Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jones »

lindoke schreef: 09 jul 2022, 18:52
Positivo schreef: 09 jul 2022, 08:51 Ik had een post "off topic" geplaatst in transfers.
Nauwelijks 2200 abo's verkocht, en aan de stem van de man te horen , was het al zowat stilgevallen.
Niemand die op mijn post reageerde.

Toch wel de "one million dollar" vraag.
Wat moet er nog gebeuren om de mensen terug naar het stadion te halen , vraag je je af. Er zijn op het ogenblik toch wel méér redenen om wel te komen, dan niet.

Een geluk dat de Japanners hun geld elders halen, van abo's moet het helemaal niet komen.
En niemand moet verbaasd zijn als spelers voor het sfeervolle kv kiezen boven het doodse Stayen, met nauwelijks hier en daar een supporter.

Ik had nu toch wel eens graag gehoord, waarom hier op het forum mensen nog niet willen terugkeren naar Stayen ? De muren te hoog ? het gras niet groen genoeg ....
Ik denk dat je de oorzaak hiervoor niet te ver moet gaan zoeken. Dat STVV nog altijd geen deftig aantal abonnementen aan de man kan brengen heeft nog steeds te maken met de naweeën van het RD beleid. Het is een publiek geheim dat er toen diepe wonden geslagen werden. Wonden die nog een aantal jaren nodig gaan hebben om te helen vrees ik.
Sint-Truiden telt al 1/3 die 65 plussers zijn van haar inwoners. Die kijken vanuit de zetel. Zeker al niet allemaal komen zonder dat het op tv zou komen. Velen zijn intussen ook gestorven of hun maten die meekwamen. Weinig tweeverdieners met elk een deftig loon wonen in de stad. Diegenen die willen komen daarvan, vinden dikwijls gene maat om mee te gaan en gaan niet alleen. Vroeger was het van vader op zoon. Doe dit niet meer en het stopt. Nieuwe supporters komen weinig.
Als het gratis is komen ze.

Zie tegen Standard... koop een los ticket en drink er 2 als je een maat bij hebt bv dan ben je meer dan 20 euro kwijt met het goedkoopste ticket. Sintruin telt veel arme mensen, vergeet dit niet.
Als je tegen een topploeg speelt, Genk buiten beschouwing gelaten, is er 6000 man. Plus het was al 2 jaar corona.
Laat de resultaten dan tegenvallen...
Is het gratis concert op de markt, een bom volk met een hoop marginalen. Tel 10 euro inkom en je houdt er al een pak minder over.
Zelfde probleem in de Cameo. Films die pas op het grote scherm getoont worden. Zit de zaal vol ? Nee. Waar zit al dat volk ? Netflix kijken ? Ik weet het niet.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

De achterban is net iets breder dan enkel het grondgebied van 3800, 3803 en 3806...
A loyal football fan only supports the shirt...
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jones »

Dreke schreef: 09 jul 2022, 22:57 De achterban is net iets breder dan enkel het grondgebied van 3800, 3803 en 3806...
Klopt maar hoe verder je moet rijden onder de bovenstaande voorwaarden, hoe kleiner de kans en zeker als de resultaten tegenvallen
Piana
Berichten: 1014
Lid geworden op: 21 mar 2021, 19:08
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Piana »

Op 2015-2016 na hebben we altijd tussen de 3.500 en 4.000 abo's verkocht. Het is 10 juli, er is nog tijd, zeker voor op de Noord waar er geen vaste plaatsen zijn.

De redenen zijn ondertussen al tot in den treurnis getypt hier. Met 1 reeks van 12 goei wedstrijden los je dat niet op.
Qui passe dans le Hesbain, est combattu l'endemain!
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Zoals met de banken ...
Geen verplaasingen meer omdat het online kan.

En als het al een (nog maar een erbij) excuus kan zijn ; de torenhoge prijzen van alles tegenwoordig ...

Wat mij betreft : werk.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door stvvilvoorde »

Ik koop geen abo meer, maar als mijn papa nog eens een match wil gaan zien en het mij op tijd laat weten dan ga ik met hem mee.
ik werk op zaterdag (tot 17.45).
Er gaat al een paar jaar niemand anders meer van onze toenmailige kliek en mijn papa is kankerpatient en zal niet veel meer gaan zien.
Ik heb de kriebels niet aan mijn nageslacht door kunnen geven, STVV is hier geen regionaal gegeven meer, het is hier eerder KVM zone, maar ze respecteren STVV wel (owv papa en opa denk ik), maar net als hun klasgenoten dwepen ze met PSG, Man City, Liverpool ...
Af en toe ging ik nog wel eens in Keulen of Gelsenkirchen kijken en dan willen ze wel altijd mee, maar naar staaien krijg ik ze niet meer mee...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Brusselmans 2.0 schreef: 10 jul 2022, 13:26 Zoals met de banken ...
Geen verplaasingen meer omdat het online kan.
En net zoals bij de banken is het (met moeite) het halve werk. Geen service, geen interesse of liefde voor het vak, gewoon een halfbakken commentator/telefoonoperator die zijn uren klopt maar amper weet waar de klepel hangt. TV/Online (zeker Eleven) is overschat. Dat er mensen van Sint-Truiden of omstreken bij een thuismatch die onzin van Eleven boven het stadion verkiezen is :shock:


n.b.: ieder zijn eigen goesting, just my 2 cents
n.b. 2: mogelijk ben ik een artefact uit lang vervlogen tijden
Laatst gewijzigd door Jacques op 12 jul 2022, 11:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
STVVninof
Berichten: 579
Lid geworden op: 18 jan 2011, 10:41

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STVVninof »

.
Laatst gewijzigd door STVVninof op 14 jul 2022, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Yellow Feaver
Berichten: 1802
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Yellow Feaver »

Wie zelf sport/ coach is, een vaste hobby heeft in het weekend of bij een vereniging zit krijgt het gewoon niet geregeld met die variabele uren. Vroeger hield je de zaterdag vanaf 20.00 uur vrij en sporadisch de zondag om 15 uur. Die uitzonderingen wist je dan maanden op voorhand.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Louis XIV »

Van een collega Union supp
Schandalig en eerste klasse onwaardig de accommodatie voor de uit supporters
Proberen door mazen van het net -letterlijk dan- naar een match te kijken
Trap naar beneden ronduit gevaarlijk aangezien nergens geen verlichting te bespeuren
Mag ook gezegd worden en hopelijk wordt hier iets aan
gedaan
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door enerkey »

Louis XIV schreef: 10 aug 2022, 00:24 Van een collega Union supp
Schandalig en eerste klasse onwaardig de accommodatie voor de uit supporters
Proberen door mazen van het net -letterlijk dan- naar een match te kijken
Trap naar beneden ronduit gevaarlijk aangezien nergens geen verlichting te bespeuren
Mag ook gezegd worden en hopelijk wordt hier iets aan
gedaan
Daar wordt niks aan gedaan.... op 1 december 2020 gecommuniceerd. Principieel gaat RD die tribune gewoon laten verkrotten net zoals dat ene huis dat jarenlang naast de Stayensite stond, waarvoor ze een woekerprijs vroegen.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door zipke373 »

Om nog effe te duiden dat het niet enkel toeschouwerscrisis is op Stayen :
https://www.voetbalnieuws.be/news/67861 ... s_TjyTgabY
Enige club in de derde grootste centrumstad van Belgie met zo'n 250.000 inwoners, laatste bekerwinnaar en al 6 jaar onafgebroken wel enige vorm van Europees voetbal.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Halenaar »

zipke373 schreef: 16 sep 2022, 10:34 Om nog effe te duiden dat het niet enkel toeschouwerscrisis is op Stayen :
https://www.voetbalnieuws.be/news/67861 ... s_TjyTgabY
Enige club in de derde grootste centrumstad van Belgie met zo'n 250.000 inwoners, laatste bekerwinnaar en al 6 jaar onafgebroken wel enige vorm van Europees voetbal.
Het is gewoon heel het Belgisch voetbal dat in crisis is. Als je ziet hoeveel toeschouwers onze competitie heeft verloren de afgelopen 10 jaar, dat is waanzinnig. Daar hebben andere landen geen last van, maar daar zitten ze dan ook niet met een competitieformat dat geen enkele supporter wilt. En dan zwijgen we nog over de kalender en speeluren, de voetbalbond doet bijzonder hard hun best om de laatste supporters uit het stadion te jagen. Ik heb nu al een paar thuismatchen gemist omdat ik het niet meer kon regelen met werk en andere zaken, en dat zal nog een paar keer gebeuren dit seizoen veronderstel ik. En dan ben ik al een hardcore fan als ik dat van mijn eigen mag zeggen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de meer gematigde supporter dit aan zich voorbij laat gaan.

En de huidige crisis doet ook wel veel, als ik rond mij kijk en de artikels zo lees. Maar dat geld ook voor het buitenland natuurlijk, en daar zie je dat effect toch minder.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door zipke373 »

Halenaar schreef: 16 sep 2022, 10:45
zipke373 schreef: 16 sep 2022, 10:34 Om nog effe te duiden dat het niet enkel toeschouwerscrisis is op Stayen :
https://www.voetbalnieuws.be/news/67861 ... s_TjyTgabY
Enige club in de derde grootste centrumstad van Belgie met zo'n 250.000 inwoners, laatste bekerwinnaar en al 6 jaar onafgebroken wel enige vorm van Europees voetbal.
Het is gewoon heel het Belgisch voetbal dat in crisis is. Als je ziet hoeveel toeschouwers onze competitie heeft verloren de afgelopen 10 jaar, dat is waanzinnig. Daar hebben andere landen geen last van, maar daar zitten ze dan ook niet met een competitieformat dat geen enkele supporter wilt. En dan zwijgen we nog over de kalender en speeluren, de voetbalbond doet bijzonder hard hun best om de laatste supporters uit het stadion te jagen. Ik heb nu al een paar thuismatchen gemist omdat ik het niet meer kon regelen met werk en andere zaken, en dat zal nog een paar keer gebeuren dit seizoen veronderstel ik. En dan ben ik al een hardcore fan als ik dat van mijn eigen mag zeggen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de meer gematigde supporter dit aan zich voorbij laat gaan.

En de huidige crisis doet ook wel veel, als ik rond mij kijk en de artikels zo lees. Maar dat geld ook voor het buitenland natuurlijk, en daar zie je dat effect toch minder.
Inderdaad, maar dan heb ik de indruk dat het daar nog erger gesteld is dan bij ons. Ongeveer 8 x zoveel inwoners, groot hinterland, groter budget, meer prijzen, europees voetbal maar belange geen 8 keer meer toeschouwers...
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

Halenaar schreef: 16 sep 2022, 10:45 de voetbalbond doet bijzonder hard hun best om de laatste supporters uit het stadion te jagen
Fair is fair. In deze moeten we niet naar de bond wijzen, maar naar de Pro League.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie