Lardot met voorsprong de beste man op het veld (en bij uitbreiding in het stadion) was, maar zo slecht en negatief acteerden beide ploegen. Ik ben blijven kijken vanaf minuut 70 omdat het zo slecht was dat het op den duur grappig werd. Als straf zou je ze beiden 3 jaar moeten verbieden om nog deel te nemen aan de beker.

Quote van de avond kwam van Frank Raes: "Zo'n wedstrijd bij zo'n temperaturen, deze match gaat de geschiedenisboeken in maar niet om de juiste redenen. Goed in zijn genre zullen we maar zeggen." :mrgreen:
En dan deze toestanden nog ! Lees ook de reacties eens van lotgenoten .
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~ae54ba84/
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

Het leest alsof er voor de eerste keer een match of evenement doorgaat op de Heizel. Ik begrijp het niet goed. Is dat met de Rode Duivels ook zo'n gedoe? Bij de Memorial? Als U2 of een andere groep passeert? Laatste keer dat ik op de Heizel was (concert), ging het vlot met de trein en metro. Dat zal met de verlengingen e.d. nu wel geen optie geweest zijn, zo laat rijdt de NMBS niet naar Limburg. Destijds tegen La Louvière waren we al van 's ochtends vroeg in Brussel, geen last van files of wat dan ook. Ik weet niet meer of we nadien lang hebben moeten wachten met de bus om weg te geraken. Dat was toen echt wel het minste van m'n zorgen.

Sommige commentaren zijn ook wel met de haren getrokken zoals bv. dat je met de auto moet wachten tot de bussen weg zijn (is haast altijd zo), dat de politie maar wat paradeert op de paardjes in plaats van het verkeer te regelen (maar o wee als ze het verkeer regelen en er opstootjes zijn), dat op de bond alleen maar ezels met dure titels zitten (dat zou wel eens kunnen kloppen), dat alle voetballers geldwolven zijn (ruw geschat gaat het slechts om 95% ;) ) etc. Dat zijn niet zelden uitingen van frustratie of verwende nesten die nog nooit ergens hebben moeten aanschuiven, maar goed, anno 2018 vindt iedereen die wat plat pist wel een platform om te klagen, vaak is dat HLN.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door enerkey »

Ik ben wel al tot de vaststelling gekomen dat het bvb veel leuker is om op Dortmund naar de voetbal te gaan. Veel minder file om er te geraken en om er terug weg te geraken.
Eten en drinken is veel beter geörganiseerd. Veel meer standjes om te eten en te drinken. Mensen schuiven ook mooi aan in wachtrijen. Hier in België als een mierenhoop met zen allen naar de toog. Eens voor de toog, liefst je bestelling om de zoveel tijd zo luidt mogelijk roepen anders gebeurd er niets.
Mobius
Berichten: 281
Lid geworden op: 20 okt 2010, 10:53

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Mobius »

enerkey schreef:Ik ben wel al tot de vaststelling gekomen dat het bvb veel leuker is om op Dortmund naar de voetbal te gaan. Veel minder file om er te geraken en om er terug weg te geraken.
Eten en drinken is veel beter geörganiseerd. Veel meer standjes om te eten en te drinken. Mensen schuiven ook mooi aan in wachtrijen. Hier in België als een mierenhoop met zen allen naar de toog. Eens voor de toog, liefst je bestelling om de zoveel tijd zo luidt mogelijk roepen anders gebeurd er niets.
Ook in Liverpool dit weekend was dit allemaal veel beter georganiseerd. Uurtje voor de match ter plaatse, GEEN file. 50000 toeschouwers. Aan de eet -
en drinkstandjes geen gedoe, iedereen mooi in de rij. In het stadion, Watford supporters naast de Liverpool supporters: geen gedoe, geen geboe heen en weer. Heel gedisciplineerd allemaal.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jack »

Jacques schreef:Het leest alsof er voor de eerste keer een match of evenement doorgaat op de Heizel. Ik begrijp het niet goed. Is dat met de Rode Duivels ook zo'n gedoe? Bij de Memorial? Als U2 of een andere groep passeert? Laatste keer dat ik op de Heizel was (concert), ging het vlot met de trein en metro. Dat zal met de verlengingen e.d. nu wel geen optie geweest zijn, zo laat rijdt de NMBS niet naar Limburg. Destijds tegen La Louvière waren we al van 's ochtends vroeg in Brussel, geen last van files of wat dan ook. Ik weet niet meer of we nadien lang hebben moeten wachten met de bus om weg te geraken. Dat was toen echt wel het minste van m'n zorgen.

Sommige commentaren zijn ook wel met de haren getrokken zoals bv. dat je met de auto moet wachten tot de bussen weg zijn (is haast altijd zo), dat de politie maar wat paradeert op de paardjes in plaats van het verkeer te regelen (maar o wee als ze het verkeer regelen en er opstootjes zijn), dat op de bond alleen maar ezels met dure titels zitten (dat zou wel eens kunnen kloppen), dat alle voetballers geldwolven zijn (ruw geschat gaat het slechts om 95% ;) ) etc. Dat zijn niet zelden uitingen van frustratie of verwende nesten die nog nooit ergens hebben moeten aanschuiven, maar goed, anno 2018 vindt iedereen die wat plat pist wel een platform om te klagen, vaak is dat HLN.
Ja dat is dan ook zo.
Ik zal hier even posten wat ik elders (niet HLN) al gepost heb...

Ivm dat verontwaardigde artikel op HLN over het randgebeuren...die mannen zijn nog nooit naar de RD gaan kijken zeker?
De afgelopen 10 jaar ben ik quasi alle matchen van de RD gaan kijken, maar ik ben totaal gedegouteerd geraakt door het Koning Boudewijnstadion en de organisatie errond.
Ik ga enkel nog mochten we ooit nog eens een match tegen een absoluut topland spelen. Voor ploegen als Saudi-Arabië laat ik die frustratie aan me voorbij gaan.
Extreme file naar daar, gezever om op parking C te raken, gezever om 5 poortjes per 20.000 man te passeren (nog maar 1x op tijd binnengeraakt om het volkslied te horen en al zeker 5x de aftrap gemist), marginaal zatte Walen die met bier gooien, niet te zuipen alcoholvrij bier, geen kloten zien (je bent al blij als het een krullenbol is die scoort, dan weet je dat het Fellaini of Witsel is), geen beleving omwille van voorgaande puntje, en vooral opnieuw gezever op parking C (nooit parkeerwachters die rij per rij laten uitrijden waardoor het al tot na middernacht geweest is eer ik mijn eerste meter kon bewegen).
Je ben gemakkelijk van 17u tot 2u weg om je toch maar op te jagen. Niet meer met mij!
En dan zouden ze daar nog een nieuw stadion willen zetten met nog kantoren en winkels erbij. Goed zot!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

Dan zal het nog een tijd duren eer ze mij naar een match van de rode duivels krijgen, zeker als het tegen janneke en mieke is. Note to self: blijf daar weg, zeker met de wagen en pak het openbaar vervoer indien mogelijk. :)
Triestig wel voor een site waar toch een groot evenement of 20-30 per jaar plaatsvindt (Koning Boudewijnstadion, Brussels Expo, Paleis 12 samen).
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef:Dan zal het nog een tijd duren eer ze mij naar een match van de rode duivels krijgen, zeker als het tegen janneke en mieke is. Note to self: blijf daar weg, zeker met de wagen en pak het openbaar vervoer indien mogelijk. :)
Triestig wel voor een site waar toch een groot evenement of 20-30 per jaar plaatsvindt (Koning Boudewijnstadion, Brussels Expo, Paleis 12 samen).

Add to note if going :

- sixpack meenemen voor hydratatie voor de match
- niet met lege maag vertrekken
- voorzie minimum half uur aanschuiven
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Franz »

zipke373 schreef:
Jacques schreef:Dan zal het nog een tijd duren eer ze mij naar een match van de rode duivels krijgen, zeker als het tegen janneke en mieke is. Note to self: blijf daar weg, zeker met de wagen en pak het openbaar vervoer indien mogelijk. :)
Triestig wel voor een site waar toch een groot evenement of 20-30 per jaar plaatsvindt (Koning Boudewijnstadion, Brussels Expo, Paleis 12 samen).

Add to note if going :

- sixpack meenemen voor hydratatie voor de match
- niet met lege maag vertrekken
- voorzie minimum half uur aanschuiven
Dat bier, dat is daar WERKELIJK niet te drinken, man man!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Bartman »

Mobius schreef:
enerkey schreef:Ik ben wel al tot de vaststelling gekomen dat het bvb veel leuker is om op Dortmund naar de voetbal te gaan. Veel minder file om er te geraken en om er terug weg te geraken.
Eten en drinken is veel beter geörganiseerd. Veel meer standjes om te eten en te drinken. Mensen schuiven ook mooi aan in wachtrijen. Hier in België als een mierenhoop met zen allen naar de toog. Eens voor de toog, liefst je bestelling om de zoveel tijd zo luidt mogelijk roepen anders gebeurd er niets.
Ook in Liverpool dit weekend was dit allemaal veel beter georganiseerd. Uurtje voor de match ter plaatse, GEEN file. 50000 toeschouwers. Aan de eet -
en drinkstandjes geen gedoe, iedereen mooi in de rij. In het stadion, Watford supporters naast de Liverpool supporters: geen gedoe, geen geboe heen en weer. Heel gedisciplineerd allemaal.
Zo geweldig is het daar ook allemaal niet hoor. Been there, done that. Probeer na de match nog maar eens een pint vast te krijgen in of in de buurt van het stadion ... dure pintjes, slechte stoeltjes ... om nog maar te zwijgen van die klotekeeper daar tussen de palen.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Dreke »

Wat de organisatie betreft, herinner ik mij op Anfield vooral Carslberg in plastic flesjes. Niet te drinken. Bah. Dat de match toen tegen Fulham eindigde op 0-0 zal wel niet geholpen hebben, maar ik vond het allesbehalve een geweldig bezoek. Doe mij maar Duitsland.
A loyal football fan only supports the shirt...
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Bartman »

Dreke schreef:Wat de organisatie betreft, herinner ik mij op Anfield vooral Carslberg in plastic flesjes. Niet te drinken. Bah. Dat de match toen tegen Fulham eindigde op 0-0 zal wel niet geholpen hebben, maar ik vond het allesbehalve een geweldig bezoek. Doe mij maar Duitsland.
Nog maar één keer gedaan, eind januari in Dortmund. Qua sfeer en beleving absoluut de max, maar qua niveau van voetbal had ik toch veel beter verwacht. Als dat dan (sub)top in Duitsland is, stop dan maar snel met janken over het niveau van de Belgische competitie.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door STimVV »

Scheidrechter Bram Vandriessche strikes again...
Nadat STVV al klacht indiende en besloten werd om hem voor een tijd geen matchen van STVV meer te laten fluiten is nu OHL aan de beurt.
Wij krijgen hem 3x dit seizoen. In Brugge, Zulte waregem en thuis tegen Charleroi. In de 3 matchen werd het resultaat bepaald door zijn verkeerde beslissingen, 3 keer in ons nadeel.

Gisteren floot hij 2 onterechte penalties voor Kortrijk en was de match al na 25 minuten gespeeld.

http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.3182364

Bram kan het niet aan, hij is onbekwaam...
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door stvvilvoorde »

Brugge kampioen.
Verdiende titel weliswaar, maar de manier waarop ze gisteren kampioen speelden is toch in mineur gebeurd.

Duidelijke hands van Vormer in de 16 van standard. Vormer haalt dan nog eens voordeel uit die hands, want de bal verandert hierdoor van richting en komt terug voor zijn voeten terecht waardoor hij direct voor kan zetten.

VAR komt er aan te pas, arbiter bekijkt de fase en keurt de goal goed.
Hoe kan je in godsnaam die fase, na ze op beelden gezien te hebben goedkeuren?
Iedereen was het er volmondig mee eens dat dit hands was en dat voor zulke fasen het goed zou zijn dat er een VAR is...

Achteraf hoor je dan in het voordeel van Brugge, het was onvrijwillig...
Ik denk niet dat dit er in deze toe doet.
Hands in de 16 is fout. Als jij die tackle inzet en daardoor onvrijwillig hands maakt is het gewoon fout. In dit geval legt hij nog onbewust de bal klaar door die hands...
Onbegrijpelijk dat dit met VAR goedgekeurd werd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Jupiler Pro League seizoen 2017 - 2018

Bericht door Jacques »

Je kan de eerste lijn van de post van StimVV zo kopiëren: Scheidrechter Bram Van Driessche strikes again...
De totale consternatie van Vandenbempt en Snelders says it all.
http://sporza.be/permalink/1.3197236

Dit was te verwachten, zeker na Bart Verhaeghe zijn interview na Brugge-RSCA. Bullebaktactieken zijn weer helemaal in. Geen enkele club die zo geholpen is door de scheidsrechters als Brugge, we zijn er zelf 2x het slachtoffer van geworden, en toen de refs even niet meewerkten, werd hen meteen het mes op de keel gezet door Verhaeghe. Kak in de broek en dan maar terug gewoon meefluiten met Brugge. Wat een helden. Bij deze dus een welgemeende proficiat aan de VAR, de enige echte kampioen van een kampioenschap waar voetbal zelden op de eerste plaats stond. Wordt weer lachen met het sopvolk in de CL komend seizoen.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie