Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door miel »

lakie schreef: 11 feb 2020, 00:03
STVV-fan schreef: 10 feb 2020, 19:09
lakie schreef: 10 feb 2020, 18:16
Brusselmans schreef: 10 feb 2020, 17:39
voetballiefhebber schreef: 10 feb 2020, 17:34 Momenteel kunnen we zelfs van een geslaagde trainerswissel spreken. Kostic haalt een 9/12
Ja, maar tegen ongemotiveerde tegenstanders die niks meer te winnen of verliezen hebben !
Bron : de wijzen van het forum !
In tegenstelling tot het beoordelen van 1 speler, die niet op de proef werd gesteld... maar die door de (eigen)wijze op dit forum al direct bestempeld wordt als een geslaagde transfer...
Dus dat is "not done", terwijl het algemeen geaccepteerd wordt dat een speler het label "niet geslaagde transfer" krijgt als hij zelfs die 1 match niet mág spelen?

....
Als die speler van 3 trainers niet mag spelen lijkt dat me een logische redenering ja...
Een Stvv supporter en logisch redeneren ( dat is een sprookje ) :grappi
Ge moet sommige commentaren hier eens lezen over spelers die van de 3 trainers wel hebben mogen spelen , dan zijn er toch een groot aantal die in uw logische redenering niet altijd mee gaan :lol: ( Botaka , Debruyn , Mmaae )
Neem nu , Wolke Janssens met alle respect , maar die heeft wel veel gespeeld ,
Lee heeft nog niet gespeeld .( maar ik ben er van overtuigd , wanneer hij het Kostic moeilijk maakt op training , hij weldra speelkansen zal krijgen )
als de trainer eens uitpakt met een variant van de ruit op het middenveld
Ito heeft ook van 3 trainers nog niet veel speel minuten gehad , maar wat ik van hem al gezien heb , was dik in
Ik weet ook wel , in voetbal ben je maar zo goed als je laatste wedstrijd , maar de omstandigheden moeten ook mee zitten
Voorlopig heeft Kostic weinig redenen om veel te wijzigen
Nogmaals , met alle respect voor Wolke , maar zelfs nu zou ik nog voor Lee kiezen als ik een kern moet samen stellen
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Het coronavirus heeft nu ook het chinese voetbal in zijn greep.
Het heeft de lokale transfermarkt verlamd en de start van de chinese superleague is voor onbeperkte tijd uitgesteld (ging normaal van start op 20/02)
Het sluiten van de transfermarkt (28/02) zal waarschijnlijk ook uitgesteld worden.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Brusselmans »

Ach, wa ge hier allemaal leest, probeer er maar eens iets van te begrijpen.
Colidio en co moeten nog stappen zetten en constanter worden, vandaar nog veel twijfels.
Hebben wij toch geluk gehad dat bvb een "sterkhouder" zoals Bezus elke match in de 3,5 jaar die hij hier rondgelopen heeft constant op niveau was, en dat al zijn niet te missen assists moeiteloos afgewerkt werden door de al even constante andere sterkhouder !
De constante die we trouwens ook elke week zien van el capitano, nog zo een sterkhouder !
:roll:
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door lakie »

miel schreef: 11 feb 2020, 10:28
lakie schreef: 11 feb 2020, 00:03
STVV-fan schreef: 10 feb 2020, 19:09
lakie schreef: 10 feb 2020, 18:16
Brusselmans schreef: 10 feb 2020, 17:39
Ja, maar tegen ongemotiveerde tegenstanders die niks meer te winnen of verliezen hebben !
Bron : de wijzen van het forum !
In tegenstelling tot het beoordelen van 1 speler, die niet op de proef werd gesteld... maar die door de (eigen)wijze op dit forum al direct bestempeld wordt als een geslaagde transfer...
Dus dat is "not done", terwijl het algemeen geaccepteerd wordt dat een speler het label "niet geslaagde transfer" krijgt als hij zelfs die 1 match niet mág spelen?

....
Als die speler van 3 trainers niet mag spelen lijkt dat me een logische redenering ja...
Een Stvv supporter en logisch redeneren ( dat is een sprookje ) :grappi
Ge moet sommige commentaren hier eens lezen over spelers die van de 3 trainers wel hebben mogen spelen , dan zijn er toch een groot aantal die in uw logische redenering niet altijd mee gaan :lol: ( Botaka , Debruyn , Mmaae )
Neem nu , Wolke Janssens met alle respect , maar die heeft wel veel gespeeld ,
Lee heeft nog niet gespeeld .( maar ik ben er van overtuigd , wanneer hij het Kostic moeilijk maakt op training , hij weldra speelkansen zal krijgen )
als de trainer eens uitpakt met een variant van de ruit op het middenveld
Ito heeft ook van 3 trainers nog niet veel speel minuten gehad , maar wat ik van hem al gezien heb , was dik in
Ik weet ook wel , in voetbal ben je maar zo goed als je laatste wedstrijd , maar de omstandigheden moeten ook mee zitten
Voorlopig heeft Kostic weinig redenen om veel te wijzigen
Nogmaals , met alle respect voor Wolke , maar zelfs nu zou ik nog voor Lee kiezen als ik een kern moet samen stellen
Als je niet mag spelen, terwijl er anderen zijn die het niveau (of de positie) niet aankunnen, dan wil dat toch ook wat zeggen?
Waarom speelt bv Lee niet op de plaats van Debruyn of Botaka?
Ik hoop dat hij het Kostic moeilijk maakt en dat hij speelkansen zal krijgen. Ik vond het oorspronkelijk een leuke transfer.
Nu, een Wolke Janssens voldoet niet idd, maar wie had je wel op die positie? Lee lijkt me niet ideaal op die positie.
Met de terugkeer van een aantal verdedigers kan Sankhon terug naar rechts en komt de plaats van Wolke in de selectie wel vrij.
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Vouch »

Colidio: 6 assists en een doelpunt op 4 wedstrijden. Beter mag altijd, maar slecht lijkt mij dat niet.

Het strafste vind ik eigenlijk dat hij 2 maanden geleden nog te zwak was om op de bank te zitten. Er zal iets in die zijn kalkoen gezeten hebben met Kerstmis.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door stvvilvoorde »

Als bankzitter voldoet Wolke wel door zijn polyvalentie.
Ik vind ook niet dat het allemaal slecht is bij hem.
Hij speelt nog geen jaar als verdediger en maakt nog steeds progressie op die positie, al mist hij wel nog wat lef en vertrouwen in eigen kunnen.
Heb hem in het begin van het seizoen en bvb op Genk wel goede matchen weten spelen (wel steeds matchen waar hij zich puur op zijn verdedigende taak moest concentreren)...

Akkoord, voor de basis komt hij in principe te kort, maar als wisselspeler (en als belg) kan hij door zijn polyvalentie wel nog van nut zijn voor ons.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door miel »

lakie schreef: 11 feb 2020, 12:25
miel schreef: 11 feb 2020, 10:28
lakie schreef: 11 feb 2020, 00:03
STVV-fan schreef: 10 feb 2020, 19:09
lakie schreef: 10 feb 2020, 18:16
In tegenstelling tot het beoordelen van 1 speler, die niet op de proef werd gesteld... maar die door de (eigen)wijze op dit forum al direct bestempeld wordt als een geslaagde transfer...
Dus dat is "not done", terwijl het algemeen geaccepteerd wordt dat een speler het label "niet geslaagde transfer" krijgt als hij zelfs die 1 match niet mág spelen?

....
Als die speler van 3 trainers niet mag spelen lijkt dat me een logische redenering ja...
Een Stvv supporter en logisch redeneren ( dat is een sprookje ) :grappi
Ge moet sommige commentaren hier eens lezen over spelers die van de 3 trainers wel hebben mogen spelen , dan zijn er toch een groot aantal die in uw logische redenering niet altijd mee gaan :lol: ( Botaka , Debruyn , Mmaae )
Neem nu , Wolke Janssens met alle respect , maar die heeft wel veel gespeeld ,
Lee heeft nog niet gespeeld .( maar ik ben er van overtuigd , wanneer hij het Kostic moeilijk maakt op training , hij weldra speelkansen zal krijgen )
als de trainer eens uitpakt met een variant van de ruit op het middenveld
Ito heeft ook van 3 trainers nog niet veel speel minuten gehad , maar wat ik van hem al gezien heb , was dik in
Ik weet ook wel , in voetbal ben je maar zo goed als je laatste wedstrijd , maar de omstandigheden moeten ook mee zitten
Voorlopig heeft Kostic weinig redenen om veel te wijzigen
Nogmaals , met alle respect voor Wolke , maar zelfs nu zou ik nog voor Lee kiezen als ik een kern moet samen stellen
Als je niet mag spelen, terwijl er anderen zijn die het niveau (of de positie) niet aankunnen, dan wil dat toch ook wat zeggen?
Waarom speelt bv Lee niet op de plaats van Debruyn of Botaka?
Ik hoop dat hij het Kostic moeilijk maakt en dat hij speelkansen zal krijgen. Ik vond het oorspronkelijk een leuke transfer.
Nu, een Wolke Janssens voldoet niet idd, maar wie had je wel op die positie? Lee lijkt me niet ideaal op die positie.
Met de terugkeer van een aantal verdedigers kan Sankhon terug naar rechts en komt de plaats van Wolke in de selectie wel vrij.
Het waarom dat een aantal spelers niet speelden onder Brys , daar heb ik het raden naar , waarschijnlijk had hij een uitzonderlijke kennis wat kwaliteit betreft :mrgreen:
Debruyn en Botaka halen 9 op 12 onder Kostic , momenteel weinig redenen om te veranderen en zeker niet na de schitterende match tegen Eupen
Maar veel van die non matchen zoals tegen Oostende of zoals een aantal onder Brys zullen ze zich met Kostic niet kunnen veroorloven
Want zelf met een 9 op 12 zijn ze niet meer onaantastbaar .
Voor alle duidelijkheid , ik vind dat een Botaka en Debruynn in form zeker hun plaats hebben in de ploeg
Maar als ze een mindere periode hebben mogen of moeten anderen hun kansen krijgen .
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef: 10 feb 2020, 19:09
lakie schreef: 10 feb 2020, 18:16
Brusselmans schreef: 10 feb 2020, 17:39
voetballiefhebber schreef: 10 feb 2020, 17:34 Momenteel kunnen we zelfs van een geslaagde trainerswissel spreken. Kostic haalt een 9/12
Ja, maar tegen ongemotiveerde tegenstanders die niks meer te winnen of verliezen hebben !
Bron : de wijzen van het forum !
In tegenstelling tot het beoordelen van 1 speler, die niet op de proef werd gesteld... maar die door de (eigen)wijze op dit forum al direct bestempeld wordt als een geslaagde transfer...
Dus dat is "not done", terwijl het algemeen geaccepteerd wordt dat een speler het label "niet geslaagde transfer" krijgt als hij zelfs die 1 match niet mág spelen?

....
Nee, dat zijn geslaagde transfers. Zo was Gliha vorig jaar onze beste transfer, op korte afstand gevolgd door Gladon en Vloet.
Laatst gewijzigd door Jacques op 11 feb 2020, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Tompie »

Om Colidio zijn kwaliteiten te zien had je toch echt geen vergrootglas nodig. Telkens als die man een paar minuten mee mocht doen, zag ik al voldoende. Maar goed, ik werd ook uitgelachen toen ik zei dat als Brys de juiste snaar bij Boli wist te raken, dat een serieuze versterking voor ons zou zijn... Of toen ik zei dat Legear voor ons nog wel een meerwaarde zou zijn...

Om mezelf te quoten:
- na speeldag 10 (Kortrijk-STVV): "Zelfs Colidio liet op enkele minuten zien dat hij echt wel veel kwaliteiten heeft."
- na speeldag 19 (Zulte-STVV): "In de schamele minuten die Colidio krijgt zie je opnieuw dat die man meer kwaliteiten in zijn kleine teen heeft dan een Balongo in heel zijn lijf."

Dat er soms andere zaken mee spelen, daar ben ik toch wel van overtuigd. Want anders stel je echt geen Balongo op om Colidio op de bank (of zelfs niet op de bank) te laten wegrotten.

En natuurlijk heeft Colidio nog (heel wat) stappen te zetten, maar daarvoor moet je eerst minuten krijgen natuurlijk.

PS: hoe ongelukkig Lee zijn invalbeurt ook was, ook bij hem zag je dadelijk zijn potentieel. Ik ben er van overtuigd dat als we die man wat meer aan het werk zouden zien, er nog veel monden zouden open vallen. Maar misschien is het bij Lee een kwestie van niet goed in de groep te liggen of een gebrekkige mentaliteit? Dat zijn vragen voor alle duidelijkheid, want ik weet het absoluut niet.

Maar als coach moet je kijken naar welke 11 samen het beste renderen op een veld. De beste 11 zijn niet altijd de beste 11 individueel.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Jean-Paul
Berichten: 890
Lid geworden op: 06 aug 2019, 18:38

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jean-Paul »

Een speler kan je enkel beoordelen op de gespeelde wedstrijden, krijgt of grijpt hij die kans niet kan het aan de kwaliteit of het niet passen in een bepaald systeem en ben je afhankelijk aan de keuzes van een coach.
De Smet vond ik bv zeer zwak presteren in het systeem Brys.
Zaterdag heeft de man een deftige wedstrijd gespeeld in het systeem Muscat.
Asamoah was zwak tot zeer zwak op de zes maar in de meer vrije rol die hij voor het eerst bij Stvv zaterdag jl toegespeeld kreeg was hij de absolute uitblinker.
De Bruyn presteert in zijn nieuwe positie meer dan bevredigend en ook Botaka komt beter uit de verf maar is nog wat wisselvallig.
Alles vraagt natuurlijk om bevestiging maar je kan na drie sterke wedstrijden en een zwakke wedstrijd een postief verhaal beginnen.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door miel »

Jacques schreef: 11 feb 2020, 13:42
STVV-fan schreef: 10 feb 2020, 19:09
lakie schreef: 10 feb 2020, 18:16
Brusselmans schreef: 10 feb 2020, 17:39
voetballiefhebber schreef: 10 feb 2020, 17:34 Momenteel kunnen we zelfs van een geslaagde trainerswissel spreken. Kostic haalt een 9/12
Ja, maar tegen ongemotiveerde tegenstanders die niks meer te winnen of verliezen hebben !
Bron : de wijzen van het forum !
In tegenstelling tot het beoordelen van 1 speler, die niet op de proef werd gesteld... maar die door de (eigen)wijze op dit forum al direct bestempeld wordt als een geslaagde transfer...
Dus dat is "not done", terwijl het algemeen geaccepteerd wordt dat een speler het label "niet geslaagde transfer" krijgt als hij zelfs die 1 match niet mág spelen?

....
Nee, dat zijn geslaagde transfers. Zo was Gliha vorig jaar onze beste transfer, op korte afstand gevolgd door Gladon en Vloet.
Ze hadden misschien wel geslaagde transfers kunnen zijn
Wie weet hadden we PO1 wel gehaald , wanneer ze kansen hadden gekregen
Je kan toch niet meer ontkennen dat Brys al meerdere spelers verkeerd heeft ingeschat , voor welke reden dan ook :end:
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Brusselmans »

Als trainers het allemaal te ver gaan zoeken !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

Maar je kan ook maar met elf spelen. Had hij vorig seizoen er dan Boli of Kamada uit moeten zetten voor Gladon? Als Gliha de ware profeet was geweest, had hij Hayen of Kostic vast kunnen bekeren, maar integendeel: zijn contract werd ontbonden. Je kan hoogstens een vraagteken zetten bij Vloet die in PO2 gerust wat meer minuten had mogen maken. Brys was niet perfect, maar wat zijn selectiepolitiek van vorig seizoen betreft gaven de resultaten hem ruimschoots gelijk.

Maar om terug te komen op het feitelijke punt: een speler die je haalt, die geen minuten maakt en 6 of 12 maanden later alweer weg is, is zowat de definitie van een mislukte transfer. Dat men daar nog over moet discussiëren is eigenlijk te zot voor woorden. Dat is voor alle duidelijkheid niet hetzelfde als een mislukte speler. een speler kan veel kwaliteiten bezitten, maar als hij niet de man is die je op dat moment zoekt of nodig hebt, heb je er niet veel aan.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef: 11 feb 2020, 15:48 Brys was niet perfect, maar wat zijn selectiepolitiek van vorig seizoen betreft gaven de resultaten hem ruimschoots gelijk.
Akkoord !
Maar als je andere pionnen krijgt, die het hele wiskunde verhaal niet kunnen kunnen uitvoeren, maar beter zijn in scheikunde, dan moet je het vermogen hebben om ze ervoor te laten gaan !
En dat was dit seizoen zeer zeker niet het geval.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers seizoen 2019 - 2020

Bericht door Jacques »

Eveneens akkoord. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie