WK 2018

Alles over de Jupiler Pro League, buitenlandse en Europese competities, enz.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: WK 2018

Bericht door Mikman »

Moeilijk te zeggen wat de beste tactiek is tegen Brazilië. Ze hebben veel offensieve klasse maar ik vind vooral het vooral indrukwekkend dat ze defensief zo goed als niks weggeven. Het enige doelpunt dat ze tegen kregen viel op een hoekschop en had eigenlijk afgekeurd moeten worden, dat zegt genoeg over hoe stevig ze achterin staan.

Je kan starten met de ploeg die gisteren eindigde. Daar valt wat voor te zeggen maar dan blijf je defensief kwetsbaar natuurlijk. Wat voor het 3-4-3-systeem pleit is dat de spelers dat het meeste gewoon zijn en omdat het in België onder Van Haezebroeck vaak de beste oplossing bleek tegen een 4-3-3 ( wat de Brazilianen spelen ). Maar dan moeten de taken wel perfect uitgevoerd worden natuurlijk.

Er zijn twee alternatieven: zelf 4-3-3 gaan spelen, dan staat alles op het hele veld vast. Of een 5-3-1-1 met vooraan Lukaku en Hazard in steun. Op het middenveld een driehoek Fellaini, Witsel en De Bruyne. En Vertonghen dan op links zetten ipv Carrasco, eventueel Chadli op rechts.

In elk geval zou ik Mertens en Carrasco op de bank houden, zij werden terecht gewisseld en zitten niet echt in vorm. Bovendien is Mertens nog altijd van grote waarde als supersub.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: WK 2018

Bericht door Vouch »

Het valt mij op dat de ploeg zo bejubeld wordt voor de remonte van gister. Ja, mooi gedaan, maar die remonte had niet nodig geweest als ze een beetje op niveau hadden geacteerd. Ik had al de indruk dat ze wat zweefden na de eerste ronde, een match als die van gister zou ze terug met de voeten op de grond moeten zetten maar het lijkt alsof ze nog hoger in de wolken rond vliegen. Nee, ik snap niets van de lofzangen in de kranten vandaag. "Tegen Wales verloren we, tegen Japan komen we terug, we zijn dus gegroeid." Ja, wel rekening mee houden dat het Wales van 2016 nog wel een stukje beter was dan wat we gister moesten trotseren. Neen, ze krijgen het toch zo snel hoog in het bolleke, meneer!

Enfin, ik hoop dat het lukt, en misschien was Japan wel te klein om tegen te schitteren voor een Hazard vb., maar ik zie het niet goed komen vrijdag.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: WK 2018

Bericht door Tompie »

Die periode tussen de 0-2 en 1-2 was pijnlijk. Toen leek er echt geen verschil meer met de wedstrijd tegen Wales.

Een lucky goal van Vertonghen was de kentering. Zonder dat doelpunt was het sowieso game over. Nu valt die goal letterlijk uit de lucht want de 0-3 had even goed gekund.

Pas daarna en met de inbreng van Fellaini en Chadli was er opnieuw wat geloof in eigen kunnen.

Maar inderdaad, het is niet dat de mentale weerbaarheid zo groot was om nu van de daken te schreeuwen dat het een fantastische terugkeer was.

Ik vond dat interview met De Bruyne na de wedstrijd ook bedenkelijk. "Brazilië? Winnen." Nadat je net met het schaamrood op de wangen voorbij een van de mindere landen bent geraakt? Beetje misplaatst.

Maar tegen Brazilië is alles opnieuw mogelijk. Een beter België maakt een kans. Maar het moet echt wel veel beter.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

En de prijs voor lelijkste WK match gaat naar...Engeland-Colombia. Wat was dat? Zelfs PO2 is zo slecht nog niet. :)
En als je na 93 min denkt er van af te zijn...krijg je er nog eens even slechte verlengingen en penalty's gratis bovenop. :mrgreen:

Het contrast tussen de linker- en rechterhelft van de tabel kan amper groter zijn. De slechtste match links (Uruguay-Portugal) was nog altijd beter dan de beste rechts (Kroatië?).
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: WK 2018

Bericht door stvvilvoorde »

Inderdaad. De rechterhelft ziet eruit als een sterke wk-voorronde, de linkerhelft als wat je van een wk-eindronde verwacht.

Anyway, toch nog een dubbel gevoel met die match tegen Engeland.
In die rechterkolom zag ik ons de finale wel halen, konden we enkel van onszelf verliezen.
Maar om dan een land als Brazilie in de finale tegen te komen, zonder zo'n soort van tegenstand eerder in het toernooi tegen gekomen te zijn.
Beste resultaat ooit op een WK zou dan wel in de maak zijn, maar die finale ook winnen??
In de linkerkolom zijn het nu matchen wat je normaal gezien mag verwachten op een wk, dat was ook het programma dat we voor het wk voor ogen hielden.
Moesten we erin slagen om Brazilie te verslaan, dan geef ik ons een zeer goede kans om de finale te halen en die ook te winnen.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: WK 2018

Bericht door Jones »

Wat een match gisteren zeg ! Tactisch sterk uitgezet. France here we come. Nu Meunier geschorst is kan Vermaelen zijn kans gaan.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: WK 2018

Bericht door stvvilvoorde »

Ja wat een match.
Kan het nog niet geloven.
Meunier vervangen door Vermaelen lijkt me niet de sterkste zet.
Vermaelen zie ik nooit die enekel flank tot een goed einde brengen.

Meest logische is dat hij chadli op de plek van meunier zal laten spelen en drdoor carrasco terug in de ploeg brengen,
ofwel chadli op links laten staan en carrasco of januzaj op rechts brengen.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: WK 2018

Bericht door miel »

Fenomenale wedstrijd van beide teams, waar menig voetballiefhebber ter wereld kon van genieten .
Wie er ook won , het was verdiend .
Brazilie heeft misschien de beste ploeg ter wereld , maar ik was echt onder de indruk van onze rode duivels gisteren
stuk voor stuk speelden ze een fantastische wedstrijd , :toppie: :toppie:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: WK 2018

Bericht door Jacques »

Magnifieke match. Een tactisch kunststukje in de eerste helft, pompen of verzuipen naarmate de tweede helft vorderde. Brazilië was echt wel sterk hoor. Neymar werd geneutraliseerd, maar dan krijg je Marcelo die de rol op links overneemt, Renato Augusto die sterk invalt,...Straffe ploeg die terecht voor niks minder dan de titel kwam. De tactische discipline, focus en gedrevenheid hebben ons over de streep getrokken. 90 min zweetpollekes en het was niet (alleen) van de temperatuur. Deze match komt in de geschiedenisboeken terecht naast die tegen de USSR in 1986.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie