De Ziekenboeg

Alles over de wedstrijden van STVV
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: De Ziekenboeg

Bericht door weekenders »

Halenaar schreef: 24 mar 2021, 22:58
Geel-Blauw schreef: 24 mar 2021, 22:36
Halenaar schreef: 24 mar 2021, 22:06 Nazon zou volgens het supportersverbond een negatieve test hebben en meteen afgereisd zijn naar Haïti, zeer tegen de zin van STVV.

Als het waar is mag hem voorgoed vertrekken van mijn part...
Waarom? Lijkt me toch normaal dat hij z'n land wil helpen om het WK te halen.
Wat gaat hij doen daar? Hij plaatste vorige week zelf in zijn story dat hij serieus ziek was, en die zou dan op zo'n spectaculaire wijze genezen en 'gerevalideerd' zijn dat hij speelklaar geraakt op een week tijd? Kom zeg.

Vergeet ook niet dat hij 10 dagen in quarantaine moet als hij terugkeert. Dit is gewoon uw team in de steek laten in mijn ogen.
Om nationaal te gaan laat elke speler zijn ploeg links liggen als het er op aan komt.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: De Ziekenboeg

Bericht door STimVV »

Geen interlandverplichtingen voor Mata (Angola), Kossounou (Ivoorkust), Badji (Senegal) en Dirar (Marokko): Club Brugge besloot het Afrikaanse kwartet niet vrij te geven tijdens de competitiebreak wegens het besmettingsgevaar. 
“Ik heb dit goed doorgesproken met mijn spelers en hun bondscoaches. De FIFA heeft die regel ingevoerd en we willen daar gebruik van maken. Het is té risicovol”,  zegt Philippe Clement.


Ik vind dat STVV ook niet akkoord moest gaan om Buatu naar Angola te laten trekken. We kunnen hem nu écht niet missen. Mata werd ook opgeroepen voor hetzelfde land als Buatu (Angola) en blijft ook thuis.
Nazon zou nu moeten aansterken ipv naar Haiti heen en weer te vliegen. Das niet naar Italie of Spanje dat die mannen vliegen he... Haiti, das 12 uur vliegen als het een rechtstreekse vlucht is. (Wat ik betwijfel)
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: De Ziekenboeg

Bericht door Antismurf »

Met de coronasituatie niet echt loyaal tov de club maar bij Nazon zal de makelaar ook wel een rol spelen, speler is einde contract in juni dus elke kans om je in de kijker te spelen is dan meegenomen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De Ziekenboeg

Bericht door Jacques »

Halenaar schreef: 24 mar 2021, 22:58
Geel-Blauw schreef: 24 mar 2021, 22:36
Halenaar schreef: 24 mar 2021, 22:06 Nazon zou volgens het supportersverbond een negatieve test hebben en meteen afgereisd zijn naar Haïti, zeer tegen de zin van STVV.

Als het waar is mag hem voorgoed vertrekken van mijn part...
Waarom? Lijkt me toch normaal dat hij z'n land wil helpen om het WK te halen.
Wat gaat hij doen daar? Hij plaatste vorige week zelf in zijn story dat hij serieus ziek was, en die zou dan op zo'n spectaculaire wijze genezen en 'gerevalideerd' zijn dat hij speelklaar geraakt op een week tijd? Kom zeg.

Vergeet ook niet dat hij 10 dagen in quarantaine moet als hij terugkeert. Dit is gewoon uw team in de steek laten in mijn ogen.
Ik denk niet dat hij 10 dagen in quarantaine moet. Mignolet, Vanaken, De Ketelaere, Sambi Lokonga en co. gaan dat ook niet doen na hun trip naar Tsjechië. Ik denk dat een negatieve test bij afreizen in Haïti en een in Zaventem voldoende is om vrijgegeven te worden.

Voor de rest snap ik ook niet wat hij daar nu gaat zoeken. Met zijn trip naar Parijs heeft hij al wat krediet verspeeld, nu weer. Fel snugger is dat toch niet. Nazon is een speler waar ge een handleiding bij nodig lijkt te hebben, een beetje gelijk zijn spelstijl: een ongeleid projectiel. Een contractverlenging hoeft voor mij niet op deze manier. Ik begrijp dat het een eer is voor uw land te spelen, maar ge moet af en toe ook eens denken aan wie ervoor zorgt dat er op het eind van de maand centen op de rekening staan. Om die reden ben ik ook wat ontgoocheld in Buatu. We staan voor onze belangrijkste wedstrijden van het seizoen en die gaan al moeilijk genoeg zijn zonder dit soort foliekes.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: De Ziekenboeg

Bericht door enerkey »

Ik snap het ergens wel. Het is het begin van de WK kwalifiactiecampagne. Zijn grote droom is waarschijnlijk om ooit op een WK te staan zoals zowat iedere voetballer. Als je weet dat bvb Panama & Jamaica er ooit bij zijn geweest, wel dan is dat niet zo onrealistich.

De Fifa speelt hier trouwens een belachelijk rol. Iets organiseren waarvan ze tussen de lijnen toegeven dat het onveilig is. Dan maar de verantwoordelijkheid bij club en speler leggen.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: De Ziekenboeg

Bericht door tesneusdoek »

https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 021/03/25/


STVV TERUG CORONAVRIJ
door Dimitri Charles

Het aantal positieve coronatesten liep hoog op bij STVV. Van trainer Peter Maes tot Jorge Teixeira en talent Jarne Steuckers. Er volgde dan ook uitstel voor de uitwedstrijd tegen Waasland-Beveren. Er valt nu ‘positief nieuws’ te rapen.

Bij de jongste testronde waren er geen positieve testen meer. Zo kunnen de STVV’ers de draad terug oppikken met normale trainingen. Het zal natuurlijk wel even duren voordat iedereen mentaal en fysiek terug op punt staat.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De Ziekenboeg

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 25 mar 2021, 09:52
Halenaar schreef: 24 mar 2021, 22:58
Geel-Blauw schreef: 24 mar 2021, 22:36
Halenaar schreef: 24 mar 2021, 22:06 Nazon zou volgens het supportersverbond een negatieve test hebben en meteen afgereisd zijn naar Haïti, zeer tegen de zin van STVV.

Als het waar is mag hem voorgoed vertrekken van mijn part...
Waarom? Lijkt me toch normaal dat hij z'n land wil helpen om het WK te halen.
Wat gaat hij doen daar? Hij plaatste vorige week zelf in zijn story dat hij serieus ziek was, en die zou dan op zo'n spectaculaire wijze genezen en 'gerevalideerd' zijn dat hij speelklaar geraakt op een week tijd? Kom zeg.

Vergeet ook niet dat hij 10 dagen in quarantaine moet als hij terugkeert. Dit is gewoon uw team in de steek laten in mijn ogen.
Ik denk niet dat hij 10 dagen in quarantaine moet. Mignolet, Vanaken, De Ketelaere, Sambi Lokonga en co. gaan dat ook niet doen na hun trip naar Tsjechië. Ik denk dat een negatieve test bij afreizen in Haïti en een in Zaventem voldoende is om vrijgegeven te worden.

Voor de rest snap ik ook niet wat hij daar nu gaat zoeken. Met zijn trip naar Parijs heeft hij al wat krediet verspeeld, nu weer. Fel snugger is dat toch niet. Nazon is een speler waar ge een handleiding bij nodig lijkt te hebben, een beetje gelijk zijn spelstijl: een ongeleid projectiel. Een contractverlenging hoeft voor mij niet op deze manier. Ik begrijp dat het een eer is voor uw land te spelen, maar ge moet af en toe ook eens denken aan wie ervoor zorgt dat er op het eind van de maand centen op de rekening staan. Om die reden ben ik ook wat ontgoocheld in Buatu. We staan voor onze belangrijkste wedstrijden van het seizoen en die gaan al moeilijk genoeg zijn zonder dit soort foliekes.
Je kan het ook andersom bekijken: zo doet Nazon nog eens wedstrijdritme op, hetgeen hij de laatste weken van onze trainer niet te veel gehad heeft.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De Ziekenboeg

Bericht door Jacques »

Dat wedstrijdritme had hij hier ook kunnen opdoen in de oefenmatch tegen de beloften. Die schat ik trouwens niet veel lager in de de nationale ploeg van Belize, vandaag tegenstander van Haïti en bij aankomst in Haïti nog tegengehouden door een gewapende bende. Dat zegt toch ook weer wat over de omstandigheden ginder. Het is en blijft Haïti, niks tegen die mensen, maar veiligheid en andere voorzieningen daar zijn gewoon een pak minder dan hier.
ik ga niet overtuigd raken dat het vlak na een COVID-besmetting verstandiger is om 2x minstens 12u op vliegtuig te zitten en in een ontwikkelingsland 90 min te gaan voetballen dan om bij de eigen club trainings- en matchritme op te doen in een oefenmatch. Integendeel, hoe meer ik erover nadenk, hoe dwazer ik zijn zet vind. Ik heb in normale tijden alle respect voor vaderlandsliefde en spelers die gevolg geven aan een oproep voor hun nationale ploeg, maar nu even niet.
Laatst gewijzigd door Jacques op 25 mar 2021, 16:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: De Ziekenboeg

Bericht door Franz »

Jacques schreef: 25 mar 2021, 16:34 Dat wedstrijdritme had hij hier ook kunnen opdoen in de oefenmatch tegen de beloften. Die schat ik trouwens niet veel lager in de de nationale ploeg van Belize, vandaag tegenstander van Haïti en bij aankomst in Haïti nog tegengehouden door een gewapende bende. Dat zegt toch ook weer wat over de omstandigheden ginder. Het is en blijft Haïti, niks tegen die mensen, maar veiligheid en andere voorzieningen daar zijn gewoon een pak minder dan hier.
Sorry, maar mij ga je niet overtuigd krijgen dat het vlak na een COVID-besmetting verstandiger is om 2x 12u op vliegtuig te zitten en in een ontwikkelingsland 90 min te gaan voetballen dan om bij de eigen club trainings- en matchritme op te doen in een oefenmatch. Integendeel, hoe meer ik erover nadenk, hoe dwazer ik zijn zet vind. Ik heb in normale tijden alle respect voor vaderlandsliefde en spelers die gevolg geven aan een oproep voor hun nationale ploeg, maar nu even niet.
Ik kan je volgen hoor wat betreft STVV.
Maar quasi alle spelers gaan in op de uitnodiging van hun nationale ploeg, dat is nu eenmaal zo overal in de wereld. Voorbeelden genoeg tegenwoordig van spelers die over de hele wereld vliegen naar matchen, ondanks COVID-19.
En voor Nazon komt daar nog bij dat hij - zo heb ik het toch begrepen - dé sterspeler is van Haïti (hun plaatselijke Lukaku), én dat hij geen bonje wil met de nationale ploeg waar hij nog jaren hoopt mee te spelen, én dat hij graag naar het WK wil (die van Belize zullen Haïti precies niet tegenhouden :D ), én dat hij hier nog maar weinig aan de bak komt, én dat hij straks einde contract is... en misschien heeft Maes hem al verteld dat hij maar klaar moet zijn voor de laatste 5 minuten in de volgende matchen :mrgreen:
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De Ziekenboeg

Bericht door Jacques »

Ik snap zijn standpunt ergens wel, maar ik keur het niet goed (als STVV-supporter). Zijn prioriteiten liggen in deze anders dan de mijne. Als hij fit is bij terugkeer, moeten we Nazon gezien de omstandigheden wel gebruiken in de resterende matchen, maar daarna is het klaar voor mij.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: De Ziekenboeg

Bericht door weekenders »

Jacques schreef: 25 mar 2021, 16:49 Ik snap zijn standpunt ergens wel, maar ik keur het niet goed (als STVV-supporter). Zijn prioriteiten liggen in deze anders dan de mijne. Als hij fit is bij terugkeer, moeten we Nazon gezien de omstandigheden wel gebruiken in de resterende matchen, maar daarna is het klaar voor mij.
eerlijk, is dat niet een beetje hypocriet ? waar we hem nodig hebben gaan we hem nog gebruiken en dan duwen we hem weg.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: De Ziekenboeg

Bericht door Jacques »

Zo bekijk ik het niet. Gebruiken is misschien een verkeerde woordkeuze, maar uiteindelijk wordt hij niet anders of slechter behandeld dan de andere spelers. Hij ligt hier nog onder contract tot einde seizoen, daar verandert niets aan. Dus kunnen we hem inzetten, als Maes dat nodig acht, net zoals bij de andere spelers. Nadien is er geen verbintenis meer tussen ons en Nazon en gaat ieder zijn eigen weg.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: De Ziekenboeg

Bericht door AirMontella »

Haïti, golf, STVV. In that order.


:lol:
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: De Ziekenboeg

Bericht door Positivo »

Nazon is in mijn ogen een waardeloze speler.
En dan bedoel ik : volledig foute mentaliteit.

Hij tekende voor stvv en vertrok voor hij een match gespeeld had (bij manier van spreken) naar de nationale ploeg van Haiti. Ik ben dat niet vergeten. Toen hij terugkwam heeft hij er wat jaren zijn klak naar gesmeten. Nu loopt zijn contract ten einde, en ineens is Duckens te motiveren.

Natuurlijk past de nationale ploeg nu in zijn plannen om een extra kans te hebben (ergens anders wel te verstaan) een lukratief contract te versieren.

Als je Duckens rond het eind van dit jaar 10 kilo zwaarder wil zien, moet je hem nu een nieuw contract aanbieden . Waardeloos. Ook als hij er ons in houdt verander ik mijn mening niet.

Je kunt misschien opmerken, het is toch wel de nationale ploeg, dan repliceer ik : wat heeft de man voor stvv opgebracht ? Een punt, of zoiets ? Waardeloos.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: De Ziekenboeg

Bericht door Dreke »

Die kerel heeft potentieel, maar de kop deugt niet. Dan moet je conclusies trekken. Ik zie ook meer argumenten tegen een contactverlenging dan voor. Soms kan het simpel zijn.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie