Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Alles over het beleid van onze club
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1426
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door zipke373 »

STimVV schreef: 16 mar 2023, 11:32
STimVV schreef: 06 nov 2020, 17:50 Afbeelding

Afbeelding
Ik heb daarnet naar de Bink podcast geluisterd en n.a.v de bedenking of er niks kon gemaakt worden om de supporters achter de goal dichter bij het veld te krijgen herinnerde ik me dat ik een paar jaar geleden snel eens iets had uitgetekend.
Dus effe opgezocht en mezelf gequote.

Ivm de platen: valt ook simpel op te lossen. Ik zat dit seizoen op Antwerp-STVV tussen de Antwerpsupporters en daar hoorde ik voor de 1e keer sinds jaren nog eens het oude platengeroffel. Op hun oude tribune staan ook van die platen,daar werd ook op geklopt... it brought back memories.
Een 350 tal plaatsen...perfect!
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Mikman »

Maandagavond toevallig een heel klein stukje van Extra Time meegepikt en ik hoorde Bormans zeggen dat het nieuwe stadion van Union 3/4 staanplaatsen zou hebben.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door tesneusdoek »

Nu er weer her en der geruchten opduiken over de moeilijkheden om spelers aan te trekken of samen te werken met topclubs om hun jongere spelers hier te laten rijpen omwille van het kunstgras, vraag ik me af of er hier op het forum mensen zijn die de nodige, technische kennis hebben om te verduidelijken wat er wel en niet mogelijk is. Is een hybride grasmat zoals die waarop Real Madrid speelt en aangelegd door het bedrijf Grass Max mogelijk?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200911_96568696

Misschien moet iemand binnen de club (STVV, N.V., eigendom van DMM) of binnen de stadioneigenaar (STAYEN, N.V., eigendom van :Roland: ) eens een tecnich en financieel voorstel vragen aan Grass Maxx https://www.grassmax.com/contacts.

Die mensen zullen met plezier gratis uw bouwplannen, structuur en ondergrond bestuderen om u vervolgens aan te duiden wat wel en niet kan.

Zo een grasmat ligt er steeds perfect bij, kan ook tijdelijk bedekt of verwijderd worden als er andere events moeten doorgaan en staat ons toe om wat STVV-DNA te recupereren en komaf te maken met het 2-wekelijks gehuil en gezever van verliezende trainers over de "plastic grasmat". :stvv:
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

tesneusdoek schreef: 21 mar 2023, 18:33 Nu er weer her en der geruchten opduiken over de moeilijkheden om spelers aan te trekken of samen te werken met topclubs om hun jongere spelers hier te laten rijpen omwille van het kunstgras, vraag ik me af of er hier op het forum mensen zijn die de nodige, technische kennis hebben om te verduidelijken wat er wel en niet mogelijk is. Is een hybride grasmat zoals die waarop Real Madrid speelt en aangelegd door het bedrijf Grass Max mogelijk?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200911_96568696

Misschien moet iemand binnen de club (STVV, N.V., eigendom van DMM) of binnen de stadioneigenaar (STAYEN, N.V., eigendom van :Roland: ) eens een tecnich en financieel voorstel vragen aan Grass Maxx https://www.grassmax.com/contacts.

Die mensen zullen met plezier gratis uw bouwplannen, structuur en ondergrond bestuderen om u vervolgens aan te duiden wat wel en niet kan.

Zo een grasmat ligt er steeds perfect bij, kan ook tijdelijk bedekt of verwijderd worden als er andere events moeten doorgaan en staat ons toe om wat STVV-DNA te recupereren en komaf te maken met het 2-wekelijks gehuil en gezever van verliezende trainers over de "plastic grasmat". :stvv:
Leistner wijt zijn achillespeesblessure aan de opeenvolging van matchen op het kunstgras. (Interview vandaag in HBVL)
In de bouw is voor alles een oplossing, ook voor een hybride grasmat op Stayen. Maar als men iets niet wil , zegt men al snel dat het niet kan.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door tesneusdoek »

STimVV schreef: 23 mar 2023, 10:38
tesneusdoek schreef: 21 mar 2023, 18:33 Nu er weer her en der geruchten opduiken over de moeilijkheden om spelers aan te trekken of samen te werken met topclubs om hun jongere spelers hier te laten rijpen omwille van het kunstgras, vraag ik me af of er hier op het forum mensen zijn die de nodige, technische kennis hebben om te verduidelijken wat er wel en niet mogelijk is. Is een hybride grasmat zoals die waarop Real Madrid speelt en aangelegd door het bedrijf Grass Max mogelijk?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200911_96568696

Misschien moet iemand binnen de club (STVV, N.V., eigendom van DMM) of binnen de stadioneigenaar (STAYEN, N.V., eigendom van :Roland: ) eens een tecnich en financieel voorstel vragen aan Grass Maxx https://www.grassmax.com/contacts.

Die mensen zullen met plezier gratis uw bouwplannen, structuur en ondergrond bestuderen om u vervolgens aan te duiden wat wel en niet kan.

Zo een grasmat ligt er steeds perfect bij, kan ook tijdelijk bedekt of verwijderd worden als er andere events moeten doorgaan en staat ons toe om wat STVV-DNA te recupereren en komaf te maken met het 2-wekelijks gehuil en gezever van verliezende trainers over de "plastic grasmat". :stvv:
Leistner wijt zijn achillespeesblessure aan de opeenvolging van matchen op het kunstgras. (Interview vandaag in HBVL)
In de bouw is voor alles een oplossing, ook voor een hybride grasmat op Stayen. Maar als men iets niet wil , zegt men al snel dat het niet kan.
Dat denk ik ook al jaren. Het is inderdaad moeiljk te geloven dat er geen enkele technische oplossing voor bestaat, ook al moet STAEYEN N.V. dan enkele ondergrondse parkeerplaatsen opofferen om een ondersteunende structuur aan te leggen die dat extra gewicht kan dragen. Als het een financiële kwestie is, moet DMM dat misschien gewoon eens open en bloot aankaarten bij :Roland: en eventueel een deel van de kosten voor de aanleg van een hybride grasmat dragen in ruil voor een (minderheids-)deelname in STAEYEN N.V. of een (tijdelijke) verhoging van de stadionhuur... Kortom, zowel technisch, juridisch als financieel zijn er tientallen mogelijkheden en het klinkt steeds meer als een flauw excuus en mekaar de zwarte piet doorschuiven. :roll:
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1538
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

Alé seg, nu gaan er nog mensen beweren dat de "out of the box-visionair" het bij het verkeerde eind had !!!!!
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door tesneusdoek »

Brusselmans 2.0 schreef: 23 mar 2023, 11:39 Alé seg, nu gaan er nog mensen beweren dat de "out of the box-visionair" het bij het verkeerde eind had !!!!!
Op sommige vlakken wel, op ander niet. Als die mens ( :Roland: ) zich beperkt had tot het zakelijke en het sportieve (waaronder ik voor het gemak het grasveld en de beleving in en rond het stadion indeel) had overgelaten aan iemand met meer kennis van zaken (de lokale Overmars zonder dick picks :mrgreen: of een niet-gesmurfte versie van De Condé), dan waren er hier waarschijnlijk weinig klachten over zijn persoon (ondanks het feit dat hij dankzij de club er zeker financieel niet is op achteruit gegaan, dat hij zeker geen liefdadigheidsinstelling is en dat de Stayensite zijn eigendom is en zal blijven tot hij de in zijn ogen juiste prijs ervoor krijgt). Spijtig genoeg begint dat soort "succesvolle" zakenmensen (ik ken er door mijn job een heel deel en moet met verschillende onder hen dagelijks omgaan) op een bepaald moment in hun leven te denken dat ze alles beter weten en beter kunnen runnen en dat hun succes behaald in een bepaalde sector extrapoleerbaar is naar compleet verschillende sectoren en activiteiten.

Met de ondergrond van het veld en het ontwerp voor het stadion, heeft hij duidelijk een kemel geschoten, want voor hetzelfde geld, waren er veel betere opties voorhanden. :toppie:
Bubbel
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 dec 2012, 15:31
Supporter van: STVV

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Bubbel »

Als het een probleem van gewicht is kan men iedere betonconstructie versterken dmv uitwendige wapening, gewoon een kwestie van een berekening laten uit te voeren door een studiebureau .
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

Bubbel schreef: 23 mar 2023, 12:05 Als het een probleem van gewicht is kan men iedere betonconstructie versterken dmv uitwendige wapening, gewoon een kwestie van een berekening laten uit te voeren door een studiebureau .
Idd.
En deze constructie was toch gemaakt om grote podia te bouwen en daar 30.000 mensen (op een festival-ondervloer) te laten springen...
Maar wat gras zou niet kunnen...
Niet willen=niet kunnen.
BoemBoem
Berichten: 2955
Lid geworden op: 07 sep 2015, 11:39

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door BoemBoem »

STimVV schreef: 23 mar 2023, 12:18
Bubbel schreef: 23 mar 2023, 12:05 Als het een probleem van gewicht is kan men iedere betonconstructie versterken dmv uitwendige wapening, gewoon een kwestie van een berekening laten uit te voeren door een studiebureau .
Idd.
En deze constructie was toch gemaakt om grote podia te bouwen en daar 30.000 mensen (op een festival-ondervloer) te laten springen...
Maar wat gras zou niet kunnen...
Niet willen=niet kunnen.
Wel bij de kanttekening dat die 30000 gedeeld op de tribunes gingen zitten.
Hoe dik de laag gras is moet ook rekening bij gehouden worden. Alles samen kan dat wel (heel) veel wegen hoor.

Een hybride veld lijkt mij nog altijd de beste oplossing voor als er in de toekomst beslist zou worden dat kunstgras verboden wordt. Waarschijnlijk zal het ook wel een enorme kost zijn waar vrees ik.
STVV : Waar voetbal bijzaak is.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door STimVV »

BoemBoem schreef: 23 mar 2023, 12:23
STimVV schreef: 23 mar 2023, 12:18
Bubbel schreef: 23 mar 2023, 12:05 Als het een probleem van gewicht is kan men iedere betonconstructie versterken dmv uitwendige wapening, gewoon een kwestie van een berekening laten uit te voeren door een studiebureau .
Idd.
En deze constructie was toch gemaakt om grote podia te bouwen en daar 30.000 mensen (op een festival-ondervloer) te laten springen...
Maar wat gras zou niet kunnen...
Niet willen=niet kunnen.
Wel bij de kanttekening dat die 30000 gedeeld op de tribunes gingen zitten.
Hoe dik de laag gras is moet ook rekening bij gehouden worden. Alles samen kan dat wel (heel) veel wegen hoor.

Een hybride veld lijkt mij nog altijd de beste oplossing voor als er in de toekomst beslist zou worden dat kunstgras verboden wordt. Waarschijnlijk zal het ook wel een enorme kost zijn waar vrees ik.
Er is nu ook al een uitvullingslaag van 20a30 cm onder het kunstgras. Ik herinner me de fotos van tijdens de aanleg. Daar zit o.a. de drainage in, want al dat regenwater moet nu ook al weg kunnen. Ik denk dat er dus niet zo héél veel extra moet aangevuld worden.

Er zijn stadia waar de grasmat naar buiten kan gereden worden. (Zoals Schalke, Vitesse,...) Dus dan ik me niet inbeelden dat die grasmat dikker dan pakweg 50cm is?
Laatst gewijzigd door STimVV op 23 mar 2023, 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brusselmans 2.0
Berichten: 1538
Lid geworden op: 26 nov 2021, 10:09
Supporter van: FC Kuttekoven

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Brusselmans 2.0 »

tesneusdoek schreef: 23 mar 2023, 12:01 Spijtig genoeg begint dat soort "succesvolle" zakenmensen (ik ken er door mijn job een heel deel en moet met verschillende onder hen dagelijks omgaan) op een bepaald moment in hun leven te denken dat ze alles beter weten en beter kunnen runnen
De wereldproblemen, op alle niveaus, in 3 lijnen haarfijn uitgelegd !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4174
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door stvvilvoorde »

STimVV schreef: 23 mar 2023, 12:32
BoemBoem schreef: 23 mar 2023, 12:23
STimVV schreef: 23 mar 2023, 12:18
Bubbel schreef: 23 mar 2023, 12:05 Als het een probleem van gewicht is kan men iedere betonconstructie versterken dmv uitwendige wapening, gewoon een kwestie van een berekening laten uit te voeren door een studiebureau .
Idd.
En deze constructie was toch gemaakt om grote podia te bouwen en daar 30.000 mensen (op een festival-ondervloer) te laten springen...
Maar wat gras zou niet kunnen...
Niet willen=niet kunnen.
Wel bij de kanttekening dat die 30000 gedeeld op de tribunes gingen zitten.
Hoe dik de laag gras is moet ook rekening bij gehouden worden. Alles samen kan dat wel (heel) veel wegen hoor.

Een hybride veld lijkt mij nog altijd de beste oplossing voor als er in de toekomst beslist zou worden dat kunstgras verboden wordt. Waarschijnlijk zal het ook wel een enorme kost zijn waar vrees ik.
Er is nu ook al een uitvullingslaag van 20a30 cm onder het kunstgras. Ik herinner me de fotos van tijdens de aanleg. Daar zit o.a. de drainage in, want al dat regenwater moet nu ook al weg kunnen. Ik denk dat er dus niet zo héél veel extra moet aangevuld worden.

Er zijn stadia waar de grasmat naar buiten kan gereden worden. (Zoals Schalke, Vitesse,...) Dus dan ik me niet inbeelden dat die grasmat dikker dan pakweg 50cm is?
Ik dacht dat die laag uit lavasteen, rubber en kurk bestond.
Het is alleszins samengesteld uit niet water-opnemende materie.
Een echte grondlaag van minstens 50cm die water vasthoudt gaat wel een pak zwaarder uitkomen.
Maar inderdaad, bij de voorstelling van het stadion werd ons wijsgemaakt dat Herman Schuermans hier de Rolling Stones zou laten spelen en dat er dan een heel podium + een heel hoop mensen op die mat zou moeten kunnen staan.

Maar herinner me ook wel een uitspraak van Robrecht Asnong die zei dat gewoon gras in de huidige constructie onmogelijk zou zijn.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Dreke »

Het is al lang een discussie. Ge zou denken dat er dan een PR machientje begint te draaien en iemand de moeite doet om in mensentaal uit te leggen waarom het niet kan of wat de voorwaarden zijn om het wel te kunnen.

Stayen is op alle vlakken die met voetbal te maken hebben een gedrocht. Period.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Een (sfeer)vol Stayen: voorstellen

Bericht door Jacques »

Tel eens op wat je nodig hebt om van stayen opnieuw een echt voetbalstadion te maken:
- kunstgras vervangen door echt gras
- een oplossing voor die blinde muren aan Noord en West
- een hercompartimentering van West met meer 'familieplaatsen' aan normale prijzen
- een oplossing voor Zuid die geen kantoorgebouw is.

Dat zou oplapwerk op z'n Vlaams maar desalniettemin een serieuze stap in de goede richting zijn. Stayen is dermate mismeesterd dat eigenlijk enkel een verhuis naar een nieuw stadion een ideale oplossing kan bieden, maar welke zot gaat dat willen betalen? Er is n.b. geen echte, economische nood, eerder een sentimentele nood. Gaat dus helaas niet gebeuren vooraleer Stayen volledig op/afgeleefd is.

Al bij al is het huidige Stayen één grote gemiste kans. Goed idee, verschrikkelijke uitvoering. Typisch Truiens eigenlijk. Zonde.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie