Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door zipke373 »

Jacques schreef: 23 mar 2023, 14:00 Tel eens op wat je nodig hebt om van stayen opnieuw een echt voetbalstadion te maken:
- kunstgras vervangen door echt gras
- een oplossing voor die blinde muren aan Noord en West
- een hercompartimentering van West met meer 'familieplaatsen' aan normale prijzen
- een oplossing voor Zuid die geen kantoorgebouw is.

Dat zou oplapwerk op z'n Vlaams maar desalniettemin een serieuze stap in de goede richting zijn. Stayen is dermate mismeesterd dat eigenlijk enkel een verhuis naar een nieuw stadion een ideale oplossing kan bieden, maar welke zot gaat dat willen betalen? Er is n.b. geen echte, economische nood, eerder een sentimentele nood. Gaat dus helaas niet gebeuren vooraleer Stayen volledig op/afgeleefd is.

Als er iemand bereid zou zijn, moet die mens ook nog overtuigd worden van een levenslang contactverbod met Roland, Asnong en de zijnen om een herhaling van deze miskleun te vermijden. Dat is misschien nog wel het belangrijkste werk.

Al bij al is het huidige Stayen één grote gemiste kans. Goed idee, verschrikkelijke uitvoering.
Een nieuw stadion zou zalig zijn...12.000 plaatsen tot aan de grasmat. Een voetbalstadion met andere woorden. Dat het een andere locatie zou worden maakt me eigenlijk al niet veel meer, Behalve zuid, waar ik toch niet kom, is er nog weinig over dat me nostalgisch maakt en wat me zou tegenhouden om te verhuizen. De meeste dromen zijn echter bedrog. :mrgreen:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door tesneusdoek »

zipke373 schreef: 23 mar 2023, 14:24
Jacques schreef: 23 mar 2023, 14:00 Tel eens op wat je nodig hebt om van stayen opnieuw een echt voetbalstadion te maken:
- kunstgras vervangen door echt gras
- een oplossing voor die blinde muren aan Noord en West
- een hercompartimentering van West met meer 'familieplaatsen' aan normale prijzen
- een oplossing voor Zuid die geen kantoorgebouw is.

Dat zou oplapwerk op z'n Vlaams maar desalniettemin een serieuze stap in de goede richting zijn. Stayen is dermate mismeesterd dat eigenlijk enkel een verhuis naar een nieuw stadion een ideale oplossing kan bieden, maar welke zot gaat dat willen betalen? Er is n.b. geen echte, economische nood, eerder een sentimentele nood. Gaat dus helaas niet gebeuren vooraleer Stayen volledig op/afgeleefd is.

Als er iemand bereid zou zijn, moet die mens ook nog overtuigd worden van een levenslang contactverbod met Roland, Asnong en de zijnen om een herhaling van deze miskleun te vermijden. Dat is misschien nog wel het belangrijkste werk.

Al bij al is het huidige Stayen één grote gemiste kans. Goed idee, verschrikkelijke uitvoering.
Een nieuw stadion zou zalig zijn...12.000 plaatsen tot aan de grasmat. Een voetbalstadion met andere woorden. Dat het een andere locatie zou worden maakt me eigenlijk al niet veel meer, Behalve zuid, waar ik toch niet kom, is er nog weinig over dat me nostalgisch maakt en wat me zou tegenhouden om te verhuizen. De meeste dromen zijn echter bedrog. :mrgreen:
Ik zie moeilijk in dat dat er ooit effectief van gaat komen, of toch niet de eerste 20 jaar. Twee voetbalstadions, elk voor meer dan 10.000 man, terwijl we één stadion al niet half gevuld krijgen, tenzij voor één of andere topmatch en als we in een goede periode zitten. Zonder de voetbal, wordt Stayen een tweede "Cicindria"... een doods, zielloos shopping- en kantoorcomplex met veel leegstand dat bovendien ook nog eens te ver van het centrum ligt om de mensen massaal tot daar te krijgen. Misschien is het daarom juist wel goed om dat ballonnetje in verband met een nieuw stadion af en toe eens te laten opgaan om zo de stadioneigenaar ertoe te brengen om mee te werken aan een beter, meer sfeervol stadion met een hybride grasmat. Zoals reeds gezegd, het zal kwestie zijn van aan te tonen dat een opwaardering van het stadion, met een hybride grasmat, meer sfeervolle tribunes met minder "Berlijnse muren", enz. uiteindelijk een win-winsituatie oplevert.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door zipke373 »

tesneusdoek schreef: 23 mar 2023, 15:45
zipke373 schreef: 23 mar 2023, 14:24
Jacques schreef: 23 mar 2023, 14:00 Tel eens op wat je nodig hebt om van stayen opnieuw een echt voetbalstadion te maken:
- kunstgras vervangen door echt gras
- een oplossing voor die blinde muren aan Noord en West
- een hercompartimentering van West met meer 'familieplaatsen' aan normale prijzen
- een oplossing voor Zuid die geen kantoorgebouw is.

Dat zou oplapwerk op z'n Vlaams maar desalniettemin een serieuze stap in de goede richting zijn. Stayen is dermate mismeesterd dat eigenlijk enkel een verhuis naar een nieuw stadion een ideale oplossing kan bieden, maar welke zot gaat dat willen betalen? Er is n.b. geen echte, economische nood, eerder een sentimentele nood. Gaat dus helaas niet gebeuren vooraleer Stayen volledig op/afgeleefd is.

Als er iemand bereid zou zijn, moet die mens ook nog overtuigd worden van een levenslang contactverbod met Roland, Asnong en de zijnen om een herhaling van deze miskleun te vermijden. Dat is misschien nog wel het belangrijkste werk.

Al bij al is het huidige Stayen één grote gemiste kans. Goed idee, verschrikkelijke uitvoering.
Een nieuw stadion zou zalig zijn...12.000 plaatsen tot aan de grasmat. Een voetbalstadion met andere woorden. Dat het een andere locatie zou worden maakt me eigenlijk al niet veel meer, Behalve zuid, waar ik toch niet kom, is er nog weinig over dat me nostalgisch maakt en wat me zou tegenhouden om te verhuizen. De meeste dromen zijn echter bedrog. :mrgreen:
Ik zie moeilijk in dat dat er ooit effectief van gaat komen, of toch niet de eerste 20 jaar. Twee voetbalstadions, elk voor meer dan 10.000 man, terwijl we één stadion al niet half gevuld krijgen, tenzij voor één of andere topmatch en als we in een goede periode zitten. Zonder de voetbal, wordt Stayen een tweede "Cicindria"... een doods, zielloos shopping- en kantoorcomplex met veel leegstand dat bovendien ook nog eens te ver van het centrum ligt om de mensen massaal tot daar te krijgen. Misschien is het daarom juist wel goed om dat ballonnetje in verband met een nieuw stadion af en toe eens te laten opgaan om zo de stadioneigenaar ertoe te brengen om mee te werken aan een beter, meer sfeervol stadion met een hybride grasmat. Zoals reeds gezegd, het zal kwestie zijn van aan te tonen dat een opwaardering van het stadion, met een hybride grasmat, meer sfeervolle tribunes met minder "Berlijnse muren", enz. uiteindelijk een win-winsituatie oplevert.
Dat gaat er inderdaad niet komen... de meeste dromen... maar inderdaad, gewoon een paar ingrepen. Staanplaatsen tot aan de platen aan de Noord, een nieuwe eenvoudige Zuid om mee te starten.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Over 20 jaar is er van STVV geen sprake meer !
Het voetballandschap zal er dan ook heel anders uitzien.
Ergens iets wat te zien zal zijn op een soort TikTok 5.0 ...
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door DJ Amiga »

zipke373 schreef: 23 mar 2023, 14:24
Jacques schreef: 23 mar 2023, 14:00 Tel eens op wat je nodig hebt om van stayen opnieuw een echt voetbalstadion te maken:
- kunstgras vervangen door echt gras
- een oplossing voor die blinde muren aan Noord en West
- een hercompartimentering van West met meer 'familieplaatsen' aan normale prijzen
- een oplossing voor Zuid die geen kantoorgebouw is.

Dat zou oplapwerk op z'n Vlaams maar desalniettemin een serieuze stap in de goede richting zijn. Stayen is dermate mismeesterd dat eigenlijk enkel een verhuis naar een nieuw stadion een ideale oplossing kan bieden, maar welke zot gaat dat willen betalen? Er is n.b. geen echte, economische nood, eerder een sentimentele nood. Gaat dus helaas niet gebeuren vooraleer Stayen volledig op/afgeleefd is.

Als er iemand bereid zou zijn, moet die mens ook nog overtuigd worden van een levenslang contactverbod met Roland, Asnong en de zijnen om een herhaling van deze miskleun te vermijden. Dat is misschien nog wel het belangrijkste werk.

Al bij al is het huidige Stayen één grote gemiste kans. Goed idee, verschrikkelijke uitvoering.
Een nieuw stadion zou zalig zijn...12.000 plaatsen tot aan de grasmat. Een voetbalstadion met andere woorden. Dat het een andere locatie zou worden maakt me eigenlijk al niet veel meer, Behalve zuid, waar ik toch niet kom, is er nog weinig over dat me nostalgisch maakt en wat me zou tegenhouden om te verhuizen. De meeste dromen zijn echter bedrog. :mrgreen:
tot de winter van 2015 was er eigenlijk nauwelijks kritiek op het 'sfeerloze Stayen' aangezien de maanden (en ook jaren) ervoor er gemiddeld 7000--8000 man in 2de klasse kwam kijken en met stvv-Lommel, stvv-Brugge en stvv-Genk 3x maal Stayen uitverkocht was.
De uitverkoop in de winter van dat seizoen én de uitverkoop van het nationaal voetbal aan telenet en Eleven sports plus corona heeft er voor gezorgd dat er geen massaal volk meer op Stayen zit.

De voorstellen hierboven zijn leuk maar gaan geen zoden aan de dijk brengen; dit zijn maatregelen die de aanwezige supporters nu ten goede komen maar je trekt geen nieuwe supporters hierdoor aan.
Het riedeltje van kunstgras begint zelfs bij de supporters afgezaagd te worden. Er zijn heel wat clubs die smeken om een kunstgrasveld te krijgen; alle jeugd wordt op kunstgras opgeleid...
Enkel de ploegen in 1A en 1B (en dan nog niet allemaal) die gesubsidieerde oefencomplexen hebben waar budgetten van 250 000€ en meer enkel voor onderhoud dienen, kunnen een heel jaar door grasmatten in perfecte kwaliteit afleveren. het oefencomplex van AA Gent op de terreinen van Racing Gent omvat oa kunstgrasvelden waar door hen op getraind wordt...

Inzake kunstgras Stayen: indien er overgeschakeld wordt naar gras, zal de ondergrond niet zo dik zijn als nu; aarde weegt nu eenmaal meer. Drainage is sowieso nodig voor regenafvoer maar die drainage ligt er nu ook. Technisch is dat op te lossen; economisch is dat zelfmoord....
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

DJ Amiga schreef: 23 mar 2023, 19:54
tot de winter van 2015 was er eigenlijk nauwelijks kritiek op het 'sfeerloze Stayen'
Voor wat het waard is... Volgens mij is dit feitelijk onjuist. Nee, heb daar geen bewijzen voor en ga ze ook niet zoeken.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Dreke schreef: 23 mar 2023, 21:50
DJ Amiga schreef: 23 mar 2023, 19:54
tot de winter van 2015 was er eigenlijk nauwelijks kritiek op het 'sfeerloze Stayen'
Voor wat het waard is... Volgens mij is dit feitelijk onjuist. Nee, heb daar geen bewijzen voor en ga ze ook niet zoeken.
Ik ga er 2 matchen uitpikken ...
De Dompé-sloophamer die Genk vermorzelde en de match tegen Anderlecht waar het na 10 minuten 2-0 stond en waar STVV aan de leiding kwam in stand !

Ik heb nooit meer delirium, sfeer, emotie, kracht, trots en nog veel meer gevoeld en gezien dan tijdens deze 2 matchen, en ik heb er toch nog al wat gezien.
Toen heb ik niemand gehoord over kustgras, de muur, ...
Al was het toen beton, en een dubbelhoge muur, niemand had er 1 woord over gezegd.

Wat ik gewoon wil zeggen: het kan wel, de beelden staan nog op Youtube, en zijn pure magie !

Laat ons nu eens gewoon een kat een kat noemen, en geen 1000 excuses zoeken : als het volk het wil, kan dat elke week zo zijn. Spontane verjonging, ene die mij vervangt, ene die een overledene vervangt, ene die de ingedommelde 50tiger vervangt ...

En dat is er niet, ge moet niet eens verder zoeken !
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

Die ene of twee matchen maken het nog geen geslaagd stadion.

En bij zeker één van die twee matchen stond uw sfeergroep nog aan de overkant.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Dreke schreef: 23 mar 2023, 23:06 Die ene of twee matchen maken het nog geen geslaagd stadion.

En bij zeker één van die twee matchen stond uw sfeergroep nog aan de overkant.
Lees nu gewoon eens wat ik schrijf, en reageer daar op !
Geen van de 2 heeft iets te maken met de posting !
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

Het lijkt me beter niet meer te reageren. Zal altijd rondje bashen worden. Voor niemand goed.
A loyal football fan only supports the shirt...
DJ Amiga
Berichten: 404
Lid geworden op: 22 nov 2010, 12:42

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door DJ Amiga »

Brusselmans 2.0 schreef: 23 mar 2023, 22:38
Dreke schreef: 23 mar 2023, 21:50
DJ Amiga schreef: 23 mar 2023, 19:54
tot de winter van 2015 was er eigenlijk nauwelijks kritiek op het 'sfeerloze Stayen'
Voor wat het waard is... Volgens mij is dit feitelijk onjuist. Nee, heb daar geen bewijzen voor en ga ze ook niet zoeken.
Ik ga er 2 matchen uitpikken ...
De Dompé-sloophamer die Genk vermorzelde en de match tegen Anderlecht waar het na 10 minuten 2-0 stond en waar STVV aan de leiding kwam in stand !

Ik heb nooit meer delirium, sfeer, emotie, kracht, trots en nog veel meer gevoeld en gezien dan tijdens deze 2 matchen, en ik heb er toch nog al wat gezien.
Toen heb ik niemand gehoord over kustgras, de muur, ...
Al was het toen beton, en een dubbelhoge muur, niemand had er 1 woord over gezegd.

Wat ik gewoon wil zeggen: het kan wel, de beelden staan nog op Youtube, en zijn pure magie !

Laat ons nu eens gewoon een kat een kat noemen, en geen 1000 excuses zoeken : als het volk het wil, kan dat elke week zo zijn. Spontane verjonging, ene die mij vervangt, ene die een overledene vervangt, ene die de ingedommelde 50tiger vervangt ...

En dat is er niet, ge moet niet eens verder zoeken !
https://www.youtube.com/watch?v=OCZyGqdeWDw

die dus :yes:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jan Bulder »

Als er 12.000 man zit en ge beleeft 2 van de meest legendarische momenten uit de geschiedenis, dan kan er inderdaad sfeer zijn.

In tijden van hoogconjunctuur, kan het dus zeker. Maar dan kunt ge overal sfeer maken. Jammer genoeg leeft deze club het merendeel van de tijd in andere periodes. En dan is het gewoon een strontstadion dat de negatieve spiraal van de antipathie alleen maar versterkt.

Dat er geen opvolging is, is net het gevolg van het feit dat deze club geen identiteit meer heeft. En die identiteit is de voorbije 20 jaar stapsgewijs verloochend, verkracht en afgevoerd door Roland, zijn gatlikkers en zijn opvolgers.

We zijn ondertussen niet anders of meer dan de grootste strontclubs uit de reeks. Daar willen maar weinig jongeren/mensen zich mee vereenzelvigen.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1505
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Dreke schreef: 24 mar 2023, 07:31 Het lijkt me beter niet meer te reageren. Zal altijd rondje bashen worden. Voor niemand goed.
Het feit dat er geen sfeer kan gemaakt worden is larie en apekool.
Dat is geen bashen, getuige deze beelden !
Meer heb ik niet willen zeggen in mijn posting !
Aub meneer de basher :roll:
https://youtu.be/OCZyGqdeWDw
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door miel »

Jan Bulder schreef: 24 mar 2023, 10:10 Als er 12.000 man zit en ge beleeft 2 van de meest legendarische momenten uit de geschiedenis, dan kan er inderdaad sfeer zijn.

In tijden van hoogconjunctuur, kan het dus zeker. Maar dan kunt ge overal sfeer maken. Jammer genoeg leeft deze club het merendeel van de tijd in andere periodes. En dan is het gewoon een strontstadion dat de negatieve spiraal van de antipathie alleen maar versterkt.

Dat er geen opvolging is, is net het gevolg van het feit dat deze club geen identiteit meer heeft. En die identiteit is de voorbije 20 jaar stapsgewijs verloochend, verkracht en afgevoerd door Roland, zijn gatlikkers en zijn opvolgers.

We zijn ondertussen niet anders of meer dan de grootste strontclubs uit de reeks. Daar willen maar weinig jongeren/mensen zich mee vereenzelvigen.
Negatieve spiraal en antipathie wordt gevoed door stront supporters zoals gij .
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Alain »

Voor mij is het grootste probleem dat de Truienaar zich niet herkent in het businessmodel van het moderne voetbal, waar makelaars regeren, en waarbij het elk jaar voor een groot stuk herbeginnen is. Iemand die drie goede matchen heeft gespeeld lonkt meteen naar een plekje hogerop. Bouwen aan een ploeg op lange termijn is quasi onmogelijk geworden. En dat werkt ontmoedigend. Vroeger verkocht ge elke zomer uwe beste, deed ge er twee weg die niet voldeden, en kwamen er drie nieuwe in de plaats. Dat was het.
Ik denk dat dat veel zwaarder doorweegt dan hoge muren of kunstgras.
Plaats reactie